Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2.0 16v-sek tapasztalatokat tudnátok mondani a motorról? milyen tipikus hibák vannak? mert úgy néz ki cserélem a dezsőt egy ilyenre nem sokára. Köszi dyrasen, hogy utána kérdeztél a hf-nek, úgy néz ki, hogy pesten fogják felújítani a hf-et, garit is vállalnak rá, azt mondták ennél sokkal ramatyabbat is sikerült már felújítaniuk.

Link to comment
Megosztás:

2.0 16v-sek tapasztalatokat tudnátok mondani a motorról? milyen tipikus hibák vannak? mert úgy néz ki cserélem a dezsőt egy ilyenre nem sokára. Köszi dyrasen, hogy utána kérdeztél a hf-nek, úgy néz ki, hogy pesten fogják felújítani a hf-et, garit is vállalnak rá, azt mondták ennél sokkal ramatyabbat is sikerült már felújítaniuk.

X20XEV vagy C20XE? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

C20XE - 2,0i 16V: - A második a "népszerűségi" listán. A megjelenés évében ez volt alegerősebb erőforrás. Kadett GSi 16V-ből már ismert motor megjelenésekor igen korszerű volt és még ma is megállja a helyét, akár a használt technika vagy éppen teljesítményét hasonlítjuk más motorokéhoz. A legtakarékosabb Calibra (5,7 liter/100km 90-es tempónál) - ugyanakkor pörgős, sportos. Aki annak idején ezt a változatott vette már nem nyomatékból akar gyorsítani. Ehhez a motorhoz nem lehetett automata-váltót rendelni. Gyári adat szerint a végsebessége 223 Km/h, azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy könnyen 230 föle megy a mutató. A rendszeresen szervizelt motorok 1-200 ezer km megtétele után probléma mentesen működnek, még igen nagy igénybevétel mellett is! A turbós testvéréhez hasonlóan ez is kétféle hengerfejjel készült KS (Kolben-schmidt) és Cosworth. A KS érzékenyebb a hőterhelésre ( hideg motorral halálba pörgetés, padló gáz ) ami a hengerfej elrepedéséhez vezethet - és vezet is... ( ha ezt sokszor eljátsza valaki a Cosworth gyártmány is megadja magát! ) Itt jegyezném meg, hogy ezt semmilyen típusú, gyártmányú, teljesítményű autó nem szereti. Főleg a magas kompressziójú motorokkal szereltek - újabb ilyen autóknál nem ritka az elektronikus tiltás alacsonyabb fordulatszámon, hogy kíméljék a hideg motort.

Egyéb adatai: - két vezérműtengely, DOHC konstrukció, hengerenként 4 szelep, légtömegmérővel, hengerenkénti - a gyújtási sorrendben történő befecskendezéssel (SFI), szelektív kopogás érzékelővel és automatikus benzin oktánszám megállapítással. Hengerenkénti leömlő. C20XE motorkódból az X = 10.5-ös - magas kompresszió viszony. Maximum fordulatszám: 6800 rpm

Motronic verzió száma: 2.5 (illetve bizonyos modelleknél - 2.8)

X20XEV - 2,0i 16V EcoTec: - 1994 év végén nyugdíjazták a 150LE-es C20XE motort, helyébe a gyengébb (136LE), de nyomatékosabb változat került. Átlag fogyasztásban mindössze 0.1 literrel fogyaszt kevesebbet elődjénél. Az Eco szócska a csökkentett CO kibocsátásra utal, melyet az AGR szelep beszerelésével értek el. A félreértések elkerülése végett, a két motor teljesen különbözik, ez egy új konstrukció. Az elv hasonló. Felül vezérelt 1998cc-is 16 szelepes motor. Sajnálatos tény, hogy gyengébb és kevésbé vethető alá tuning beavatkozásoknak mint a C20XE. Inkább a kultúrált autózást mint a sportosság megtestesítője.

Egyéb adatok: - két vezérműtengely, DOHC konstrukció, hengerenként 4 szelep, légtömegmérővel, hengerenkénti - a gyújtási sorrendben történő befecskendezéssel, szelektív kopogás érzékelővel és automatikus benzin oktánszám megállapítással. 10.8-es - magas kompresszió viszony. Maximum fordulatszám: 6600 rpm

*Motorvezérlés ( nem Bosch Motronic ! ): Siemens - Simtec 56

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy kis érdekességet ITT

"Calibra/Vectra "gondozása"

Szervizelés:

Opelok esetében kevés olyan hiba van amivel otthagy minket a kocsi az út szélén. Igazság szerint ha az autó karban van tartva és betartjuk a kötelező szervizeket ilyesminek talán nem is szabad előfordulnia. Kisebb hibákkal el lehet járkálni viszonylag sokáig, ám mégsem érdemes mert később megbosszulja magát. Mint arról már volt szó, ez egy komplett szerkezet, legtöbb alkatrész közvetlen összefüggésben van akár több másikkal is. Ezért ha egy kis hibát elhanyagolunk, mire sor kerül a javításra addigra az más szerkezeteket is tönkretehet.

A GM 15.000 Km-enként vagy évente ír elő egy-egy kis szervizt (olajcsere, stb.). Ezt célszerű betartani. Sőt a turbós modell esetében én indokoltnak tartom a 10.000-kénti olajcserét, mely némi plusz kiadás, de BŐVEN megtérül (másik motoroknál is abban az esetben ha nagyon strapáljuk - sok a városi menet és sokat gyorsulunk vele - mindenki saját maga tudja, hogy vezet)!

Kis szerviz (15.000 km, indokolt esetben 10.000):

- motorolaj cseréje, szűrővel együtt

- légszűrő cseréje

- ha kell pollenszűrő cseréje

- folyadékszintek ellenőrzése, utántöltése (4x4-es járművekben a hidraolikus és osztómű olaj is; automata váltóval szerelteknél váltóolaj is)

- futómű, fékek, kormánymű szemrevételezése, ellenőrzése (sziletek, lengéscsillapítók, fék tárcsa - betét)

- karosszéria, alváz ellenőrzése - hibák javítása

- gumiharmonikák ellenőrzése

30.000 km-es szerviz:

- ugyanazok mint a 15.000-esen és még...

- pollenszűrő cseréje

- benzinszűrő cseréje

- ékszíj ellenőrzése

- gyertyák ellenőrzése

- olaj, víz és szervo-pumpa "szemrevételezése" (ha túl hangos, vagy folyik, késik pl.: az olajnyomás meleg motornál is az már gyanús lehet)

60.000-es, "nagy" szerviz:

- ugyanazok mint a 30.000-esen és még...

- ékszíj cseréje

- vezérműszíj cseréje

- vezérműszíj vezető görgőinek cseréje (nagyon ajánlott, bátrabbak elhagyhatják, de nem éri meg mert később komoly költségekbe verjük magunkat - ha megáll a vezérlés üzemképtelen lesz az autó és nagy valószínűsége, hogy minimum egy motorgenerálra nevezzük be ezzel...)

- használat függvényében előfordulhat még a fék betétek, tárcsák, gátlók, sziletek cseréje is

Minden egyéb "hiba", kopás már a használat függvénye. Ha bármi kétségünk van autónk épségével kapcsolatban, nyugodtan - soron kívül - menjünk el szerelőhöz.

Mindennapi használat, karbantartás:

Autónkért mi magunk is sokat tehetünk. Vannak alapvető szabályok amelyek, a gépkönyvben (ha nincs meg a gépkönyv vagy más nyelven íródott töltsük le innen vagy kérjünk tulajdonostól, szerviztől legalább egy fénymásolatot) is szerepelnek, betartásával kímélhetjük a Calibrát és saját pénztárcánkat is. Lássunk néhányat alapvető "szabályt":

- hidegen minden motort kímélni kell, ne nyomjunk padlógázt (amíg a mutató a kék mezőben van) - ez fokozottan igaz a C20XE és a C20LET motorokra, de a többinek sem használ!

- lehetőleg NE egyhelyben állva, alapjáraton melegítsük be a motort - a motor nem csak a hűtővízből áll, fontos az olaj a váltó és az egyéb alkatrészek egyenletes illetve párhuzamos melegedése. Terhelés nélkül ez nem tud megvalósulni.

- ha nagyon forró a motor, pl.: nyáron dugóban, gyorsulás után, hegymenetben stb... egyik változatot se állítsuk le azonnal! A hiedelmekkel ellentétben ez nem csak a turbós motornak fontos, igaz annál fokozottabb ez a "probléma" - ha leállítjuk a motort onnantól kezdve "pang" az olaj, a hűtővíz ...stb. Könnyen belátható, hogy itt is az okozza a problémát, hogy a motor egyik fele már "hideg" amíg a másik "oldalon" mondjuk még akár 100°C körül lehet a hűtővíz.

- ha tehetjük mindig tankoljunk jó minőségű benzint - sajnos ez néha nem könnyű Magyarországon...

- Soha ne töltsünk a hűtőrendszerbe csapvizet! (még az ablakmosóba se célszerű)

- kéthetente ellenőrizzük a keréknyomást, folyadékszinteket

- ha valamilyen oknál fogva szükséges a motorolaj utántöltése, mindig azonos típusú olajt használjunk a benne levővel

- lassításkor és lejtőn használjuk a motorféket (ne vegyük ki üresbe a váltót!)

- kerüljük az indokolatlanul erős gyorsítást, különösen alacsony sebességi fokozatokban, még akkor is ha ezt nehéz megállni

- benzin motoroknak a 2000-3000-es fordulatszám tartomány az optimális, ne erőltessük mondjuk 1100-1200-as fordulaton a motort (még a legerősebb, turbós motort is minimum 1600-as fordulattól használjuk gyorsításra)

- tartósan ugyanazzal a tempóval utazva (mondjuk autópályán 130, akár órákon át) eredményezheti, hogy felvillan a motorkontroll lámpa (1-2másodpercre), ez normális! - ha nem marad égve vagy nem ismétlődik túl gyakran és sokáig

- 4x4-es modelleknél fokozottan ügyeljünk a kerék méretre, kopásra és a keréknyomásra - vontatásnál, 2WD próbapadon húzzuk ki a biztosítékot

- úgyszintén a 4x4-esekre vonatkozik a következő: - ha jól működik az összkerékhajtás egyáltalán nem kaparhatnak el a kerekek normál használat mellett. Jól ki lehet használni az autó indulási képességeit, azonban amennyire lehet kíméljük!! Ne ugráljunk le a kuplungról egyes fokozatban, főleg ha magas fordulatszámról rajtolunk! A kuplung pedál útján az utolsó 1-2 cm-en picit lassítsuk a kuplung felengedését - nem kell "órákig" csúsztatni, csak ne olyan nagy tempóval engedjük mint addig, ezt értem az alatt, hogy "ne ugorjunk le róla".

- sokaknak egyértelmű, de talán valakinek nem: - a 4x4-es modellnek is ugyanolyan hosszú a fékútja mint a többi autónak!!!

- mossuk le autónkat rendszeresen! Nem csak esztétikai szempontból fontos, hanem a fényezés tovább marad ellenálló! Kerüljük a gépi mosókat és soha ne várjuk meg a fényezés bemattulását! Használjunk viaszos mosószert és/vagy viaszt is! Főleg esős időben havonta legalább egyszer gőzborotvával mossuk ki a kerékjáratokat is - legtöbb benzinkúton található gőzborotvánál is van viaszos öblítés, ezt is igénybe vehetjük a kerékjáratokra is! - a fényezés akkor szorul mosásra, viaszolásra ha azon víz filmréteg képződik, tehát nem cseppekben áll rajta a víz! Ha a fényezés egyszer már bemattul - vagyis a felső rétege berepedezik akkor azt már csak annak eltávolításával lehet fényessé tenni (polírozás - nem a kézzel otthoni, hanem amit a fényezők csinálnak)

Tartsuk be a szervizelési, karbantartási előírásokat! Bajunk biztosan nem fog származni belőle..."

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok kavarni, de úgy emlékszem, hogy f13-nál gyárilag a csavarszint alatt 2cm-rel kell lennie az olajszintnek. (Elvileg 1,6liter van benne.) Egyébként csavarszintig töltve is teljesen tökéletes. Ha tudsz, akkor csak gyárival pótold ha kell. Beönteni felül a szuszogót kicsavarva kell.

Szerk: Most nézem, hogy ez már nem is ide illő, bocs az off-ért. A továbbiakban menjünk át vele az általánosba, vagy az egyébbe.

Én ennél a szintjelző csavarnál szoktam utántölteni a cuccot.

Vagy Ebből, vagy egy fél literes PET palack és egy cső kombójából vagy végső esetben fecskendőből.

Link to comment
Megosztás:

Én ennél a szintjelző csavarnál szoktam utántölteni a cuccot.

Vagy Ebből, vagy egy fél literes PET palack és egy cső kombójából vagy végső esetben fecskendőből.

Igen, így is lehet. Teljesen jó.

Link to comment
Megosztás:

Ma megpucoltam egy kicsit a váltót.

Találtam a garázsban régi Prevent jégoldó sprét és ablakmosó koncentrátumot. :D

Lekapartam amit tudtam és a jégoldóval lefújtam. Pár óra múlva az ablakmosóval leecseteltem.

Aztán legurultam a papához és leverettem slaggal. Egészen tiszta lett. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Ezen kell "felugratnom" a garázshoz. :D

Alig szélesebb a kocsinál, csak 1 kicsit lehet ferdén menni neki. :D

Amúgy ez 3 garázs közös feljárója. :wacko: Még véletlenül se lehetett volna szélesebb.

http://pics.coldline.hu/pics/66064-20100726-qSe0aM.jpg

Ehh, ez olyan mint Anti barátom feljárója... Iszonyat forgalmas helyen lakik, fincsi onnan kiállni :wacko: de legalább 2szer szélesebb mint ez :wacko:

Ha gyorsabban tolatsz ki, akkor nem ér le az eleje?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.