Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Várj!

Most fék hibakódokat (A-K pont) vagy motor hibakódokat (A- B) olvastál ki?

A fék kiolvasásánál nem a MIL lámpa fog villogni, hanem az ABS lámpa.

Amikor simán összekötés nélkül gyújtásra teszed akkor világít az elején mindkét lámpád?

Eddig fel se tünt gyújtásnál se villan a motor lámpa ellenőrzésre se , kimehetett az égő :blush:

Remélem nem tart sokból szétszedni a műszerfalat :blink:

Link to comment
Megosztás:

Eddig fel se tünt gyújtásnál se villan a motor lámpa ellenőrzésre se , kimehetett az égő :blush:

Remélem nem tart sokból szétszedni a műszerfalat :blink:

Hát igen, sajnos ez egy régi trükk az eladósorba kerülő autóknál. Így javítják a világító MIL lámpát :(

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, sajnos ez egy régi trükk az eladósorba kerülő autóknál. Így javítják a világító MIL lámpát :(

Jelentem sikeresen túlvagyok a műszerfal szétszerelésen :D

Kilóméter óra kiszedve , hiányzó motorlámpa izzó beszerezve-belerakva. Közben vettem 3400-ért ( :o ) spirált is mert volt már hangja .

Végezetül összeraktam és hibakód kiólvasás újratöltve :D

Először az alap 12 működik a rendszer , utánna a 31 Nincsen fordulatszámjel (motor nem megy) ezen kívül semmi :icon1:

Esetleg járó motornál is nézzem meg vagy nem szükséges?

Link to comment
Megosztás:

Jelentem sikeresen túlvagyok a műszerfal szétszerelésen :D

Kilóméter óra kiszedve , hiányzó motorlámpa izzó beszerezve-belerakva. Közben vettem 3400-ért ( :o ) spirált is mert volt már hangja .

Végezetül összeraktam és hibakód kiólvasás újratöltve :D

Először az alap 12 működik a rendszer , utánna a 31 Nincsen fordulatszámjel (motor nem megy) ezen kívül semmi :icon1:

Esetleg járó motornál is nézzem meg vagy nem szükséges?

Akkor sajnos beletrafáltam ha hiányzott :(

Gratula a műtétért :D

Szerintem ha menet közben nem fog világítani, akkor további teendőd nincsen :)

:icon13:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor sajnos beletrafáltam ha hiányzott :(

Gratula a műtétért :D

Szerintem ha menet közben nem fog világítani, akkor további teendőd nincsen :)

:icon13:

Mentem is vele egy teszt kört , nem világít :icon13:

Még egy kérdésem lenne mióta fűtőradiátort cseréltek elég sok jelzőlámpám életre kelt , bár nemtudom mi az összefüggés <_<

Van már sorban:

- ablakmosó folyadékszint visszajelző.

-hűtőfolyadék szint visszajelző

-Hásó féklámpa visszajelző.

-hátsó világítás visszajelző.

És van még fékhez:

Egy kopás visszajelző : ami világít mert nem kopásjelzőset találtam bele , és a kábele is törött mind a két oldalon.

- Most következik a kérdésem a visszajelző lámpa bal oldalán van mégegy fék visszajelző lámpa , ami világít mindaddig mig nem használom a féket .

De nem tudom mi célt szolgál , ebben esetleg segítenél? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Mentem is vele egy teszt kört , nem világít :icon13:

Még egy kérdésem lenne mióta fűtőradiátort cseréltek elég sok jelzőlámpám életre kelt , bár nemtudom mi az összefüggés <_<

Van már sorban:

- ablakmosó folyadékszint visszajelző.

-hűtőfolyadék szint visszajelző

-Hásó féklámpa visszajelző.

-hátsó világítás visszajelző.

És van még fékhez:

Egy kopás visszajelző : ami világít mert nem kopásjelzőset találtam bele , és a kábele is törött mind a két oldalon.

- Most következik a kérdésem a visszajelző lámpa bal oldalán van mégegy fék visszajelző lámpa , ami világít mindaddig mig nem használom a féket .

De nem tudom mi célt szolgál , ebben esetleg segítenél? :icon1:

Nah ez jó hír, hogy nem világít.

Ez a radiátorcsere/lámpa gyulladás kicsit érdekes...

Esetleg egy fényképet nem tudsz csinálni világító lámpákról?

Nagyon fullos ez a verda elektronyiiika ügyileg :) Az én 95-ös CDX-emben sincs ennyi motyó :)

Link to comment
Megosztás:

Nah ez jó hír, hogy nem világít.

Ez a radiátorcsere/lámpa gyulladás kicsit érdekes...

Esetleg egy fényképet nem tudsz csinálni világító lámpákról?

Nagyon fullos ez a verda elektronyiiika ügyileg :) Az én 95-ös CDX-emben sincs ennyi motyó :)

100_6342k9czl.jpg

Meg egy kis plusz a verdáról :

100_6338djf46.jpg 100_6339xdd4z.jpg 100_63508tegp.jpg 100_6351pxixq.jpg 100_63400cdi4.jpg 100_6341y7cz8.jpg 100_6345s4dvk.jpg 100_6346bsfr1.jpg 100_6347spcwn.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

- Most következik a kérdésem a visszajelző lámpa bal oldalán van még egy fék visszajelző lámpa , ami világít mindaddig mig nem használom a féket .

De nem tudom mi célt szolgál , ebben esetleg segítenél? :icon1:

Az a check control féklámpa ellenőrző része, és arra való hogy a vezetőülésből is meg tudj győződni róla hogy jó-e a féklámpád. Induláskor rá kell lépni a fékre, és ha ez a lámpa nem alszik el, akkor valamelyik féklámpaizzód nem világít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mentem is vele egy teszt kört , nem világít :icon13:

Még egy kérdésem lenne mióta fűtőradiátort cseréltek elég sok jelzőlámpám életre kelt , bár nemtudom mi az összefüggés <_<

Van már sorban:

- ablakmosó folyadékszint visszajelző.

-hűtőfolyadék szint visszajelző

-Hásó féklámpa visszajelző.

-hátsó világítás visszajelző.

És van még fékhez:

Egy kopás visszajelző : ami világít mert nem kopásjelzőset találtam bele , és a kábele is törött mind a két oldalon.

- Most következik a kérdésem a visszajelző lámpa bal oldalán van mégegy fék visszajelző lámpa , ami világít mindaddig mig nem használom a féket .

De nem tudom mi célt szolgál , ebben esetleg segítenél? :icon1:

Na szégyelljed összemagad, demoströgtönazonnal! :D Hát milyen dolog már hogy van check controlod is? :D

Mondjuk érdekes, hogy lámpamagasságállítód meg nincs. Az még az én GL-emben is van.

Ahogy a kollega mondja, az a féklámpa ellenőrzésére szolgál. Ha nincs rendben vele valami, akkor nem alszik ki a fék lenyomása után sem. Hasznos holmi.

Link to comment
Megosztás:

Leginkább a villanyos olaj meg hűtőfolyadék szintjelzőt irigylem belőle :D

Ahogy a kollega mondja, az a féklámpa ellenőrzésére szolgál. Ha nincs rendben vele valami, akkor nem alszik ki a fék lenyomása után sem. Hasznos holmi.

Egy olyan áramkörön már gondolokozom régebb óta, ami minden fékezésnél ellenőrzi a féklámpát, illetve ha van akkor az utánfutó féklámpáját is. Magyarán szólva akkor jelez, ha nem 2*21W vagy nem 4*21W a felvett teljesítmény.

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Jött a feketeleves munkába menet , már tudom miért nem volt a motor kontroll lámpában égő :icon7:

Ha menet közben átváltok gázra folyamatosan világít :blush:

Kiolvastam gázüzemen járó motornál a hibát ami a 25-ös versenyző. Ami ez vagyon : 25 Injektor 1 – feszültség magas.

Lehetséges ez? És ezen mit is kell pontosan érteni.

De ez csak is gázhasználat közben van.

Bár visszagondolva gondoltam nem lesz tiszta az autó , mert keresztbe a bal sárvédőhöz volt beépítve a tartály. Nem az ülés mögé azt már mi rakattuk a helyére. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Jött a feketeleves munkába menet , már tudom miért nem volt a motor kontroll lámpában égő :icon7:

Ha menet közben átváltok gázra folyamatosan világít :blush:

Kiolvastam gázüzemen járó motornál a hibát ami a 25-ös versenyző. Ami ez vagyon : 25 Injektor 1 – feszültség magas.

Lehetséges ez? És ezen mit is kell pontosan érteni.

De ez csak is gázhasználat közben van.

Bár visszagondolva gondoltam nem lesz tiszta az autó , mert keresztbe a bal sárvédőhöz volt beépítve a tartály. Nem az ülés mögé azt már mi rakattuk a helyére. :blush:

Akkor sajnos meg is van a magyarázat, hogy miért volt kivéve az izzó.

Mivel a gázinjektorok dolgoznak olyankor és gyári injektorok nem dolgoznak, ezért dobja a magas feszültség dolgot.

Sajnos ez a szett így működik. Cimbi B Vekijénél ezt már valahogy kiküszöböli a gáz elektronikája.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem a gázszetthez eredetileg való injektor emulátort használták a benyós injektorok lekapcsolására, hanem pl egyszerűen egy relét ami megszakítja az injektorok tápvezetékét és azért dobja ezt a hibakódot. A másik amit ki fog dobni, az a lambdaszonda alacsony/magas értéke. Erre az okosabb gázvezérlők pl. Loveco, adnak egy hamis lambdajelet amit a benzines vezérlő megeszik, amíg a gázos használja a szonda eredeti jelét. Sajnos a gázműhelyek nagytöbbségében elég favágó módszereket alkalmaznak az ilyenek megoldására, pedig ottvan rá a jól kitalált gyári rendszer. Neked mi van beépítve?

Jött a feketeleves munkába menet , már tudom miért nem volt a motor kontroll lámpában égő :icon7:

Ha menet közben átváltok gázra folyamatosan világít :blush:

Kiolvastam gázüzemen járó motornál a hibát ami a 25-ös versenyző. Ami ez vagyon : 25 Injektor 1 – feszültség magas.

Lehetséges ez? És ezen mit is kell pontosan érteni.

De ez csak is gázhasználat közben van.

Bár visszagondolva gondoltam nem lesz tiszta az autó , mert keresztbe a bal sárvédőhöz volt beépítve a tartály. Nem az ülés mögé azt már mi rakattuk a helyére. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Nekem az tetszett a legjobban, mikor anno még a másik fórumon az egyik kartács hozott be kintről egy gyárilag benzingázos A vecit, ami úgy jött le a futószalagról, de itthon nem ismerték el, mert az úgy nem jó, be kellett rakasson egy utólagos kókány szettet...

Ezért (se) szeretem a gázt, mindig valami kókányolás a vége.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem a gázszetthez eredetileg való injektor emulátort használták a benyós injektorok lekapcsolására, hanem pl egyszerűen egy relét ami megszakítja az injektorok tápvezetékét és azért dobja ezt a hibakódot. A másik amit ki fog dobni, az a lambdaszonda alacsony/magas értéke. Erre az okosabb gázvezérlők pl. Loveco, adnak egy hamis lambdajelet amit a benzines vezérlő megeszik, amíg a gázos használja a szonda eredeti jelét. Sajnos a gázműhelyek nagytöbbségében elég favágó módszereket alkalmaznak az ilyenek megoldására, pedig ottvan rá a jól kitalált gyári rendszer. Neked mi van beépítve?

Remélem nem baj ha képen mutatom meg milyen rendszer , annyira nem értek hozzá :blush:

100_6381dfsnd.jpg 100_6382c7s07.jpg 100_6383swszx.jpg 100_6384yhszl.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ilyenre gondoltam, ez hasonló cucc mint ami az enyémbe van. Azt mondjuk nem látom, hogy hová van bevezetve végül a szívórészbe. Ahogy nézem elég furán vannak kötözgetve a dolgok bár a C20NE motorterét nem ismerem. Azok a sorkapcsos meg lopós dolgok viszont nem túl bizalomgerjesztőek :S
Ha nemtaláltál mást, akkor szinte biztos hogy nem a gyári injektor leválasztóval van megoldva a rendszer és azért dobja a hibakódot. Ami pozitív, hogy bennevan a léptetőmotoros szabályozó. Hogy megy gázzal és mennyit fogyaszt?

Remélem nem baj ha képen mutatom meg milyen rendszer , annyira nem értek hozzá :blush:

...

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Ilyenre gondoltam, ez hasonló cucc mint ami az enyémbe van. Azt mondjuk nem látom, hogy hová van bevezetve végül a szívórészbe. Ahogy nézem elég furán vannak kötözgetve a dolgok bár a C20NE motorterét nem ismerem. Azok a sorkapcsos meg lopós dolgok viszont nem túl bizalomgerjesztőek :S

Ha nemtaláltál mást, akkor szinte biztos hogy nem a gyári injektor leválasztóval van megoldva a rendszer és azért dobja a hibakódot. Ami pozitív, hogy bennevan a léptetőmotoros szabályozó. Hogy megy gázzal és mennyit fogyaszt?

Jól megy gázzal nem is fogyszt 7.5-nél többet , de akkor már erőteljesen taposom a szemét :D

Azt a csokis megoldás szükséges volt útközben ment szét a hűtőfolyadék szint visszajelző kábele , anyósnál meg csak ezt találtam :blush:

Gázzal annyi problémám van , nem sok van a tartályban akkor alapjáraton le áll. Ha pl. a lámpánál vagy kereszteződésben megállok .

Innyektor leválasztó hogy néz ki , adnál képet és meglesem?

Link to comment
Megosztás:

Általában ugyanolyan vagy hasonló dobozban van mint a Lovecos cucc. A motorvezérlő és az injektorok közé van kötve, és amikor gázon jár az autó, akkor lekapcsolja az injektorokat, és elhiteti a motorvezérlővel hogy márpedig rajta van.
Valami ilyesmi:
http://img01.aprod.hu/images_aprodhu/21858157_1_644x461_gaz-szett-pitagorasz-4cil-emulator-elado-xx-kerulet.jpg
Érdekes amit írsz, mert nekem amikor már érezni kigyorsításnál hogy fogy a gáz és hörög, alapjáraton még nagyon sokáig képes menni utána. Érdemes lenne egy jóhírű gázos szakműhellyel átnézetni/beállíttatni a kocsit. Nekem 8-körül eszik, bár én nem sajnálom tőle a gázt :P

Jól megy gázzal nem is fogyszt 7.5-nél többet , de akkor már erőteljesen taposom a szemét :D

Azt a csokis megoldás szükséges volt útközben ment szét a hűtőfolyadék szint visszajelző kábele , anyósnál meg csak ezt találtam :blush:

Gázzal annyi problémám van , nem sok van a tartályban akkor alapjáraton le áll. Ha pl. a lámpánál vagy kereszteződésben megállok .

Innyektor leválasztó hogy néz ki , adnál képet és meglesem?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Általában ugyanolyan vagy hasonló dobozban van mint a Lovecos cucc. A motorvezérlő és az injektorok közé van kötve, és amikor gázon jár az autó, akkor lekapcsolja az injektorokat, és elhiteti a motorvezérlővel hogy márpedig rajta van.

Valami ilyesmi:

http://img01.aprod.hu/images_aprodhu/21858157_1_644x461_gaz-szett-pitagorasz-4cil-emulator-elado-xx-kerulet.jpg

Érdekes amit írsz, mert nekem amikor már érezni kigyorsításnál hogy fogy a gáz és hörög, alapjáraton még nagyon sokáig képes menni utána. Érdemes lenne egy jóhírű gázos szakműhellyel átnézetni/beállíttatni a kocsit. Nekem 8-körül eszik, bár én nem sajnálom tőle a gázt :P

Persze akarom átnézetni a rendszert csak kedvem nincs pont hozzá(anyagi :blush: )

Azt az injektor leválasztót meg meglesem , köszi a képet.

Megnéztem én nem találtam semmi ilyen leválasztó alkalmatosságot vagy nagyon eldugták :blush:

De gondolom ha lenne az injektor sor közelében kellene lennie. :o

Ez nálad hová van rakva?

Módosítva : utazó
Link to comment
Megosztás:

Puskin is megmondta már... :D
Jaja, valahol az injektorok tájékán kellene lennie. Az enyémben nincs (mert kispórolták) de szerencsére a Multec nem szól érte. Az átkapcsolást meg motorfék üzemben szoktam intézni, így nincs rángatás meg fulladás, meg az injektor meghajtó tranyója sem kap egy lórúgást.
Nem egy-két órát töltöttem el a gyári leírás szerinti bekötéssel, meg a finomhangolással, de megérte! ;)

Persze akarom átnézetni a rendszert csak kedvem nincs pont hozzá(anyagi :blush: )

Azt az injektor leválasztót meg meglesem , köszi a képet.

Megnéztem én nem találtam semmi ilyen leválasztó alkalmatosságot vagy nagyon eldugták :blush:

De gondolom ha lenne az injektor sor közelében kellene lennie. :o

Ez nálad hová van rakva?

Link to comment
Megosztás:

Puskin is megmondta már... :D

Jaja, valahol az injektorok tájékán kellene lennie. Az enyémben nincs (mert kispórolták) de szerencsére a Multec nem szól érte. Az átkapcsolást meg motorfék üzemben szoktam intézni, így nincs rángatás meg fulladás, meg az injektor meghajtó tranyója sem kap egy lórúgást.

Nem egy-két órát töltöttem el a gyári leírás szerinti bekötéssel, meg a finomhangolással, de megérte! ;)

Milyen árban van , és hol találok leírást?

Link to comment
Megosztás:

Ezt találtam: http://webshop.molnarautogaz.hu/kat-aeb/aeb-160-emulator-autogaz-lpg-cng,gazuto-foldgaz
Érdemes lehet használtban is megnézni.

Bár többféle is létezik, ezt a legegyszerűbb bekötni, mert gyárilag BOSCH csati van rajta, szóval csak az injektorok közé kell kötni, és kész.
injemu3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Igazából ez fölösleges egy kicsit, mivel a C20NE párban vezérli a befecskendezőket, bőven elég lenne az AEB163, biztosan rendelhető ez is, talán olcsóbb:
injemu2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Végül rajzon nézve a dolgot:

injemu1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azért mielőtt megveszed, nézesd át valahol hogy tényleg így vannak-e a dolgok ahogy én feltételeztem ;)

Milyen árban van , és hol találok leírást?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.