Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Röhögni fogsz, de én most komolyan elgondolkodtam rajta, mert az utóbbi időben igen rövid távokat megy az autó. Néha csak azért megyek egy nagyobb kört, hogy rendesen legyen használva. Mondjuk az utóbbi időben összeszedtem pár olyan infót amikkel rendkívül le lehet rövidíteni a bemelegedési időt. FŐleg benzinesnél. (ráadásul az etanolozáshoz amúgy is kell)

Én most késő ősszel ástam bele magam ebbe a témába és egy hajszál választott el hogy vegyek egy fagydugó helyére beépíthető Defa vízmelegítőt a vaterán, csak máshova kellett átcsoportosítani a dellát :(

Ez a "rendkívül lerövidítős" dolog érdekes lehet! Publikus? :)

Link to comment
Megosztás:

Ilyet még nem is láttam! Nem semmi! :blink:

Én 10w40-es Q8-as olajat használok, bár ebből a videóból kiindulva nem biztos hogy jó a mocinak ilyen hidegben.. <_<

Ez egy nagyon durva és szélsőséges példa, ahogy írtam is.

A -22 fok az már extrém, de pl. -15 volt most nemrég. A fagyállónál sem mindegy, hogy mennyire van kicentizve, mert ez egy -15 fokos ennyire képes megdermedni -14 körül:

Link to comment
Megosztás:

Az kemény na nekem ezért olyan a fagyállóm hogy akasztja a -45ig skálázott mérőt :D

-ja meglet a csattogás oka a nívópálca azt mutatta félen van mondom töltök rá kicsit indulás előtt nem csattogott semmi sem majd másnap reggel indítás megint semmi csattogás úgyhogy azért csattogott mert kevesellte az olajat....

Link to comment
Megosztás:

Én most késő ősszel ástam bele magam ebbe a témába és egy hajszál választott el hogy vegyek egy fagydugó helyére beépíthető Defa vízmelegítőt a vaterán, csak máshova kellett átcsoportosítani a dellát :(

Ez a "rendkívül lerövidítős" dolog érdekes lehet! Publikus? :)

Persze. :)

Egyrészt ugye agyaltam az etanol hidegindítási problémái miatt egy üzemanyag, és egy beszívott levegő előfűtésen, hogy télen is használható maradjon az autó etanollal. (aztán majd meglátjuk hogy ez mennyire jön össze) Neten kutakodva találtam hasonló megoldásokat, és az volt a tapasztalat, hogy gyorsabban melegszik vele a motor. Ez a kisebbik hatásfokú cucc.

Aztán egy másik bütykölős oldalon találtam azt a megoldást, (ezt már konkrétan a melegedés elősegítésére) hogy egy asszem audi egr hűtőt szerelt be a csóka a kipufogórendszerbe, aminek az alapállapota hogy rendesen a kipufogó felé engedi a gázt, (tehát hiba esetén nem főzi meg a motort) de bekapcsolva pedig egy hőcserélőbe megy a kipugáz, ami melegíti a hűtővizet.

Na már most ez egy régi adagolós dízel motornál lecsökkentette a melegedési fázist olyan 3km-re, és annak a motornak alig van hővesztesége a mi benzineseinkhez képest. (tehát alapból lassabban melegszik be)

Szóval így a kettő együtt szerintem elég jó eredményt érhet el, és annyira nem költséges átalakítás egyik sem.

Plusz még van egy c20ne automaaváltós hűtőm, amit be akarok tenni, mert abba bele van kötve a váltó olajköre, csak én nyilván a motorét akarom bekötni, így az olajat is hamarabb felmelegíti. (ha meg eléri az üzemit, akkor nem engedi az olajat nagyon túlmelegedni)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

Van egy 1991-es 2000-es benzines vectrám frissen felújított motorral ( hengerfúrás, túlméretes dugattyúk, új csapágysor mindenhol, hengerfej szintén felújítva, síkolva, szelepfészek beköszörülve, új szelepek stb. tehát majdnemhogycsak 0 kilóméteres) és az a problémám hogy alapjáraton a pillanatnyi fogyasztás mérő üzemmeleg motornál 1,4 litert mutat ami sztem elég magas.

Az AC pumpát tavaly cseréltem vadi újra, alapjárati motort és ac relét egyidejűleg a motorfelújítással, mind a két hőgomba cserélve és a légtömegmérő is rendben van.

Van e esetleg még valami aminek köze van az üzemanyag körhöz és ezt okozhatja vagy esetleg simán injector hibával állok szemben és ez szivat elég rendesen?

Továbbgondolva a kérdést ha rosszak az injectorok bele tehetem a 16 szelepesét (stekker átforrasztással természetesen) gond nélkül?

Vagy annak nagyobb benzinnyomás kell, esetleg külön vezérlő vagy így is működni fog?

Köszönöm szépen előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

Van egy 1991-es 2000-es benzines vectrám frissen felújított motorral ( hengerfúrás, túlméretes dugattyúk, új csapágysor mindenhol, hengerfej szintén felújítva, síkolva, szelepfészek beköszörülve, új szelepek stb. tehát majdnemhogycsak 0 kilóméteres) és az a problémám hogy alapjáraton a pillanatnyi fogyasztás mérő üzemmeleg motornál 1,4 litert mutat ami sztem elég magas.

Az AC pumpát tavaly cseréltem vadi újra, alapjárati motort és ac relét egyidejűleg a motorfelújítással, mind a két hőgomba cserélve és a légtömegmérő is rendben van.

Van e esetleg még valami aminek köze van az üzemanyag körhöz és ezt okozhatja vagy esetleg simán injector hibával állok szemben és ez szivat elég rendesen?

Továbbgondolva a kérdést ha rosszak az injectorok bele tehetem a 16 szelepesét (stekker átforrasztással természetesen) gond nélkül?

Vagy annak nagyobb benzinnyomás kell, esetleg külön vezérlő vagy így is működni fog?

Köszönöm szépen előre is a segítséget.

Mekkora fordulat társul ehhez az 1,4 literhez?

A felújítás előtt is ennyi volt a fogyi?

Link to comment
Megosztás:

Az olaj témához találtam az előbb egy remek tesztet, ahol 4 olajat vettek górcső alá.

Ebből kiragadva a lényeget:

Az eredmények -10 °C -on:

a piros (10w-40) olaj folyóssága: 2163,8 mm^2/s
a zöld (5w-40) olaj folyóssága: 1613,88 mm^2/s
a sárga (5w-40) olaj folyóssága: 1187,02 mm^2/s
a kék (0w-40) olaj folyóssága: 1129,17 mm^2/s

A teljes cikk ITT olvasható.

Link to comment
Megosztás:

Mekkora fordulat társul ehhez az 1,4 literhez?

A felújítás előtt is ennyi volt a fogyi?

Az az érdekes hogy a fordulatszám teljesen optimális (800-900 rpm) és nem is ingadozik.

A felújítás előtt pedig 1.0 és 1.1 liter körül volt üzemmelegen alapjáraton. ( de szerintem még ez is picit sok bár én sógorom 2.0 16V astra g-jéhez viszonyítottam, ami 0.8-at eszik a pillanatnyi fogymérő szerint. )

Ami még feltűnt az az, hogy gázelvételkor enyhe kihúzatás után motorféknél 2000 rpm körül visszadurrog a kipufogó mintha el nem égett üzemanyag kerülne a kipufogó rendszerbe ( teljesen gyári rendszer semmi sportdob meg gázgyorsító ).

Lehet hogy becsepeg az injektoroknál mert nem zár jól vissza? Akkor csere vagy tisztítás?

Injektor tiszítót ( STP márkájú ) tettem már a tank benzinhez és ki is jártam belőle teljesen nem is egyszer de nem javult a helyzet!

Link to comment
Megosztás:

Az az érdekes hogy a fordulatszám teljesen optimális (800-900 rpm) és nem is ingadozik.

A felújítás előtt pedig 1.0 és 1.1 liter körül volt üzemmelegen alapjáraton. ( de szerintem még ez is picit sok bár én sógorom 2.0 16V astra g-jéhez viszonyítottam, ami 0.8-at eszik a pillanatnyi fogymérő szerint. )

Ami még feltűnt az az, hogy gázelvételkor enyhe kihúzatás után motorféknél 2000 rpm körül visszadurrog a kipufogó mintha el nem égett üzemanyag kerülne a kipufogó rendszerbe ( teljesen gyári rendszer semmi sportdob meg gázgyorsító ).

Lehet hogy becsepeg az injektoroknál mert nem zár jól vissza? Akkor csere vagy tisztítás?

Injektor tiszítót ( STP márkájú ) tettem már a tank benzinhez és ki is jártam belőle teljesen nem is egyszer de nem javult a helyzet!

Minden vákuumcső a helyén van?

A hőfokjeladók miért voltak cserélve? Már csak azért mert ez az 1,4 "szívatós" érték is lehetne. Jó lenne látni a hőfokjelet, hogy mennyit küld az ECU-nak.

Az alapjáratit miért és milyen típusra cseréltétek?

Az üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

Valamiért tovább vannak nyitva az injektorok, ezért magasabb a pill fogyi.

Érdemes lenne megnézned és lefényképezned a gyertyaképeket, így rögtön látható ha valamelyik injektor rakoncátlankodik.

Link to comment
Megosztás:

Illetőleg egy feltételezett benzinnyomásból és injektor szállításból. Ha bármelyik változik, már nem lesz pontos.

Nyilván.

Már 1 hónapja tesztelem a C20XE kék injektorait az enyémben. A gyári lilákhoz képest a legdurvább eltérés akkor volt ha lehúztam a vákuumcsövet a nyomásszabályzóról (mivel mindkét paramétert változtattam).

A tegnapi nap érdekes dolgot figyeltem meg.

Alexal a vákuum értékeken agyalunk egy ideje, így összeraktam egy könnyen beépíthető vákuummérőt. A gyári csőbe lehet beépíteni, úgy hogy nem zavar be annak működésébe.

Vagyis a REV 2.0-ás már nem zavar be :) Mivel az első verziónál falsot szívott, egész pontosan 0,1 bart. Az alapjárati olyan szépen -0,77 baron tartotta a vákuumot, hogy öröm volt nézni. Akkor is beállította, ha befogtam a "falsolós" részt.

A teszt szépen megmutatta, hogy tartós padlógázon -0,1 baros a vákuum a fojtószelep alatt.

Szóval elég ügyesen dolgozik az alapjárati, meglepően ügyesen.

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet az hogyan hidegen tiszta dízeles hangja van a motornak? Hidrotőkék rendben tuti nem annak a hangja, mert a blokkból hallom. Bemelegszik semmi gond nincsen vele! 10w40es olaj van benne. És mindig ezt csinálja hidegen, már bazira idegesít :\ C20XE

A dízeles alatt mit értesz? :) Olyan mintha hidegen valamelyik csapágy kopogna?

A blokk melyik részéből jön?

Link to comment
Megosztás:

Minden vákuumcső a helyén van?

A hőfokjeladók miért voltak cserélve? Már csak azért mert ez az 1,4 "szívatós" érték is lehetne. Jó lenne látni a hőfokjelet, hogy mennyit küld az ECU-nak.

Az alapjáratit miért és milyen típusra cseréltétek?

Az üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

Valamiért tovább vannak nyitva az injektorok, ezért magasabb a pill fogyi.

Érdemes lenne megnézned és lefényképezned a gyertyaképeket, így rögtön látható ha valamelyik injektor rakoncátlankodik.

Minden vákuumcső a helyén van és mindegyik rendben van, falsot nem szív sehol.

Hőfokjeladók azért lettek cserélve, mert a műszeregységben a vízhőfok mutató csak az első fehér vonalig ment fel és azt mutatta optimálisnak a normális 90-es vonalhoz képest, de ez azóta jó mert üzemmelegen a 90-es csíkon áll mint a cövek.

Alapjárati Bosch volt benne de az volt a baja, hogy melegen ha leállítottam egyszerűen nem akart újra elindulni, mintha nem kapna üzemanyagot és utána is rugdalni kellett a gázpedált, hogy ne fulladjon vissza, ez kb 2 perc volt mire melegen újra volt alapjárat, de csak míg le nem állítottam megint és akkor mindezt előről! Helyére egy Automega márkájú került ami ezt a jelenséget teljesen megszüntette.

Üzemanyag szűrő a motorgenerállal egy időben lett cserélve.

Gyárilag egyébként sárga injektornak kell benne lenni?

Link to comment
Megosztás:

Minden vákuumcső a helyén van és mindegyik rendben van, falsot nem szív sehol.

Hőfokjeladók azért lettek cserélve, mert a műszeregységben a vízhőfok mutató csak az első fehér vonalig ment fel és azt mutatta optimálisnak a normális 90-es vonalhoz képest, de ez azóta jó mert üzemmelegen a 90-es csíkon áll mint a cövek.

Alapjárati Bosch volt benne de az volt a baja, hogy melegen ha leállítottam egyszerűen nem akart újra elindulni, mintha nem kapna üzemanyagot és utána is rugdalni kellett a gázpedált, hogy ne fulladjon vissza, ez kb 2 perc volt mire melegen újra volt alapjárat, de csak míg le nem állítottam megint és akkor mindezt előről! Helyére egy Automega márkájú került ami ezt a jelenséget teljesen megszüntette.

Üzemanyag szűrő a motorgenerállal egy időben lett cserélve.

Gyárilag egyébként sárga injektornak kell benne lenni?

Sárga a c20let-ben volt, 4lyukas, 300ccm körüli (Bosch 0280150420), nem valószínű, hogy ez lenne benne, ez rengeteget nyomna, így viszont bőven 0,8 alatt lenne a pillanatnyi fogyid... :D

Inkább talán a krém egy lyukas (csapos) lehet benne (Bosch 0280150744)...

Mindenképp érdemes lenne egy gyertyaképet nézned, ahogy Thor is javasolta. Ha az okés, akkor viszont a szállítási kapacitás nem megfelelő...

Link to comment
Megosztás:

Minden vákuumcső a helyén van és mindegyik rendben van, falsot nem szív sehol.

Hőfokjeladók azért lettek cserélve, mert a műszeregységben a vízhőfok mutató csak az első fehér vonalig ment fel és azt mutatta optimálisnak a normális 90-es vonalhoz képest, de ez azóta jó mert üzemmelegen a 90-es csíkon áll mint a cövek.

Alapjárati Bosch volt benne de az volt a baja, hogy melegen ha leállítottam egyszerűen nem akart újra elindulni, mintha nem kapna üzemanyagot és utána is rugdalni kellett a gázpedált, hogy ne fulladjon vissza, ez kb 2 perc volt mire melegen újra volt alapjárat, de csak míg le nem állítottam megint és akkor mindezt előről! Helyére egy Automega márkájú került ami ezt a jelenséget teljesen megszüntette.

Üzemanyag szűrő a motorgenerállal egy időben lett cserélve.

Gyárilag egyébként sárga injektornak kell benne lenni?

Értem.

Ténylegesen is megvolt akkor a 90 fok? Nem csak a termosztát volt nyitva folyamatosan?

Igen, sárga van benne gyárilag. A neten található értékeket már fenntartásokkal kezelem, szóval azért nem vállalok felelősséget :)

20SEH yellows 0 280 150 725 170cc/min@2.5 bar

Link to comment
Megosztás:

Sárga a c20let-ben volt, 4lyukas, 300ccm körüli (Bosch 0280150420), nem valószínű, hogy ez lenne benne, ez rengeteget nyomna, így viszont bőven 0,8 alatt lenne a pillanatnyi fogyid... :D

Inkább talán a krém egy lyukas (csapos) lehet benne (Bosch 0280150744)...

Mindenképp érdemes lenne egy gyertyaképet nézned, ahogy Thor is javasolta. Ha az okés, akkor viszont a szállítási kapacitás nem megfelelő...

Mindig csak a tuning, meg a 300 ccm :)

Amúgy már csak 1 vékonyka hajszál választ el hogy nekiállok berakni a tengelyeket és várlak szeretettel egy ismételt erőpróbára :D

De előtte lesz keréknyomás ellenőrzés :sneaky: Máskülönben nem megy át gépátvételen a verdád :D

Link to comment
Megosztás:

Mindig csak a tuning, meg a 300 ccm :)

Amúgy már csak 1 vékonyka hajszál választ el hogy nekiállok berakni a tengelyeket és várlak szeretettel egy ismételt erőpróbára :D

De előtte lesz keréknyomás ellenőrzés :sneaky: Máskülönben nem megy át gépátvételen a verdád :D

Tavasz előtt én sehova, semmit. Én nem vagyok eszkimó... :D De, ha kijön a jó idő... Csak nehogy addigra bekerüljön valahogy egy xer tengely... :D
Link to comment
Megosztás:

Tavasz előtt én sehova, semmit. Én nem vagyok eszkimó... :D De, ha kijön a jó idő... Csak nehogy addigra bekerüljön valahogy egy xer tengely... :D

Jajj, papírkutyák. :D Én tegnap sötétben az udvaron a földön fekve légtelenítettem a féket. :D

Hétvégén meg komplett kipu rendszer le, mert több helyen is javításra szorul. :D

De ha nagyon belelendülök, még lehet hogy műszerfal csere is lesz.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Jajj, papírkutyák. :D Én tegnap sötétben az udvaron a földön fekve légtelenítettem a féket. :D

Hétvégén meg komplett kipu rendszer le, mert több helyen is javításra szorul. :D

De ha nagyon belelendülök, még lehet hogy műszerfal csere is lesz.

Fel se vedd! Így is kell ezt, respect :)

Kabát nélkül voltam, Alex meg kabátban didergett mellettem :)

Anno csillaggarázs power... -10 fokban raktam össze az első Polski motorom :)

Amúgy csak időt akar nyerni, hátha talál még plusz lóerőket a verdában :)

Link to comment
Megosztás:

Fel se vedd! Így is kell ezt, respect :)

Kabát nélkül voltam, Alex meg kabátban didergett mellettem :)

Anno csillaggarázs power... -10 fokban raktam össze az első Polski motorom :)

Amúgy csak időt akar nyerni, hátha talál még plusz lóerőket a verdában :)

Kőcsőg.merelax haver.mekkeresünk neagogy :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.