Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Csá,

ha van hozzá vonzalmad akkor elküldhetem neked emilben az x25xe motor kapcs rajzát, szerintem nem sokban különbözik a c25xe-től. A gyújtása valószínűleg ugyanaz lesz. Mit szólsz?

Üdv

Köszönöm, időközben már kaptam rajzot Wookie-től.

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, ha sikerrel járok beszámolok róla.

Üdv

Nándi

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Köszönöm, időközben már kaptam rajzot Wookie-től.

Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, ha sikerrel járok beszámolok róla.

Üdv

Nándi

Sziasztok!

Hát csak fél siker, megy mind a hat henger, az akksi mögött, a hidraulika olajtartály alatt van egy kis fekete, gyufásskatulyányi teljesítményelektronika. Az volt a beteg. Ez a kis kütyü van a motorvezérlő (jobb A oszlop tövében) és a gyújtótrafó között.

Viszont sok benzint kap, 2000 fölé nem lehet pörgetni, mert leáll. Olvasgatom még a fórumot....

Üdv

Nándi

Link to comment
Megosztás:

Újra itt. A fogyasztásom a lambda csere után városi 10-re állt be. Országúton 7. Én sokallom, de ez alighanem egyéni problémám.

A gyertya szép galambszürkére égett ki.

Ami most jelentkezett probléma, hogy fogta magát és az alapjáratom a ~750-ről felugrott 1100-ra. Nem értem okát, hogy miért.

Fejlemények:

Ma este egy padlógázas gyorsítást követően kigyulladt a check engine. Itthon kivillogtattam és 31-es (felső holtponti jeladó: nincs jel) és 38-as (lambda szonda: feszültség túl alacsony) hibakódot kaptam. A gyorsítás után a check lámpa magától elaludt.

Kérdésem:

- A 31-es magában is kigyújtja a check lámpát, vagy emiatt lehetett magas a fordulatszám? (Most este normális volt.)

- A 31-es hibakód magával ránthatja a lamda hiba jelzését? (Lényegében új a lambda, bár marelli.)

Link to comment
Megosztás:

Bármelyik hibakód kigyújtja a check lámpát, de a 31-es miatt biztosan nem lehetett magas a fordulatszám, az ugyanis helyesen a "induktív impulzusjeladó - nincs fordulatszámjel" hibakódja, és valószínűleg azért kaptad mert nem járó motornál villogtattad ki a hibakódokat. Következésképpen a 31-es és a 38-as hibakód nem függ össze.

Link to comment
Megosztás:

Ha veztengely jeladód szaraxik, az kapásból okozhat fordulatszám ingadozást, igaz az enyém más rendszerű, de nekem mikor az induktív tekercs szarakodott (kvázi ugyanaz a feladata) akkor olyan is volt hogy konkrétan eltűnt az alapjárat.

Ellenben ki lehet mérni,hogy maga a jeladó jó-e. Ha az stimm, akkor valami más lesz a bibi.

A lambdaszonda meg ezekszerint nem jól müxik,a 7 lityis kinti fogyi még csak csak, de a városban 10 nekem soknak tűnik, bár kétezressel nincs tapasztalatom, csak a rekorddal, de az tök más meg karbis. Megnézném hogy a lamdbaszonda kap e rendesen testet, mert ha a rozsdás kipu miatt nem, akkor hiába új a szonda, nem tud rendesen működni.

MÁS:

Tud nekem valaki valami megoldást a sedanok csomagtrézárjának a beragadására? Nyitáskor 10ből 7x bennakad, bátyám már horpadtra püfölte a csomagtérfedelét, de anyámé is állandóan bennakad. Furamód nekem az ötajtóssal ilyen jellegű problémám sosem volt.

Ahogy nézegettem az a probléma, hogy a gombnak túl nagy a kottyanása, és emiatt az egész hóbelevanc vége egyszerűen alácsúszik annak a nyelvnek amit be kéne nyomjon. A dolog azért fura mert olyan orbitális nagy kopás nem látszik az alkatrészeken, ami ezt indokolná.

Link to comment
Megosztás:

...

Tud nekem valaki valami megoldást a sedanok csomagtrézárjának a beragadására? Nyitáskor 10ből 7x bennakad, bátyám már horpadtra püfölte a csomagtérfedelét, de anyámé is állandóan bennakad. Furamód nekem az ötajtóssal ilyen jellegű problémám sosem volt.

Ahogy nézegettem az a probléma, hogy a gombnak túl nagy a kottyanása, és emiatt az egész hóbelevanc vége egyszerűen alácsúszik annak a nyelvnek amit be kéne nyomjon. A dolog azért fura mert olyan orbitális nagy kopás nem látszik az alkatrészeken, ami ezt indokolná.

Nekem is ezt csinálja. Én a kulccsal szoktam "kihúzni" a gombot. Más megoldást még nem próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Hello mindenki!

Egy 2000-es benzines SEH motoros Vectra boldog tulaja vagyok.

Lenne pár érdekesség amit vázolnék és segítséget kérnék a problémám megoldására.

Alapjárati problémákkal küzdök mégpedig:

- ingadozott az alapjáratom és teljesen üzem meleg motornál leállítás után kínszenvedés volt újra életre kelteni, csak kitartó nagy gázfröccsök után lett ismét alapjárat

- kicseréltem hát az alapjárati léptetőmotort egy vadonatújra

- azóta melegen is úgy indul ahogy az a nagykönyvben megvan írva, ámde eleinte hideg indításnál 2500 volt az alapjárat

- kitakarítottam hát a légtömegmérőt hátha van benne egy kis piszok ( volt bizony ) és lőn azóta hidegen 1500 az alapjárat

- viszont ahogy melegszik a motor és közeledik a termosztát nyitási hőmérséklete a fordulatszám még mindíg masszív 1500 és nem esik le a szokásos 850-900 környékére

Ha valaki találkozott már ilyennel az kérem szóljon pár szót hátha együtt rájövünk valamire. Előre is köszönöm.

Tippem még egyébként van, mégpedig az hogy a vízgombám mutat fals értéket megbolondítva ezzel a moci agyát.

Lát benne valaki fantáziát? Vagy másik irányba induljak el?

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Egy 2000-es benzines SEH motoros Vectra boldog tulaja vagyok.

Lenne pár érdekesség amit vázolnék és segítséget kérnék a problémám megoldására.

Alapjárati problémákkal küzdök mégpedig:

- ingadozott az alapjáratom és teljesen üzem meleg motornál leállítás után kínszenvedés volt újra életre kelteni, csak kitartó nagy gázfröccsök után lett ismét alapjárat

- kicseréltem hát az alapjárati léptetőmotort egy vadonatújra

- azóta melegen is úgy indul ahogy az a nagykönyvben megvan írva, ámde eleinte hideg indításnál 2500 volt az alapjárat

- kitakarítottam hát a légtömegmérőt hátha van benne egy kis piszok ( volt bizony ) és lőn azóta hidegen 1500 az alapjárat

- viszont ahogy melegszik a motor és közeledik a termosztát nyitási hőmérséklete a fordulatszám még mindíg masszív 1500 és nem esik le a szokásos 850-900 környékére

Ha valaki találkozott már ilyennel az kérem szóljon pár szót hátha együtt rájövünk valamire. Előre is köszönöm.

Tippem még egyébként van, mégpedig az hogy a vízgombám mutat fals értéket megbolondítva ezzel a moci agyát.

Lát benne valaki fantáziát? Vagy másik irányba induljak el?

Hali!

Igen, a hőgomba okozhat hasonlót, ki kell mérni, egy ellenállás mérővel meg kell nézni az ellenállását 20, 50, 70 és 90 fokon. (hogy ezt hol találod, azt ne kérdezd, nagyblokkban nem vagyok otthon, de valahol a szívócsonk/hengerfej környékén lesz) Ha meg az nem, akkor valamelyik jeladó (főtengely/vezérműtengely) is lehet a ludas.

De az is lehet hogy meg van piszkálva a légtömegmérőd.

Link to comment
Megosztás:

Üdv uraim!

Különös dolog történt velem pénteken ami mára elég idegesítő problémára nőtte ki magát!

Pénteken jöttem haza, és az M0-on gázt elvéve motorfékkel közelitettem meg a lejárót, ám elkezdett a fordulatszám fel-le járni gurulás közben (200-2200között ingázott) majd fogta magát és leállt az autó. Mivel akkor LPG-el mentem inditásnál ujra benzinnel indultam majd hibátlanul hazajöttem. MA mikor mentem volna el vele, teker az inditó, de nem indul be. Én valami üemanyag hiányosságra, vagy szikra hiányra tudok gondolni, de inkább üzemanyag, mert semmi benzin szag nincs a motortérben. Valakinek esetleg valami hasonló tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Nálam akkor ugrál a fordulatszámmérő LPG-n, mikormár kifogyóban van és lepadlózom. A helyedben szétnéznék az injektor(ok) leválasztó reléjénél is, előfordulhat hogy nemkapcsolt vissza rendesen benzinüzemre.

Sajnos ma nem volt rá időm, megnézni ezeket a dolgokat, de én is ezekre gondoltam. Azért irtam fel,hogy hátha találkozott már valaki ilyennel. Mert akkor azt nézem meg először.

Link to comment
Megosztás:

7 alá nekem sem sikerült még vinni, de ez kb. reális érték, benzinből is 6 körül evett kímélőbe.
A pályás adat nálam küldős 130-140-et jelent (4-5 személy + a cuccaik) legutóbb így 8,8-ra jött ki.
Így vetted az autót, vagy te rakattad be a gázt? Milyen cucc van benne? Hol csinálták? :D

Link to comment
Megosztás:

Nahát azért az nemegészen úgy van :)

Adatok:
átlagos benzinár 2011.06-hó tól mostanáig: 400Ft/l
átlagos gázár 2012.02-hó tól mostanáig: 260Ft/l
vegyes benzinfogyasztás: 6,5l/100km
vegyes gázfogyasztás: 8,5l/100km
gázszett beszerelési költsége: 120000Ft

Tehát: 2,5éve van nálam a kocsi, azóta beletoltam 57ezer km-t. Ebből az első 14ezer km-t tettem meg tisztán benzinüzemben. Ez 910l benzin, árban 364000Ft, azaz 26Ft/km.

A maradék 43ezer km-ből bő ráhagyással 40ezer km-t gázzal tettem meg. Ez számszerűen 3400l LPG-t jelent, ami 884000Ft+a maradék benzinüzem +78000Ft, összesen 962000Ft, ez 22,37Ft/km.

A differencia 3,63 Ft kilométerenként.

A beszerelés költsége 120000Ft, ilyen árkülönbséggel számolva 33058km alatt térült meg, azaz 36ezer Ft pluszban vagyok :)

A mai árak mellett énsem szereltetném be nyilván, de akkoriban simán lehetett 225-ért tankolni itthon.
Trianonnak hála szlovák testvéreinknél mostis lehet 225-ért tankolni, nekem meg nemnagy kiruccanás átmenni hétvégente.

Az első párszáz km-en voltak gondok a balf#sz dunakeszi gázosok miatt, de azóta teljesen hibátlanul működik. Nincs sem

érezhető teljesítménykülönbség sem más kellemetlenség vagy plusz kiadás.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek. C20ne vecimnel megfigyeltem egy fura hangot ami valószínű eddig is volt csak elkerülte a figyelmem. Hidegen indítás utan, furcsa kerepelo hangot hallat a motor fordulatról függően. Ahogy melegszik 2-3 km utan nyoma sincs. Mire kell készülni a közeljövőben? Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

A pótkerék helyén van a tartály, a mankókerék meg oldalra pont befér úgy, mint a Ladába. Ja, és van egy kvázi karburátoros autóm :D
Amelyik nincs agyonra elszegényítve, az megy tisztességesen, ezt tapasztalatból mondom. Csakhát kevesen szánják rá magukat arra, hogy rendesen beállíttassák, mert beletörődnek abba, hogy nemmegy annyira de legalább keveset eszik. Aztán jön a szegénykeverékes üzem minden velejárója, amit szerintem nemkell neked részleteznem :)
Ha valahol lesz emberi árban dyno, Istenüccse' elviszem megméretni a vasat :P

Link to comment
Megosztás:

Bundee!

Én rakattam be a gázt, és én is Dunakeszin. Az első km-ek nekem is szarok voltak folyton leállt, de visszamentem panaszkodni, és rájöttek,hogy tul sok levegőt kapott. valamit baszkuráltak a légszűrődöbözön azóta hibátlanul működik. Vagyis működött. Ma nem tudtam megnézni azt a kis relét, mert most értem haza munkából, de holnap, vagy ha másnem szerdán mert akkor itthon vagyok szabadságon. Nekem 80l-es tartályom van. Lovato rendszerrel. Nekem valamiért a hőfok nincs beállitva, mert nekem automatikusan átáll 2000-es fordulatnál, még akkoris ha csont hideg a motor. Ha megyek a 20ezres szervizre nemsokára, majd erre kitérek náluk azért..

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

No, beköszöntött a hideg, én meg rossz oldalán találtam magam annak a bizonyosnak. Elszakadt a szervó ékszíja. Nem gond - gondoltam kicserélem. Csakhogy. Nekem alighanem valami utángyártott klíma van a kocsiban és úgy van megcsinálva, hogy a főtengelyről kapja ékszíjon a hajtást a klíma szivattyúja, arról pedig a szervó. Viszont a szervó szíj cseréhez előbbit is le kell venni.

Ahogy a klíma csavarját meglazítottam, (volna) nem a csavar engedett, hanem letört az alu fül. Így viszont nem tudom a feszítését biztosítani - hát kiszedtem. És most vagyok tanácstalan. Nem tudok rájönni, hogy hogyan is lehetne a szervót összelegózni, hogy fel tudjam tenni. Más a blokkon a tartó konzol, ha nincs klíma szivattyú? Nincs valakinek erről a felfogatásról egy fotója?

Más: Mivel a klíma nekem egyébként sem kell (meg a kompresszorát el is vitte a cica), ha valakinek kell a klíma szivattyúja, a hűtő, az utastéri radiátor, azt nagyon szívesen odaajándékozom. Utóbbi jó állapotban lévőnek tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.