Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A tetején lévő kis "szuszogót" lecsavarod és ott lehet bele önteni. A szint ellenőrző csavarja meg a bal oldali féltengely kihajtásnál van. Valszeg az alján lévő úgynevezett difi fedélnél csöpög. Cseréld ki a tömítését(amúgy ott is lehet leengedni belőle az olajat)

Köszi a segítséget ez a szuszogo ahová a váltóórud megy vagy ami melette van? egy kép sokat segitene:D köszi

Link to comment
Megosztás:

Ez marhaság. Gondolod hogy egy autógyár elkövet egy olyan hibát hogy rosszul skálázza be a műszereket? Ki kell cserélni a műszer vízhőfokjeladóját, és máris pontos lesz.

@Dovi: pedig pont a lambda az amiből csak gyárit (Bosch) érdemes venni, még akkor is ha sok tízezer forintba kerül. Az összes többi gyártmány max. egy évig fogja bírni (tapasztalat), és utána úgyis megveszed a gyárit...

Ha hiszed ha nem, a vectráknál ismert szériahiba az a1-eseknél a 110-es órák rossz skálázása.

Link to comment
Megosztás:

Hát a Vectrák szériahibáit nem ismerem, de a Calibrában ugyanez az óra volt (a sebességmérő skálázását leszámítva), és ott nem tudnak semmiféle ilyen szériahibáról... :blush:

De ha ez a gyárnak is feltűnt volna (márpedig fel kellett, nem véletlenül tesztelik a típusokat kilométerek ezrein át még mielőtt árulni kezdik őket), akkor vajon miért vártak 4 évet a hiba kijavításával? Szóval sztem új korukban ezek még egyáltalán nem így mutattak... ettől persze lehet hogy a dolog szériahiba, csak sztem nem a műszeré, hanem a műszer jeladójáé: a kor vagy a vízkő idő előtt tönkreteszi őket. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az sem megengedhető,hogy 8 év alatt szénné rohadt a Vectra és mégis megtette:)Láttam egy pár A1-es Vectrát és mindegyiknek az első vonalig ment fel a hőfokmutatója.A kollégám kicserélte a jeladót mikor megvette tőlem,mert nem hitte el hogy ez ilyen,de akkor sem ment feljebb a mutató.Na majd megkérdezem olyantól akinek újkora óta megvan,hogy akkor mit mutatott.Én 12 éves korában vettem meg 150 ezer km-rel,de már akkor sem mért rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Félreérted.

Nem azért hogy vitatkozzak, de ha úgy lenne ahogy te állítod, akkor ez már új korában is ilyen (rossz) volt, ami egyetlen gyár minőségellenőrein és tesztelőin sem menne át. Azt hogy valami évek múlva tönkremegy vagy elrohad, azt persze nem láthatják előre, de eleve rossz megoldásokat nem hagynak gyártásba kerülő új típuson, ezt egyetlen márka sem engedheti meg magának.

Link to comment
Megosztás:

"akkor ez már új korában is ilyen (rossz) volt, ami egyetlen gyár minőségellenőrein és tesztelőin sem menne át."

Szintén csak a balhé kedvéért, (:D ;) ) de akkor nem lenne ennyi visszahívás a gyárak részéről. :)

Anno nem volt ez akkora divat, ráadásul nem egy veszélyt okozó hiba, így szépen csendben a modelfrissítés alatt átskálázták a számlapot.

Ha megnézed a 110-es, és a 100-as órát, a mutató fizikailag mindkettőnél ugyanott áll meg, egyszerűen a számlap van átszámozva.

Link to comment
Megosztás:

Akkor a Daciánál sem volt minőségellenőr régen :)Fater anno elhozott egy új Moszkvicsot a Merkurtól és hazáig sem jutott vele:) Arra lennék még kiváncsi,hogy az F astrákban amiben ugyanilyen óra van az mit mutat.Na meg ami nem fordulatszámmérős azon hol áll meg üzemi hőfokon?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap bekerült az új lambda és a középső kipufogó dob. Ma meglátom, hogy sikerült-e valamit javítani az autón.

A vízhőfokhoz egy adalék: Nálam úgy működik, hogy 80 fok körül mutat. Azonban ha legálisan melegszik (pl. araszolásnál), akkor bizony felmegy 90 fölé a mutató és ekkor hallom is ahogyan bekapcsol a hűtő ventilátora. Ennek alapján, ha a skálát eltolom, akkor tényleg minden összeáll. (A jeladó és a kapcsoló is új.)

Link to comment
Megosztás:

Akkor az A2-es Vectrába miért az első vonalhoz írták a 90 fokot,ahol az A1 mutatója is állt mindig?Ha az is elromlana pár évesen akkor nem állna már a helyén az sem.A H astrába már szerintem ezért nem is raktak hőfokmérőt,ez a gyengéjük :)

Ez sztem akkor sem gyári hiba. Végső érvként itt a megoldás a műszer kalibrálására:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1790

H Astrába már egyébként gazdaságossági okokból nem raktak hűtővíz hőfokmérőt, ugyanis azt gondolták nem kell tudni hány fokos a víz, elég annyi hogy forr-e vagy sem (csak egy visszajelző van ami pirosan világít ha felforrt a víz). Ezt támasztja alá hogy időközben felülvizsgálták az álláspontjukat, és a J Astrában már megint van vízhőfokmérő. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én aztán nem kalibráltam a műszert.Engem nem zavart,hogy hol az a hőfokmutató :)Volt A2-es műszerfalam,de azt sem raktam bele.Vectraclubban van egy gyerek aki újonnan vette,majd megkérdezem tőle,hogy mikor romlott el az a műszer.

Még jó,hogy műszerfalat raktak a H astrába:)A lengyel G is eléggé levan "butítva" a némethez képest.

Link to comment
Megosztás:

Vagy itt az én módszerem, és akkor 100% pontos lesz a vízhőfokmérő és jó helyen is mutat :)

https://docs.google.com/file/d/0Bw6DfNBsxE7eSnVsWUk5M09IUms/edit?pli=1

Ez sztem akkor sem gyári hiba. Végső érvként itt a megoldás a műszer kalibrálására:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1790

H Astrába már egyébként gazdaságossági okokból nem raktak hűtővíz hőfokmérőt, ugyanis azt gondolták nem kell tudni hány fokos a víz, elég annyi hogy forr-e vagy sem (csak egy visszajelző van ami pirosan világít ha felforrt a víz). Ezt támasztja alá hogy időközben felülvizsgálták az álláspontjukat, és a J Astrában már megint van vízhőfokmérő. ;)

Link to comment
Megosztás:

2 Fastrás ismerősöm már végigcsinálta, harmadiknak csak találomra tettünk be egy 180ohmot, aztán neki is helyrekerült az osztás.
Igazából egyszer kell rászánni az időt, aztán utána tudod hogy bízhatsz a műszerben :)

Írtam tgabikának, ő továbbította egy másik modinak, hogy menjen ki az Astra GYIK-be de ezekszerint nemnagyon érdekel senkit...

Ez aztán a pontos leírás.Van olyan aki ezt meg is csinálta? :)

Link to comment
Megosztás:

Benn az új lambda és a középső kipuffantó dob.

A rángatás teljesen megszűnt, szépen duruzsol a motor és igazán élvezetesen lehet vele suhanni. Alacsony fordulaton is szépen, egyenletesen dolgozik.

Fogyasztást még nem tudom pontosan, de sokkal jobb, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Na újra előjött az XEV betegség.. Szokásához híven, mint minden évben, főtengely jeladó.. Mit lehetne vele kezdeni, hogy többet(legalább 2-3 évig) ne legyen vele a gond? 2éve VDO-t vettem bele 20ér, kereken egy évet bírt, tavaly megvettem bele a gyárit közel 30ezerért, és ez is egy évet bírt.. Azért szerintem minden évben 20-30ezres tételt pluszba rákölteni nem valami jó dolog.. Valakinek valami ötlet/tipp?

Link to comment
Megosztás:

Na újra előjött az XEV betegség.. Szokásához híven, mint minden évben, főtengely jeladó.. Mit lehetne vele kezdeni, hogy többet(legalább 2-3 évig) ne legyen vele a gond? 2éve VDO-t vettem bele 20ér, kereken egy évet bírt, tavaly megvettem bele a gyárit közel 30ezerért, és ez is egy évet bírt.. Azért szerintem minden évben 20-30ezres tételt pluszba rákölteni nem valami jó dolog.. Valakinek valami ötlet/tipp?

nincs valami egyéni cuccod (kipufogó melege, olajos cucc) a környéken, ami miatt behal?

nekem 3 éve van asszem hella benne, de azóta is jó. a gyárinak a kábelén látszott, hogy az olajsártól meg a melegtől teljesen szétment, maga a szenzor szűz volt.

Link to comment
Megosztás:

nincs valami egyéni cuccod (kipufogó melege, olajos cucc) a környéken, ami miatt behal?

nekem 3 éve van asszem hella benne, de azóta is jó. a gyárinak a kábelén látszott, hogy az olajsártól meg a melegtől teljesen szétment, maga a szenzor szűz volt.

Jaja a szenzor az tökéletes. Ennek a kábelja gumival bevont. Ugyanilyen volt a VDO Siemens é is. A gyári az nekem is úgy nézett ki hogy teljesen szétmállott. De a VDO nak is, és a gyári nak is ilyen erősen bevont kábelja van, aminek semmi baja. Nem értem miért halnak meg évente :( De minden nap rosszabb.. :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, Üdvözlök minden tagot!

Rögtön a segítségeteket szeretném kérni. Az alany egy Vectra A 1994 C25XE motorral. Hol találom meg a gyújtásvezérlőt, és hogyan néz ki ez a ketyere?

Nem kap gyújtást a 3. és 6. henger, a gyertyák, trafó, gyújtókábel jó. A trafó nem kap vezérlést, de itt megállt a tudomány (a trafóra érkező csatlakozó fekete-barna vezetékén nem érkezik valami, aminek jönnie kéne). Viszont nagyon szeretném életre kelteni a járművet.

Bármilyen segítséget hálásan köszönök.

Üdv

Nándi_V6

Link to comment
Megosztás:

Olyan nincs benne hogy gyújtásvezérlő, olyan van hogy motorvezérlő, ami visz mindent. Egyébként a jobb első lábtérben van az a oszlop tövében.

De ha nem ad szikrát, én valami másra gyanakodnék.

Hiba lámpa nem világít? (egyáltalán világít ha ráadod a gyújtást?)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, Üdvözlök minden tagot!

Rögtön a segítségeteket szeretném kérni. Az alany egy Vectra A 1994 C25XE motorral. Hol találom meg a gyújtásvezérlőt, és hogyan néz ki ez a ketyere?

Nem kap gyújtást a 3. és 6. henger, a gyertyák, trafó, gyújtókábel jó. A trafó nem kap vezérlést, de itt megállt a tudomány (a trafóra érkező csatlakozó fekete-barna vezetékén nem érkezik valami, aminek jönnie kéne). Viszont nagyon szeretném életre kelteni a járművet.

Bármilyen segítséget hálásan köszönök.

Üdv

Nándi_V6

szia Nándi,

hogyan mehet 4 henger a 6-ból ha a trafó nem kap vezérlést? Szerintem behalt a gyertyakábelek közül a két kérdéses, de sanszos a gyertyahiba is. A gyújtás vezérlését a motorvezérlő látja el a főtengely jeladó és a vezérmű jeladó adatai alapján, de vezérmű jeladó nélkül is elindul az autó csak kb 2000-es fordulaton jár folyamatosan. Ha nincs főtengely jeladó vagy rossz akkor nem indul vagy nehezen indul. Ha két henger nem megy akkor én a hozzá tartozó gyertyákat és gyertyakábeleket nézném meg alaposan és persze elmennék egy hibakód olvasásra egy szervízbe. 5e HUF körül van, rengeteg infót kaphatsz és időt spórolhatsz . Tech1-gyel külön meg tudják nézni a hengereket, hogy szikráztat-e és meg tudják mondani ha valamelyik kábel vagy gyertya rossz.

Sok sikert cimbora!

Fapad

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia Nándi,

hogyan mehet 4 henger a 6-ból ha a trafó nem kap vezérlést? Szerintem behalt a gyertyakábelek közül a két kérdéses, de sanszos a gyertyahiba is. A gyújtás vezérlését a motorvezérlő látja el a főtengely jeladó és a vezérmű jeladó adatai alapján, de vezérmű jeladó nélkül is elindul az autó csak kb 2000-es fordulaton jár folyamatosan. Ha nincs főtengely jeladó vagy rossz akkor nem indul vagy nehezen indul. Ha két henger nem megy akkor én a hozzá tartozó gyertyákat és gyertyakábeleket nézném meg alaposan és persze elmennék egy hibakód olvasásra egy szervízbe. 5e HUF körül van, rengeteg infót kaphatsz és időt spórolhatsz . Tech1-gyel külön meg tudják nézni a hengereket, hogy szikráztat-e és meg tudják mondani ha valamelyik kábel vagy gyertya rossz.

Sok sikert cimbora!

Fapad

a C/X25XE parazitaszikrás gyújtású, egyszerre ad szikrát két hengerbe. mivel neki az egyik madzag valszeg el van szakadva, így ez a két henger nem megy.

elméletileg bármelyik érzékelőről eljár, és még az alapjáratnak sem kell emelkednie.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia Nándi,

hogyan mehet 4 henger a 6-ból ha a trafó nem kap vezérlést? Szerintem behalt a gyertyakábelek közül a két kérdéses, de sanszos a gyertyahiba is. A gyújtás vezérlését a motorvezérlő látja el a főtengely jeladó és a vezérmű jeladó adatai alapján, de vezérmű jeladó nélkül is elindul az autó csak kb 2000-es fordulaton jár folyamatosan. Ha nincs főtengely jeladó vagy rossz akkor nem indul vagy nehezen indul. Ha két henger nem megy akkor én a hozzá tartozó gyertyákat és gyertyakábeleket nézném meg alaposan és persze elmennék egy hibakód olvasásra egy szervízbe. 5e HUF körül van, rengeteg infót kaphatsz és időt spórolhatsz . Tech1-gyel külön meg tudják nézni a hengereket, hogy szikráztat-e és meg tudják mondani ha valamelyik kábel vagy gyertya rossz.

Sok sikert cimbora!

Fapad

Szia Fapad!

A gyertyakábeleket összecserélgettem egymás közt, bármelyik kábellel csak a 3 és 6 henger nem adott szikrát. Ugyanazok a kábelek más hengereknél remekül működtek. A gyertyák újak, azokat is összecserélgettem. Sőt a trafóhoz vezető vezetékek (4 pólusú csatlakozó) közül elvágtam kettőt, és megcseréltem (és figyeltem arra, hogy a megfelelő hengereket gyújtsák). Ekkor másik két henger nem ment, a 3 és 6 pedig igen. Tehát csak az lehet a gond, hogy az a tekercs, amelyik a 3 és 6 hengert gyújtja nem kap vezérlést. Ez a fekete-barna vezeték. Ennek szeretném megtalálni a másik végét. Remélem csak valami kábel hiba lesz.

Alapjáratom van, fordulatot kb 1500-2000-ig veszi, de nincs benne erő, kb 40 km/ó a végsebesség, 5 percet lehet vele így haladni, majd leáll. (gondolom a kipufogórendszer tele van benzingőzzel és ezért)

Köszi a biztatást :-)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

a C/X25XE parazitaszikrás gyújtású, egyszerre ad szikrát két hengerbe. mivel neki az egyik madzag valszeg el van szakadva, így ez a két henger nem megy.

elméletileg bármelyik érzékelőről eljár, és még az alapjáratnak sem kell emelkednie.

Szia!

Igen, nagyjából én is erre jutottam, miután más hibalehetőségeket kizártam... tudom is melyik az a madzag, csak a másik végét szeretném megtalálni.

Ez közvetlenül mehet a motorvezérlőhöz? Abban a kábelrengetegben kell keresgélnem?

Kösz

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia Fapad!

A gyertyakábeleket összecserélgettem egymás közt, bármelyik kábellel csak a 3 és 6 henger nem adott szikrát. Ugyanazok a kábelek más hengereknél remekül működtek. A gyertyák újak, azokat is összecserélgettem. Sőt a trafóhoz vezető vezetékek (4 pólusú csatlakozó) közül elvágtam kettőt, és megcseréltem (és figyeltem arra, hogy a megfelelő hengereket gyújtsák). Ekkor másik két henger nem ment, a 3 és 6 pedig igen. Tehát csak az lehet a gond, hogy az a tekercs, amelyik a 3 és 6 hengert gyújtja nem kap vezérlést. Ez a fekete-barna vezeték. Ennek szeretném megtalálni a másik végét. Remélem csak valami kábel hiba lesz.

Alapjáratom van, fordulatot kb 1500-2000-ig veszi, de nincs benne erő, kb 40 km/ó a végsebesség, 5 percet lehet vele így haladni, majd leáll. (gondolom a kipufogórendszer tele van benzingőzzel és ezért)

Köszi a biztatást :-)

Üdv

Csá,

ha van hozzá vonzalmad akkor elküldhetem neked emilben az x25xe motor kapcs rajzát, szerintem nem sokban különbözik a c25xe-től. A gyújtása valószínűleg ugyanaz lesz. Mit szólsz?

Üdv

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.