Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Javítható a kormánymű.Nekem is folyt,de annyiba került volna felújíttatni,hogy inkább vettem másikat.

Házilag kivitelezhető a szimeringek+porvédő cseréje? Ha igen nehéz lehet? Kormánymű ki-be szerelése nagy munka? :\

Elküldve

Házilag kivitelezhető a szimeringek+porvédő cseréje? Ha igen nehéz lehet? Kormánymű ki-be szerelése nagy munka? :\

Kivitelezhető, bár én csak eddig a kormányoszlopnál lévő szimeringet cseréltem 200 magyar forintba került egy csapágyboltban:) és a porvédőt is cseréltem, nem nagy vasziszdasz, ha kint van a kormánymű. Leoperálni kicsit nehezebb, csövek leköt, két bilincs lecsavaroz a tűzfalról (2-2 csavar), utastérben a kormányoszlop és kormánymű találkozásnál bilincs kilazít, azt hiszem 13as kulcs és ide oda mozgatva-forgatva leszedés lefelé.

Elküldve

Na ma vettem egy használt kormányművet ami kitűnő állapotban van. Csak az enyém a gyári ilyen aluházas(ZF) amit vettem az meg lemezes(valami S betűs típus) csövek minden passzolnak. Remélem ez nem gond! Ha mégis, még valaki most mondja meg nekem! :)

Elküldve

Sziasztok. egy olyan szeretnék kérdezni hogy a váltóba hogy lehet olajat tölteni? és mitől csöpöghet belőle? köszönöm

A tetején lévő kis "szuszogót" lecsavarod és ott lehet bele önteni. A szint ellenőrző csavarja meg a bal oldali féltengely kihajtásnál van. Valszeg az alján lévő úgynevezett difi fedélnél csöpög. Cseréld ki a tömítését(amúgy ott is lehet leengedni belőle az olajat)

  • Like 1
Elküldve

Nincs valakinek egy C20NE, ferdehátúra való kipufogója elfekvőben? A leömlőtől hátrafelé gyakorlatilag minden kellene.

Más: A GT váltóját le lehet cserélni normál váltóra? Mennyibe kerülhet egy bontott, de jó váltó?

Elküldve

Le lehet cserélni a váltót.Nekem is volt egy,pont egy GT-s kolléga vette meg.10-15ezer között lehet már venni.Kipufogót inkább nézzél újat utángyártottba.A bontott az nem tart sokáig.

Elküldve

Most került hozzám az autó és elég sok dolgot meg kellett rajta csinálnom, úgyhogy most baromira árérzékeny vagyok. Ezért is gondolkodtam bontottban.

Elküldve

Kivillogtattam a hibakódjaimat és két hibát kaptam:

13: Lamdba szonda - nincs feszültség változás

31: Induktív impulzusadó - nincs fordulatszámjel

C20NE, 1990-es a gép. Nemrég van nálam az autó és most még a "rendbe tenni" szakaszban vagyok. A fogyasztását kimondottan magasnak találtam (10 felett országúton) és egyenletes menetben, alacsony fordulatszámon időnként ránt néhányat.

Ezek a hibakódok most mit jelentenek? Cserélnem kell lambda szondát? Az induktív impluzusadónak meg azt sem tudom milyen színe lehet.

Elküldve

Kivillogtattam a hibakódjaimat és két hibát kaptam:

13: Lamdba szonda - nincs feszültség változás

31: Induktív impulzusadó - nincs fordulatszámjel

C20NE, 1990-es a gép. Nemrég van nálam az autó és most még a "rendbe tenni" szakaszban vagyok. A fogyasztását kimondottan magasnak találtam (10 felett országúton) és egyenletes menetben, alacsony fordulatszámon időnként ránt néhányat.

Ezek a hibakódok most mit jelentenek? Cserélnem kell lambda szondát? Az induktív impluzusadónak meg azt sem tudom milyen színe lehet.

13. Valószínűleg halott a lambda szonda, ezért is eszik sokat, a másik 31. meg lehet a főtengely jeladó (motorfordulatszám jeladó), azért is rángathat, ránthat a motor, de akár le is állhat vagy egy gyújtás kimaradás miatt dobja ezt a kódot, lehet csak meg kellene tisztítani a jeladót, gyújtás részt átnézni.

Elküldve

A 31.-essel ne törődj, a "nincs fordulatszámjel" hibakódot valószínűleg azért dobta mert nem járó motornál villogtattad ki. Cserélj lambdaszondát, elmúlik a 13-as és a fogyasztásod is jobb lesz. Ja igen: csak Bosch szondát szabad venni (asszem 300-ra végződik a cikkszám), amilyen a gyári is, mert a többi 1-2 hónap után tönkremegy. Igaz ez meg nem olcsó, utoljára ~30e Ft körül volt amikor én néztem.

Elküldve

Sziasztok!

Még új vagyok itt. Nem rég vettem egy Vectra A-t 1.6 i. Megvettem hozzá ma egy üzemanyagszűrőt, de nem tudom kicserélni, mert egyszerűen sehol nem találom. Meg tudja valaki mondani hol keressem?

Elküldve

A bosch-t én egy éve kb 15ért vettem kedvezménnyel.

Hát nagyon szórnak az árak, mert a gyári még most is 50e Ft...(teli ár, kedvezmény nélkül) :blush: (de jó hogy rákerestem, mert kiderült hogy közben a 300-ra végződő cikkszámút megszüntették, az újnak 307-re végződik a cikkszáma)

Elküldve

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.
Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)
A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.
Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.
A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Elküldve

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.

Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)

A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.

Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.

A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Pedig a lambda miatt fogyaszthat sokat, sőt, ha előtte valahol van egy kis repedés és plusz levegőt szipákol, akkor is (NGK-t tudsz 15 körül venni már). Ebben van légmennyiség mérő ugye? Annak a környékét is nézd át, nem e repedt a cső. Ennek normál használattal 8 környékén kellene ennie, városban inkább 9-10, de meg lehet vele 15öt is etetni.

Elküldve

Meg arra lennék kiváncsi hogy motortérben levő enyhén repedt benzin csövet hogy lehet cserélni. A vezetékbe van építve egy kerek valami, es annak a csatlakozásán szivárog. Majdnem lambdaszonda felett a klíma kompresszor mellett. Lehet ilyet újabb kapni, es hogy csereljem?

Elküldve

El vagyok keseredve. Adott egy C20NE, amit nemrégiben vásároltam. Elég sok mindent csináltam már rajta a szokásos olajcserén felül is és tegnap meglett az első mérhető fogyasztás eredménye is: 24l benzint sikerült 150 Km alatt megennie.

Amiket cseréltem: Olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyák, gyertya-kábelek, elosztófedél, rotor, termosztát, ventillátor kapcsoló gomba, hőmérséklet jeladó, hűtőfolyadék. Alapjárati motort kitakarítottam, az alapjárat alapvetően jó. Motor könnyen indul, egyenletesen jár.

A gyertyák cseréjénél azt vettem észre, hogy a gyertyák nagyon kormosak, a porcelán töve megégett. (NGK került bele és az is volt benne.)

A vízhőmérséklet normál üzemben jellemzően 80 fok magasságában áll. Felmegy 90 fölé és ekkor be is kapcsol a hűtő ventillátor, de nem 90-re viszi le, hanem 80-ra. (92/107-es a gomba.) Szóval valamiért jellemzően nem üzemi hőfokon van az autó.

Hátul a kipufogóból "túráztatásnál" fekete valamit fröcsköl. Erősen benzin szagú is. Nem olaj, mert az olaj szép áttetsző maradt a csere után és nem is eszi. (500Km-t mentem el látható fogyás nélkül.) A kipufogó középső dobja ki van herélve. (Csere folyamatban.)

Lambda: Kivillogtattam és lambda hibát mutatott. Miután megnéztem, hogy mennyibe kerül és túltettem magam a heveny infarktuson, megnéztem, hogy nem-e a vezeték van leszakadva. Kiderült, hogy a lambda vezetéke kétszeresen "csokival" toldott. Megmozgattam, levettem az akkut és azóta nincs hibajel. Ha a computer-t kivillogtatom, akkor semmiféle hibát nem jelez.

Két hibát tapasztalok: Menet közben mondjuk folyamatos 60-nál, negyedikben időnként ránt egyet. Nem "ledödörög", hanem megrántja az autót.

A másik a fogyasztás és ez az, ami vállalhatatlan - ez tesz elkeseredetté. Annyit még meg tudok csinálni, hogy a lambdát kiveszem, a csokikat kiiktatom a rendszerből és megforrasztom a vezetékeket. De itt elfogyott a tudomány.

Szia!

Az Astra meg még mindig itt áll az udvaron :) Az NGK gyertyát dobd ki belőle,és vegyél bele gyári GM-et.Minden valószínűséggel a rángatás meg fog szűnni.Megnézem,hogy megvan-e valahol a lambdaszonda amit kibontottam a másik Vectrából.Az is C20NE-s volt 1993-as.Ha megtalálom neked adom.Ha a vízhőfok mutatóra hagyatkoztál csak akkor az nem pontos.Nekem is mindig az első vonalnál állt.Ott van a 90 fok,csak nem jól skálázták be.1992 utániba már jól mutat.Ha neked olyan van akkor tényleg nem jó.A termosztát is lehet újonnan rossz.Én is 2-szer cseréltem egymás után,ráadásul beletört a blokkba az egyik csavarja.

Elküldve

Voltam a minap bontóban. A bontós rákeresett a neten, hogy mennyi is egy lambda, majd dúrt nekem egyet. és közölte, hogy 8 ezer. (Ami az autóban van, az bizalomgerjesztőbben néz ki.) Nevettünk egyet és nem hoztam el. Találtunk Marelli univerzálist 9,4-ért. Ez persze új. Ez, meg a középső kipufogó dob rákerül és meglássuk. Egyszerűen nem lehet más baja. Majd beszámolok, hogy mire jutottam.

Geopake! Köszönöm!

Elküldve

Ha a vízhőfok mutatóra hagyatkoztál csak akkor az nem pontos.Nekem is mindig az első vonalnál állt.Ott van a 90 fok,csak nem jól skálázták be.1992 utániba már jól mutat.Ha neked olyan van akkor tényleg nem jó.

Ez marhaság. Gondolod hogy egy autógyár elkövet egy olyan hibát hogy rosszul skálázza be a műszereket? Ki kell cserélni a műszer vízhőfokjeladóját, és máris pontos lesz.

@Dovi: pedig pont a lambda az amiből csak gyárit (Bosch) érdemes venni, még akkor is ha sok tízezer forintba kerül. Az összes többi gyártmány max. egy évig fogja bírni (tapasztalat), és utána úgyis megveszed a gyárit...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.