Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Találtam egy hírdetést még tegnap, meg is "rendeltem", úgyhogy jövőhét elején már meg is lesz :P Azért köszi szépen! :)

Ma nagy meglepetésemre megjött a leömlő. Mint kiderült, egy Astra-n volt rajta (x20xev), nekem viszont vekire megy...A kérdés, mekkora eltérés van abból adódóan, hogy Astra-n volt? Az ugye evidens, hogy rámegy az én blokkomra, mivel ahhoz van gyártva...viszont a cső folytatása, mikor már ugye egy megy tovább a katalizátor fele lehet más? Remélem érthetően fogalmaztam :D
Link to comment
Megosztás:

Ma nagy meglepetésemre megjött a leömlő. Mint kiderült, egy Astra-n volt rajta (x20xev), nekem viszont vekire megy...A kérdés, mekkora eltérés van abból adódóan, hogy Astra-n volt? Az ugye evidens, hogy rámegy az én blokkomra, mivel ahhoz van gyártva...viszont a cső folytatása, mikor már ugye egy megy tovább a katalizátor fele lehet más? Remélem érthetően fogalmaztam :D

Csak a leömlő lesz cserélve, nem?

OAK-200c.jpg

Tehát ha a 2-1 része marad a gyári., akkor gond e szálse' :)

Link to comment
Megosztás:

Ma nagy meglepetésemre megjött a leömlő. Mint kiderült, egy Astra-n volt rajta (x20xev), nekem viszont vekire megy...A kérdés, mekkora eltérés van abból adódóan, hogy Astra-n volt? Az ugye evidens, hogy rámegy az én blokkomra, mivel ahhoz van gyártva...viszont a cső folytatása, mikor már ugye egy megy tovább a katalizátor fele lehet más? Remélem érthetően fogalmaztam :D

Minden x20xev leömlője ugyanaz, csak a korábbiakon rajta van a szekunderlevegő csövezése. G Astrán már nincs.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nah bár a rángatás megszűnt, gyújtás teljesen rendben van, most üzemanyag problémával küszködök.. Hidege teljesen torpanás fulladás mentes minden, melegen viszont marhára nem akar menni :S Tehát 1000-3000között érzem hogy kevesell.. Már szinte teljesen tehetetlen vagyok.. Valami olcsóbb boxot kéne vennem ami picivel több üzemanyagot adagol neki, és jó is lenne szerintem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A megkövezésemhez kis kavicsokat keressetek ha lehet, mert megpróbáltam a fogyasztás miatt elpártolni a márkától.

Csak kipróbálás szinten cseréltem a szomszédommal egy Renault Twingóra az A-s Vectram-at.

Az enyém 10 et eszik az övé most télen is max 7.5-8 at.

A problémám a következő mivel havi 200 km-t használta és volt hogy 1 hétig be sem indította, néha rángat terhelés alatt a kocsi. 1250 es moci van benne.

A teljes gyújtás részt, kábelek, elosztó, gyertyák, trafó, mindent szétszedtem kipucoltam megcsiszoltam. Légszűrőt még nem néztem.

Kapott adalékos 95-ös benzint az OMV-től :-).

Ha 30% nál jobban benyomom a pedált akkor elkezd megállni, mintha nem kapna anyagot ha kicsit visszább veszem akkor megy tovább / gyorsul, csak hát nem olyan fürgén.

A gyári AC amikor tönkrement akkor Roverére lett cserélve, mert az is jó hozzá.

Lehet hogy nem tol elég benzint és azért fullad be vagy mitől lehet? Ha nem nyomom csak épp hogy akkor szépen megy.

Ha nem sikerül megoldani inkább visszacserélem a kocsit, csak a fogyasztás okoz gondot ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A megkövezésemhez kis kavicsokat keressetek ha lehet, mert megpróbáltam a fogyasztás miatt elpártolni a márkától.

Csak kipróbálás szinten cseréltem a szomszédommal egy Renault Twingóra az A-s Vectram-at.

Az enyém 10 et eszik az övé most télen is max 7.5-8 at.

A problémám a következő mivel havi 200 km-t használta és volt hogy 1 hétig be sem indította, néha rángat terhelés alatt a kocsi. 1250 es moci van benne.

A teljes gyújtás részt, kábelek, elosztó, gyertyák, trafó, mindent szétszedtem kipucoltam megcsiszoltam. Légszűrőt még nem néztem.

Kapott adalékos 95-ös benzint az OMV-től :-).

Ha 30% nál jobban benyomom a pedált akkor elkezd megállni, mintha nem kapna anyagot ha kicsit visszább veszem akkor megy tovább / gyorsul, csak hát nem olyan fürgén.

A gyári AC amikor tönkrement akkor Roverére lett cserélve, mert az is jó hozzá.

Lehet hogy nem tol elég benzint és azért fullad be vagy mitől lehet? Ha nem nyomom csak épp hogy akkor szépen megy.

Ha nem sikerül megoldani inkább visszacserélem a kocsit, csak a fogyasztás okoz gondot ...

NE akarj francia autót, sokat fogsz vele szívni.

A vectrád miért eszik 10 litert? Még a kétezresekkel is el lehet járni 8-ból.

Link to comment
Megosztás:

NE akarj francia autót, sokat fogsz vele szívni.

A vectrád miért eszik 10 litert? Még a kétezresekkel is el lehet járni 8-ból.

Nagy a talpam ...

Nyáron is ennyit evett, és lett cserélve lambda szonda, gyujtás rendszer + kábelek + vízhőfok jeladó + gyetyák, és beköszöntött a sz*r idő, így maradt 10 liternél a fogyasztás.

Ilyen fogyasztással nem tudom fenn / megtartani havi 6-800 km es távok mellett. a twingo eszik most 7.7 et és melegebb időben 6.5-6 ot. csak a fogyasztás különbségből megmaradna 6-8.000 ft om.

ez sokat jelent. Ez az össz amiért gondolkodom rajta... De nagy valszeg kap egy HHO generátort +PWM és azzal csak lejjebb megy a fogyasztás...

Link to comment
Megosztás:

Nagy a talpam ...

Nyáron is ennyit evett, és lett cserélve lambda szonda, gyujtás rendszer + kábelek + vízhőfok jeladó + gyetyák, és beköszöntött a sz*r idő, így maradt 10 liternél a fogyasztás.

Ilyen fogyasztással nem tudom fenn / megtartani havi 6-800 km es távok mellett. a twingo eszik most 7.7 et és melegebb időben 6.5-6 ot. csak a fogyasztás különbségből megmaradna 6-8.000 ft om.

ez sokat jelent. Ez az össz amiért gondolkodom rajta... De nagy valszeg kap egy HHO generátort +PWM és azzal csak lejjebb megy a fogyasztás...

Az meg mi?

Milyen motor van a vectrádban?

Link to comment
Megosztás:

Nagy a talpam ...

Nyáron is ennyit evett, és lett cserélve lambda szonda, gyujtás rendszer + kábelek + vízhőfok jeladó + gyetyák, és beköszöntött a sz*r idő, így maradt 10 liternél a fogyasztás.

Ilyen fogyasztással nem tudom fenn / megtartani havi 6-800 km es távok mellett. a twingo eszik most 7.7 et és melegebb időben 6.5-6 ot. csak a fogyasztás különbségből megmaradna 6-8.000 ft om.

ez sokat jelent. Ez az össz amiért gondolkodom rajta... De nagy valszeg kap egy HHO generátort +PWM és azzal csak lejjebb megy a fogyasztás...

Szia!

Akkor inkám miért nem gázosítod el!!! a vectra a motornak nem less semmi baja tőle!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akkor inkám miért nem gázosítod el!!! a vectra a motornak nem less semmi baja tőle!

Hasonlón gondolkodom de a gázosítás 210 jelenleg berakatva.

---------

HHO generáto + PWM = Hidrogén generátor + Amper szabályzó. Ha nincs leszabályozva akkor több áramot vesz fel és nem lesz olyan hatákony a fogyazstás csökkenés a többlet miatt. Több áram = több benzin égetés.15 Amper a normális ami nem okoz töblet fogyazstást feleslegesen és nem bántja még a generátort.

Link to comment
Megosztás:

Hasonlón gondolkodom de a gázosítás 210 jelenleg berakatva.

---------

HHO generáto + PWM = Hidrogén generátor + Amper szabályzó. Ha nincs leszabályozva akkor több áramot vesz fel és nem lesz olyan hatákony a fogyazstás csökkenés a többlet miatt. Több áram = több benzin égetés.15 Amper a normális ami nem okoz töblet fogyazstást feleslegesen és nem bántja még a generátort.

Nem akarlak lelombozni, de ez a hiszem ha látom kategória. Főleg hogy "engedélyünk van rá". Mióta a benzin lett a fő hajtóanyag, a 7 nővér mindent megtesz hogy bármilyen alternatív megoldás ne kerülhessen ki az utcára, mert akkor vége lenne az olaj hatalmának.

Egyébként meg ez számomra kicsit a "hibát hibával javítunk" kategória. Az nem normális hogy egy széria vectra normális használat mellett folyamatosan 10 litert zabáljon. Ott valami gond van. Én inkább ennek a hiba feltárásának és kijavításának szentelném az időm és energiám.

Link to comment
Megosztás:

Megnézetem szervizes haverommal, mert van szoftverere + kábel ... a villogtatás valamiért nem 100 as nekem...

Gyakorlatilag 7 km-t megyek minden reggel és du-n. Elkerülő út. van lehetőség előzni akkor szoktam is. Általában 7:00 kor kezdődik a munkaidő, és 6:50-55 között indulok :-((( Így a saját hülyeségem miatt haladnom kell....

Cseréltem lambda szondát, termosztátot, gyujtó kábeleket, gyertyákat újra, rotort, egyedül az elosztófedél a régi.

Vákumcsöveimet még nem cseréltem és a légszűrő csatornám is lyukas pár helyen, de leragasztva, hogy ne szívjon fars levegőt...

Az autómata szivítós részen filóztam még, mert eléggé büdös ha megállok és megérkezik a menetszél hátúlról...

5let ? - meglesz a villogtatás és a szervízkábeles vizsgálat is ígérem :-)

Link to comment
Megosztás:

Megnézetem szervizes haverommal, mert van szoftverere + kábel ... a villogtatás valamiért nem 100 as nekem...

Gyakorlatilag 7 km-t megyek minden reggel és du-n. Elkerülő út. van lehetőség előzni akkor szoktam is. Általában 7:00 kor kezdődik a munkaidő, és 6:50-55 között indulok :-((( Így a saját hülyeségem miatt haladnom kell....

Cseréltem lambda szondát, termosztátot, gyujtó kábeleket, gyertyákat újra, rotort, egyedül az elosztófedél a régi.

Vákumcsöveimet még nem cseréltem és a légszűrő csatornám is lyukas pár helyen, de leragasztva, hogy ne szívjon fars levegőt...

Az autómata szivítós részen filóztam még, mert eléggé büdös ha megállok és megérkezik a menetszél hátúlról...

5let ? - meglesz a villogtatás és a szervízkábeles vizsgálat is ígérem :-)

Dízelre való váltás:D:D
Link to comment
Megosztás:

No.

Kivillogtattam a nagy semmit...

A-B összedug nagy szikra majd füst és ennyi. Se kép se hang.

Nyugi csak tréfa volt :-))))

Tehát A-B összekapcsol és várom a csodát.

Az alap 12-t villogja folyamatosan, és ha hagynám hogy lemerüljön az aksi akkor egész addig csinálná...

C18NZ-nél nincs ugye fedélzeti Computer bekötve, így csak a motor computer maradt... azaz a B pólus.

Gyújtáson is próbáltam ill kicsit beindítottam, de akkor meg csak villog a világnak szintén....

Mit csináltam rosszul ?

Ha így nem írja ki akkor computer + kábel -lel se fogja?

Másik C18Nz computert érdemes rárakni "hátha" az a baja a fogyasztásnak ?

Link to comment
Megosztás:

Mit csináltam rosszul ?

A világon semmit.

Ha csak a 12-t villogja a motorvezérlő, akkor az azt jelenti hogy nincs tárolt hibakód, tehát nincsen semmi olyan hibája az autódnak, amit az elektronika el tudna tárolni.

Ilyenkor értelemszerűen hiába dugod rá a Tech1-et, az is pontosan ugyanezt fogja mutatni.

Link to comment
Megosztás:

A világon semmit. Ha csak a 12-t villogja a motorvezérlő, akkor az azt jelenti hogy nincs tárolt hibakód, tehát nincsen semmi olyan hibája az autódnak, amit az elektronika el tudna tárolni. Ilyenkor értelemszerűen hiába dugod rá a Tech1-et, az is pontosan ugyanezt fogja mutatni.

Köszi ! Akkor ha lesz lehetőségem és végre itt a jóidő, akkor megpróbálom 1x teletankolni... Akkor a legkönnyebb lemérni...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Észrevettem párszor, hogy hidegen 2 vagy 3 hengerezik a kocsi egy darabig, gondoltam megnézem a gyertyákat.

Aztán kicsit meglepődtem. A 2 és 4-es hengerbe ilyen "gyönyörűség" fogadott. Kemény, ráégett, lekaparva homokszerű anyag, benzin, féktisztító, wd40 nem oldja, csak a Berner tömítéseltávolító. Fater szerint mieőtt hozzámkerült a kocsi, levették a hengerfejet, és a szívóoldalon ottis ugyanilyen anyag volt végig. Mi a fenétől lehet ez? 18000km van a gyertyákban. Miért pont az a két henger?

http://kepfeltoltes.hu/view/120313/IMG_20120313_133822_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120313/IMG_20120313_134108_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120313/IMG_20120313_134223_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120313/IMG_20120313_134311_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia! Víz nem, de az olaj az igen, bár eresztette a szelepfedélnélis, ott cseréltem tömítést, meg a gyújtáselosztónál is szivárog, ott régebben cseréltem O gyűrűt, de mostanába megint ereszt.

Nyáron az összes szimmering cserélve lett, ősszel pedig az olajteknő tömítés is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok !

A kartergáz szívótorokhoz való bevezetése miért jó? és mi van ha lekötöm? Olajos a szívó része az injektor felett a műanyag háznál és nem hiszem hogy jót tesz ha olajos levegőt szívogat...

Gondolom környezetvédelmi okokból vezették be hogy elégessék a káros anyagot, de egy 22 éves autónál már nem oszt nem szoroz nem?

Fogyasztásba jelent e valamit ill ha észreveszik hogy le van kötve(dugaszolva) akkor mi történhet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A kartergáz szívótorokhoz való bevezetése miért jó? és mi van ha lekötöm? Olajos a szívó része az injektor felett a műanyag háznál és nem hiszem hogy jót tesz ha olajos levegőt szívogat...

Gondolom környezetvédelmi okokból vezették be hogy elégessék a káros anyagot, de egy 22 éves autónál már nem oszt nem szoroz nem?

Fogyasztásba jelent e valamit ill ha észreveszik hogy le van kötve(dugaszolva) akkor mi történhet?

Szia!

Ha lekötöd nem oszt nem szoroz ill nem megy bele a trutyi a motorba gondolj bele ha néha a kaja melé egy kis trutyit eszel neked sem lenne jó!

Úgy hogy nyugodtan kösd le de inkább szűrd meg lecsapatóval házilag is csinálhatsz nem nagy kunszt egy idő után dinamikusabb is lesz a motor!

Fogyasztásba anyit jelent hogy a vékonyabb cső enyhe vákuumot tart a karterben és ez miatt valamivel kevesebbet eszik de szerintem nagyon minimális elhanyagolható!

Ki vené észre vizsgán??? a kutya sem kötözködik vele !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A kartergáz szívótorokhoz való bevezetése miért jó? és mi van ha lekötöm? Olajos a szívó része az injektor felett a műanyag háznál és nem hiszem hogy jót tesz ha olajos levegőt szívogat...

Gondolom környezetvédelmi okokból vezették be hogy elégessék a káros anyagot, de egy 22 éves autónál már nem oszt nem szoroz nem?

Fogyasztásba jelent e valamit ill ha észreveszik hogy le van kötve(dugaszolva) akkor mi történhet?

A kartergázcsövek ledugózása semmiképp nem ajánlott, főleg egy kopottabb motornál. Ha nem tud hová szellőzni, előbb-utóbb elkezdi kinyomkodni a tömítéseket, szimmeringeket. Ha annyira zavar, akkor inkább vezesd be egy tartályba, amit ellátsz egy szellőzővel. Vagy egyszerűen kivezeted a szabadba, de ez erősen környezetszennyező.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.