Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Breki?

Lehet hogy ő lesz az én emberem, majd lehet hogy megkeresem őt!

Ma amúgy kb. másfél órás munkával sikeresen visszaraktuk a másik ködlámpát is a helyére (ami persze nem a mi feladatunk lett volna)! Azért került ilyen sok időbe mert kiderült hogy a vezetékeket úgy összecseszték hogy az iszonyat! ;) ;) Volt olyan vezeték ami szó szerint csupaszon volt! :lol: Soha többet nem viszem erre a helyre a kocsimat az tuti biztos! :lol: :lol: Az ember kifizet nem kevés pénzt,de nem kap semmit cserébe (na jó, legalább normálisan lefestették a lököst, bár innentől kezdve már abban is kételkedem..)

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy ő lesz az én emberem, majd lehet hogy megkeresem őt!

Ma amúgy kb. másfél órás munkával sikeresen visszaraktuk a másik ködlámpát is a helyére (ami persze nem a mi feladatunk lett volna)! Azért került ilyen sok időbe mert kiderült hogy a vezetékeket úgy összecseszték hogy az iszonyat! ;) ;) Volt olyan vezeték ami szó szerint csupaszon volt! :lol: Soha többet nem viszem erre a helyre a kocsimat az tuti biztos! :lol: :lol: Az ember kifizet nem kevés pénzt,de nem kap semmit cserébe (na jó, legalább normálisan lefestették a lököst, bár innentől kezdve már abban is kételkedem..)

Na ezért szoktam én úgy odavinni az autót hogy előkészítem, vagy csak az adott alkatrészt viszem el.

Pl bátyámnak festették a lököst meg a kocsi elejét, hát szépen kiszedegettem a lámpákat, levettem a lököst, nem bíztam a festőre. Egyrészt nem végzettsége az autószerelés, másrészt legtöbben leszarják.

Vagy kasznizáskor a kényesebb müanyagokat inkább felszedtem én, kárpitokat, stb.

A rekordomnál meg konkrétan az üres kasznit vittem át. :lol: Mondjuk azon volt mit csinálni. (és sajnos van is még)

Link to comment
Megosztás:

Na ezért szoktam én úgy odavinni az autót hogy előkészítem, vagy csak az adott alkatrészt viszem el.

Pl bátyámnak festették a lököst meg a kocsi elejét, hát szépen kiszedegettem a lámpákat, levettem a lököst, nem bíztam a festőre. Egyrészt nem végzettsége az autószerelés, másrészt legtöbben leszarják.

Vagy kasznizáskor a kényesebb müanyagokat inkább felszedtem én, kárpitokat, stb.

A rekordomnál meg konkrétan az üres kasznit vittem át. ;) Mondjuk azon volt mit csinálni. (és sajnos van is még)

Én ezt értem s ha úgy adódik akkor nyilván meg is oldom! Csak tudod akkor mondja azt hogy nem vállalja (mert nem tudja vagy nem ért hozzá), illetve akkor ne ennyi pénzt kérjen el érte, mert hogy az árban benne volt a le és felszerelés díjja! ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem gyári, mert a motortérben látni hogy utólag lett bele hackelve! Úgy lett megcsinálva hogy a hátsó ködlámpa kapcsoló kapcsolja az elsőt is. Szerintem az előző tulaj szeretett volna előre is ködlámpákat s vett egy olyan lököst ami ködlámpás, mert hogy az első lökösön a festés előtt lehetett látni hogy eredetileg bordó volt a színe! :lol:

Íme a festés után! :

http://kephost.hu/image-8590_4E9F40CD.jpg

"Gyönyörűen" benyomták az állatok a ködlámpákat.. ;) ;) S azóta nem is működnek normálisan.. Plusz a bal oldali ha netalántán kiégne (ami esélyes) akkor felejtős lenne az hogy izzót cseréljek benne ugyanis nem férek hozzá a csavarjához a lökhárító miatt! :lol:

Szevasztok!A ködlámpás gonddal kapcsolatban valószínű,hogy sorosan lett bekötve(visszakötve).Akkor szokott félfénnyel világítani,de ha a test hiányzik és a hátsó ködlámpa pozitívján keresztül veszi a testet akkor is lehetséges ez a hibajelenség.Főleg ha egy kapcsolóval üzemel

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!A ködlámpás gonddal kapcsolatban valószínű,hogy sorosan lett bekötve(visszakötve).Akkor szokott félfénnyel világítani,de ha a test hiányzik és a hátsó ködlámpa pozitívján keresztül veszi a testet akkor is lehetséges ez a hibajelenség.Főleg ha egy kapcsolóval üzemel

A testje szerintem megvan, ugyanis elől a motortérben megtaláltam a testkábelt! Ha azt leszedem a helyéről akkor kialszik minden (ugye ennek így is kell lennie). Ha jól értem akkor próbáljam ki azt hogy az egyikből mondjuk kiveszem az izzót és ég-e úgy a másik?? Anno azt tudom hogy amikor kiégett az egyik a másik attól még működött normálisan..

Amúgy köszi a tippet mert a párhuzamos illetve soros kötést nem néztük meg, másra gyanakodtunk! ;)

Link to comment
Megosztás:

A testje szerintem megvan, ugyanis elől a motortérben megtaláltam a testkábelt! Ha azt leszedem a helyéről akkor kialszik minden (ugye ennek így is kell lennie). Ha jól értem akkor próbáljam ki azt hogy az egyikből mondjuk kiveszem az izzót és ég-e úgy a másik?? Anno azt tudom hogy amikor kiégett az egyik a másik attól még működött normálisan..

Amúgy köszi a tippet mert a párhuzamos illetve soros kötést nem néztük meg, másra gyanakodtunk! ;)

Hát komolyan be***ok ha sorosan lett bekötve.

Link to comment
Megosztás:

Hát komolyan be***ok ha sorosan lett bekötve.

Hát pedig nagyon nagy rá a gyanú! Hétvégén tudjuk újra megnézni mert most eleve nagyon szutyok az idő plusz akkor lesz rá idő! yanav8d köszönöm neked még egyszer a tippet, mert ez egy jó kiindulási pont! ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig nagyon nagy rá a gyanú! Hétvégén tudjuk újra megnézni mert most eleve nagyon szutyok az idő plusz akkor lesz rá idő! yanav8d köszönöm neked még egyszer a tippet, mert ez egy jó kiindulási pont! ;)

Szívesen!Viszont a hátsót se feled mivel egy kapcsolóval üzemel és egy relével ha tettek bele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Arra tippelek, hogy az üzemanyagpumpa kezdi megadni magát.

Két "hibajel" van:

1, gyújtásra rakva sokkal alacsonyabb fordulaton termeli fel a nyomást és üzem közben is hallhatóan lassabban és keservesebben forog

2, mintha eltűnt volna belőle vagy 20-30 ló, főleg padlógáznál

Tegnap cseréltem üzemanyagszűrőt, de ugyanaz (és csak 22000 km volt benne)

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Arra tippelek, hogy az üzemanyagpumpa kezdi megadni magát.

Két "hibajel" van:

1, gyújtásra rakva sokkal alacsonyabb fordulaton termeli fel a nyomást és üzem közben is hallhatóan lassabban és keservesebben forog

2, mintha eltűnt volna belőle vagy 20-30 ló, főleg padlógáznál

Tegnap cseréltem üzemanyagszűrőt, de ugyanaz (és csak 22000 km volt benne)

Szerintetek?

Nincs kizárva, főleg ha hangot is ad ennek. ;)

Tudsz nyomást mérni/méretni a rendszerben?

Link to comment
Megosztás:

Nincs kizárva, főleg ha hangot is ad ennek. ;)

Tudsz nyomást mérni/méretni a rendszerben?

Épp most mértem meg: 3bar indulásnál, utána 2,5 konstans, de gázra lépve 3 lesz rögtön.

Szétszedtem a nyomásszabályzót is, de még mérés előtt. Most mintha jobb lenne egy fokkal a gázreakció is, meg az AC hangja is, bár ez még mindig nem az igazi.

Most hagytam így, majd holnap kipróbálom, meg mérek egy 1/4 mérföldet.

Link to comment
Megosztás:

Épp most mértem meg: 3bar indulásnál, utána 2,5 konstans, de gázra lépve 3 lesz rögtön.

Szétszedtem a nyomásszabályzót is, de még mérés előtt. Most mintha jobb lenne egy fokkal a gázreakció is, meg az AC hangja is, bár ez még mindig nem az igazi.

Most hagytam így, majd holnap kipróbálom, meg mérek egy 1/4 mérföldet.

Mivel mérted? ;)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!A ködlámpás gonddal kapcsolatban valószínű,hogy sorosan lett bekötve(visszakötve).Akkor szokott félfénnyel világítani,de ha a test hiányzik és a hátsó ködlámpa pozitívján keresztül veszi a testet akkor is lehetséges ez a hibajelenség.Főleg ha egy kapcsolóval üzemel

Hát komolyan be***ok ha sorosan lett bekötve.

Gyorsjelentés: Annyit sikerült kiderítenünk ma délelőtt hogy a lámpa valóban sorosan van kötve ugyanis kivettem az egyik izzót erre a másik is elaludt... Ennyit erről.. ;) Mégegyszer köszönöm a tippet, most már csak át kéne kötögetni.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Mivel mérted? ;)

A nyomást vagy a negyedmérföldet? ;)

A nyomást 15 baros mérővel (nem volt kisebb :lol: ) és kb 4db közdarab kombójából sikerült összehozni az idióta meneteket.

Ma végképp rászántam a cserére magam, most már üzemi fordulaton "vonyít" az új pumpa :lol: A régi pedig (1993-as gyártású volt) azt hiszem nyugodtan elmehet nyugdíjba. max lehet felajánlok neki valami átfejtő szivattyús állást :lol:

Külön érdekes, hogy simán tudta a 3 bar-t, de még a 2/3 fordulaton sem dolgozott. Most így 5 km után, mintha magasabb lenne az alapjárat, szóval pozitív a változás.

Most akarok egy saját nyomásmérőt csinálni, de az a menet... M11X1,25, ha minden igaz :lol: (A 12-es lötyög rajta a 10-es nem megy rá :lol: )

Link to comment
Megosztás:

A nyomást vagy a negyedmérföldet? ;)

A nyomást 15 baros mérővel (nem volt kisebb ;) ) és kb 4db közdarab kombójából sikerült összehozni az idióta meneteket.

Ma végképp rászántam a cserére magam, most már üzemi fordulaton "vonyít" az új pumpa :lol: A régi pedig (1993-as gyártású volt) azt hiszem nyugodtan elmehet nyugdíjba. max lehet felajánlok neki valami átfejtő szivattyús állást :lol:

Külön érdekes, hogy simán tudta a 3 bar-t, de még a 2/3 fordulaton sem dolgozott. Most így 5 km után, mintha magasabb lenne az alapjárat, szóval pozitív a változás.

Most akarok egy saját nyomásmérőt csinálni, de az a menet... M11X1,25, ha minden igaz :lol: (A 12-es lötyög rajta a 10-es nem megy rá :lol: )

Teljesítménybe is van pozitív változás?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!A ködlámpás gonddal kapcsolatban valószínű,hogy sorosan lett bekötve(visszakötve).Akkor szokott félfénnyel világítani,de ha a test hiányzik és a hátsó ködlámpa pozitívján keresztül veszi a testet akkor is lehetséges ez a hibajelenség.Főleg ha egy kapcsolóval üzemel

No! Ma volt délelőtt egy kis időnk így újra megnéztük ezt a ködlámpás dolgot! A soros kötés egyértelmű volt tegnapelőtt óta! Viszont ma még az is kiderült hogy a kábeleket is kicsit megkutyulták, szóval volt itt baj bőven! ;) ;) Megcsináltuk normálisan a párhuzamos kötést s láss csodát a lámpák úgy működnek mint előtte! Végre megjött az erejük! :lol: Mégegyszer köszönöm a tippeket mindenkinek, sokat segítettetek! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szépen alakul Vectra, bár sok időm nincs, hétvégén mindíg piszkálok rajta valamit ;)

Egy kis világítás javítás, műszerfal izzó csere, és hasonló apróságok.Persze előtét ellenállás véletlen se jó jött, bár A Vectrába hirdették pár mm-t eltér a mérete és elég passzosan megy rá.Sebaj majd rendelek másikat, addig ez jó.Fogyasztása eddig meglepően jónak tűnik, persze nem is tolom mint a barom.

Most megy olajcserére, miféle olajat kéne beletenni?Másik öreg német 10w40-es Agip olajat kap, amit roppant mód szeret.Mehet a Vectrába is ez?

Szomorúan vettem tudomásul, hogy a ködlámpa nem javítható, vagy igen csúnya faragással lehet szétszedni.Sajnos a bal oldali kapott egy követ, gondoltam kitakarítom a foncsort, de igy esélytelen, venni kell másik.

Ami még kérdésem lenne, hogy mi kopog a kocsiban elöl? ;)

Szóval megyek mondjuk harmadikban, és ha leszállok a gázról (terhelésváltásokor?) koppan elölről valami.Az mindegy, hogy kanyar vagy egyenes, de jellemzően akkor csinálja, meg váltáskor.Motortartó bak, gumi, vagy mifene lehet?Szeretném megorvosolni a problémát olajcserével összekötve, persze ha nem akkora a baj.

Link to comment
Megosztás:

Thor! Neked is csinálja azt a Vectra ha pl. falu végén gyorsítasz 50ről 4be és félgázt nyomsz kicsit torpanik lustábban gyorsul de ha csak negyedgázt akkor meg jó? ;)

Ilyet nem csinál.

Inkább padlógázhoz képest érzem, hogy nem megy úgy mint 3/4 állásnál, bár ez lehet az etanol miatt van. Amúgy is ez volt idén az utolsó etanolos tankom, mivel ma csak 3.ra indult (2fok).

Link to comment
Megosztás:

Most megy olajcserére, miféle olajat kéne beletenni?Másik öreg német 10w40-es Agip olajat kap, amit roppant mód szeret.Mehet a Vectrába is ez?

Jó bele ez az olaj. 10W40 megfelel e masináknak.

Bár nekem nincs vele tapasztalatom, de tavasszal lesz csere és most másik fajtát tervezek beletenni a Castrol után.

Ez kissé jobban kopog hidegen mint a Total előtte. ;)

Link to comment
Megosztás:

Jó bele ez az olaj. 10W40 megfelel e masináknak.

Bár nekem nincs vele tapasztalatom, de tavasszal lesz csere és most másik fajtát tervezek beletenni a Castrol után.

Ez kissé jobban kopog hidegen mint a Total előtte. ;)

Nekem Castrol volt a Golfban, kopogott, nem járt szépen, habosodott.Az Agip teljesen jó minden szempontbòl, nem is öntök bele mást.

Link to comment
Megosztás:

Hidegen kopogósabb, más gondom nincs vele. ;)

Nem eszi, nem habos. Melegen csöndes.

Hmmm... Magnatec volt benne? Most nekem is 5W40 van benne, de ezzel hidegen sincs gond.

Kövi cserekor (még idén) 0W40 Edge lesz benne. Kíváncsian várom, lesz e érezhető különbség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.