Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ezt nekem is csinálja, se 1-esbe se R-be nagyon nehezen tudom betenni :S

Nálam is ugyanez. Nekem a váltónál ami van az a könyök, ott új a csapszeg, meg ugye nekem bent a váltóút rövidítő is, és ezért ott kisebb az erőkar, lehet ettől is, de menetközben tökéletesen veszi a sebességeket. Csak elindulásnál nehézkes valamikor az 1es, meg a rückverts.

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet hogyha jár a motor, de még nem indultam el, tenném 1esbe, és rohadt nehezen veszi be..De ha kicsit mozog az autó akkor meg könnyedén!?

Hidegben szerintem mind ezt csinálja.

nekem 3,4,5ből kettőbe visszát nem igen akarja venni, de 1esből kettőbe simán, ez mitől lehet?

Lehet érdemes volna bekalibrálni a rudazatot.

Link to comment
Megosztás:

Állítólag nagyobb erőt tud átadni. Több Nm de, hogy a többi alkatrész ezt meddig viseli el az kérdéses.

Bár a tied se 1 erőgép, talán nagy kárt nem okozna.

Csodát azért ne várj tőle.

A régi tárcsát kevlároztatnád?

Gondolkodom benne. Vagy újra az egészet, csak arra gondoltam, ha már cserés lesz, akkor valami jobbat-erősebbet bele.

Link to comment
Megosztás:

A süritési arány az a kompresszió értéket jelzi???

Mert ha igen akkor gyárilag a süritési arány 9,2, nekem akkor mérésen miért 10 és 11es kompresszió értékek jöttek ki???

Nem, teljesen más.

Idézet:

"Sajnos még szerelők is összekeverik néha a kompresszió viszony és végnyomás fogalmakat.

A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa. Szokásos értéke négyütemű Otto-motornál korábban ritkán volt magasabb, mint 1:10,0 mára ez egyes típusoknál eléri a 1:11,5 körüli értéket. A kompresszió viszony a motor teljes élettartama alatt, a futásteljesítménytől, a motor kopottságától függetlenül változatlan marad, amennyiben nem vesznek le a hengerfejből, vagy nem építenek be a gyáritól eltérő vastagságú hengerfej tömítést, stb.

Más a helyzet a kompresszió végnyomással. Ennek az értéke azt mutatja, hogy az adott hengerben, az önindító által generált fordulatszámon, teljesen kinyitott fojtószelepnél a hengertérben mekkora nyomás tud kialakulni. Értéke több tényezőtől is függ, ilyen pl. éppen a feljebb érintett kompresszió viszony, ilyen a mérés alatti főtengely fordulatszám (ami megintcsak konstrukció függvénye is, akkumulátor töltöttség és önindító állapot függvénye is)

A méréshez minden hengerből el kell távolítani a gyújtógyertyát, ezek helyére kell egyenként csatlakoztatni a kompresszió mérőt, melyekből széles ár -és minőségi- határok között választhatunk. Ami miatt ez az eljárás bevonult a motordiagnosztika eszköztárába, az a motor kopottságának foka és a kompresszió végnyomás összefüggése. Pl: a gyárat minden hengerében 13,5 bar-os kompresszió végnyomással elhagyó motor sok tízezer km. megtétele után a természetes kopás okán is veszít ebből az értékből, ráadásul a hengerek nem feltétlenül teljesen egyformán kopnak.

Üzemmeleg motornál, jó állapotú akkuval szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t./ Ez az érték erősen típusfüggő, a gyárak megadják az elfogadható minimum értékét, ez általában 10 bar körül van, turbó motoroknál esetenként 7-8 bar környékén/.

Fontos, hogy a végnyomás két szélső értéke / legjobb és legrosszabb henger / közötti eltérés ne haladja meg az 1 bar-t."

Link to comment
Megosztás:

Nem, teljesen más.

Idézet:

"Sajnos még szerelők is összekeverik néha a kompresszió viszony és végnyomás fogalmakat.

A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa. Szokásos értéke négyütemű Otto-motornál korábban ritkán volt magasabb, mint 1:10,0 mára ez egyes típusoknál eléri a 1:11,5 körüli értéket. A kompresszió viszony a motor teljes élettartama alatt, a futásteljesítménytől, a motor kopottságától függetlenül változatlan marad, amennyiben nem vesznek le a hengerfejből, vagy nem építenek be a gyáritól eltérő vastagságú hengerfej tömítést, stb.

Más a helyzet a kompresszió végnyomással. Ennek az értéke azt mutatja, hogy az adott hengerben, az önindító által generált fordulatszámon, teljesen kinyitott fojtószelepnél a hengertérben mekkora nyomás tud kialakulni. Értéke több tényezőtől is függ, ilyen pl. éppen a feljebb érintett kompresszió viszony, ilyen a mérés alatti főtengely fordulatszám (ami megintcsak konstrukció függvénye is, akkumulátor töltöttség és önindító állapot függvénye is)

A méréshez minden hengerből el kell távolítani a gyújtógyertyát, ezek helyére kell egyenként csatlakoztatni a kompresszió mérőt, melyekből széles ár -és minőségi- határok között választhatunk. Ami miatt ez az eljárás bevonult a motordiagnosztika eszköztárába, az a motor kopottságának foka és a kompresszió végnyomás összefüggése. Pl: a gyárat minden hengerében 13,5 bar-os kompresszió végnyomással elhagyó motor sok tízezer km. megtétele után a természetes kopás okán is veszít ebből az értékből, ráadásul a hengerek nem feltétlenül teljesen egyformán kopnak.

Üzemmeleg motornál, jó állapotú akkuval szívó motornál a kompresszió végnyomás el kell, hogy érje a 10 bar-t./ Ez az érték erősen típusfüggő, a gyárak megadják az elfogadható minimum értékét, ez általában 10 bar körül van, turbó motoroknál esetenként 7-8 bar környékén/.

Fontos, hogy a végnyomás két szélső értéke / legjobb és legrosszabb henger / közötti eltérés ne haladja meg az 1 bar-t."

Na ilyen leírás kellene mindig. Ez nagyon szép volt :lol: Lenne két kérdésem

- ha a kompressziót kompressziómérővel akkor a süritési arányt hogyan mérik meg???

- Kompresszió mérésnél nem nyomtam teljes gázt ( nem volt nyitva a folytószelep) ez a 10-11bar kompresszió értéken mit befolyásolna??

Link to comment
Megosztás:

Na ilyen leírás kellene mindig. Ez nagyon szép volt :lol: Lenne két kérdésem

- ha a kompressziót kompressziómérővel akkor a süritési arányt hogyan mérik meg???

- Kompresszió mérésnél nem nyomtam teljes gázt ( nem volt nyitva a folytószelep) ez a 10-11bar kompresszió értéken mit befolyásolna??

1:

A kompresszió viszony (másképpen: sűrítési arány) a lökettérfogat + sűrítési térfogat és a sűrítési térfogat hányadosa.

Ezt nem kell mérni, mert állandó. (kivéve,ha változtatsz a motoron, ahogy tgabika is leírta)

2:

Semmit, mert a szelepek zárnak. Ha, mégsem így lenne, azt észrevettétek volna. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A következő lenne a problémám. Remélem valaki tudna segíteni.

Egy 90-es évjáratú vectrám van. c16nz motorkóddal. Az alapjárat ingadozik (kb 500 és 1000-es fordulat között,fordulatszámmérőm nincs, így csak saccolni tudom). Menet közben pedig ha akárhanyadik fokozatban is megyek és felengedem a gázt aztán megint rálépek rángat. Magasabb fordulaton szépen húz. Gyújtás elosztó fedél,rotor cserélve, alapjárati motor tisztítva,sőt alapjárati motorból lett belepróbálva egy vadonatúj utángyártott, de azzal meg felpörgött nagyon, és nem esett vissza az alapjárat. A következő tippem a lambda szonda lenne, gondoltam lehúzom róla a vezetéket hogy hogy reagál. Nem változott semmi. Annyira nem hogy még a motorellenőrző lámpa sem gyulladt ki. Következő indításnál még mindig lehúzott csatlakozóval beindulás után elaludt a lámpa, tehát hibát nem jelez. Normális ez hogy észre sem veszi a computer hogy nincs lambda szonda csatlakoztatva??

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

1., Amikor az alapjárati motort cserélted/tisztítottad, akkor a hozzá vezető csöveket is kipucoltad rendesen?

2., Az ingadozó alapjárati fordulatszám jellegzetes tünete annak hogy valahol a légmennyiségmérő után falslevegőt szív az autó. Nézd át alaposan a szívóoldalt repedések, laza bilincs után kutatva, de már volt hogy a fojtószelep potméter kikopott tengelyénél szívott falsot az autó...

3., A lambda szonda hiányát te fogod észrevenni azzal hogy ha így használod az autót, ugyanis észrevehetően megnövekszik majd a fogyasztás. Másrészről meg nem tudom ugyan hogy milyen körülmények között húztad le a csatit a lambdáról, de jó ha tudod hogy hideg motornál nincsen lambda szabályozás...

Link to comment
Megosztás:

1., Amikor az alapjárati motort cserélted/tisztítottad, akkor a hozzá vezető csöveket is kipucoltad rendesen?

2., Az ingadozó alapjárati fordulatszám jellegzetes tünete annak hogy valahol a légmennyiségmérő után falslevegőt szív az autó. Nézd át alaposan a szívóoldalt repedések, laza bilincs után kutatva, de már volt hogy a fojtószelep potméter kikopott tengelyénél szívott falsot az autó...

3., A lambda szonda hiányát te fogod észrevenni azzal hogy ha így használod az autót, ugyanis észrevehetően megnövekszik majd a fogyasztás. Másrészről meg nem tudom ugyan hogy milyen körülmények között húztad le a csatit a lambdáról, de jó ha tudod hogy hideg motornál nincsen lambda szabályozás...

Tgabika c16nz és c18nz-be még nincs légtömegmérő :lol:

Lambda szondától nekem nem növekszik meg a fogyasztás, tavaly ilyenkor télen is 12 evett városba 1-2km hideg motorral majd 2 óra múlva megint 1-2km hideg motorral. De hosszútávon meg 5,5-6 litert eszik mint most is. Mivel tavaly még jó volt a lamdbaszondám, most meg lambda vezeték szakadás van, nem észlelek túlfogyasztást

Link to comment
Megosztás:

1., Amikor az alapjárati motort cserélted/tisztítottad, akkor a hozzá vezető csöveket is kipucoltad rendesen?

2., Az ingadozó alapjárati fordulatszám jellegzetes tünete annak hogy valahol a légmennyiségmérő után falslevegőt szív az autó. Nézd át alaposan a szívóoldalt repedések, laza bilincs után kutatva, de már volt hogy a fojtószelep potméter kikopott tengelyénél szívott falsot az autó...

3., A lambda szonda hiányát te fogod észrevenni azzal hogy ha így használod az autót, ugyanis észrevehetően megnövekszik majd a fogyasztás. Másrészről meg nem tudom ugyan hogy milyen körülmények között húztad le a csatit a lambdáról, de jó ha tudod hogy hideg motornál nincsen lambda szabályozás...

Köszönöm a segítséget.

Légtömegmérő nincs, és az alapjárati motornak nincsenek csövei, mert a központi injektor házban van. A lambdát hidegen húztam le. Van tartalék lambdám, de ezt nem tudom kiszedni, még meleg motornál sem, mert bele van sülve. :lol:

Lehetséges hogy a gyújtás modul szarakodik? Ezt a tippet egy "szerelő" mondta.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget.

Légtömegmérő nincs, és az alapjárati motornak nincsenek csövei, mert a központi injektor házban van. A lambdát hidegen húztam le. Van tartalék lambdám, de ezt nem tudom kiszedni, még meleg motornál sem, mert bele van sülve. :lol:

Lehetséges hogy a gyújtás modul szarakodik? Ezt a tippet egy "szerelő" mondta.

Minden lehetséges.

Link to comment
Megosztás:

Az is lehetséges, hogy az alapjáratinak mégis vannak csövei.

Mégpedig az injektorházon belül és azt is kilehet pucolni.

Nem csak a a.motornál van piszok. Az injektorfejet is tisztítsd ki.

Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

A vákuumcsöveket is nézd át. Az ilyen idősebb gépeknél már repedezik a megkeményedett gumi.

Most amikor hideg van könnyebben elő is jön ez a gond.

A modul a 42-es hibát szokta dobni, de attól még vacakolhat.

De ugyanígy lehet kezdődő lambda-kór, azt még nem szokta hibakóddal jelezni.

Link to comment
Megosztás:

Ma nekem is megmakacsolta magát a "jószág"! A dolgok előzménye az hogy 1 hónapja ékszíjas lett a kocsim! Kezdetben ritkábban majd egyre sűrűbben visított! 2 hete kicseréltem, vettem bele egy újat. Nem is volt vele gond egy pár napig! Múlt héten megint elkezdte, így utána lett állítva mert fellazult egy kicsit a szíj, gondolom nyúlott egy kicsit! Utána pár napig megint semmi erre ma már úgy tudtam vele közlekedni hogy egy csomószor visított! Amikor visít akkor a műszerfalam tök halvány lesz, gondolom a generátort nem hajtja eléggé s ezmiatt van! :lol: Van valami ötlet hogy mi lehet a bibi?? Mert a szíjat ma is megnéztem és feszes. Lehet hogy a generátor tájékán kéne szétnéznem!? Lehet hogy szorul és ezmiatt csúszik a szíj?? Szerintetek??

Ja és még valami! Nektek szokott olyan előfordulni hogy ha egy nagyobb pocsolyába belementek akkor a szíjra felcsap a víz?? Mert ma velem ezt történt 2szer is, s akkor is égtelen visítást lenyomott az ékszíj! A hűtöm is kapott ezáltal szép kis gőzfelhőm volt, pedig nem mentem sokkal, kb. 40-el városon belül a kanyar miatt is!

Link to comment
Megosztás:

Ma nekem is megmakacsolta magát a "jószág"! A dolgok előzménye az hogy 1 hónapja ékszíjas lett a kocsim! Kezdetben ritkábban majd egyre sűrűbben visított! 2 hete kicseréltem, vettem bele egy újat. Nem is volt vele gond egy pár napig! Múlt héten megint elkezdte, így utána lett állítva mert fellazult egy kicsit a szíj, gondolom nyúlott egy kicsit! Utána pár napig megint semmi erre ma már úgy tudtam vele közlekedni hogy egy csomószor visított! Amikor visít akkor a műszerfalam tök halvány lesz, gondolom a generátort nem hajtja eléggé s ezmiatt van! :lol: Van valami ötlet hogy mi lehet a bibi?? Mert a szíjat ma is megnéztem és feszes. Lehet hogy a generátor tájékán kéne szétnéznem!? Lehet hogy szorul és ezmiatt csúszik a szíj?? Szerintetek??

Ja és még valami! Nektek szokott olyan előfordulni hogy ha egy nagyobb pocsolyába belementek akkor a szíjra felcsap a víz?? Mert ma velem ezt történt 2szer is, s akkor is égtelen visítást lenyomott az ékszíj! A hűtöm is kapott ezáltal szép kis gőzfelhőm volt, pedig nem mentem sokkal, kb. 40-el városon belül a kanyar miatt is!

Szerintem, ott már ékszíjtárcsát kellene cserélni :/

Velem is előszokott olyan fordulni hogy viztől vísit mint állat, de váltás közbe elhallgat

Link to comment
Megosztás:

Ma levettem az egész injektorházat. Az alapjárati motort is kivettem belőle. Kitisztítottam, átfújkáltam mindent. Csöveket amelyik rossz volt megragasztottam. De nem jó. Néha le is áll. :lol: Sőt mikor viszonylag nem ingadozott sokat az alapjárat, hallgatóztam a kipufogónál, az egyenletes "morgás" mellett bele-bele "durrogott" (halkan) mintha kihagyott volna 1 pillanatra valamelyik henger. :lol:

Mit lehet ilyenkor még tenni? Cseréljem ki kompletten az egész injektor házat?

Link to comment
Megosztás:

Ma levettem az egész injektorházat. Az alapjárati motort is kivettem belőle. Kitisztítottam, átfújkáltam mindent. Csöveket amelyik rossz volt megragasztottam. De nem jó. Néha le is áll. :) Sőt mikor viszonylag nem ingadozott sokat az alapjárat, hallgatóztam a kipufogónál, az egyenletes "morgás" mellett bele-bele "durrogott" (halkan) mintha kihagyott volna 1 pillanatra valamelyik henger. :lol:

Mit lehet ilyenkor még tenni? Cseréljem ki kompletten az egész injektor házat?

Nincs valahol megsérülve a gyertyakábel? Érdemes lenne azokat is kicserélni igy közel a második X-hez. :lol: Gyertyák jók? Nekem a kábellel voltak ilyen gondjaim, de elmúltak a cseréjével. Most ugyanez a problémám, de már 2.0 literes blokkal, de ahogy azt már előttem irták légtömegméőr probléma is lehet,de ezen a gyertyakábelek se 100asok. Erre ráféren egy komolyabb felujitás, de anyagi hiányában csuszóduik. De ez off.

Egyébként a halk durrogás, szokványos, nekem is csinálta/ja mostis, és havernak is csinálja. Nem tűnt eddig hibának.

Link to comment
Megosztás:

Nincs valahol megsérülve a gyertyakábel? Érdemes lenne azokat is kicserélni igy közel a második X-hez. :lol: Gyertyák jók? Nekem a kábellel voltak ilyen gondjaim, de elmúltak a cseréjével. Most ugyanez a problémám, de már 2.0 literes blokkal, de ahogy azt már előttem irták légtömegméőr probléma is lehet,de ezen a gyertyakábelek se 100asok. Erre ráféren egy komolyabb felujitás, de anyagi hiányában csuszóduik. De ez off.

Egyébként a halk durrogás, szokványos, nekem is csinálta/ja mostis, és havernak is csinálja. Nem tűnt eddig hibának.

lehet kábel miatt ez? Hogy az alapjárat szórakozik? Mert magasabb fordulaton nincs gond, szépen húz. Nemrég vettem a kocsit. Gyertyák elég újnak néznek ki. NGK. De az opel alkatrészboltban azt mondták nekem hogy csak a gyárit tegyem bele (GM Opel). Meg hogy szép barnára kell kiégnie. Nekem meg fekete :lol:

.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.