Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

c20xe Ott tankolok ahol éppen jön Győr környéki vagyok agip shel .... kopogás érzékelő van benne de érdekes mert nem mindig van hangja és a hidrotőkék se csattognak

Előgyújtás...

A szelepek csörögnek, ami nem túl jó dolog.

Milyen benzin van benne? Ugyanott tankolsz mindig? Milyen mocid van? Van e benne kopogásérzékelő, mert ez állítaná az előgyújtás szögét.

Elküldve

énis a szelepekre tippeltem de állítólag akkor elmenne az ereje mégis a 180 nál nyomok egy gázt még emeli az elejét rendesen

c20xe Ott tankolok ahol éppen jön Győr környéki vagyok agip shel .... kopogás érzékelő van benne de érdekes mert nem mindig van hangja és a hidrotőkék se csattognak
Elküldve

jah most jut eszembe amikor a kopogás megszünt mi rugókat is cseréltünk nem emiatt de ültető rugók lettek alátéve és utána tudom hogy semmi hangja nincs kilett véve az első két torony rugó cseréhet és vissza lett rakva és megszünt a koppanás lehet valami csavar volt kilazulva

Elküldve
énis a szelepekre tippeltem de állítólag akkor elmenne az ereje mégis a 180 nál nyomok egy gázt még emeli az elejét rendesen

Még a Fiat mocimon játszottam az előgyújtással régen :lol:

Ha csörgött akkor ment mint a barom, de nem épp szerencsés hosszú távon ez az állapot.

Nem akarok a pénztárcádban turkálni, de én 98-ast tankolok a felújítás óta az enyémbe (X20XEV) és ezzel soha sem csörgött még. Ez oldotta meg a Fiatnál is.

Bár az viszont érdekes, hogy van benne kopogásérzékelő és nem állítja hozzá a gyújtást...

Én tennék egy próbát a 98-as benyával.

A kormánykopogásnál talán van új fejlemény:

Tegnap megszadiztam az összes gömbfejet, hátha van változás a 3 hónappal ezelőtti állapothoz képest.

Hát van... Pajszerral megfeszegetve a jobb oldali kormányösszekötőgömbfej kotyog. Azt hétvégén kicserélem és meglátjuk a fejleményeket.

Elküldve
...

Bár az viszont érdekes, hogy van benne kopogásérzékelő és nem állítja hozzá a gyújtást...

...

Az oktánszámválasztó jól van rajta? Gyertya hőértéke megfelelő? Attól még, hogy van benne kopogásérzékelő még az lehet rossz.

Meg lehet, hogy hülyeség, de szerintem egy rossz hőfokjeladó is összezavarhatja a keverékképzést :lol:

Elküldve

Hello hőfojeladóm van 3 :pmint a 3 at belepróbáltem egyiket kegyetlen rosz nem megy tőle az autó na mind1 oktámszám fordítóval meg az a helyzet igyis ugyis próbáltam semmi sőt lehuztam mentem vele ugyis akkor is ugyan az a helyzet c20xe motorhoz kértem a gyertyákat de próbálkozok igy hogy van egykét tipp könyebb nekiálni

kösz a segítséget előre is ha van még ötlet szívesen elfogadok de érdekes 1 2 3 4 be padlózom semmi 5. be meg csörög:P de megy ugyan ugy ha tovább tartom nyomva meg elhalgat:Plehet kopogás érzékelöm szivat ? egyszer panaszkodott rá de letakarítottam az érintkezőket és azóta hibamentes elvileg minden

Az oktánszámválasztó jól van rajta? Gyertya hőértéke megfelelő? Attól még, hogy van benne kopogásérzékelő még az lehet rossz.

Meg lehet, hogy hülyeség, de szerintem egy rossz hőfokjeladó is összezavarhatja a keverékképzést :lol:

Elküldve

Tegnap kocsival mentem melózni de elötte levolt véve az aksisaru mert lámpákat cserétem lényegtelen ugye aksisaru fel szokásos elindítom ketyereg megáll ezt valami 5x eljátsza megyek vele egy kört és frankó is na az a lényeg hogy mikor mentem meg mikor jöttem akárhogy nyomhattam neki semmi csörgő hang én ezt nemértem az erejével meg nincs gond egy megbuherált 1.9 TDI vel gyorsultam és nemigen volt esélye ugyhogy nemvágom mi most a helyzet

Lehet, hogy az a baj, hogy nem pörgeted :lol: :lol:
Elküldve

Volt benne lambdaszonda csere lehet nemvolt levéve az aksi után:Pés nem ált átt nemtudom

Jó autód van :lol:

Önjavító :lol: Nekem a Fiat moci játszotta ezt folyamatosan a Polskiban :(

Elküldve
futómű alakul ? kotyogásal mi a helyzet?

Köcce a kérdést. Még megvan kitartóan. Próbálok finomítani a hiba behatárolásán.

Idáig minden jel a kormányösszekötő-gömbfejre mutat...

Ma vagy holnap beszerzem, aztán ha minden jól megy akkor hétvégén kicserélem és meglátjuk :lol:

Elküldve

Akkor sok szerencsét hozzá nemhallottál valami olyat hogy c20xe nek mitől lehet magas az alapjárata nemszív falslevegőt szinte minden cső cserélve alapjárati motor próba volt másikal az enyém másik c20xe be jó lambdaszonda cserélve légmennyiségmérő elvileg jó hibát nemjelez 1200 biztos van az alapjárat télen nyáron ritkán de visszamegy 1000 körül ha megyek vele akkor 1200 1300 alá nem megy

Köcce a kérdést. Még megvan kitartóan. Próbálok finomítani a hiba behatárolásán.

Idáig minden jel a kormányösszekötő-gömbfejre mutat...

Ma vagy holnap beszerzem, aztán ha minden jól megy akkor hétvégén kicserélem és meglátjuk :lol:

Elküldve
c20xe nek mitől lehet magas az alapjárata

Hmm... mióta csinálja ezt? Lehet valamihez kötni (pl. javítás, csere vagy ilyesmi)?

Szerk.:

X20XEV-n volt pár parajelenség mielőtt ki nem cseréltük a vezérműtengely jeladót. Lehet itt is ez szivat... Hibakód, gondolom nincsen, ugye?

Elküldve

Hibakód semmi de érdekes mert ha lejjebb esik a fordulat pl ugy terhelem indulás nál akkor olyan mindha frankó lenne az alapjárat csak a mutató nem azt mutatja de néha lemegy érdekes mihez köthető :lol: móta nálam van ien kb ennnyi km órát egyszer cseréltem benne mert ami benne volt sokat csalt és ennyi

Hmm... mióta csinálja ezt? Lehet valamihez kötni (pl. javítás, csere vagy ilyesmi)?

Szerk.:

X20XEV-n volt pár parajelenség mielőtt ki nem cseréltük a vezérműtengely jeladót. Lehet itt is ez szivat... Hibakód, gondolom nincsen, ugye?

Elküldve

Hello megvan mitöl volt az a csicsergés:P a gyertya nembirta:P ngk R gyertyát vettem bele mert aztmonták ez a belevaló a boltba és mégse nembirja a terhelést azért cicergett a motor csörgött

Hibakód semmi de érdekes mert ha lejjebb esik a fordulat pl ugy terhelem indulás nál akkor olyan mindha frankó lenne az alapjárat csak a mutató nem azt mutatja de néha lemegy érdekes mihez köthető :lol: móta nálam van ien kb ennnyi km órát egyszer cseréltem benne mert ami benne volt sokat csalt és ennyi
Elküldve
Hello megvan mitöl volt az a csicsergés:P a gyertya nembirta:P ngk R gyertyát vettem bele mert aztmonták ez a belevaló a boltba és mégse nembirja a terhelést azért cicergett a motor csörgött

Nah végre akkor pontot tettél a végére :lol:

Nah nekem is volt kalandom tegnap este...

Nyiszegett a hosszbordásszíj és meló után szétkaptam gyorsba...

Tele volt a szíj furcsa trutyival (finom gumis valami), nah itt már sejtettem, hogy gáz van...

Hát az volt, mert miután levettem a vezérmű takaró műanyagát, akkor jött a csoda... :( A Vezszíj pont 15mm széles volt a 26 helyett... lekaptam gyorsan és jött a takarítás. Kb. az összes trutyi akkora kupac lett ami lerakódott mindenhol, mint az öklöm...

Utána átnéztem mindent, hogy van e valamelyik vezetőn sorja, vagy valami sérülés... nem volt.

Így már csak a takaró műanyag maradt és láss csodát, az szivatott ilyen durván.

Összeraktam a műanyag nélkül új szíjjal és lőn világosság...Tökéletes :lol:

  • 2 weeks later...
Elküldve

az komoly ;) szerencsére igy még nemjártam meglepő lehetett de az a lényeg hogy jólett

Nah végre akkor pontot tettél a végére :)

Nah nekem is volt kalandom tegnap este...

Nyiszegett a hosszbordásszíj és meló után szétkaptam gyorsba...

Tele volt a szíj furcsa trutyival (finom gumis valami), nah itt már sejtettem, hogy gáz van...

Hát az volt, mert miután levettem a vezérmű takaró műanyagát, akkor jött a csoda... ;) A Vezszíj pont 15mm széles volt a 26 helyett... lekaptam gyorsan és jött a takarítás. Kb. az összes trutyi akkora kupac lett ami lerakódott mindenhol, mint az öklöm...

Utána átnéztem mindent, hogy van e valamelyik vezetőn sorja, vagy valami sérülés... nem volt.

Így már csak a takaró műanyag maradt és láss csodát, az szivatott ilyen durván.

Összeraktam a műanyag nélkül új szíjjal és lőn világosság...Tökéletes :lol:

Elküldve

Nah végre valahára megvan, hogy mi kopogott a futóműben balos kanyarnál :lol:

Nah nem a kormányösszektő gömbfej, mert ugye azt cseréltem ki először...

Hanem a jobb lengőkar hátsó szilentje fosta el magát :)

Szerencsére csak ennyi volt és 3300 Ft megoldotta problémát (meg fél napnyi szívás mert úgy össze volt rohadva az első szilent csavarja hogy csak na).

Bár a kormányműben is kopott már az egyik műanyag persely, de az még nem vészes. Jövő hét elején meglesz a futóműállítás és végre zsír lesz ;)

Elküldve

Srácok! Kicsit buta kérdésem következik...

Motortérben van az a oktánszám jelzős cumó. most a 95ös van felfele, ezáltal gondolom a 95ös van használatban. Alul a 91-es van. Mi a kettő közt a különbség, mert ha kihúzom azt a kis cumót akár zsebre is vághatom mert nem kötődik semmihez.

A kérdésem miértje pedig,hogy miben változna a befecskendezés? Ugyanis kipróbáltam, sőt használom is már a 2. tankolásommal ez a Bioetanol E85ös "benzin"-t ami állitólag 105ös oktánszámú. Fele fele arányban tankolom és a kocsi jobban megy tőle érezhetően illetve a városi fogyasztása 6 literre jött ki. Gondolkodtam ezen a kütyün is amit írnak,hogy ha beleszerelik mehet bele egy az egybe, de nem igazán bizom benne.. Állitolag annak a kütyünek az a lényege,hogy sürübben fecskendezi be az üzemanyagot, hogy a szelepek ne égjenek meg, mert ennek az etanolnak jobb az égése. Namármost ha a 91-esre átforditom akkor sürübben fecskendezne, nem? Akkor esetleg megprobálnám a 70-30%-os arányt..

Köszi a segitséget, ha jön! :lol:

Elküldve
Srácok! Kicsit buta kérdésem következik...

Motortérben van az a oktánszám jelzős cumó. most a 95ös van felfele, ezáltal gondolom a 95ös van használatban. Alul a 91-es van. Mi a kettő közt a különbség, mert ha kihúzom azt a kis cumót akár zsebre is vághatom mert nem kötődik semmihez.

A kérdésem miértje pedig,hogy miben változna a befecskendezés? Ugyanis kipróbáltam, sőt használom is már a 2. tankolásommal ez a Bioetanol E85ös "benzin"-t ami állitólag 105ös oktánszámú. Fele fele arányban tankolom és a kocsi jobban megy tőle érezhetően illetve a városi fogyasztása 6 literre jött ki. Gondolkodtam ezen a kütyün is amit írnak,hogy ha beleszerelik mehet bele egy az egybe, de nem igazán bizom benne.. Állitolag annak a kütyünek az a lényege,hogy sürübben fecskendezi be az üzemanyagot, hogy a szelepek ne égjenek meg, mert ennek az etanolnak jobb az égése. Namármost ha a 91-esre átforditom akkor sürübben fecskendezne, nem? Akkor esetleg megprobálnám a 70-30%-os arányt..

Köszi a segitséget, ha jön! :lol:

Ennek talán akkor lenne értelme, ha 95/98-as dugaszod lenne,és az ECU-ban benne lenne a 98-as oktánszámú benzinhez a tábla. Mivel az etanol megemeli az oktánszámot. Ám így semmi értelmét nem látom, még egy másik dugó beszerzésének sem. Járj felesen az etanollal. Ebként meg van etanolos topic a tuningon belül.

Elküldve

Nem jól gondolod.

Az az oktánszámállító dugó, és miután a 95-ös és a szépemlékű 91-es benzin között leginkább az oktánszámban van eltérés, az a dugó annyit csinál ha átfordítod, hogy az ECU ennek hatására állít az előgyújtáson annak érdekében hogy ne csörögjön a motor, de a befecskendezés gyakorisága szemernyit sem fog változni.

Elküldve
Nem jól gondolod.

Az az oktánszámállító dugó, és miután a 95-ös és a szépemlékű 91-es benzin között leginkább az oktánszámban van eltérés, az a dugó annyit csinál ha átfordítod, hogy az ECU ennek hatására állít az előgyújtáson annak érdekében hogy ne csörögjön a motor, de a befecskendezés gyakorisága szemernyit sem fog változni.

Ezt most nekem írtad?

Pontosan tudom, hogy a dugó elfordítása az előgyújtáson módosít. Ezért kellett volna 98-as dugó, ha az ECU-ja tudná azt a táblát, mivel az etanol megemeli az oktánszámot. De mivel nem tudja, ezért felesleges is ezzel tökölni, mert nem fog vele semmit sem elérni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.