robberto Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Sziasztok! 91-es évjáratú 1.8i motoros gépről van szó.Valaki tud abban segíteni mitől van az alapjárat 1500-2200 közötti pörgése.?Van amikor abbamarad de általában pörög. Túlvagyunk az alapjárati vezérlőmotorka cserén, másik computert is raktunk bele, nem sok változás történt. Hőfokvisszajelző gombacsere is megvolt. Teljes rejtély előtt állunk. Valami okosat mondjatok lécci. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Az alapjárati motor új amit kapott? Tiszta? A computer hozzá való? (C18NZ? - feltéve ha a tied olyan) Esetleg próbálj mindent kitakarítani. Pl a pillangószelep jeladót. Fojtószelepház jobb oldala, ha szemben állsz vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 illetve azt be is lehet állitani , mert lehet hogy egyszer valaki eltekergette.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Na ja. Mondjuk fülre???? Ideiglenesen? Vagy fordszámra, ha van fordszámmérő? :?: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve Június28, 2005 Megoszt Elküldve Június28, 2005 Na ja. Mondjuk fülre???? Ideiglenesen? Vagy fordszámra, ha van fordszámmérő? :?: Nem kell hozzá semmilyen műszer. Az "Így csináld Vectra/Calibra" könyvben nagyon szépen le van írva hogy kell beállítani. A dolog lényge, hogy teljesen elengedett gézpedálnál kattania kell az alapjárati mikrokapcsolónak, és ha kicsit meghúzod a gázbowden-t, ismét kattania kell. Egyébként lehet hogy ez a kapcsoló a rossz, ellenállásmérővel vagy próbalámpával le lehet teszetlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mrminit Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 Üdv. mindenkinek. Nekem az a gondom, hogy nem indul a vectrám. Már többször ki lett cserélve az indítópanel. A trafó is ki lett cseréslve. Ha kicserélik a panel kb. egy évig bírja. Úgy lehet csak beindítani, hogy kiveszek egy gyertyát ráindítok, beindul. Utána visszatekerem és beindítom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 C16NZ Vectrából létezik többféle. van pl delco és bosch gyújtás rendszer. A másik: mi az az indítópanel???? :oops: :oops: :oops: :oops: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mrminit Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 A motorja C 16 NZ 8 szelepes. A gyújtás Bosch rendszerű. Útoljára a panel és a trafó lett kicserélve. A trafó azért mert túl magas volt az áramfelvétele és a panel állítólag nem bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 Én az enyémen most cseréltem Hall jeladót. Az okosok szerint az esetek nagy részéban az a ludas, második helyen a trafó alatt lévő kis jel erősítő áll. Sajna nem tudom mi az a panel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mrminit Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 Mi az a hall? Hol található? Olvastam, hogy a feszültség szabályzó is talán lehet ludas, ha túltölt. De azt kitudom mérni talán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 Az elosztóban van, a delco rendszernél patkó alakú, 7 csatlakozós kütyü 2 csavarral felfogva. A Boschnál nem tudom, talán 3 v 4 csatlakozós asszem... :? Nálam azt okozta, hogy ha felmelegedett a moci, egyszerűen leállt. Majd 30 perc alatt lehűlt, és megint ment 3-4 percig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mrminit Elküldve Augusztus12, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2005 Ez amiről írtál nálam négylábas és ezt neveztem indítópanelnek. Nálam pont fordítva állás után nem akar beindulni. Egy darabig ha kitekerek egy gyertyát utána beindul, később már így sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Augusztus13, 2005 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2005 Rejtélyes. Esetleg hidegindítási gondod lenne???? Mert ha szikra van rendesen, akkor inkább üzemanyagellátási gond. Mindenesetre cserélj gyertyát, pipákat és kábeleket feltétlen!!! Azt úgyis kell cserélni, mert a kábel is elhasználódhat, megnő az ellenállása és nagyon rosszul tud járni a motor tőle. Trafó alatti jel erősítőt is nézted? Mert ha az is jó, akkor vagy valami bagatel hiba, vagy kénytelen leszel elvinni egy opel TECH műszeres diagnosztikára párezer forintért. Hátha tárolta a hibát. Persze ez sem 100%. Ha az sem segít, akkor marad a próbálgatás. Mindenesetre takarítsd meg az összes lehetséges bizbazt, csatlakozót, vegyél 600 ft-ért kontakt spray-t és ne sajnáld. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gigaskoko Elküldve Október28, 2005 Megoszt Elküldve Október28, 2005 Van egy 18-as injektoros Vectrám. 1-2 hónapja csinálja a váltóm, hogy hidegen nagyon kellemesen veszi a fokozatokat, de mire bemelegszik a motor, és a váltó, egyre nehezebben dolgozik, sőt üzemmeleg állapotban már fura éles, halk fémes csattanó hangot hallok elölröl még enyhe gyorsításkor, motorféknél, és váltás után is, mikor ráengedem a kupplungot. Már félek vele közlekedni, mert attol tartok szétesik nekem útközben. Ha valaki tudna ajánlani egy szakembert észak Pesten, azt megköszönném. Már 3 "szakértőnek" megmutattam, belenéztel a motortérbe álló helyzetben, nem láttal semmit, ahogy én sem, és azt mondták, ha szétesett, majd rájössz, hogy mi volt! Arra gondoltam, a váltó rudazata kopott ki, (gömcsuklók, tengely), de ez 60-ezer forint volt a Csergőnél, és az Unixtrédnél. Szerintem ez mehet olcsóbban is valahogy azt szétszedve, de nem merek hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Megköszönném a hasznos tanácsokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszibacsi Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Üdv. Mindenkinek! Egészen friss vagyok itt, pedig már 8 éve nyüstölöm a Vectrámat(1.8 központi injektoros), amit nagyon szeretek egyébként, de hát ami elromolhat, az el is romlik... Röviden az van, hogy ha nem indul, akkor szikra sincs és a trafó stekkerére nem jön vezérlés (nem vibrál a próbalámpa) betettünk próbára egy gyújtótrafó+modul egységet, de közben észrevettem,hogy a főtengely jeladóról jövő kábel be van töredezve és a motor mellett dörzsölődött a fémhez, de nem sérült meg az árnyékolás úgy tűnik. Leszigeteltük bandázzsal és bele az egység, most 3 napja pöccre indul reggel-este. Holnap, gondoltam visszatesszük a régit és megnézzük,hogy akkor is indulni fog-e, hátha esetleg csak a kábel volt a gond? Kérdésem az lenne, hogy ha vki már "szívott" ilyennel, megírná-e,hogy végül mi volt a bibi, mert jó lenne tovább szűkíteni a kört, hogy ne legyen túl húzós a javítás. Mivel ennek sok minden az oka lehet, ha nem indul, több szerelővel beszéltem, mind azt mondta, csak akkor tudunk továbblépni, ha tudjuk:van-e v. nincs szikra. Mostmár tudjuk, de még mindig sok minden lehet... Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de már szeretnék nagyon túl lenni rajta. Még annyi, hogy ha a régi trafó-modul egységgel megint nem indul, akkor a gyújtásmodult cseréljem csak v. egyben inkább?? Köszönöm,ha elolvastad és a választ is előre! A legjobbakat, üdv.: Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Van egy 18-as injektoros Vectrám. 1-2 hónapja csinálja a váltóm, hogy hidegen nagyon kellemesen veszi a fokozatokat, de mire bemelegszik a motor, és a váltó, egyre nehezebben dolgozik, sőt üzemmeleg állapotban már fura éles, halk fémes csattanó hangot hallok elölröl még enyhe gyorsításkor, motorféknél, és váltás után is, mikor ráengedem a kupplungot. Már félek vele közlekedni, mert attol tartok szétesik nekem útközben. Ha valaki tudna ajánlani egy szakembert észak Pesten, azt megköszönném. Már 3 "szakértőnek" megmutattam, belenéztel a motortérbe álló helyzetben, nem láttal semmit, ahogy én sem, és azt mondták, ha szétesett, majd rájössz, hogy mi volt! Arra gondoltam, a váltó rudazata kopott ki, (gömcsuklók, tengely), de ez 60-ezer forint volt a Csergőnél, és az Unixtrédnél. Szerintem ez mehet olcsóbban is valahogy azt szétszedve, de nem merek hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Megköszönném a hasznos tanácsokat! Mennyire állt a szerelő közel? Az olajszint nívócsavarjáig elért a keze? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November28, 2005 Megoszt Elküldve November28, 2005 Üdv. Mindenkinek! Egészen friss vagyok itt, pedig már 8 éve nyüstölöm a Vectrámat(1.8 központi injektoros), amit nagyon szeretek egyébként, de hát ami elromolhat, az el is romlik... Röviden az van, hogy ha nem indul, akkor szikra sincs és a trafó stekkerére nem jön vezérlés (nem vibrál a próbalámpa) betettünk próbára egy gyújtótrafó+modul egységet, de közben észrevettem,hogy a főtengely jeladóról jövő kábel be van töredezve és a motor mellett dörzsölődött a fémhez, de nem sérült meg az árnyékolás úgy tűnik. Leszigeteltük bandázzsal és bele az egység, most 3 napja pöccre indul reggel-este. Holnap, gondoltam visszatesszük a régit és megnézzük,hogy akkor is indulni fog-e, hátha esetleg csak a kábel volt a gond? Kérdésem az lenne, hogy ha vki már "szívott" ilyennel, megírná-e,hogy végül mi volt a bibi, mert jó lenne tovább szűkíteni a kört, hogy ne legyen túl húzós a javítás. Mivel ennek sok minden az oka lehet, ha nem indul, több szerelővel beszéltem, mind azt mondta, csak akkor tudunk továbblépni, ha tudjuk:van-e v. nincs szikra. Mostmár tudjuk, de még mindig sok minden lehet... Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de már szeretnék nagyon túl lenni rajta. Még annyi, hogy ha a régi trafó-modul egységgel megint nem indul, akkor a gyújtásmodult cseréljem csak v. egyben inkább?? Köszönöm,ha elolvastad és a választ is előre! A legjobbakat, üdv.: Gyula Nagyon valószínű, hogy gyújtásmodul. Ez a modul a trafóval közös szerelőlemezen van? És esetleg 4-pólusú a csatija? Bosch netalán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszibacsi Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Köszi a segítséget, a gyanú árnyéka ott van a modulon, ma reggel visszatettem a régit komplett a trafóval (gyári GM 90 243 618) és ha ma du. + holnap reggel-du. nem indul, akkor vissza csak a modult... Azt még nem írtam, hogy belökésre-kuplung-2-esbe ráenged,( mikor az akku rossz), akkor indul, de ugye ez nem akku hiba, csak hátha támpont. Meglátjuk, a vak is azt mondta, csak azért érdekes, mert ez a bontott trafó+modul 10e, külön csak a modul 4-5e (utángyártott, de új lenne) és azért nem mindegy, persze a sok bosszankodás mellett... Köszi, ha van még tipped, de most úgyis a puding próbája lesz!! Szép napot, üdv.: Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Ne nagyon bízzál az utángyártottban! Inkább egy bontott. Mondjuk én anno csak a modult vettem meg 5-ért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszibacsi Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Megoszlanak a vélemények erről, mert ki tudja a bontott meddig műk., de ugyanez igaz lehet az újra is. Bocs, azt meg nem írtam, de úgy van ahogy írtad, hogy ez a trafó alatt van és 4 érintkezős a csatija. Ezek szerint, ha jól értem, attól,hogy nincs meg a "vibrálás"a próbalámpán indítózáskor,amikor a trafóra menő stekkeren nézem, attól még lehet a gyújtásmodul is rossz??Hogy működik ez egész, ha nem túl bonyolult...köszi: Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Hát ez egy teljesen elektronikus gyújtás, nem tom, próbalámpával mire jutsz. Az biztos, én csere után szétszedtem a rosszat, végül is egyszerű hibája volt, a 4-pol. csati lábai, ahogy a panelba vannak forrasztva, ott voltak kontaktosak. Egyszerűen lehet tesztelni, mikor nem indul. Valaki indítózik, másik meg egy csavarhúzó nyelével kopogtatja a modult, valamint a csati környékét. Ilyenkor szokott beröffenni. Miután szétfúrtam, láttam, hogy valószínűleg meg lehet javítani, ha óvatos vagy és türelmes. Azt a fekete műgyantát kell óvatosan ledolgozni és akkor forrasztható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszibacsi Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Holnapra már többet tudok remélem, majd jelzem, hogy mi volt, hogy mások is okulhassanak! Köszi, habár műszerész vagyok, de nem autóvillamossági területen, azért lehet, hogy megnézem a darabot, végül is ha tuti az a rossz, akkor már úgyis mindegy neki... Köszi és további legjobbakat, üdv.: Gyula Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Most jutott eszembe, van egy teljesen új, nem használt darabom. Ha akarod, megbótolhatjuk. Kb. 5 éve hányódik valamelyik fiókomban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuszibacsi Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Lehet róla szó, csak előbb tudjam, hogy biztosan az a kaka... Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November29, 2005 Megoszt Elküldve November29, 2005 Ütögesd, mikor nem indul, csak valaki csavargassa a slusszkulcsot! :lol: Jobbra!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts