Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! 91-es évjáratú 1.8i motoros gépről van szó.Valaki tud abban segíteni mitől van az alapjárat 1500-2200 közötti pörgése.?Van amikor abbamarad de általában pörög. Túlvagyunk az alapjárati vezérlőmotorka cserén, másik computert is raktunk bele, nem sok változás történt. Hőfokvisszajelző gombacsere is megvolt. Teljes rejtély előtt állunk.

Valami okosat mondjatok lécci.

Link to comment
Megosztás:

Na ja. Mondjuk fülre???? Ideiglenesen? Vagy fordszámra, ha van fordszámmérő? :?:

Nem kell hozzá semmilyen műszer. Az "Így csináld Vectra/Calibra" könyvben nagyon szépen le van írva hogy kell beállítani.

A dolog lényge, hogy teljesen elengedett gézpedálnál kattania kell az alapjárati mikrokapcsolónak, és ha kicsit meghúzod a gázbowden-t, ismét kattania kell. Egyébként lehet hogy ez a kapcsoló a rossz, ellenállásmérővel vagy próbalámpával le lehet teszetlni.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv. mindenkinek. Nekem az a gondom, hogy nem indul a vectrám. Már többször ki lett cserélve az indítópanel. A trafó is ki lett cseréslve. Ha kicserélik a panel kb. egy évig bírja. Úgy lehet csak beindítani, hogy kiveszek egy gyertyát ráindítok, beindul. Utána visszatekerem és beindítom.

Link to comment
Megosztás:

Az elosztóban van, a delco rendszernél patkó alakú, 7 csatlakozós kütyü 2 csavarral felfogva. A Boschnál nem tudom, talán 3 v 4 csatlakozós asszem... :? Nálam azt okozta, hogy ha felmelegedett a moci, egyszerűen leállt. Majd 30 perc alatt lehűlt, és megint ment 3-4 percig.

Link to comment
Megosztás:

Rejtélyes. Esetleg hidegindítási gondod lenne???? Mert ha szikra van rendesen, akkor inkább üzemanyagellátási gond.

Mindenesetre cserélj gyertyát, pipákat és kábeleket feltétlen!!! Azt úgyis kell cserélni, mert a kábel is elhasználódhat, megnő az ellenállása és nagyon rosszul tud járni a motor tőle.

Trafó alatti jel erősítőt is nézted? Mert ha az is jó, akkor vagy valami bagatel hiba, vagy kénytelen leszel elvinni egy opel TECH műszeres diagnosztikára párezer forintért. Hátha tárolta a hibát. Persze ez sem 100%. Ha az sem segít, akkor marad a próbálgatás. Mindenesetre takarítsd meg az összes lehetséges bizbazt, csatlakozót, vegyél 600 ft-ért kontakt spray-t és ne sajnáld.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Van egy 18-as injektoros Vectrám. 1-2 hónapja csinálja a váltóm, hogy hidegen nagyon kellemesen veszi a fokozatokat, de mire bemelegszik a motor, és a váltó, egyre nehezebben dolgozik, sőt üzemmeleg állapotban már fura éles, halk fémes csattanó hangot hallok elölröl még enyhe gyorsításkor, motorféknél, és váltás után is, mikor ráengedem a kupplungot. Már félek vele közlekedni, mert attol tartok szétesik nekem útközben. Ha valaki tudna ajánlani egy szakembert észak Pesten, azt megköszönném. Már 3 "szakértőnek" megmutattam, belenéztel a motortérbe álló helyzetben, nem láttal semmit, ahogy én sem, és azt mondták, ha szétesett, majd rájössz, hogy mi volt! Arra gondoltam, a váltó rudazata kopott ki, (gömcsuklók, tengely), de ez 60-ezer forint volt a Csergőnél, és az Unixtrédnél. Szerintem ez mehet olcsóbban is valahogy azt szétszedve, de nem merek hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Megköszönném a hasznos tanácsokat!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv. Mindenkinek!

Egészen friss vagyok itt, pedig már 8 éve nyüstölöm a Vectrámat(1.8 központi injektoros), amit nagyon szeretek egyébként, de hát ami elromolhat, az el is romlik...

Röviden az van, hogy ha nem indul, akkor szikra sincs és a trafó stekkerére nem jön vezérlés (nem vibrál a próbalámpa) betettünk próbára egy gyújtótrafó+modul egységet, de közben észrevettem,hogy a

főtengely jeladóról jövő kábel be van töredezve és a motor mellett dörzsölődött a fémhez, de nem sérült meg az árnyékolás úgy tűnik. Leszigeteltük bandázzsal és bele az egység, most 3 napja pöccre indul reggel-este. Holnap, gondoltam visszatesszük a régit és megnézzük,hogy akkor is indulni fog-e, hátha esetleg csak a kábel volt a gond?

Kérdésem az lenne, hogy ha vki már "szívott" ilyennel, megírná-e,hogy végül mi volt a bibi, mert jó lenne tovább szűkíteni a kört, hogy ne legyen túl húzós a javítás. Mivel ennek sok minden az oka lehet, ha nem indul, több szerelővel beszéltem, mind azt mondta, csak akkor tudunk továbblépni, ha tudjuk:van-e v. nincs szikra. Mostmár tudjuk, de még mindig sok minden lehet...

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de már szeretnék nagyon túl lenni rajta.

Még annyi, hogy ha a régi trafó-modul egységgel megint nem indul, akkor a gyújtásmodult cseréljem csak v. egyben inkább??

Köszönöm,ha elolvastad és a választ is előre!

A legjobbakat, üdv.: Gyula

Link to comment
Megosztás:

Van egy 18-as injektoros Vectrám. 1-2 hónapja csinálja a váltóm, hogy hidegen nagyon kellemesen veszi a fokozatokat, de mire bemelegszik a motor, és a váltó, egyre nehezebben dolgozik, sőt üzemmeleg állapotban már fura éles, halk fémes csattanó hangot hallok elölröl még enyhe gyorsításkor, motorféknél, és váltás után is, mikor ráengedem a kupplungot. Már félek vele közlekedni, mert attol tartok szétesik nekem útközben. Ha valaki tudna ajánlani egy szakembert észak Pesten, azt megköszönném. Már 3 "szakértőnek" megmutattam, belenéztel a motortérbe álló helyzetben, nem láttal semmit, ahogy én sem, és azt mondták, ha szétesett, majd rájössz, hogy mi volt! Arra gondoltam, a váltó rudazata kopott ki, (gömcsuklók, tengely), de ez 60-ezer forint volt a Csergőnél, és az Unixtrédnél. Szerintem ez mehet olcsóbban is valahogy azt szétszedve, de nem merek hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Megköszönném a hasznos tanácsokat!

Mennyire állt a szerelő közel? Az olajszint nívócsavarjáig elért a keze? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

Egészen friss vagyok itt, pedig már 8 éve nyüstölöm a Vectrámat(1.8 központi injektoros), amit nagyon szeretek egyébként, de hát ami elromolhat, az el is romlik...

Röviden az van, hogy ha nem indul, akkor szikra sincs és a trafó stekkerére nem jön vezérlés (nem vibrál a próbalámpa) betettünk próbára egy gyújtótrafó+modul egységet, de közben észrevettem,hogy a

főtengely jeladóról jövő kábel be van töredezve és a motor mellett dörzsölődött a fémhez, de nem sérült meg az árnyékolás úgy tűnik. Leszigeteltük bandázzsal és bele az egység, most 3 napja pöccre indul reggel-este. Holnap, gondoltam visszatesszük a régit és megnézzük,hogy akkor is indulni fog-e, hátha esetleg csak a kábel volt a gond?

Kérdésem az lenne, hogy ha vki már "szívott" ilyennel, megírná-e,hogy végül mi volt a bibi, mert jó lenne tovább szűkíteni a kört, hogy ne legyen túl húzós a javítás. Mivel ennek sok minden az oka lehet, ha nem indul, több szerelővel beszéltem, mind azt mondta, csak akkor tudunk továbblépni, ha tudjuk:van-e v. nincs szikra. Mostmár tudjuk, de még mindig sok minden lehet...

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam, de már szeretnék nagyon túl lenni rajta.

Még annyi, hogy ha a régi trafó-modul egységgel megint nem indul, akkor a gyújtásmodult cseréljem csak v. egyben inkább??

Köszönöm,ha elolvastad és a választ is előre!

A legjobbakat, üdv.: Gyula

Nagyon valószínű, hogy gyújtásmodul. Ez a modul a trafóval közös szerelőlemezen van? És esetleg 4-pólusú a csatija? Bosch netalán?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, a gyanú árnyéka ott van a modulon, ma reggel visszatettem a régit komplett a trafóval (gyári GM 90 243 618) és ha

ma du. + holnap reggel-du. nem indul, akkor vissza csak a modult...

Azt még nem írtam, hogy belökésre-kuplung-2-esbe ráenged,( mikor az akku rossz), akkor indul, de ugye ez nem akku hiba, csak hátha támpont.

Meglátjuk, a vak is azt mondta, csak azért érdekes, mert ez a bontott trafó+modul 10e, külön csak a modul 4-5e (utángyártott, de új lenne)

és azért nem mindegy, persze a sok bosszankodás mellett...

Köszi, ha van még tipped, de most úgyis a puding próbája lesz!!

Szép napot, üdv.: Gyula

Link to comment
Megosztás:

Megoszlanak a vélemények erről, mert ki tudja a bontott meddig műk.,

de ugyanez igaz lehet az újra is.

Bocs, azt meg nem írtam, de úgy van ahogy írtad, hogy ez a trafó alatt van és 4 érintkezős a csatija.

Ezek szerint, ha jól értem, attól,hogy nincs meg a "vibrálás"a próbalámpán indítózáskor,amikor a trafóra menő stekkeren nézem, attól még lehet a gyújtásmodul is rossz??Hogy működik ez egész, ha nem túl bonyolult...köszi: Gyula

Link to comment
Megosztás:

Hát ez egy teljesen elektronikus gyújtás, nem tom, próbalámpával mire jutsz. Az biztos, én csere után szétszedtem a rosszat, végül is egyszerű hibája volt, a 4-pol. csati lábai, ahogy a panelba vannak forrasztva, ott voltak kontaktosak. Egyszerűen lehet tesztelni, mikor nem indul. Valaki indítózik, másik meg egy csavarhúzó nyelével kopogtatja a modult, valamint a csati környékét. Ilyenkor szokott beröffenni.

Miután szétfúrtam, láttam, hogy valószínűleg meg lehet javítani, ha óvatos vagy és türelmes. Azt a fekete műgyantát kell óvatosan ledolgozni és akkor forrasztható.

Link to comment
Megosztás:

Holnapra már többet tudok remélem, majd jelzem, hogy mi volt, hogy mások is okulhassanak!

Köszi, habár műszerész vagyok, de nem autóvillamossági területen, azért lehet, hogy megnézem a darabot, végül is ha tuti az a rossz, akkor már úgyis mindegy neki... Köszi és további legjobbakat, üdv.: Gyula

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.