Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok, igen sajnos... ez még a menthető kategória ? tavasszal lenne a javítása, plusz hátsó sárvédő ívek is! 

Olyan oldalt esetleg tudtok, ahol a megfelelő erősségű biztosítékokat írják le a biztosíték táblában? Utólag cserélve lettek de nem megfelelőkre!

https://photos.app.goo.gl/ZZfUJqB7zryxEdYs9

Módosítva : nistvan98
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlést cseréltem az 1.7 isuzu vekin, olyan gondom van, hogy mindig kimászik a szíj a bordáskerék szélére és ad egy fura hangot, ahogy eléri a vezérkerék peremét (legalábbis úgy látom, hogy azt éri el). Mennyire szoktátok ti megfeszíteni a szíjat? Arra gondolok, hogy nagyon feszesre rakom és ezért van ez. Az előző szíjban 90 ezer volt kb., nem én cseréltem, elég lazának tűnt (én biztos jobban megfeszítettem), de annál nem volt ilyen hang.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, isi írta:

Sziasztok!

Vezérlést cseréltem az 1.7 isuzu vekin, olyan gondom van, hogy mindig kimászik a szíj a bordáskerék szélére és ad egy fura hangot, ahogy eléri a vezérkerék peremét (legalábbis úgy látom, hogy azt éri el). Mennyire szoktátok ti megfeszíteni a szíjat? Arra gondolok, hogy nagyon feszesre rakom és ezért van ez. Az előző szíjban 90 ezer volt kb., nem én cseréltem, elég lazának tűnt (én biztos jobban megfeszítettem), de annál nem volt ilyen hang.

Nekem ( szerintem) a lógó adagoló terelte kifelé a szíjat, amit szépen koptatott is a burkolat. Az mondjuk nem isuzu motoros volt, nem tudom nálad hogyan megy a szíj. A végén persze elszakadt, de mivel céges autó volt, nem tehettem mást mint hogy ezt megvártam. Itt már csak kábé az eredeti fele:

3079958-20190226-dFDg9I.jpg

 

 

Link to comment
Megosztás:

14 perce, zotya975 írta:

Nekem ( szerintem) a lógó adagoló terelte kifelé a szíjat, amit szépen koptatott is a burkolat. Az mondjuk nem isuzu motoros volt, nem tudom nálad hogyan megy a szíj. A végén persze elszakadt, de mivel céges autó volt, nem tehettem mást mint hogy ezt megvártam. Itt már csak kábé az eredeti fele:

3079958-20190226-dFDg9I.jpg

 

 

Nekem nem kopott semmi a régi szíjból kb 90 ezer alatt, igazából a vezértengely bordáskerék pereméig kimegy, burkolatot nem éri el sehol, ha befelé menne csak akkor tudná. Tegnap lazítottam rajta, most nincs ez a hang, de akkor is fura, hogy kimászik (igaz a régi szíj is ott volt).

 

Ezen ilyen a vezérlés (nem az enyém :) ):

ce01c506988c3ee62a3594fd51ad488d.jpg

Link to comment
Megosztás:

29 perce, isi írta:

Nekem nem kopott semmi a régi szíjból kb 90 ezer alatt, igazából a vezértengely bordáskerék pereméig kimegy, burkolatot nem éri el sehol, ha befelé menne csak akkor tudná. Tegnap lazítottam rajta, most nincs ez a hang, de akkor is fura, hogy kimászik (igaz a régi szíj is ott volt).

 

Ezen ilyen a vezérlés (nem az enyém :) ):

 

Benzinesnél is szélesebb a tárcsa mint a szíj, de sokat nem tud mászkálni, mert a vízpumpa peremes, az nem engedi. Azért valamennyire el szokott menni a tárcsa közepéhez képest. Ugye itt rugós feszítő van amit jelre kell tenni, és az excenteresen mozgó vízpumpával tesszük ezt. De jó hogy szóba hoztad, mert feszítenem kell a generátoron, este visított, reggelre meg mindíg elfelejtem. 

Link to comment
Megosztás:

33 perce, zotya975 írta:

Benzinesnél is szélesebb a tárcsa mint a szíj, de sokat nem tud mászkálni, mert a vízpumpa peremes, az nem engedi. Azért valamennyire el szokott menni a tárcsa közepéhez képest. Ugye itt rugós feszítő van amit jelre kell tenni, és az excenteresen mozgó vízpumpával tesszük ezt. De jó hogy szóba hoztad, mert feszítenem kell a generátoron, este visított, reggelre meg mindíg elfelejtem. 

Isuzun semmi extra nincs a vezérlésbe, vízpumpa sincs benne :) Azért érdekes ez, mert a családban van még kettő ilyen, azok nem produkálják ezt a tünetet, lehet kóvályog valamelyik bordáskerék egy picit. Most hajtom így egy keveset és ránézek a szíjra.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, isi írta:

Isuzun semmi extra nincs a vezérlésbe, vízpumpa sincs benne :) Azért érdekes ez, mert a családban van még kettő ilyen, azok nem produkálják ezt a tünetet, lehet kóvályog valamelyik bordáskerék egy picit. Most hajtom így egy keveset és ránézek a szíjra.

Azért elképesztő mennyit bír ez a szíj, mi több 1000kilométert mentünk a felére kopottal, és még csak akkor is először ugrott egy-két fogat sima szíjcserével mehetett volna tovább az autó. Mivel ugye nem lett cserélve nyilván a végén csak elszakadt.  

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Azért elképesztő mennyit bír ez a szíj, mi több 1000kilométert mentünk a felére kopottal, és még csak akkor is először ugrott egy-két fogat sima szíjcserével mehetett volna tovább az autó. Mivel ugye nem lett cserélve nyilván a végén csak elszakadt.  

Az biztos, nemrég bele futottunk egy olyanba, hogy nem úgy ment a gép ahogy kell. Vezérlés burkolat le, tele volt olajjal, mert el volt törve a burkolat alul és felhordta. Szépen felzabálta az olaj a szíjat, kézzel tépkedtem le a fogakat, már 4 db hiányzott, de nem ugrott el. Igaz sok nem lehetett hátra már :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
23 órája, nistvan98 írta:

Sziasztok! Vectra A 1.6i CDX x16sz , 1993-nál a középkonzolt hogy lehet leszedni? A csavarok megvannak, meg is indult, húztam de nem mertem nagy erővel, bowdenes minden, nem akarom őket eltépni. Hogy lehet óvatosan kiszedni? Nem világít az egész, este rossz!

https://kepkuldes.com/images/331dfaf7353dcb936551ee6d5634f649.jpg

Na ezt követem, ugyanez a baj nálam is a Calibránál... Főleg hogy nekem azt mondták nem is igen lehet úgy kiszedni hogy egy bowden el ne szakadjon(?)

Link to comment
Megosztás:

11 órája, tgabika76 írta:

Na ezt követem, ugyanez a baj nálam is a Calibránál... Főleg hogy nekem azt mondták nem is igen lehet úgy kiszedni hogy egy bowden el ne szakadjon(?)

F-nél először le kell választani az egyik ( hideg-meleg választó) bowden másik végét az anyósoldali lábtérben utána már enged annyit hogy a többi bowdenek a szabályzók mögött levehetők a helyükről. Esetleg itt is meg lehet próbálni ezt az utat. 

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor írom hogy én hogy szoktam. Tapasztalataim szerint (és 18 év alatt párszor szedtem szét vectrát :D ) ez a leggyorsabb, legegyszerűbb, és legkevésbé roncsolásos módszer.
Kezdésnek ki kell kapni a kesztyűtartót a helyéről, ha még benne van, alul a lábtér burkolatot le kell venni, utána légzsák nélkülinél kivenni a kt. fölötti tárolóból a gumilapot, két oldalt kipattintani a kis műanyag ajtót (alját, de van is bevágás, utána picit lefelé húzni), majd nyitott kt. ajtónál kirántani az egészet magunk felé. Légzsákosnál ez nincs, ott csak simán ki kell tekerni a 4 csavart ami a kt-t fogja, és kész. Ha ez megvan, akkor már a háromból két bowdenhez hozzáférünk a fűtésbox jobb oldalán. A bowdenházat nem egyszerű, de ki lehet pattintani anélkül hogy eltörnénk, a végét már csak ki kell akasztani. Nehéz szóban leírni, de valahogy úgy kell lepattintani, hogy a hengeres részt a hüvelykujjunkkal nyomjuk bele a saját fészkébe, miközben a fület pedig nyomjuk/fordítjuk lefelé. Ha csak simán a fület akarjuk nyomni akkor tuti hogy letörik.
A harmadik bowdenhez két dolog nem árt, az egyik, hogy gyári legyen a rádió, vagy ha nem az, akkor ki kell húzni, mert ha mögötte van 5m vezeték, nem fog beférni a kezünk. A másik a vékony(abb) kéz. Bár nekem se túl pálcika a karom, de még befér. Szóval be kell nyúlni a kt. felől kb a rádió magasságában a műszerfal mögé, a kormány irányába, és ott lesz a harmadik bowden. Na most aki már látott ilyet szétszedve, az tudja hol van, és megoldhatja így, aki nem, annak meg javaslom a km-óra kiszerelését, onnan rálátni a harmadik bowdenre.
Km-órához a km spirált le kell húzni a váltóról, mert nem fogja kiengedni. 14 évesen még fel tudtam nyúlni a biztitábla mögött hogy lehúzzam a spirált az óráról, ma már nem menne. :D
Ha ez megvan, akkor már csak a tekerő, és a gombsor csatlakozói fogják.


A háttérvilágításhoz meg annyit, hogy gyárilag egy, azaz egy darab izzó van benne, annak a fénye jut el a plexi vezetőn át mindenhová, vagy ennyi idősen már inkább nem jut, mert az apró repedések a plexin útját állják. Én javaslom az egész hóbelevanc ledezését, annak a megvalósítását már mindenkinek a fantáziájára bízom.

Módosítva : wookie
  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 3/10/2019 at 11:17 AM, wookie said:

Na, akkor írom hogy én hogy szoktam. Tapasztalataim szerint (és 18 év alatt párszor szedtem szét vectrát :D ) ez a leggyorsabb, legegyszerűbb, és legkevésbé roncsolásos módszer.
Kezdésnek ki kell kapni a kesztyűtartót a helyéről, ha még benne van, alul a lábtér burkolatot le kell venni, utána légzsák nélkülinél kivenni a kt. fölötti tárolóból a gumilapot, két oldalt kipattintani a kis műanyag ajtót (alját, de van is bevágás, utána picit lefelé húzni), majd nyitott kt. ajtónál kirántani az egészet magunk felé. Légzsákosnál ez nincs, ott csak simán ki kell tekerni a 4 csavart ami a kt-t fogja, és kész. Ha ez megvan, akkor már a háromból két bowdenhez hozzáférünk a fűtésbox jobb oldalán. A bowdenházat nem egyszerű, de ki lehet pattintani anélkül hogy eltörnénk, a végét már csak ki kell akasztani. Nehéz szóban leírni, de valahogy úgy kell lepattintani, hogy a hengeres részt a hüvelykujjunkkal nyomjuk bele a saját fészkébe, miközben a fület pedig nyomjuk/fordítjuk lefelé. Ha csak simán a fület akarjuk nyomni akkor tuti hogy letörik.
A harmadik bowdenhez két dolog nem árt, az egyik, hogy gyári legyen a rádió, vagy ha nem az, akkor ki kell húzni, mert ha mögötte van 5m vezeték, nem fog beférni a kezünk. A másik a vékony(abb) kéz. Bár nekem se túl pálcika a karom, de még befér. Szóval be kell nyúlni a kt. felől kb a rádió magasságában a műszerfal mögé, a kormány irányába, és ott lesz a harmadik bowden. Na most aki már látott ilyet szétszedve, az tudja hol van, és megoldhatja így, aki nem, annak meg javaslom a km-óra kiszerelését, onnan rálátni a harmadik bowdenre.
Km-órához a km spirált le kell húzni a váltóról, mert nem fogja kiengedni. 14 évesen még fel tudtam nyúlni a biztitábla mögött hogy lehúzzam a spirált az óráról, ma már nem menne. :D
Ha ez megvan, akkor már csak a tekerő, és a gombsor csatlakozói fogják.


A háttérvilágításhoz meg annyit, hogy gyárilag egy, azaz egy darab izzó van benne, annak a fénye jut el a plexi vezetőn át mindenhová, vagy ennyi idősen már inkább nem jut, mert az apró repedések a plexin útját állják. Én javaslom az egész hóbelevanc ledezését, annak a megvalósítását már mindenkinek a fantáziájára bízom.

 

Köszönöm szépen válaszod, ez segíteni fog! Km órával nem kell foglalkoznom szerencsére, hetek óra a kattogással küszködök, már a második bowden van benne. Először egy 850es volt, aztán egy 880as, mindkettővel kattogot! Elvileg van egy 855ös, azzal is kikellene próbálni már, hátha! :D 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, nistvan98 írta:

 

Köszönöm szépen válaszod, ez segíteni fog! Km órával nem kell foglalkoznom szerencsére, hetek óra a kattogással küszködök, már a második bowden van benne. Először egy 850es volt, aztán egy 880as, mindkettővel kattogot! Elvileg van egy 855ös, azzal is kikellene próbálni már, hátha! :D 

A sebességmérő bowden kattogásának én úgy tudom a hitvány minőség az oka, nem a hossz. Az utángyártottak mind sz@rok, meg kell venni a gyárit, az nem kattog. De majd valaki megerősít/cáfol ebben akinek több tapasztalata van a dologban, esetleg cserélt már sebességmérő bowdent gyárira (sztem a bontott is jó, nem feltétlenül kell új)

Link to comment
Megosztás:

17 órája, wookie írta:

Csak a gyári. 

 

3 órája, isi írta:

Csak a gyári, nemrég bepróbáltunk egy Bárdiban kapható "COFLE" márkát ennek minimális a kattogása, 855 hosszú és a hosszabb végű (váltó felüli). Többi hitvány szerintem is.

Bontott gyárit vettem a végén én is mert hiába kentem -zsíroztam nem szűnt meg az után gyári kattogása a mutató ugrálása. Valakinek nekiadtam boldogítsa őt. :-)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok, honnan lehet tudni biztosra hogy a motor gyűrűs vagy szelepszár szimmeringes? Hidegen beinditás követően is kéken füstöl , de épphogy csak , gáz adásra is, viszont melegen csak 5 ezer után füstöl kéken.. itt is épphogycsak.. erőre jó az autó kompresszió gyűrűk biztosan jók, egyébként a gyertya se lesz fekete , szép őszbarnás mind a 4. 

 

Ilyen helyzetben szoktál belerakni a sűrűbb olajat , erről kinek mi a véleménye , érdemes, nem tesz kért ?

X16sz , 1994

Módosítva : nistvan98
Link to comment
Megosztás:

7 órája, nistvan98 írta:

Sziasztok, honnan lehet tudni biztosra hogy a motor gyűrűs vagy szelepszár szimmeringes? Hidegen beinditás követően is kéken füstöl , de épphogy csak , gáz adásra is, viszont melegen csak 5 ezer után füstöl kéken.. itt is épphogycsak.. erőre jó az autó kompresszió gyűrűk biztosan jók, egyébként a gyertya se lesz fekete , szép őszbarnás mind a 4. 

 

Ilyen helyzetben szoktál belerakni a sűrűbb olajat , erről kinek mi a véleménye , érdemes, nem tesz kért ?

X16sz , 1994

Ha szelepszár szimeringes akkor indítás után nyom egy nagy füstpamacsot, mert a hosszabb állás után a szelepszár és a szimering között átszivárgó olaj bejut a hengerbe nyitott szelep esetén, zártnál meg ugye ott van a szeleptányéron szívó-kipufogó csatornában, és indítás után ég el. 

https://www.youtube.com/watch?v=RuQYKVsPTrE

Biztos eszi menet közben is, de ha indításkor nincs ez a füst akkor szerintem inkább gyűrű gond. 

Nem nagy össze kicserélni, pár 100 forint darabja, de mókás, mert ki kell húzni a veztengelyt oldalra, a szelepről levenni az ékeket, tányért, rugót, lehúzni a szimeringet vissza az új, és fel minden. Ezt ugye 8X majd mehet vissza a tengely. Így nem kell hengerfejet bonatni.

http://2392050720_20151129_CydHJ.jpg

http://4642050721_20151129_Dytft.jpg

http://2582050723_20151129_IcPh1.jpg

Módosítva : zotya975
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

35 minutes ago, zotya975 said:

Ha szelepszár szimeringes akkor indítás után nyom egy nagy füstpamacsot, mert a hosszabb állás után a szelepszár és a szimering között átszivárgó olaj bejut a hengerbe nyitott szelep esetén, zártnál meg ugye ott van a szeleptányéron szívó-kipufogó csatornában, és indítás után ég el. 

https://www.youtube.com/watch?v=RuQYKVsPTrE

Biztos eszi menet közben is, de ha indításkor nincs ez a füst akkor szerintem inkább gyűrű gond. 

Nem nagy össze kicserélni, pár 100 forint darabja, de mókás, mert ki kell húzni a veztengelyt oldalra, a szelepről levenni az ékeket, tányért, rugót, lehúzni a szimeringet vissza az új, és fel minden. Ezt ugye 8X majd mehet vissza a tengely. Így nem kell hengerfejet bonatni.

http://2392050720_20151129_CydHJ.jpg

http://4642050721_20151129_Dytft.jpg

http://2582050723_20151129_IcPh1.jpg

Köszönöm szépen !!! Ékek kiszedéséhez elég egy hosszabb , kisebb fogó is , vagy esetleg mágnes? Plusz egy lenyomó a rugó végett, de ahogy látom egy cső van elvágva.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, nistvan98 írta:

Köszönöm szépen !!! Ékek kiszedéséhez elég egy hosszabb , kisebb fogó is , vagy esetleg mágnes? Plusz egy lenyomó a rugó végett, de ahogy látom egy cső van elvágva.

Kiszedéshez mágnest használtam, de ugye a visszarakáshoz már nem jó, mert nem akarja " elengedni" az éket, ide jó a hosszú csőrű fogó vagy csipesz. Fontos hogy a bontás megkezdése előtt kis rongydarabokkal be kell dugni az olaj visszafolyó járatokat a hengerfejben, mert itt leférnek az apró alkatrészek a karterba.  Összerakás előtt meg ugye ki kell húzni őket. Én a szelepfedélre tettem egy cetlit saját magamat figyelmeztetni, mert a bedugott olajos rongy nem feltűnő , nehogy elfelejtsem kivenni őket. A szeleplenyomó egy darab zárt szelvényből, egy csőből, és két csavarból készült, a szelepfedél csavarok helyére van betekerve, és húzva az anyán nyomja le a szelepet. Amikor a tengelyt akarod kivenni és ugye előtte a himbát és a szelepkupakot a dugó legyen az alsó holtponton, hogy ki tudjon nyílni a szelep, amikor a szelepéket akarod meglazítani akkor meg a felső holtponton mert ezen fog megtámaszkodni a szeleptányér, és így lazul meg az ék. Sőt én a gyertya helyén egy kis közdarabot is bedugtam hogy ne sérüljön a dugó-szelep és teljesen ki legyen ékelve ez igazából bármi puhább anyag lehet, én egy bádogos ón ( vagy cin? )  darabot használtam kissé meghajtva ez kábé 1 centi vastag. Elég babra munka, egy teljes napom ráment, de így csak a szimeringeket kellett megvenni és egy új szelepfedél tömítést, a hengerfej leszerelés, meg ugye jóval drágább művelet.

http://656P2140474.jpg

 

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 5/14/2020 at 4:10 PM, zotya975 said:

Kiszedéshez mágnest használtam, de ugye a visszarakáshoz már nem jó, mert nem akarja " elengedni" az éket, ide jó a hosszú csőrű fogó vagy csipesz. Fontos hogy a bontás megkezdése előtt kis rongydarabokkal be kell dugni az olaj visszafolyó járatokat a hengerfejben, mert itt leférnek az apró alkatrészek a karterba.  Összerakás előtt meg ugye ki kell húzni őket. Én a szelepfedélre tettem egy cetlit saját magamat figyelmeztetni, mert a bedugott olajos rongy nem feltűnő , nehogy elfelejtsem kivenni őket. A szeleplenyomó egy darab zárt szelvényből, egy csőből, és két csavarból készült, a szelepfedél csavarok helyére van betekerve, és húzva az anyán nyomja le a szelepet. Amikor a tengelyt akarod kivenni és ugye előtte a himbát és a szelepkupakot a dugó legyen az alsó holtponton, hogy ki tudjon nyílni a szelep, amikor a szelepéket akarod meglazítani akkor meg a felső holtponton mert ezen fog megtámaszkodni a szeleptányér, és így lazul meg az ék. Sőt én a gyertya helyén egy kis közdarabot is bedugtam hogy ne sérüljön a dugó-szelep és teljesen ki legyen ékelve ez igazából bármi puhább anyag lehet, én egy bádogos ón ( vagy cin? )  darabot használtam kissé meghajtva ez kábé 1 centi vastag. Elég babra munka, egy teljes napom ráment, de így csak a szimeringeket kellett megvenni és egy új szelepfedél tömítést, a hengerfej leszerelés, meg ugye jóval drágább művelet.

http://656P2140474.jpg

 

 

köszönöm szépen segítséged ! 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.