Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 5 months later...
Elküldve

Sziasztok,

téma az üzemanyagnyomás. A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást?
Ráadom a gyújtást, a szivattyú dolgozik, felnyomja a rendszert 3 Bar-ra.
néhány másodperc múlva a szivattyú leáll, és a nyomás pár másodperc alatt visszaesik 0,5-0,8 Bar-ra.
Ahogy beindul a 2,5 Bar-t stabilan tartja. Csak kíváncsiságból ledugóztam a visszamenő ágat,
7 Bar-ig nyomta fel a szivattyú a rendszert, de ahogy leállt, pillanatok alatt leesett a nyomás 0,8 Bar-ra.
Ismét kíváncsiságból betettem 1 egyirányú szelepet a nyomóágba az injektorhíd elé,
és így ha leáll a szivattyú nem esik vissza a nyomás, tehát az injektorok után levő nyomásszabályzó szelep teszi a dolgát.
A kérdésem még mindig az, hogy a szelep nélkül: "A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást? "

Üdv.: Fábi

Elküldve
8 órája, fábi írta:

Sziasztok,

téma az üzemanyagnyomás. A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást?
Ráadom a gyújtást, a szivattyú dolgozik, felnyomja a rendszert 3 Bar-ra.
néhány másodperc múlva a szivattyú leáll, és a nyomás pár másodperc alatt visszaesik 0,5-0,8 Bar-ra.
Ahogy beindul a 2,5 Bar-t stabilan tartja. Csak kíváncsiságból ledugóztam a visszamenő ágat,
7 Bar-ig nyomta fel a szivattyú a rendszert, de ahogy leállt, pillanatok alatt leesett a nyomás 0,8 Bar-ra.
Ismét kíváncsiságból betettem 1 egyirányú szelepet a nyomóágba az injektorhíd elé,
és így ha leáll a szivattyú nem esik vissza a nyomás, tehát az injektorok után levő nyomásszabályzó szelep teszi a dolgát.
A kérdésem még mindig az, hogy a szelep nélkül: "A rendszernek nem kellene megtartania a benzinnyomást? "

Üdv.: Fábi

Többnyire a pumpa aljában van a viszacsapó szelep, de igazából ha nincs indítási nehézség, tehát nem kell sokat tekertetni mire feltermeli az injektor-ok rendes működéséhez szükséges nyomást, akkor nem baj, ha elengedi.  Ha zavar ,pumpa csere, vagy teszel be a pumpa után közvetlenül univerzális visszacsapó szelepet. Tankon kívül, vagy ha elfér tankon bellül attól függ mennyire akarsz bontani. https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/termekcsoport__Üzemanyagcső+|+előszűrők__Visszafolyás+gátló

  • Like 1
Elküldve

Kösz a választ.
Az igazság az, hogy van gond az indítással, de csak ha nem üzemi hőmérsékletű a motor, melegen minden rendben.
A visszacsapó szelepen már túl vagyok, csak én egyirányú szelepnek kereszteltem el. De nem oldotta meg a problémát.

Elküldve
2 órája, fábi írta:

Kösz a választ.
Az igazság az, hogy van gond az indítással, de csak ha nem üzemi hőmérsékletű a motor, melegen minden rendben.
A visszacsapó szelepen már túl vagyok, csak én egyirányú szelepnek kereszteltem el. De nem oldotta meg a problémát.

Hát amúgy sem valószinű, hogy az indítási gondot az elszökő nyomás okozza, ha csak hidegen jön elő a hiba. Pontosan mi a baj amúgy? 

Elküldve

Most olvastam vissza, hogy mi már erről az üzemanyagnyomásról beszéltünk januárban, csak az "Elektronikák, elektromos kérdések" témában merült fel részedről. :-)

Hideg motornál kb. 10-15s-es folyamatos indítás mire beindul. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor, és világít a check engine lámpa. Viszont, üzemi hőmérsékletnél, a motor elsőre indul épp hogy elfordítom a kulcsot, és a check engine lámpa sem világít. Ha eléri az üzemi hőfokot a rendszer, és menet közben leveszem a gyújtást majd újra visszaadom a lámpa kialszik és úgy tűnik minden rendben.

Elküldve
56 perce, fábi írta:

Most olvastam vissza, hogy mi már erről az üzemanyagnyomásról beszéltünk januárban, csak az "Elektronikák, elektromos kérdések" témában merült fel részedről. :-)

Hideg motornál kb. 10-15s-es folyamatos indítás mire beindul. Néha olyan mintha valami megfogná a főtengelyt, máskor meg olyan könnyen forog mint ahogy a kés vágja a vajat. Amikor beindul szépen egyenletesen jár a motor, és világít a check engine lámpa. Viszont, üzemi hőmérsékletnél, a motor elsőre indul épp hogy elfordítom a kulcsot, és a check engine lámpa sem világít. Ha eléri az üzemi hőfokot a rendszer, és menet közben leveszem a gyújtást majd újra visszaadom a lámpa kialszik és úgy tűnik minden rendben.

Na és nem olvastad-olvastattad ki a hibatárolót, miért pilácsol a motorkontrol? Amúgy az üzemanyag nyomásra a motorvezérlőnek nincs rálátása, csak a pumpára, maximum azt veszi észre, hogy ha annyira alacsony a nyomás, hogy nem tud az injektor nyitási idejével kompenzálni elszegényedik a keverék, és ezt a szonda méri. Nekem is elég sokára indul be, de ennyit azért nem kell indítóznom. Most cseréltem pumpát és ugye azzal együtt visszacsapót is, de nem lett változás. 

Elküldve
8 órája, fábi írta:

Még csak a házi villogtatásos módszeren vagyok túl, így a 19-es kódot dobja. Főtengely jeladó.

Hát ha nincs forgásjel, nem ad se szikrát, se benzint, ez akár megmagyarázná a nehéz indítást.

Elküldve
On 2017. 06. 12. at 15:56, zotya975 írta:

Hát ha nincs forgásjel, nem ad se szikrát, se benzint, ez akár megmagyarázná a nehéz indítást.

A jeladót már kicseréltem, és csak "hideg" (nem üzemi hőmérsékletű) motornál van ez a nehéz indulás.

Ma tettem egy próbát, hogy széthúztam a jeladó csatlakozóját, de nem vettem észre különbséget, hidegen ugyan olyan nehezen indult.

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Üdv mindenkinek! Új vagyok itt a fórumon. Opel Vectra A 1990 évjáratu autóm van,  Segítségre lenne szükségem vezérműtengely csere menetében. eltört a vezérmű tengely és szeretném magam végrehajtani a cseréjét ,de némi szaktudásra lenne szükségem. A törött vezérmű tengelyt  sikerült eltávolítani , a hidrotőkéket kiszedtem ,  szelephimbákkal eggyütt.  aztán kb itt tartok bontóból tudok venni  vezérműtengelyt de ahhoz ,hogy helyesen tudjam visszarakni, ezért kérnék segítséget , ami a műtét menetét illeti .

Módosítva : Jocka80
Elküldve
2 órája, Jocka80 írta:

Üdv mindenkinek! Új vagyok itt a fórumon. Opel Vectra A 1990 évjáratu autóm van,  Segítségre lenne szükségem vezérműtengely csere menetében. eltört a vezérmű tengely és szeretném magam végrehajtani a cseréjét ,de némi szaktudásra lenne szükségem. A törött vezérmű tengelyt  sikerült eltávolítani , a hidrotőkéket kiszedtem ,  szelephimbákkal eggyütt.  aztán kb itt tartok bontóból tudok venni  vezérműtengelyt de ahhoz ,hogy helyesen tudjam visszarakni, ezért kérnék segítséget , ami a műtét menetét illeti .

Nem írtad, hogy mi a motorkódod, ezért mielőtt nagyban nekiállsz szerelni ellenőrizni kéne, hogy nem sérült szelep a törés miatt.

Elküldve
3 órája, HaPetya írta:

Nem írtad, hogy mi a motorkódod, ezért mielőtt nagyban nekiállsz szerelni ellenőrizni kéne, hogy nem sérült szelep a törés miatt.

Meglepőtdnék, keresztben szokott kettétörni a veztengely.

Amúgy visszafelé ugyanaz mint kifelé, ha már kint van, én kicserélném a szimeringet a ház végében, aztán mehet a helyére a tengely, tőkék, himbák, tengelyek jelre forgat, vezérlés feltesz, és kész.

Elküldve
3 órája, wookie írta:

Meglepőtdnék, keresztben szokott kettétörni a veztengely.

Amúgy visszafelé ugyanaz mint kifelé, ha már kint van, én kicserélném a szimeringet a ház végében, aztán mehet a helyére a tengely, tőkék, himbák, tengelyek jelre forgat, vezérlés feltesz, és kész.

Igen, általában keresztben szokott eltörni. De az a rész a tengelynek, ami a továbbiakban nem kap hajtást a szíjkerék felől, az megáll. Így a szelepek is egy adott pozícióban maradnak. Vagy nem?

Elküldve (edited)

Köszönöm a válaszokat  egyébként C16 NZ a motorkód    A szelepek nem sérültek szerintem, mert azonnal megszünt  a hajtás, meg nem látszik semmi sérülés .

Dobnék képeket ha megtalálnám hogy is kel.   A visszarakástól félek mert alig tudtam kivenni is a szelephimbák betartottak, talán annyiból könnyebb lesz mert a hidrotőkékből konyomom az olajat satuban,aztán talán lentebb lesznek a himbák visszarakásnál, de ez még csak elmélet

https://drive.google.com/file/d/0B6Przo32t8RJVFU5a2ZUMTJFeGItTUMzSGRINW9WT0dvR3I0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/open?id=0B6Przo32t8RJeWNya2lKcG8zUFNvZ2kyVGdwbzlhX3ctLTV3

Módosítva : Jocka80
Elküldve (edited)
5 órája, HaPetya írta:

Igen, általában keresztben szokott eltörni. De az a rész a tengelynek, ami a továbbiakban nem kap hajtást a szíjkerék felől, az megáll. Így a szelepek is egy adott pozícióban maradnak. Vagy nem?

Igen, de a vectra motorjai a dízelt, a v6-ot és a 16v-t kivéve nem érnek össze. 

 

4 órája, Jocka80 írta:

Köszönöm a válaszokat  egyébként C16 NZ a motorkód    A szelepek nem sérültek szerintem, mert azonnal megszünt  a hajtás, meg nem látszik semmi sérülés .

Dobnék képeket ha megtalálnám hogy is kel.   A visszarakástól félek mert alig tudtam kivenni is a szelephimbák betartottak, talán annyiból könnyebb lesz mert a hidrotőkékből konyomom az olajat satuban,aztán talán lentebb lesznek a himbák visszarakásnál, de ez még csak elmélet

https://drive.google.com/file/d/0B6Przo32t8RJVFU5a2ZUMTJFeGItTUMzSGRINW9WT0dvR3I0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/open?id=0B6Przo32t8RJeWNya2lKcG8zUFNvZ2kyVGdwbzlhX3ctLTV3

Úgy ahogy van kicibáltad a tengelyt? :O :confused:

Ahhoz van egy célszerszám amivel egyesével lenyomod a szelepeket, és akkor ki lehet venni a himbákat, majd utána a tengelyt. Visszafelé ugyanez, először a tengely, majd utána, lenyomott szelepnél vissza a himba. 

Módosítva : wookie
Elküldve (edited)
49 minutes ago, wookie said:

Igen, de a vectra motorjai a dízelt, a v6-ot és a 16v-t kivéve nem érnek össze. 

 

Úgy ahogy van kicibáltad a tengelyt? :O :confused:

Ahhoz van egy célszerszám amivel egyesével lenyomod a szelepeket, és akkor ki lehet venni a himbákat, majd utána a tengelyt. Visszafelé ugyanez, először a tengely, majd utána, lenyomott szelepnél vissza a himba. 

Igen szó szerint így kinlódtam ki  ahogy írtad, de visszafele nekem is az volt a gondolatom, hogy gyártok valami eszközt mert fizikai képtelenség máshogy rakni bele . Van bontóba tengely házzal egybe, de itt a probléma hogy akkor ugrik a hengerfej csavar +tömítés és stb és stb ezért gondoltam csak a tengelyt cserélni, persze ha illeszkedik a házba,ez holnap kiderűl

 

Módosítva : Jocka80
Elküldve
4 órája, Jocka80 írta:

Igen szó szerint így kinlódtam ki  ahogy írtad, de visszafele nekem is az volt a gondolatom, hogy gyártok valami eszközt mert fizikai képtelenség máshogy rakni bele . Van bontóba tengely házzal egybe, de itt a probléma hogy akkor ugrik a hengerfej csavar +tömítés és stb és stb ezért gondoltam csak a tengelyt cserélni, persze ha illeszkedik a házba,ez holnap kiderűl

 

Szét kell szedni a himbákat ( akkor már el is lehet mosni őket) visszatolni a veztengely házba a tengelyt, rögzíteni a gyujtás oldalról azzal a két csavaros lemezkével, aztán üresen betenni a tökéket, ráteszed a kupakot a szelepre és vissza lehet "pattintani" rá a himbát. Azért pattintani, mert ilyenkor még le lehet nyomni üresen a tőkét és csak pár milit kell lenyomni a szelepet, hogy felmenjen a helyére a himba. Így vagy lenyomod megint célszerszámmal, vagy betolod a hibát és a végén csavarhozóval, vagy fogóval befeszítve megtolod és bepattan. Tényleg csak egy picit kell lenyomni a szelepet ha üres és összenyomható a tőke. Indításkor persze 8 kisharkály fog kopácsolni, amig fel nem telnek olajjal.

2611279-20170809-hGxQZQ.jpg

2611280-20170809-HjQzX8.jpg

A törés viszont felveti azt a kérdés hogy egy korábbi szereléskor, síkba lett-e köszörülve a hengerfej, mert ha nem, akkor elhúzzák a csavarok a vezérmű tengelyt is a házzal együtt. Az olaj visszafolyó járatokat érdemes kis rongy darabokkal betömni, mert főleg a két szélsőn pont lefér a kupak a karterba. Persze a rongyokat nem szabad bentfelejteni. Aztán vezérlés vissza, jelre rakni, és lehet indítani. 

Elküldve
5 órája, Jocka80 írta:

Igen szó szerint így kinlódtam ki  ahogy írtad, de visszafele nekem is az volt a gondolatom, hogy gyártok valami eszközt mert fizikai képtelenség máshogy rakni bele . Van bontóba tengely házzal egybe, de itt a probléma hogy akkor ugrik a hengerfej csavar +tömítés és stb és stb ezért gondoltam csak a tengelyt cserélni, persze ha illeszkedik a házba,ez holnap kiderűl

 

Pár ötlet. :wink:

  • Like 1
Elküldve (edited)
12 hours ago, zotya975 said:

Szét kell szedni a himbákat ( akkor már el is lehet mosni őket) visszatolni a veztengely házba a tengelyt, rögzíteni a gyujtás oldalról azzal a két csavaros lemezkével, aztán üresen betenni a tökéket, ráteszed a kupakot a szelepre és vissza lehet "pattintani" rá a himbát. Azért pattintani, mert ilyenkor még le lehet nyomni üresen a tőkét és csak pár milit kell lenyomni a szelepet, hogy felmenjen a helyére a himba. Így vagy lenyomod megint célszerszámmal, vagy betolod a hibát és a végén csavarhozóval, vagy fogóval befeszítve megtolod és bepattan. Tényleg csak egy picit kell lenyomni a szelepet ha üres és összenyomható a tőke. Indításkor persze 8 kisharkály fog kopácsolni, amig fel nem telnek olajjal.

2611279-20170809-hGxQZQ.jpg

2611280-20170809-HjQzX8.jpg

A törés viszont felveti azt a kérdés hogy egy korábbi szereléskor, síkba lett-e köszörülve a hengerfej, mert ha nem, akkor elhúzzák a csavarok a vezérmű tengelyt is a házzal együtt. Az olaj visszafolyó járatokat érdemes kis rongy darabokkal betömni, mert főleg a két szélsőn pont lefér a kupak a karterba. Persze a rongyokat nem szabad bentfelejteni. Aztán vezérlés vissza, jelre rakni, és lehet indítani. 

 

Most ellenőriztem , meg ki is derült a bontott vez tengely behelyezésekor a szorul benne  a tengely. Volt hengerfej javítást síkolták is, de a vezérmű tengelyház síkját ellenőriztem egy alumínium lappal, és sajnos billen rajta legalább 3 tized milit  tanácstalan vagyok már előzőleg is nagyon sokat ráköltöttem mert 2 x csinálták a hengerfejet de nem részletezem de valahogy azt érzem bárhova is vinném csak át...... lehúznak és kapok cserébe egy nagy nullát. Nem viszem szerelőhöz, viszont a hengerfejet sem veszem le mert még egyszer nem játszom el ezt. viszont arra gondoltam ha a veztengely meghajtás felőli oldalról a tengelyrúd utolsó gyűrűjéből leszedni 1 -2 tizedet akkor már megszűnne a feszültség ?  

Módosítva : Jocka80
Elküldve
12 hours ago, zotya975 said:

Szét kell szedni a himbákat ( akkor már el is lehet mosni őket) visszatolni a veztengely házba a tengelyt, rögzíteni a gyujtás oldalról azzal a két csavaros lemezkével, aztán üresen betenni a tökéket, ráteszed a kupakot a szelepre és vissza lehet "pattintani" rá a himbát. Azért pattintani, mert ilyenkor még le lehet nyomni üresen a tőkét és csak pár milit kell lenyomni a szelepet, hogy felmenjen a helyére a himba. Így vagy lenyomod megint célszerszámmal, vagy betolod a hibát és a végén csavarhozóval, vagy fogóval befeszítve megtolod és bepattan. Tényleg csak egy picit kell lenyomni a szelepet ha üres és összenyomható a tőke. Indításkor persze 8 kisharkály fog kopácsolni, amig fel nem telnek olajjal.

2611279-20170809-hGxQZQ.jpg

2611280-20170809-HjQzX8.jpg

A törés viszont felveti azt a kérdés hogy egy korábbi szereléskor, síkba lett-e köszörülve a hengerfej, mert ha nem, akkor elhúzzák a csavarok a vezérmű tengelyt is a házzal együtt. Az olaj visszafolyó járatokat érdemes kis rongy darabokkal betömni, mert főleg a két szélsőn pont lefér a kupak a karterba. Persze a rongyokat nem szabad bentfelejteni. Aztán vezérlés vissza, jelre rakni, és lehet indítani. 

 

Elküldve
43 perce, Jocka80 írta:

 

Most ellenőriztem , meg ki is derült a bontott vez tengely behelyezésekor a szorul benne  a tengely. Volt hengerfej javítást síkolták is, de a vezérmű tengelyház síkját ellenőriztem egy alumínium lappal, és sajnos billen rajta legalább 3 tized milit  tanácstalan vagyok már előzőleg is nagyon sokat ráköltöttem mert 2 x csinálták a hengerfejet de nem részletezem de valahogy azt érzem bárhova is vinném csak át...... lehúznak és kapok cserébe egy nagy nullát. Nem viszem szerelőhöz, viszont a hengerfejet sem veszem le mert még egyszer nem játszom el ezt. viszont arra gondoltam ha a veztengely meghajtás felőli oldalról a tengelyrúd utolsó gyűrűjéből leszedni 1 -2 tizedet akkor már megszűnne a feszültség ?  

Na jó, de ha a most kerek nyílásból csinálsz egy oválisat akkor nem lesz jó a megvezetés, ha felbővíted akkor sem. Valószínűleg akkor a síkolást rontották el, vagy (ritkán de van ilyen) a blokk nem volt egy síkú, és hozzá idomult a szépen lesíkolt hengerfej, ami vitte magával a veztengely házat. Pontos vonalzóval kell azért ellenőrizni, mert az alu lap szerintem nem 100%-os. Előfordulhat hogy semmi baj az egysíkusággal hanem a tengely volt hibás.

Elküldve
On 2017. 08. 10. at 0:11 PM, zotya975 said:

Na jó, de ha a most kerek nyílásból csinálsz egy oválisat akkor nem lesz jó a megvezetés, ha felbővíted akkor sem. Valószínűleg akkor a síkolást rontották el, vagy (ritkán de van ilyen) a blokk nem volt egy síkú, és hozzá idomult a szépen lesíkolt hengerfej, ami vitte magával a veztengely házat. Pontos vonalzóval kell azért ellenőrizni, mert az alu lap szerintem nem 100%-os. Előfordulhat hogy semmi baj az egysíkusággal hanem a tengely volt hibás.

 

On 2017. 08. 10. at 0:11 PM, zotya975 said:

Na jó, de ha a most kerek nyílásból csinálsz egy oválisat akkor nem lesz jó a megvezetés, ha felbővíted akkor sem. Valószínűleg akkor a síkolást rontották el, vagy (ritkán de van ilyen) a blokk nem volt egy síkú, és hozzá idomult a szépen lesíkolt hengerfej, ami vitte magával a veztengely házat. Pontos vonalzóval kell azért ellenőrizni, mert az alu lap szerintem nem 100%-os. Előfordulhat hogy semmi baj az egysíkusággal hanem a tengely volt hibás.

Sajnos van mert más eszközzel is azt mutatja, tanácstalan vagyok

Elküldve
2 órája, Jocka80 írta:

 

Sajnos van mert más eszközzel is azt mutatja, tanácstalan vagyok

Hát, le kell venni a hengerfejet és síkoltatni kell, ( meg akkor már szimeringet cserélni, ha nem zárnak a szelepek becsiszolni őket)szerintem lehet ugyanezt csinálni a szelepfedél házzal is, vagy kell belőle venni bontottat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.