Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv .

C18NZ 91 -es évjárat

Olyan probléma adott az autómmal ,hogy nincs alapjárat normális (itt arra gondolok ,hol magas -hol alacsony és majdnem le áll ) meg hirtelen gázadásnál be torpan .

Amit eddig meg próbáltam üzemanyag szűrő-szivattyú csere

Gyújtógyertya -kábel ,elosztó fedél +rotor

Egr szelep dúgózás

Map szenzor 

Fojtó szelep érzékelő 

Kérnék még ötleteket ,hátha vki tud vmi okosabb ajánlani !

Köszönöm előre is !

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Szajko írta:

Üdv .

C18NZ 91 -es évjárat

Olyan probléma adott az autómmal ,hogy nincs alapjárat normális (itt arra gondolok ,hol magas -hol alacsony és majdnem le áll ) meg hirtelen gázadásnál be torpan .

Amit eddig meg próbáltam üzemanyag szűrő-szivattyú csere

Gyújtógyertya -kábel ,elosztó fedél +rotor

Egr szelep dúgózás

Map szenzor 

Fojtó szelep érzékelő 

Kérnék még ötleteket ,hátha vki tud vmi okosabb ajánlani !

Köszönöm előre is !

Hát például kitakaríthatod az alapjárati motort, a fészkét vagy akár az egész pillangó szelepházat, ha mostanában nem volt. Átnézheted a vákumcsöveket ( repedés, dugulás), a tűzfalon található "ufó" csöveit, itt szénpor szokott bejönni az injektorhoz ha szét van esve az aktívszén szűrő. Alapjárati motor kiszedése:

https://www.youtube.com/watch?v=uhB_DK8GShQ

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.Tesómnak van egy A vectraja '89-es 2.0-s.Nos,azt produkálja az autó,hogy ha este lerakod akkor reggel tuti nem indul de ha behúzza egy másik autó akkor kb.5 méter után beindul majd elkezd durrogni,szuszogni és rángat is.Ha leáll utána beindul és nem kell húzni.Ma feltette az i-re a pontot,húzás után kitolta magából a vizet.Hol keressük a hibát? Köszi előre is.

Üdv Dani

 

Módosítva : Dani567
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Dani567 írta:

Ezt csak abból gondolod,hogy kitolta a vizet?Vagy a többi jelenség is utalhat rá?

 

Ha átég a hengerfej tömítés, ( vagy reped a hengerfej), és az égéstér-vízjárat összenyílik, akkor a motor beledolgozik a vízkörbe ilyenkor szokott gejzír lenni a kiegyenlítőben indításkor. Van úgy hogy állás közben eltűnik a víz mert az adott hengerbe vagy hengerekbe beszivárog, induláskor meg kitolja.De ugye "látni kell" ezért megbontás előtt meg kell nézetni hozzáértővel.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, zotya975 írta:

Ha átég a hengerfej tömítés, ( vagy reped a hengerfej), és az égéstér-vízjárat összenyílik, akkor a motor beledolgozik a vízkörbe ilyenkor szokott gejzír lenni a kiegyenlítőben indításkor. Van úgy hogy állás közben eltűnik a víz mert az adott hengerbe vagy hengerekbe beszivárog, induláskor meg kitolja.De ugye "látni kell" ezért megbontás előtt meg kell nézetni hozzáértővel.

Mivel víz lehet benne ezért nehezen indul.Logikus.Köszi szépen :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Keresek a képen pirossal begrétázott típusú vezérlés burkolatot. Csak C16NZ-n volt ilyen ~92-ig. A C20NE sajnos nemjó helyette :( Ascona C, Kadett E, Corsa A és Vectra A kapott ilyet még. Meg talán Astra is, ami még nem rugós feszítős viszont szervós.

vezbrk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha valaki esetleg jár bontóba és lát ilyet és nincs széttörve/repedve továbbá nem a világ összes pénzét kérik érte akkor legyen oly szíves írjon nekem, vagy hozza el ;)
Igazából csak az alsó rész fontos, sajnos az enyém a főtengelynél mállik szét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2016. április 15. at 13:09, patsz80 írta:

Sziasztok Urak! 

Kis apró hang zavarja a fülem üresben stb semmi de sebességben motorféknél fura kalamol fémes mintha a főtengely olaj nélkül járna fordulatszám függvényében folyamatosan csökkenő zajt hallok..   Váltó vagy motor lesz ludas szerintetek? 

Inkább váltó lesz az. Az Astrásba beszéltünk pont róla a napokban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1995/11 Vectra A tulaj lettem, és minden jó is vele, kivéve a TPS-t. 2000 körüli fordulaton terhelésre toporog, mintha háromhengerezne, aztán észbekap. X20 XEV motor, kicseréltem a TPS szenzort, toporgás elmúlt, de akkor meg nem váltott fel rendesen a váltó (automata). 4200 körül váltott másodikba, és maradt is ott.

A régi TPS-t visszatéve a váltás tökéletes, a toporgás marad. Milyet érdemes ehhez venni, hogy ne kelljen az összes létezőt lepróbálni? Gyárilag Bosch volt benne. Van esetleg automatához külön és manuálishoz is külön TPS? Eléggé furcsa lenne... 

Esetleg valaki tudna segíteni Budapest környékén, hogy az övével kipróbáljuk, hogy most a vezérlés vagy a TPS a hibás, mielőtt többe kerülne a vége, mint egy új Vectra? Természetesen csokival / sörrel meghálálnám azt a 15 percet. :)

Tomi

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlő mindössze egyetlen szál testeléséből tudja hogy ő most akkor automata, szóval nem hinném hogy van difi.

Nem akarom más f....val a csalánt verni, de Bundeenak van opcomja, tud vele mindenféle élőadatot nézni, lehet azzal kellene megpóbálkozni.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, wookie said:

A motorvezérlő mindössze egyetlen szál testeléséből tudja hogy ő most akkor automata, szóval nem hinném hogy van difi.

Na ezt is jó tudni, wookie.

Tegnap kimértem és meglepő, hogy az új TPS-sel teljesen más ellenállásokat mértem. Mintha be sem lenne kötve az egyik lába a háromból. Ha pedig teljesen nyitva van (padlógáz), akkor egyszerűen megszakít, végtelen az ellenállás... nem is csoda, hogy meghülyült akkor a váltó, gondolom neki nem ilyen értékek kellenek. A motor viszont nagyon jól ment, csak váltás nem volt. :) 

OFF: Ehhez kapcsolódóan, ha valakinek manuálishoz kell egy ilyen, keressen meg, 5788 Ft. a Bárdiban (ERA550144), szerintem ennek a fele vagy csere vagy valamiért megválok tőle szívesen.

18 hours ago, wookie said:

Nem akarom más f....val a csalánt verni, de Bundeenak van opcomja, tud vele mindenféle élőadatot nézni, lehet azzal kellene megpóbálkozni.

Haha, na igen, a diag cucc elég drága mulatság. Kicsit félek is, hogy még kiderülne valami, amit most még jó inkább nem tudni az anyagiak és a személyes jó kedvem érdekében. :))

Link to comment
Megosztás:

9 órája, tomi-official írta:

Na ezt is jó tudni, wookie.

Tegnap kimértem és meglepő, hogy az új TPS-sel teljesen más ellenállásokat mértem. Mintha be sem lenne kötve az egyik lába a háromból. Ha pedig teljesen nyitva van (padlógáz), akkor egyszerűen megszakít, végtelen az ellenállás... nem is csoda, hogy meghülyült akkor a váltó, gondolom neki nem ilyen értékek kellenek. A motor viszont nagyon jól ment, csak váltás nem volt. :) 

OFF: Ehhez kapcsolódóan, ha valakinek manuálishoz kell egy ilyen, keressen meg, 5788 Ft. a Bárdiban (ERA550144), szerintem ennek a fele vagy csere vagy valamiért megválok tőle szívesen.

Haha, na igen, a diag cucc elég drága mulatság. Kicsit félek is, hogy még kiderülne valami, amit most még jó inkább nem tudni az anyagiak és a személyes jó kedvem érdekében. :))

Merrevalósi vagy? Ha Bp akkor jövő héten ra tudunk kukkantani ;)

Link to comment
Megosztás:

14 minutes ago, Bundee said:

Merrevalósi vagy? Ha Bp akkor jövő héten ra tudunk kukkantani ;)

Budapest, huh, az elég jó lenne, ha rá tudnánk nézni. Előre is köszi. Ma végül vettem egy Bosch TPS-t, számra azonos, mint ami eredetileg benne volt és ugyanazt csinálja, mint a hibásnak vélt benne levővel. Itt pedig megállt a tudomány, mert az utángyártottal jól megy a motor, de nincs váltó, a gyárival meg toporog. Beszéljük meg majd mikor jo neked. :)

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Bundee said:

Ha sikerül az új céges notira feltornászni az Opcom drivert akkor tulajdonképpen estefelé bármikor, de tán jövőhét után lenne legjobb. Du. ~5-ig 11. kerbe dolgozom, utána Újpest ;)

Na, én pont a 11. kerületből jöttem nem rég át a 9. kerületbe... Várnom kellett volna ezzel a váltással még. :)

Amúgy bárhova odamegyek, sőt, még olyan laptopot is szerzek, amilyen kell a driverhez neked, hátha úgy egyszerűbb neked is. Csak akkor mondd a specifikációt. :)

Link to comment
Megosztás:

43 perce, tomi-official írta:

Na, én pont a 11. kerületből jöttem nem rég át a 9. kerületbe... Várnom kellett volna ezzel a váltással még. :)

Amúgy bárhova odamegyek, sőt, még olyan laptopot is szerzek, amilyen kell a driverhez neked, hátha úgy egyszerűbb neked is. Csak akkor mondd a specifikációt. :)

Igazából olyan gép kéne ami megy akksirol 1-2 órát. Win Xp-7-8-on műxik a progi azzal nincs gond :)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, wookie írta:

Hát van az autódban egy elég nagy akksi, nem? :D

 

Igen és szép szürke ruhája van, anyám Varta :D

Különben van erre a célra rendszeresítve a kocsiba egy ősi IBM noti ami elmegy szivargyújtóról is, viszont minden gyújtáselvételnél leáll és legalább sok idő mire bebootol :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, Bundee said:

Különben van erre a célra rendszeresítve a kocsiba egy ősi IBM noti ami elmegy szivargyújtóról is, viszont minden gyújtáselvételnél leáll és legalább sok idő mire bebootol :D

Amugy hol van a diag. csatlakozo? :D Ez most elegge idiota kerdes lehet, gondolom, de ODB-t nem talaltam sehol. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, tomi-official írta:

Amugy hol van a diag. csatlakozo? :D Ez most elegge idiota kerdes lehet, gondolom, de ODB-t nem talaltam sehol. 

Mert nincs is, az A Vectra még nem OBD-s. A 10 pines ALDL csatit a motortérben találod, szemben állva az autóval a jobb oldali lengéscsillapító torony mögött, az oktánszámállító csati mellett. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

T. Fórumozók!

Vectra A C16NZ-n hengerfej tömítést cserélek éppen. Szétkaptam már mindent, ahogy a "Hánc Rüdiger Eccold" könyvben le van írva.

Egy gondom akadt, hogy nem tudom felemelni a hengerfejet. Nem tudom miért?

Ha a folytószelep-házat vagy alatta a "beömlőcsöveket" megfogom és a kipufogó leömlőt is megragadom, akkor a hengerfej már mozog kicsit, de nem tudom felemelni a hengerről.

Mi tartja ezt még?

A vezérműtengely-háznál (a kocsival szemben állva) a bal oldali egyik furatnál van egy vezető műanyag, amibe belecsúszik a ház. Van ilyen a henger és a hengerfej között is? Van erre valami célszerszám? Egyéb módszer, hogy izmon felül mivel tudnám felemelni a hengerfejet? Vagy csak szimplán begyógyult a tömítésre a hengerfej?

Előre is köszönöm a segítséget, LAci.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 22. at 18:41, tomi-official írta:

Amugy hol van a diag. csatlakozo? :D Ez most elegge idiota kerdes lehet, gondolom, de ODB-t nem talaltam sehol. 

... és ha tgabika76 által leírt helyen megtaláltad a csatlakozót, akkor az érintkezősor megfelelő 2 vezetékét rövidrezárva a műszerfalon a gyújtást bekapcsolva a "Check Engine", narancssárga műszerfallámpa levillogja a hibakódokat, ha vannak. Mondhatni lemorzézza a hibakódokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.