egyhapsi Elküldve Május22, 2015 Megoszt Elküldve Május22, 2015 Ertem 0w40 nem lenne a motornak tul hig? 120000kmt futott Nem híg az:-) Olyan nincs, hogy híg, vagy sűrű.:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május23, 2015 Megoszt Elküldve Május23, 2015 T windowsmaker! "... nem lenne ..." Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Május24, 2015 Megoszt Elküldve Május24, 2015 Sziasztok, Elég nagy problémám van a szeretett kicsikocsinkkal (Opel Meriva A, Z17DTH). Tegnap hazafelé, autópályás kigyorsításnál, 3500 fölé ment a fordulatszám és megjelent a kis kulcsos autó, valamint elment az autó ereje. Mivel mesze voltunk az otthontól, gondoltam leállítom és újra indítom a rendszert, hátha csak pillanatnyi elmezavarja van (szenzor hiba). Na itt jött a fekete leves, ugyanis nm akart elindulni, önindító meg sem moccant, csak a relé "kattant" (az akku fél éves). Szerencsére megállt egy jótevő és behúzta a kocsit, el is indult, erő megjött, hazaértünk. Felraktam töltőre (bár minden világított és működött), ma reggel levettem töltőről, de csak ismételten a relé "kattant", de nem indult el. Pedálos módszerrel kiolvastam a hibakódot és a 1243-as hibakódot dobta, amit, ha jó olvastam, turbo szenzor magas eltérés, ez magyarázná az erőtlenséget, de számomra a nem indulást nem. Kérdésem az lenne, hogy össze függ e a 2 hiba, vagy külön kell e kezelni őket és, hogy mi lehet a hiba. Válaszaitokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve Május24, 2015 Megoszt Elküldve Május24, 2015 Sziasztok, Elég nagy problémám van a szeretett kicsikocsinkkal (Opel Meriva A, Z17DTH). Tegnap hazafelé, autópályás kigyorsításnál, 3500 fölé ment a fordulatszám és megjelent a kis kulcsos autó, valamint elment az autó ereje. Mivel mesze voltunk az otthontól, gondoltam leállítom és újra indítom a rendszert, hátha csak pillanatnyi elmezavarja van (szenzor hiba). Na itt jött a fekete leves, ugyanis nm akart elindulni, önindító meg sem moccant, csak a relé "kattant" (az akku fél éves). Szerencsére megállt egy jótevő és behúzta a kocsit, el is indult, erő megjött, hazaértünk. Felraktam töltőre (bár minden világított és működött), ma reggel levettem töltőről, de csak ismételten a relé "kattant", de nem indult el. Pedálos módszerrel kiolvastam a hibakódot és a 1243-as hibakódot dobta, amit, ha jó olvastam, turbo szenzor magas eltérés, ez magyarázná az erőtlenséget, de számomra a nem indulást nem. Kérdésem az lenne, hogy össze függ e a 2 hiba, vagy külön kell e kezelni őket és, hogy mi lehet a hiba. Válaszaitokat előre is köszönöm. Kettő nem hiszem hogy összefügg egymással bár ki tudja, ha csak kattan a relé, de nem teker oda kell verni az önindítónak, hátha rosszalkodik a blendix, ha utána indít akkor az önindítót fel kell újítani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Május24, 2015 Megoszt Elküldve Május24, 2015 T Tibtsy! Ha idegen akkumulátorról, bikakábellel elindul, akkor az akkumulátor a cserés, kortól függetlenül. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Sziasztok, Köszönöm a válaszokat, de sajnos itt a folytatás: Akku-t feltöltöttük 24 órát volt töltőn (kiderült, hogy az első töltő szív szuszog, csak éppen tölteni nem tölt), jó lett, de ismét lemerült. Elvittük ismerős szerelőhöz (kimérte az akkut, indító áramra és feszre és jó), kiderült, hogy az önindító is és a generátor is kuka (önindító nagyobb áramot vesz fel, a generátor meg jóval kevesebbet termel). Ki lett cseréltetve, de most ismét lemerült. Mi a fene lehet még vele. Az elmult hétvége használata: 140km Balcsira (nem pályán), ott kb 4 alkalommal 10km, 2 alkalommal 2km, majd mikor nehezen indult (de beindult 3 tekerés után), haza 140km (szintén nem pályán). Tegnap meló 2x 14km, ma reggel meg már ismételten 2-3 tekerés. Klíma nem ment egyáltalán, világítás nem maradt rajta. Ami, bár nem tudom, hogy van e jelentősége, még van, az az, hogy meleg motor mellett nehezebben indul, mint hideg motor mellett (februárban lettek felújítva a porlasztó csúcsok). Kezd idegesíteni a dolog, szóval, ha valakinek van valami ötlete még, akkor lécci lécci ne kíméljen (kivéve a "szabadulj meg az autótól" mondatokkal, mert arra nem vagyok kíváncsi). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 (edited) Update: Ma cégnél 2x megorgatta a motort, de semmi, szóval ismét be kellett húzni, hogy hazaérjek. Itthon megpróbáltam beindítani (hazaút 14 km közel folyamatos 2000 körüli fordulaton), de még csak meg sem mozdult. Világítás, központi zár, rádió működik, és ha indítani próbálok sem halványul el (a világítás), csak kattan valami relé, de meg sem mozgatja a motort. Lemértem az akkut, mikor hazaértem: töltés (leállítás elött) 14,38V, leállítva 12,84V, a plusz érintkező és saru között mért áram (mikor minden ki van kapcsolva) 118mA, szóval, amiket ma olvastam, nekem jónak tűnik, bár szerintem egy hozzáértőnek ezek az adatok többet mondanak. Közel 2 és félórára feldobtam az akkut töltőre, de utána is ugyanaz (csak kattan, de semmi forgás). Módosítva Június9, 2015 : Tibtsy Link to comment Megosztás: More sharing options...
demko2 Elküldve Június9, 2015 Megoszt Elküldve Június9, 2015 Update: Ma cégnél 2x megorgatta a motort, de semmi, szóval ismét be kellett húzni, hogy hazaérjek. Itthon megpróbáltam beindítani (hazaút 14 km közel folyamatos 2000 körüli fordulaton), de még csak meg sem mozdult. Világítás, központi zár, rádió működik, és ha indítani próbálok sem halványul el (a világítás), csak kattan valami relé, de meg sem mozgatja a motort. Lemértem az akkut, mikor hazaértem: töltés (leállítás elött) 14,38V, leállítva 12,84V, a plusz érintkező és saru között mért áram (mikor minden ki van kapcsolva) 118mA, szóval, amiket ma olvastam, nekem jónak tűnik, bár szerintem egy hozzáértőnek ezek az adatok többet mondanak. Közel 2 és félórára feldobtam az akkut töltőre, de utána is ugyanaz (csak kattan, de semmi forgás). Szia! Szerintem az önindítóddal lehet a gond ismét nem tudom honnan van mert ha bontott akkor simán meg is tapadhatott. Ezt elég egyszerű ellenőrizni valaki beül és indítózik addig te óvatosan fogsz egy seprűnyelet vagy valami hosszút amivel eléred az önindítót és óvatosan megtudod ütögetni de tényleg ne vidd túlzásba mert annak több kára lehet mint haszna. Tudom primitíven hangzik de nekem beszokott jönni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
windowsmaker Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 (edited) Update: Ma cégnél 2x megorgatta a motort, de semmi, szóval ismét be kellett húzni, hogy hazaérjek. Itthon megpróbáltam beindítani (hazaút 14 km közel folyamatos 2000 körüli fordulaton), de még csak meg sem mozdult. Világítás, központi zár, rádió működik, és ha indítani próbálok sem halványul el (a világítás), csak kattan valami relé, de meg sem mozgatja a motort. Lemértem az akkut, mikor hazaértem: töltés (leállítás elött) 14,38V, leállítva 12,84V, a plusz érintkező és saru között mért áram (mikor minden ki van kapcsolva) 118mA, szóval, amiket ma olvastam, nekem jónak tűnik, bár szerintem egy hozzáértőnek ezek az adatok többet mondanak. Közel 2 és félórára feldobtam az akkut töltőre, de utána is ugyanaz (csak kattan, de semmi forgás). szia látom hogy 1.7 dieseles a corsád. mekkora aksi van benne és mennyi az indító árama, h nem indul! enyém 1.3-as cdti és 610es van benne... Módosítva Június10, 2015 : windowsmaker 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Szia, Nem Corsám van, de ide irányítottak a Meriva topicból (mert azt lezárták). 72Ah-s akku 640A-es indító áram biztosítással. Amióta megcsinálták, kb 1 hete, azóta rendesen indította, de ismét elkezdte a hülyeségeit, ezért írtam ide, szóval szerintem az akku (a fent leírt értékek alapján) jónak kellene, hogy legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
windowsmaker Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Akkor tuti nem aksi problemad van annak eleg nek kell lennie boven! Esetleg ha van ra modod obd-s diagnosztikat csinal rajta vane hibakodod. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 pedálos kiolvasásssal nincs hibakód, OBD műszerrel ( x ezer forintos kínai) pedig 1 hibát hoz, de az a turbo vezérlő elektronikára panaszkodott egyszer. Ma viszem vissza a szerelőhöz. Ha lesz fejlemény, akkor mindenképp leírom, és természetesen a megoldást is, mert nem akarom, hogy mást is ennyire megszivasson ez a hiba, mint engem, így pedig bármikor visszaolvasható lesz majd. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Autó leadva, várom a fejleményeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Nos, hívott a szerelő... Ismételten önindító... 2 hete lett felújíttatva, de ugyanolyan hibás lett, mint amikor oda lett víve. Azt mondja, hogy vagy beragad az önindítózásnál a kulcs (mondtam neki, hogy annak hangja lenne), vagy menet közben ráindít valami, legalábbis neki ez a gyanúja, szóval átnézi most az ehhez tartozó összes részt. A vicces, hogy az első hiba elött lett a kocsiban kormánymű cserélve. Okozhatta ez az eredeti hibát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 Na, kész a kocsi, ismételten tökéletesen indul. DE MEDDÍG?????? Minden esetre kicserélte a relét és a gyujtáskapcsolót is, és minden át lett nétve, ami beindíthatja az önindítót. Természetesen akku töltés nélkül tökéletesen indult, szóval az akku végleg kizárva. Mi okozhatta, hogy közel 3 hét alatt tönkrement az önindító (és ugyanolyan állapotban volt, mint amikor elöször vittem oda)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Július11, 2015 Megoszt Elküldve Július11, 2015 Sziasztok, A korábbi probléma azóta sem jött elő, mindíg pöccre indul, hála az égnek. Viszont most jelentkezett egy másik probléma, amit még csak behatárolni sem tudok, szóval segítség kellene. Elöljáróban: Tavaly volt kuplung szett cserélve (2 tömegű lendkerékkel eggyütt) Idén porlasztókat kellett felújíttatni Azt csinálja, hogy egy idő után alapjáraton elkezd kegyetlen módon berángatni a motor (az egész kasznit berázza), de ha benyomom a kuplungot, akkor kisimul a motor járása. Ha felengedem, akkor ismét ezt csinálja. A nagy kérdés pedig, hogy mi lehet a probléma. Válaszaitokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Július14, 2015 Megoszt Elküldve Július14, 2015 Azt hiszem elkiabáltam... :( ma ismét az önindítóshoz kellett vinnem, tünet ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
windowsmaker Elküldve Július27, 2015 Megoszt Elküldve Július27, 2015 Sziasztok van egy nagy problemam! C corsa 2005os es szep projektoros gyari lampas. Sajnos a szerelo elbaszta a bal lampamat es az teljesen felre vilagit es eltorte az allito menetet is kivan akadva es a allitomotort is kinyirta a jobb oldali az tokeletes viszont ez eati vezeteshez nem megfelelo. A kerdesem ha vennek angel eyes projektoros lampat az ad ugyan olyan minosegu fenyt mint a gyari esetleg tapasztalt valamit ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lajos69 Elküldve Július28, 2015 Megoszt Elküldve Július28, 2015 Sziasztok! Van egy Zafira A Y 20 DTH típusú autom és az a gond hogy első indításnál csak hidegindítóval indul el, utána már semmi gond tökéletesen húzz, egyenletes alapjárat, tavaly ugyan ilyenkor ugyanezt csinálta. Aztán szeptembertől ez idáig abbahagyta, télen is pöcre indult semmi gond nem volt vele. Azt tanácsolták hogy a hőmérséklet jeladó fals információt ad. Csak az a baj hogy nem tudom hol találom ezt a jeladót A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bajszi89 Elküldve Október19, 2015 Megoszt Elküldve Október19, 2015 Sziasztok! Kiss Ferenc vagyok. Segítségre lenne szükségem legalább a hiba felderítésében-megállapításában!Opel Combo 1.7 CDTI (Z17DTH) 2005 180eKmA motor indul hidegen is de az alapjárat hidegen borzalmasan ingadozik van hogy le is áll(tartani kell a gázt)! Melegen tökéletesen jár könnyen indul műszer szerint minden rendben! Találkoztatok már ilyennel? Hol kezdjek neki? Segítsetek KÖSZÖNÖM!Üdv.:Feri DebrecenbőlSzia! Megoldódott a kocsinak a problémája. Üdv: Misi Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október20, 2015 Megoszt Elküldve Október20, 2015 Ha ez kérdés akkor feltehetően igen, mivel egy majd' 3 éves hozzászólásra válaszoltál, és a kérdező sem jelentkezett azóta... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibtsy Elküldve Január20, 2016 Megoszt Elküldve Január20, 2016 Sziasztok, Segítség kellene a Merivához (Z17DTH). Ugye van, azaz volt, vagy most már magam sem tudom, hogy bekapcsolt klímánál berángatott alapjáraton. Most, így hidegben nem annyira észrevehető a dolog, most azt csinálja, hogy kb második indításra hajlandó elindulni. Kaptam ma egy fülest, hogy nézzem meg a biztosítékokat és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem. Találtam a táblán egy helyet, ahol nem volt bent egy 20A-es biztosíték, mégpedig a 9-es helyen, ami a könyv szerint "Üzemanyag-befecskendező rendszer, üzemanyag szivattyú, állófűtés", szóval raktam be egyet. Kell ide, vagy egyáltalán be van kötve ez a kör (a kocsiban nincs állófűtés, legalábbis nem tudom), ugyanis, mintha hideg motornál kevésbé "kerregne", mintha jobban gyorsulna, mintha könnyebben indulna, mintha gyorsabban melegedne fel a motor. Mondom MINTHA, ezért is kérdezem (ki szeretném zárni a placebo hatást). Előre is köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
angnaas Elküldve Május6, 2016 Megoszt Elküldve Május6, 2016 Üdv! Adott egy 13 CDTI (Z13DT) motor. Eleinte magas hőmérsékleten (kánikula + huzamos terhelés) gázelvételre leáll, aztán nehezen indul. A második fázis, hogy melegen (80-90 fok) nagyon nehezen indul. Kérdésem, hogy mit lehet tenni vele? Egy kollégámnak egy darabig bevált, hogy 2T olajat öntözött a tankoláshoz, de aztán leadta a rendszámot. Én szeretném még használni az enyémet. Gondolom nem csak ez a két autó járt így. Hálás lennék, ha valaki megosztaná ilyen irányú tapasztalatát. Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
KARY Dee Elküldve Június2, 2016 Megoszt Elküldve Június2, 2016 Üdv! Érdeklődni szeretnék, esetleg ha valaki járt már hasonló cipőben akkor segítséget. Adott egy c corsa y17dt (isuzu). a Probléma a következő a víz hűtőhez érkező vastag gumi csövet, ami ráadásul rugós bilincselvan rögzítve állandóan levágja. Én konkrétan dugulásra vagy levegőre tippelek, de volt már aki hengerfejre tippelt. nos nekem nem tipp kellene, hanem egy kézelfogható segítség. Előre is köszön válaszotokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
istvan212 Elküldve Június4, 2016 Megoszt Elküldve Június4, 2016 Sziasztok! Adott egy 2004-s 1.3 cdti corsa.Most lett véve.127000 km va benne.Első reggeli inditáskor füstől.5 perc után már nincs füst. Most cseréltem olajat.Amúgy minden rendben lenne vele. Mi lehet a baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts