Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

5 órája, fireolto írta:

Van egy nyomásmérő órám, készül hozzá a menet átalakító közdarab. Remélem jövő hétvégén meg tudom mérni. Hogyan mérjem, hidegen, melegen, fordulaton? Mik a jó értékek? 

A képen a visszacsapó szelep van? Neten golyós szelepet láttam a cikkszámra rákeresve.. 

Pontosan nem tudom az adott motorra a nyomásértékeket, hidegen jóval nagyobb szokott lenni, mint amikor már meleg az olaj. Hidegen lehet akár 4-5-bar is, ami melegen alapjáraton 1 bar körüli értékre csökken.  Ez egy F astra olajnyomás szelep a mechanikája csak hasonló lehet mint a tiéd. 

Link to comment
Megosztás:

22 perce, zotya975 írta:

Pontosan nem tudom az adott motorra a nyomásértékeket, hidegen jóval nagyobb szokott lenni, mint amikor már meleg az olaj. Hidegen lehet akár 4-5-bar is, ami melegen alapjáraton 1 bar körüli értékre csökken.  Ez egy F astra olajnyomás szelep a mechanikája csak hasonló lehet mint a tiéd. 

Értem. Kíváncsi leszek.. Majd jelzek mit mértem. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 9 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Sziasztok!

Páromnak vettünk egy Corsa C Z10XE motorkódú autót. Tudnátok pár dolgokt mondani a kocsiról? Ha jól tudom ez már láncos motor. Olaj 5W30 kell bele. Esetleg gyenge pontokat tudnátok solroni amire figyleni kell, esetleg javíttatni, cserélni mielőtt szét menne.

Feltöltési mennyiségeket? Olaj, hűtőfolyadék stb.

Előtte G Astram (Z14XE) volt, annyira nem idegen a típus.

 

Köszi.

Módosítva : kobraCode
Link to comment
Megosztás:

20 órája, kobraCode írta:

Sziasztok!

Páromnak vettünk egy Corsa C Z10XE motorkódú autót. Tudnátok pár dolgokt mondani a kocsiról? Ha jól tudom ez már láncos motor. Olaj 5W30 kell bele. Esetleg gyenge pontokat tudnátok solroni amire figyleni kell, esetleg javíttatni, cserélni mielőtt szét menne.

 

Ami nekem előjött kábé 10 év kizárólag téli autóként való használat alatt: az olajnyomásgomba membránja egyszer átszakadt , és a gombán keresztül folyt belőle a motorolaj, de mivel ez a hengerfej szemből nézve bal első részén van, nehéz nem észrevenni. Fogósabb kérdés volt a P0170 hibakód (szegénykeverék), ezzel évekig küzdöttem mire meglett az oka. A lényeg az hogy ebben az autóban a szívósor műanyagból van, viszont az EGR bevezetése (ide a szívósorba vezetik vissza a kipufogógázt) az egy fém cső ami belemegy ebbe a műanyagba. Ha az autót rendszeresen alacsony fordulaton erőltetik, akkor a rezgések miatt az EGR-nek a fém csöve belever belülről a szívósorba mint egy harang nyelve, és kitartó munkával kilyukasztotta azt, amitől falsot szívott. Szívósor csere lett a vége, azóta nincs gond, de egyébként is 3000 1/min alatt ez a motor halott szóval nem érdemes kis fordulaton járni vele. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Z12XEP hidegen kb. 20-30 másodpercig iszonyat hangot produkál, úgy kopog a motor mit valami rossz traktor. Azt tudom, hogy ez nem normális és azt gyanítom, hogy a hidrotőke ment ennyire szét viszont azt nem tudom, hogy mennyire lehet/érdemes ezt így sokáig használni.? Nagy baj, ha így használjuk vagy inkább essek neki és csináljam meg? Nagyon köszi előre is. G.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezek láncos motorok és a lánc illetve annak feszítője szokott elfáradni/megnyúlni. Szerintem lehetőség szerint minél hamarabb derítsd ki, hogy tényleg ez-e a hiba, és ha igen akkor a cserét sem szabad sokáig halogatni.

Saját szokás: csak Opel Dexos2 gyári olajat használok és évente cserélem (ez 5-7 ekm-t jelent).

Üdv

Link to comment
Megosztás:

2 órája, koco írta:

Szia!

Ezek láncos motorok és a lánc illetve annak feszítője szokott elfáradni/megnyúlni. Szerintem lehetőség szerint minél hamarabb derítsd ki, hogy tényleg ez-e a hiba, és ha igen akkor a cserét sem szabad sokáig halogatni.

Saját szokás: csak Opel Dexos2 gyári olajat használok és évente cserélem (ez 5-7 ekm-t jelent).

Üdv

Szia!

Köszönöm az infót. Hogyan tudom megállapítani, hogy mivel van a baj? Bontsam szét a motort és nézzem meg a feszességet? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, huggybear írta:

Szia!

Köszönöm az infót. Hogyan tudom megállapítani, hogy mivel van a baj? Bontsam szét a motort és nézzem meg a feszességet? Köszi. G.

Hali.

Mióta van ez a hibajelenség? A láncnyúlás az nem egyik napról a másikra jelentkezik.Az egy hosszab folyamat.Ha nyúlott akkor indításkor lánccsörgés hallatszik .Ha már melegen is dízeles a hangja akkor cserés.Megtudod nézni hogy nyúlott-e ehez le kell szedni a szelepfedelet.Körbeforgatva a motort a felső műanyag csuszkán ha megtudod emelni a láncot akor nyúlott.Ideális esetben rá kell feszülnie minden pozícióban.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, kingblue írta:

Hali.

Mióta van ez a hibajelenség? A láncnyúlás az nem egyik napról a másikra jelentkezik.Az egy hosszab folyamat.Ha nyúlott akkor indításkor lánccsörgés hallatszik .Ha már melegen is dízeles a hangja akkor cserés.Megtudod nézni hogy nyúlott-e ehez le kell szedni a szelepfedelet.Körbeforgatva a motort a felső műanyag csuszkán ha megtudod emelni a láncot akor nyúlott.Ideális esetben rá kell feszülnie minden pozícióban.

Szia!

Sajnos nem tudom megmondani, hogy mióta áll fenn a jelenség, mert június 22.-én került a családhoz az autó, azóta elvileg ilyen. Meg fogom bontani a motort aztán megnézem. Bár lutrira nem akarom megvenni a hidrotőkéket, de erre majd keresek valami megoldást. Egyébként melegen is kopog egy kicsit. Megpróbálok videót csinálni róla, hátha többet tudtok meg belőle. Nagyon köszi. G.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 perce, huggybear írta:

Szia!

Sajnos nem tudom megmondani, hogy mióta áll fenn a jelenség, mert június 22.-én került a családhoz az autó, azóta elvileg ilyen. Meg fogom bontani a motort aztán megnézem. Bár lutrira nem akarom megvenni a hidrotőkéket, de erre majd keresek valami megoldást. Egyébként melegen is kopog egy kicsit. Megpróbálok videót csinálni róla, hátha többet tudtok meg belőle. Nagyon köszi. G.

Ha a vez.lánc nyúlott annak jellegzetes dízeles hangja van.Nem összetévesztendő más motorikus hibával.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
6 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Végre ideértem a videóval: https://drive.google.com/file/d/1eDnuddHw8VjvFqOFi6--OqZDOQ-dFcF8/view?usp=sharing

Ez alapján van tippetek? Köszi. G.

 

Szia.

Hát elég fémes kopogása van .Én kizárnám a láncot.Valami más lesz a bibi.Valami fellazult érdemes volna a szelepfedelet levenni szemrevételezni.Bütyköstengelyt megnézni Ezeknél a motoroknál volt a vezérműtengely meghúzással probléma.Lehet itt is ez a baj.Szelepfedél le aztán többet látsz.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

37 perce, kingblue írta:

Szia.

Hát elég fémes kopogása van .Én kizárnám a láncot.Valami más lesz a bibi.Valami fellazult érdemes volna a szelepfedelet levenni szemrevételezni.Bütyköstengelyt megnézni Ezeknél a motoroknál volt a vezérműtengely meghúzással probléma.Lehet itt is ez a baj.Szelepfedél le aztán többet látsz.

Teljesen kuka, visszaeresztő tőke is lehet nem? 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Teljesen kuka, visszaeresztő tőke is lehet nem? 

Nagyon csúnya hangja van.Bármi lehet láncon kívül.Ha a lánc laza akkor a két oldalon lévő műanyag vezető csuszkákhoz csapódik annak nincs ilyen hangja.Ez kimondottam fémes csattogás.Így videón keresztül persze.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

2 órája, kingblue írta:

Nagyon csúnya hangja van.Bármi lehet láncon kívül.Ha a lánc laza akkor a két oldalon lévő műanyag vezető csuszkákhoz csapódik annak nincs ilyen hangja.Ez kimondottam fémes csattogás.Így videón keresztül persze.

Ezzel elég rosszul hangzik :(. Mit kell figyeljek, ha leszedem a szelepfedelet? Apropó szelepfedél, egy tömítést is kell ezalatt cserélnem, milyen pasztát javasoltok? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, huggybear írta:

Ezzel elég rosszul hangzik :(. Mit kell figyeljek, ha leszedem a szelepfedelet? Apropó szelepfedél, egy tömítést is kell ezalatt cserélnem, milyen pasztát javasoltok? Köszi. G.

Leszedésnél annyira nem inkább a visszarakásnál.Meghúzási sorrend fontos.Belülről kifelé átlósan.Új tömítés kell paszta nem szükséges de ha van vékonyan felkenve nem hátrány.Trafóhíd kiszedésnél nem kell feszegetni.Két 8-as csavart becsavarni és kiemelni.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

2 perce, kingblue írta:

Leszedésnél annyira nem inkább a visszarakásnál.Meghúzási sorrend fontos.Belülről kifelé átlósan.Új tömítés kell paszta nem szükséges de ha van vékonyan felkenve nem hátrány.Trafóhíd kiszedésnél nem kell feszegetni.Két 8-as csavart becsavarni és kiemelni.

Bocsánat, úgy értettem, hogy ha leszedtem a fedelet akkor a motorban mit keressek, mit ellenőrizzek, stb.? Paszta milyen legyen? Loctite 5910 megfelelő? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, huggybear írta:

Bocsánat, úgy értettem, hogy ha leszedtem a fedelet akkor a motorban mit keressek, mit ellenőrizzek, stb.? Paszta milyen legyen? Loctite 5910 megfelelő? Köszi. G.

Gyertyákat jobb ha kiszeded.Akkor könnyebben körül tudod forgatni a motort.Nézheted a lánc feszességét.Felső müahyag vezető csuszkára kell feszülnie.Nem szabadna megemelni legfeljebb minimálisan.Végignézni mindkét vezérműtengely lefogató csavarjainak meghúzását.Kis 6-os csavarok /torx kulcs kell hozzá/Vezérműtengely bügykeinél nincs-e berágódás vagy nagyobb kopásnyom összehasonlitani a többivel. Nem ismerem ezt a pasztát.Lényeg hogy gumis állagú legyen ne keményedjen ki.Én piros pasztát használtam.Bekenni aztán megvárni amig meghúz.20 perc aztán rátenni a fedelet.Valahogy igy néz ki a tied is ugyanaz szinte az 1.2-es 1,4-es is.Elég hangosan kattog már valahol látható jele kell legyen .Körbeforgatáskor minden szelepnél figyelni a szelepemelő himbákat 

 

 

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.