Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulok Hozzátok,hogy nekem van egy 2001-es 1,4-es 90 lóerős 16 szelepes,gyári sport C corsám és most szeretnem gázüzeművé átalakíttatni,de ahhoz tudnom kéne,hogy ez a típus központi injektoros vagy hengerenkénti injektoros befecskendezésű???

Segítségeteket előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Hengerenkénti.

Neked a motorkódod ha minden igaz Z14XE (forgalmiban a motorszám rovatnál ellenőrizheted), amiből az 5. karakter (az E betű) a hengerenkénti befecskendezésre (="einzeleinspritzung") utal. Ha központi injektoros lenne, akkor ott Z betű lenne (="zentraleinspritzung"), de ilyen motor nem is volt C Corsához.

Link to comment
Megosztás:

Hengerenkénti. Neked a motorkódod ha minden igaz Z14XE (forgalmiban a motorszám rovatnál ellenőrizheted), amiből az 5. karakter (az E betű) a hengerenkénti befecskendezésre (="einzeleinspritzung") utal. Ha központi injektoros lenne, akkor ott Z betű lenne (="zentraleinspritzung"), de ilyen motor nem is volt C Corsához.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001-es C Corsám 1,4-es 16 szelepes sport változat és olyan problémám merült fel már egy ideje,hogy hirtelen-erőteljes fékezéskor leáll az autó és csak nagyon nehezen-vagy egyáltalán nem is indul!Volt,hogy elmentem vele 300km-t nyugisan szinte csak motorféket használva és semmi baja,de,ha felgyorsulok mondjuk 80km/órára és csontra lefékezek,akkor leáll a motor!!!Amíg nyomom a gázt semmi baj,de,ha hirtelen magas fordulatszámról alapjáratra kell visszaállnia azt már nem bírja és megfullad!!!Voltam már 3 szerelőnél volt már számítógépes hibalekérdezésen,de minden hiába semmi hibát nem találtak és a számítógép is mindent rendben talált:(:(:(!!!

Légyszíves,ha valaki találkozott már ilyennel,segítsen!!!

S.O.S!!!

Előre is köszönöm a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Kedves Segítőkész Emberek!

Egy Vauxhall C 1.2 Corsám van gondolom ugyan az , mintha Opel lenne... A problémám vele, hogy már többször felvillant a kézifék kijelző pedig nincs behúzva, ma pedig autópályán 100-120 km/ó sebességnél megtette ugyan ezt de a fordulatszámmérő és a km óra közben föl-le járt nullától kakadásig kb fél percen keresztül. Közben a motor járt illetve éppen gyorsítottam. Gondolom ez vmi hibaüzenet. Ismeri valaki? Mi lehet a hiba?Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Segítőkész Emberek!

Egy Vauxhall C 1.2 Corsám van gondolom ugyan az , mintha Opel lenne... A problémám vele, hogy már többször felvillant a kézifék kijelző pedig nincs behúzva, ma pedig autópályán 100-120 km/ó sebességnél megtette ugyan ezt de a fordulatszámmérő és a km óra közben föl-le járt nullától kakadásig kb fél percen keresztül. Közben a motor járt illetve éppen gyorsítottam. Gondolom ez vmi hibaüzenet. Ismeri valaki? Mi lehet a hiba?Köszönöm előre is a segítséget!

nézd meg a fékolajszíntett

Link to comment
Megosztás:

nézd meg a fékolajszíntett

Fékolaj szint max.-on van, szerencsére, vagy sajnos...

Volt alkalmam újra megcsodálni ezt a jelenséget amikor autópályán elkezdenek a mutatók fel le ugrálni... Most egy kcsit jobban megfigyeltem. A sebességmérő, fordulatszám méró a víz és az benzin mutató is leesik a fézifék lámpa ég. Az írányjelző nem működik ha ez a jelenség éppen folyamatban van... Nekem lövésem sincs mi lehet. Van valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Fékolaj szint max.-on van, szerencsére, vagy sajnos...

Volt alkalmam újra megcsodálni ezt a jelenséget amikor autópályán elkezdenek a mutatók fel le ugrálni... Most egy kcsit jobban megfigyeltem. A sebességmérő, fordulatszám méró a víz és az benzin mutató is leesik a fézifék lámpa ég. Az írányjelző nem működik ha ez a jelenség éppen folyamatban van... Nekem lövésem sincs mi lehet. Van valakinek ötlete?

valami kontakt hiba lesz ... csak hol :)

Link to comment
Megosztás:

Egy vezmű lánc csattanás esetén milyen összeggel lehet számolni 1,3 cdti esetén? kb 3e-res fordulaton pattant el...

Ha netán hasfájós összeg lenne, érdemes bontott motort bedobni helyére? Esetleg egy 1.7 cdti-t?

biztos hogy 6 számjegyű összeg lesz :(

valszeg az első szám nem 1 es lesz

csak abból indulok ki hogy a z14xep-nél ami láncos ,egy vezérlés csere kb 100e

nálad gondolom hengerfej javítás is lesz

Link to comment
Megosztás:

biztos hogy 6 számjegyű összeg lesz :(

valszeg az első szám nem 1 es lesz

csak abból indulok ki hogy a z14xep-nél ami láncos ,egy vezérlés csere kb 100e

nálad gondolom hengerfej javítás is lesz

Én is erre számítottam. Szerencsére jó helyre vittem (itteni kolléga), olcsóbb lesz a javítás mint amúgy lehetne, legalábbis reméljük :)

Nem örülök ennek, mert ez már nem hozza vissza az árát. A turbó és nagynyomású szivattyú csere még csak-csak dob az árán de ez már nem fog. Lassan teljesen új lesz a kocsi... :/

Mennyibe kerül egy bontott 1.7 cdti motor? És mennyire kompatibilis az 1.3-as elemeivel? (váltó, ü.a. szivattyú, turbó stb..) Kérdem ezt azért, mert ha már sokat kell rá költeni, legalább valami haszna legyen, mert ez az 1.3-as elég vérszegény sajnos :(

Igazából az egész kocsiban egy dolog nem tetszik, az alul méretezett motor (főleg, hogy egy benyás 2l-es vectra b-ből szálltam át...) A hely, a kilátás és a többi nagyon tetszik, a külseje sem rossz (bár ez sem egy vectra..)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

üdv! a 1.0-ás 2003 as opel corsa c p1405-ös hibát dobja valami kipufogógáz visszavezetést ír a diag! mit tudok ezzel tennI?

előre is köszönöm a segítséget

Kipufogógáz visszavezetést az EGR (németeknél AGR) szelep végzi, valószínűleg egy takarítás megoldja a problémát.

Egy ilyen kis szerkentyűt kell keresned:

0_1329316908_255.jpg

De vigyázz a leszedéssel, mert ez bent van a vízkörben, tehát leszedés előtt le kell engedned a hűtővizedet. Ilyenkor pedig már illik tömítést cserélni, esetleg megpróbálkozni a lefalazásával, így kicsit javítasz a motoron, bár csodákat nem művel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:


Kipufogógáz visszavezetést az EGR (németeknél AGR) szelep végzi, valószínűleg egy takarítás megoldja a problémát.

Egy ilyen kis szerkentyűt kell keresned:

http://www.bondauto.hu/arukep/0_1329316908_255.jpg

De vigyázz a leszedéssel, mert ez bent van a vízkörben, tehát leszedés előtt le kell engedned a hűtővizedet. Ilyenkor pedig már illik tömítést cserélni, esetleg megpróbálkozni a lefalazásával, így kicsit javítasz a motoron, bár csodákat nem művel.


nagyon köszönöm a segítséget! :) Módosítva : mackosajt
Képpel nem idézünk!! Idézéskor törekedjetek az IMG-s részt törölni az idézett részből. Köszi!
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.