Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Valami gond van a töltéseddel. Ezek a hibák ebben a formában és sorrendben akkor szoktak előfordulni, ha nagyon kevés a feszültség az akkuban.

Elsőre meg kéne próbálni egy másik akkumulátorral is, hogy azzal is csinálja-e (a töltés nem biztos hogy jó ötlet, ha cellazárlatos az akku akkor megint elő fog jönni a hiba, ami félrevezethet a probléma megoldásában). 

Azt elfelejtettem még hozzátenni, hogy a jobb első izzó foglalat meg van olvadva, beszereztem újat és most azt kicserélem nem tudom hogy okozhatta ez a sorozatos leállást a rendszerben. A lámpa ennek ellenére egyébként mindig is világított. Az utóbbi egy hónapban arra lettem figyelmes, ha felkapcsolom a világítást a belső világítás elhalványult a rádión is és a műszerfalon is. Gondolom hogy köze van az egésznek hozzá. Remélem megoldja a problémámat az izzó foglalatának a kicserélése.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok !

 

Tapasztalt már valaki olyat, hogy "pulzálva" jár a motorja ? Y17DT.. a műszerfal és külső világítások is "ritmikusan" halványodnak-erősödnek üzem közben.. indításnál úgy jár mint egy harley.. azt hittem nem egy henger..

 

Aztán gondol egyet és minden remek.. Most tűnt fel sötétben jobban, mert ha valaki mögé állok látom a fényszórón a ritmust.. meg hallható is a motor felöl..

 

Ötlet ? 

Elküldve

Sziasztok

 

Feleségem 2003-as C Corsájával kapcsolatban lenne egy problémám. Nevezetesen az ablaktörlővel. A jelenség az, hogy az ablaktörlő ha nincs használva jó pár napig, akkor belassul. Sőt volt olyan, hogy kiment végállásba (olyan sebességgel, mint a beteg csiga) és onnan visszamenni nem tudott. Ilyenkor elveszem az üvegről a lapátokat, legnagyobb sebességre kapcsolom az ablaktörlőt, és úgymond bejáratom egy 10 percig. Volt, hogy kézzel kell rásegíteni. Akkor tökéletes a sebessége és ha pl 1-2 nap múlva rákapcsolom, akkor még jó, működik. De ha mondjuk 2 hét múlva próbálom, akkor megint be van lassulva.

Valaki tapasztalt hasonlót? Mi lehet a gond?

Elküldve

Sziasztok

 

Feleségem 2003-as C Corsájával kapcsolatban lenne egy problémám. Nevezetesen az ablaktörlővel. A jelenség az, hogy az ablaktörlő ha nincs használva jó pár napig, akkor belassul. Sőt volt olyan, hogy kiment végállásba (olyan sebességgel, mint a beteg csiga) és onnan visszamenni nem tudott. Ilyenkor elveszem az üvegről a lapátokat, legnagyobb sebességre kapcsolom az ablaktörlőt, és úgymond bejáratom egy 10 percig. Volt, hogy kézzel kell rásegíteni. Akkor tökéletes a sebessége és ha pl 1-2 nap múlva rákapcsolom, akkor még jó, működik. De ha mondjuk 2 hét múlva próbálom, akkor megint be van lassulva.

Valaki tapasztalt hasonlót? Mi lehet a gond?

 

Amennyiben csak a motort cseréled akkor a rudazatott kend meg, ha már ott jársz. Különben két motort is vehetsz egyszerre. Csak mert én igy jártam.

 

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2003-as Corsa C amibe raktam utólagosan központi zárat, és valamiért random időközönként kinyitja az zárakat. Így van, hogy reggel megyek le a kocsihoz és nyitva van.  :auto_17:

Az állandó 12V a gyújtás kapcsoló állandó 12V-ról lett leszedve.

Találkozott már valaki ilyen hibával?

Az 5 vezetékes zárat már állítgattam, hogy tényleg lehúzza végállásig az sem segített.

Előre is köszi a válaszokat.

  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok,

 

Segítség kellene egy Merivához (Z17DTH).

Ugye van, azaz volt, vagy most már magam sem tudom, hogy bekapcsolt klímánál berángatott alapjáraton.

Most, így hidegben nem annyira észrevehető a dolog, most azt csinálja, hogy kb második indításra hajlandó elindulni.

Kaptam ma egy fülest, hogy nézzem meg a biztosítékokat és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Találtam a táblán egy helyet, ahol nem volt bent egy 20A-es biztosíték, mégpedig a 9-es helyen, ami a könyv szerint "Üzemanyag-befecskendező rendszer, üzemanyag szivattyú, állófűtés", szóval raktam be egyet.

Kell ide, vagy egyáltalán be van kötve ez a kör (a kocsiban nincs állófűtés, legalábbis nem tudom), ugyanis, mintha hideg motornál kevésbé "kerregne", mintha jobban gyorsulna, mintha könnyebben indulna, mintha gyorsabban melegedne fel a motor.

Mondom MINTHA, ezért is kérdezem (ki szeretném zárni a placebo hatást).

Előre is köszönöm a válaszokat.

Elküldve
On 2016. 01. 20. at 20:52, Tibtsy írta:

Sziasztok,

 

Segítség kellene egy Merivához (Z17DTH).

Ugye van, azaz volt, vagy most már magam sem tudom, hogy bekapcsolt klímánál berángatott alapjáraton.

Most, így hidegben nem annyira észrevehető a dolog, most azt csinálja, hogy kb második indításra hajlandó elindulni.

Kaptam ma egy fülest, hogy nézzem meg a biztosítékokat és ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Találtam a táblán egy helyet, ahol nem volt bent egy 20A-es biztosíték, mégpedig a 9-es helyen, ami a könyv szerint "Üzemanyag-befecskendező rendszer, üzemanyag szivattyú, állófűtés", szóval raktam be egyet.

Kell ide, vagy egyáltalán be van kötve ez a kör (a kocsiban nincs állófűtés, legalábbis nem tudom), ugyanis, mintha hideg motornál kevésbé "kerregne", mintha jobban gyorsulna, mintha könnyebben indulna, mintha gyorsabban melegedne fel a motor.

Mondom MINTHA, ezért is kérdezem (ki szeretném zárni a placebo hatást).

Előre is köszönöm a válaszokat.

A napokban írták az ASTRA H fórumon, hogy a Z17DTH-ban nincs üzemanyag szivattyú. Ezért nem volt benne a biztosíték. Az állófűtés - ha lenne az autóban - max akkor szólhat bele a dologba ha bekapcsoltad. De azt észrevennéd, hogy indulás előtt meleg van a kocsiban.

Elküldve

Szia Sztaricsnaja,

Köszi a választ.

Már csak az érdekelne, hogy miért kérdezte meg 2 ember is, akik nem tudtak erről a dologról, mert direkt nem szóltam, hogy mitől táltosodott meg a kocsi?

Mi egyébb okozhatta a javulást, mert a hőmérséklet kb állandó volt.

 

Válaszodat előre is köszönöm.

Elküldve
7 hours ago, Tibtsy írta:

Szia Sztaricsnaja,

Köszi a választ.

Már csak az érdekelne, hogy miért kérdezte meg 2 ember is, akik nem tudtak erről a dologról, mert direkt nem szóltam, hogy mitől táltosodott meg a kocsi?

Mi egyébb okozhatta a javulást, mert a hőmérséklet kb állandó volt.

 

Válaszodat előre is köszönöm.

Hát nem tudom mi okozhatott javulást. 

Esetleg nem tankoltál közben? (Jobb-rosszabb üzemanyag), vagy esetleg volt egy hosszabb autópályás út ahol "kikormolódott" a kocsi?

Rángatni pl. EGR koszolódástól is szokott.

Elküldve

Nem, nem tankoltam közben, ha tankoltam volna is ugyanott és ugyanazt tankolom.

Autópályán sem voltam mostnában.

Ez a fura az egészben, hogy semmi sem változott.

Elküldve

Sziasztok. Az problemam, hogy nem tudom allohelyzetben felkapcsolni az utaster vilagitast. A lampanal nincs semmi kapcsolo. Ezidaig ha megnyomtam a vilagitas kapcsolot azzal lehetett ki-be kapcsolni, most az sem meg? Tonkre mehetett a kapcsolo? Amugy ajtonyitasra van belso vilagitas.

C corsa, 2006 1.2 twinport

Elküldve
On 2016. 01. 25. at 3:58, Tibtsy írta:

Nem, nem tankoltam közben, ha tankoltam volna is ugyanott és ugyanazt tankolom.

Autópályán sem voltam mostnában.

Ez a fura az egészben, hogy semmi sem változott.

Vedd ki a biztosítékot, és nézd meg "vissza" romlik-e.

Ha igen, akkor tedd vissza és hagyd benne. Kárt nem okoz.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok! 1literes corsát vettem néhány napja, gondolván, hogy majd milyen olcsón eljárkálok vele. Sajnos azonban a vásárláskor nem tűnt fel, hogy ráz a motor az alapjárat 2000es fordulat között, mind gázadáskor, mind mikor visszaesik a fordulat alapra. Lehet ostoba kérdés, de ez normális 3 hengeres motornál? Nem volt korábban ilyenem, így nincs összehasonlítási alapom, de máshol is olvastam, hogy jobban moroghat a 3 henger. A nagyobbik baj, ami viszont biztosan nem egészséges, hogy felvillant a motorvezértlő lámpa(check engine) Nagyon nem tudtam belemerülni a hiba feltárásába, mert nincsenek normális szerszámaim ott ahol az autót használom, de az egyik henger gyertyapipája megvan égve esetleg ott átüthet? Ez valószínűleg magyarázat lenne a check engine lámpára is meg a motor rázásra is. Ha van valakinek valmilyen ötlete ezzel kapcsolatban azt szívesen várom. Vagy ha valaki tud boltot ahol tudok venni vagy kölcsönözni hibakód olvasót

Üdv.:Huba

Elküldve

Nem feltétlenül kell hibakód olvasó, ki is tudod villogtatni: ehhez álló motornál nyomd tövig egyszerre a fék és a gázpedált, tartsd nyomva, majd közben add rá a gyújtást (de ne indítsd el, mert a tövig nyomott gáz miatt üvölteni fog a motor!) Miközben a pedálokat továbbra is nyomva tartod, figyeld a check engine lámpát, és számold a villanásait. Négyjegyű hibakódokat fog villogni, az egyes számjegyek között kb. fél, a négy számjegyű csoportok között 1 másodperces szünettel. A kódok a következőképpen néznek ki: 1 villanás megfelel az egyes számjegynek, kettő a kettesnek, és így tovább, 10 villanás az a nulla. Tehát pl. a 0300-as hibakód az 10-3-10-10 villanás. A kódokat jegyezd fel, a neten rájuk lehet keresni, de ha ide beírod, valaki a míjdnem biztosan megmondja hogy mit jelentenek.

  • 1 month later...
Elküldve
13 órája, mind_the_gap írta:

Sziasztok,

Meriva A-ban hol találok gyújtásra kiadott 12V-ot a motortérben? Nappali menetfény bekötéséhez kellene, nem szeretnék az utastérbe kábelezni ha nem muszáj..

Szélvédőnél levélrács alatt ha szemben állsz az autóval jobbra fent, van a biztosítéktábla, ott találsz.

Elküldve
8 órája, Davee írta:

Szélvédőnél levélrács alatt ha szemben állsz az autóval jobbra fent, van a biztosítéktábla, ott találsz.

Köszi! Van valamiféle jelölése a kábelek között? (fekete, stb).

Elküldve
20 órája, mind_the_gap írta:

Köszi! Van valamiféle jelölése a kábelek között? (fekete, stb).

Lámpázd ki a biztosítékokat amelyiken van gyújtáson pozitív arra kösd rá, vagy ha találsz üres foglalatot oda is bekötheted.

Nem nagy fogyasztó így nem kell különösebben válogatni.

Elküldve (edited)

Hello,

A biztosíték táblán nem találtam olyan pontot, ami jó lett volna (hihetetlen kevés hely van a Meriva motorterében), viszont a tábla alatt frankón be lehetett húzni egy madzagot és a világítás kapcsoló alatti bizti táblán már egyszerű volt csatlakozást találni. (Az Opel itt is, mint a G Astrában, feketével jelöli a gyújtásra ott lévő feszültség madzagjait..).

A nappali menetfény így már jó is lenne, de...

Ez egy osztrák import autó (az osztrák fórumok szerint valszeg re-import skandináv autó) és a motor beindításakor egyből felkapcsolt a tompított lámpa. Így persze a ledes menetfény nem kapcsol be. Többek szerint ez a automata nappali tompított kikapcsolható egy tech2 műszerrel, de az egyik dél-budai opel szervizben nem tudták kikapcsolni. Valahol azt olvastam, hogy ez valami skandináv mód, amit németre kell visszaállítani. 

Valaki hallott már ilyenről, esetleg csinált már ilyet? Vagyis, hogy a lámpa kapcsoló 0 állásában ne menjen a tompított...

Módosítva : mind_the_gap
Elküldve
8 órája, mind_the_gap írta:

Hello,

A biztosíték táblán nem találtam olyan pontot, ami jó lett volna (hihetetlen kevés hely van a Meriva motorterében), viszont a tábla alatt frankón be lehetett húzni egy madzagot és a világítás kapcsoló alatti bizti táblán már egyszerű volt csatlakozást találni. (Az Opel itt is, mint a G Astrában, feketével jelöli a gyújtásra ott lévő feszültség madzagjait..).

A nappali menetfény így már jó is lenne, de...

Ez egy osztrák import autó (az osztrák fórumok szerint valszeg re-import skandináv autó) és a motor beindításakor egyből felkapcsolt a tompított lámpa. Így persze a ledes menetfény nem kapcsol be. Többek szerint ez a automata nappali tompított kikapcsolható egy tech2 műszerrel, de az egyik dél-budai opel szervizben nem tudták kikapcsolni. Valahol azt olvastam, hogy ez valami skandináv mód, amit németre kell visszaállítani. 

Valaki hallott már ilyenről, esetleg csinált már ilyet? Vagyis, hogy a lámpa kapcsoló 0 állásában ne menjen a tompított...

Tech2-vel a Body Control-ban ki kell kapcsolni a Daylight funkciót és jó lesz.

Elküldve
17 órája, mind_the_gap írta:

Hétvégén megpróbálom a kelet-kínai op-comommal. Ha esetleg nem akarná az igazat, tudtok valakit, akinek van műszere Bp 11, 21, 22 kerület környékén?

 

17 órája, mind_the_gap írta:

Hétvégén megpróbálom a kelet-kínai op-comommal. Ha esetleg nem akarná az igazat, tudtok valakit, akinek van műszere Bp 11, 21, 22 kerület környékén?

Ha v1.39 vagy 1.45 akkor menni fog vele, programoztam már én is.

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Elküldve

Sziasztok. Az problemam, hogy nem tudom allohelyzetben felkapcsolni az utaster vilagitast. A lampanal nincs semmi kapcsolo. Ezidaig ha megnyomtam a vilagitas kapcsolot azzal lehetett ki-be kapcsolni, most az sem meg? Tonkre mehetett a kapcsolo? Amugy ajtonyitasra van belso vilagitas. C corsa, 2006 1.2 twinport

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.