Sörös Sanyi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 11.1.4 Műszeregység csere-bere Az első feladat a kormányoszlop burkolatának eltávolítása: Először a két felet egymáshoz kapcsoló két kis csavart kell kicsavarni, ehhez a kormányt tekergetve, és a takaró bolhákat eltávolítva lehet hozzáférni. Az alsó fél három csavarjának kiszedése után már könnyen lejönnek a burkolatok. Ezután következik az óracsoportot körülvevő műanyag eltávolítása, ehhez felül kettő, valamint jobb- és baloldalt egy-egy csavart kell kicsavarni. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak az óracsoportot tartó három csavart kell kiszedni. Így már kissé kimozdítható a műszeregység. A hátoldala közepére csatlakozó spirált ügyesebbek, és kisebb kezűek az egység mellett, vagy alulról benyúlva kiakaszthatják a rögzítőlemez megnyomásával, aki viszont így nem fér hozzá, annak a motortérben a váltóházról le kell csavarni a spirál másik végét, kihúzni jobban az egységet, és kiakasztani a spirált. Ha a spirált kipattintottuk, ki kell húzni a két nagy csatlakozót az óracsoport hátfalából, és óvatosan kivehetjük a műszeregységet. Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni). Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe? Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték? (Képen bal felső pin) Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport. Fordulatszámmérős óracsoportnál a fordulatszám tartományokra érdemes figyelni. A fordulatszám maximumok a következőképpen vannak kiosztva különböző típusoknál: -Diesel: 6000-ig, -Benzines: 7000-ig, -GSi-é pedig 8000-ig van skálázva. A vízhőfok visszajelző is kétféle skálaosztással készült, ezt sem árt figyelni, különben rosszul mutatja a motorhőfokot. Illetve a műszeregységgel együtt cserélni kell a hozzá tartozó egyvezetékes hőgombát is.Kiegészítés: Km óra cserekor a W számot figyelmen kívül lehet hagyni VDO gyártmány esetén, mert kisebb nagyobb alakításokkal be lehet pakolni a fordulatszámos órába a gyári sajátunkat! Így már csak arra kell ügyelni, hogy benzines legyen mind a két óra, benzines autónál, illetve dízel mind a kettő, dízel autónál. Fizikailag passzolni fognak az órák, de a fóliázás kialakítása lehet eltérő. Eddig én kétfajta fóliát láttam: egyik esetben egy lemezes szorítóval van csatlakoztatva az útjel adó, másik esetben, pedig egy tűs érintkezővel van megoldva. lemezes: tűs: lemezes km óra baloldalon, jobboldalon pedig a tűs: Nekem a gyári volt tűs érintkezővel, és a fordulatszámmérős jeladója, pedig a lemezes szorítós. Az útjel adót esetemben ( 2001 es classic) nem lehetett kivenni az órából, mert egy egészet képeztek. A megoldást egy CD rom audio kábele adta, mert annak az érintkezőit pont rá lehet dugni az útjel adó tüskéire. A kábel másik végét, pedig ki kell silabizálni, hova megy a fólián a vezető réteg, és egy vastagabb részen oda kell forrasztani. Szerző: Invictus, képek: Hening, kiegészítés:Novy Összes kép: 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Köszönjük 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts