Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motor hőfokmérő és üzemanyag szintjelző kalibrálása


Breki

Recommended Posts

Motor hőfokmérő és üzemanyag szintjelző kalibrálása.

Sokunknál előfordul, hogy pontatlan az órában a hőfokmérő és az üza szintjelző műszer.

Mielőtt még drága pénzen jeladókat, esetleg másik műszeregységet vásárolnátok, érdemes elvégezni a műszerek alapkalibrálását, ugyanis ezek valamilyen szinten állíthatók! Pontosabban a mutató kiindulási és végpontja módosítható!

Az ellenőrzés:

- Szereld ki a műszeregységet.

- Pattintsd le a plexit, hogy hozzáférj a mutatókhoz.

- Húzd ki a műszerek ütköztető csapját.

Amennyiben a csap kihúzása után a mutató lejjebb megy akkor szükséges állítani a mutató pozícióján.

Az egyszerűség kedvéért elállítottam az üza szintjelzőt, így látható a különbség a helyes, ill. helytelen pozíció között! A mutatóknak éppen hozzá kell érniük a csaphoz, nem szabad támaszkodniuk rajta!

muszer1.jpg

Ha állítani kell valamelyiken, akkor:

- Szereld ki a szintjelzőket a műszeregységből.( a műszeregység hátulján 4 db M5-ös réz anya tartja)

- Húzd le a mutatókat és óvatosan vedd le a számlapot.

- Az egységet megfordítva szereld le a plexiről az állítandó műszert.

muszer2.jpg

- Csőrös fogóval lazítsd meg a képen a piros nyílnál látható réz anyát (elég csak mozdítani rajta, nem kell sokat tekergetni) ha nincs kilazulva magától.

- Ideiglenesen szereld vissza a műszert a plexire, óvatosan told rá a mutatót a tengelyére (nem kell erősen visszanyomni, elég annyira, hogy ne essen le)

- A képen a sárga nyílnál látható furcsa formájú lemezke jobbra mozdításával feljebb, balra mozdításával lejjebb lehet állítani a mutató pozícióját. (a sárga nyíl hegyénél látható fekete karika jelzi a fémház alján egy lyukat, ahol kis csavarhúzóval hátulról benyúlva a lemez mozgatható (a képen a lemezke eltakarja )

Beállítás után húzd meg a réz anyát úgy, hogy ne mozduljon el a lemez!

Az egység visszaszerelése fordított sorrendben történik (talán ezt már nem részletezem)

Ha már ki van szerelve a műszeregység, érdemes ellenőrizni a feszültség stabilizátort az egység hátulján (3 lábú kis fekete vacak). Ez az alkatrész látja el a műszereket stabil 10V-al.

Ellenőrzése:

Fordítsd úgy a műszeregységet, hogy a kis fekete vacak lábai lefelé álljanak. Balról jobbra a lábak : +10V stabil, Test, +12V.

A mérést járó motornál kell végezni, mert a stabilizátornak legalább 2.5-3V feszültség különbség kell a helyes működéshez!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.