Sörös Sanyi Elküldve Március26, 2009 Megoszt Elküldve Március26, 2009 11.4 Ajtókárpitok leszerelése Az F Astra ajtókárpitját részben bolhák, részben csavarok tartják, illetve az ablakemelő kurblija. Ezek egy része rejtve van, és a kurbli leszedése se egyszerű elsőre. A csavarok kereszthornyos csavarok, egy átlagos csavarhúzó elég hozzájuk. A kárpit leszedéséhez szükséges szerszámok: Csillagcsavarhúzó, sima kisfejű csavarhúzó, oldalcsípő, spec célszerszám, egy pici kampójú drótdarab. Első nekifutásra a kurblit szedjük le. Általam használt mód erre: a kárpitot kézzel a műanyag koronggal együtt benyomjuk, hogy nagyobb hely legyen a kurbli mögött. A kampós dróttal kihúzzuk az omega rugót. Az omega rugót kicsit keresgélni kell, de ott van az, csak esetenként nagyon befelé van, ezért található nehezen, a fogantyújával ellenkező végén keresgéljünk, ott látható is egy kis kiemelkedés a kurbli szárában. Kivételekor vigyázzunk, mert elpattanhat, és akkor lehet keresni mágnessel az udvaron, mint ahogy egyszer sikerült nekem is. Kampós drót Omega rugó Jön ki Leszerelve Második körben a csavarokat vegyük ki. Ezek közül 3 db szemmel látható, a kárpit legalján, 1 a faceliftes, 2 a facelift előtti autókon a kapaszkodó alatt, ez is szemmel látható, illetve egy rejtett csavar van, az elektromos ablak kapcsoló helye alatt, ehhez ki kell pattintani a kapcsolót, vagy a műanyag kupakot a kis csavarhúzóval. Ha ezekkel megvagyunk, alulról nyúljunk be a kárpit alá, és egy határozott mozdulattal, egyesével ugrasszuk ki a bolhákat a helyükről. Az első pár bolha után kiugrik az egész a helyéről. Az ajtóban maradt bolhákat oldalcsípővel vegyük ki, és helyezzük a kárpitba, visszarakásnál másképpen nem tudjuk feltenni majd a kárpitot. A hátsó ajtó kárpit leszedése csak annyiban tér el, hogy a kapaszkodót ki kell vennünk, egy csavarhúzóval alá kell feszíteni egyik oldalról, és az is kivehető, kicsit nagyobb erővel, mint az első ajtóban az elektromos ablak kapcsoló, vagy annak a helyén lévő kupak, mert az alatt is van egy csavar. Kétfajta kárpit van itt is. Egyik a facelift, ahol a kapaszkodónak van alja, ezt kell kivenni csavarhúzóval aláfeszítve, illetve a facelift előtti, ahol a kapaszkodónak nincs alja, ott látszik is a csavar. Ezzel készen is vagyunk. Ha elvégeztük a munkát, ami miatt le lett szedve a kárpit, a visszarakás fordított sorrendben történik, csak előtte a tükör háromszögét is le kell venni, gumikupakot kihúzzuk, és óvatosan lefeszítjük az egész műanyag elemet két kisebb bolha tartja, mert visszafelé nem megy olyan könnyen a kárpit, ha az fennmarad, illetve a páravédő fóliát ellenőrizzük, szakadás, hiányosság esetén cseréljük. Több megoldás alkalmazható erre a célra. Laminált padló alá kapható szivacsos anyag, illetve radiátor mögé kapható alufóliás szivacsos anyag, de sima egyszerű fólia is jó, kétoldalas ragasztóval felragasztva, vagy akár széles ragasztószalaggal is megoldható. Visszarakásnál figyeljünk oda arra, hogy a gombot dugjuk a helyére, és arra, hogy a belső kilincsnél van egy pozicionáló tüske, ez is kerüljön a helyére. A patentokat egyesével vagy egy ütéssel, vagy pedig egy nyomással vissza lehet tenni. Szerző: Novyy Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Köszönjük Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts