J0hnny Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Feszültség szabályzó, szénkefe csere Bosch 70A 700 120 123 001 ( 90 413 760 ) generátornál. ( Opel Astra f ’98 ) Szükséges eszközök a teljesség igénye nélkül: Generátor leszereléshez villáskulcs 17, 13, 10, esetleg 13,10 dugókulcs, torx dugókulcsok. Kereszthornyos csavarhúzó. A leszerelés előtt áramtalanítani kell! Akku saru lekötés, de előtte, ha kódos a rádió, ellenőrizd, hogy meg van e a kódod! Az indító kulcs legyen a zsebünkben. A légmennyiség mérő csatlakozóját bontani. A műanyag szívócsövet le kell szerelni. A generátor felett lévő tartó konzolt (13-as csőkulcs) le kell szerelni. Vezetékeket félrehajtva rögzíteni. Hogy ne legyenek útba a szerelésnél. Szereljük le a generátor szíjat. ( Én egyetlen vízpumpa fogóval elfordítom a feszítő görgőt és a fix görgőről leakasztom a szíjat. Utólagos klímás a gépem, így ez a módszer alkalmazható. ) A generátorom fixen van rögzítve a motorhoz. Értelemszerűen, ha a generátorral feszítesz, akkor lazítani, szíjat leakasztani. A generátor felső részén lévő 8-as csavart, amely rögzíti a generátort a motorhoz, lazítsuk meg. Nem kell kivenni egyelőre. A generátor alsó részén van egy 10-es ármenő csavar. Gyárilag torx fejjel és hat lapfejű anyával. Ezt szereljük ki. Csak a motortér belseje felé húzható ki. (elég kényelmetlen szerelni) 10-es, illetve 13-as kulcsokat előkészítve vegyük ki a helyéről az előbb fellazított csavart. A generátor ekkor már kieshet a helyéről. Fordítsuk el és kössük ki az elektromos vezetékeket. Lehetséges, hogy a kábelek még műanyag bilinccsel rögzítve vannak a generátorhoz. Azt sajnos el kell vágni. Később pótolni kell. Íme, a fenti képen a generátor hátulja: A védő burkolat leszerelése: A három kereszthornyos csavart csavarjuk ki. Majd a burkolat peremén lévő három rögzítő fület óvatosan oldalra feszítve, illetve a burkolatot enyhén húzva kiakadnak a fülek és levehető a burkolat. A feszültség szabályzót a két rögzítő csavar oldásával oldalra elmozdítva leemeljük. Amennyiben a szénkefék töröttek, töredezettek cseréljük. Gyári száma: Bosch 1 197 311 223 EL 14V A képen látszik a feszültségszabályzó helye illetve a hajlított érintkező. Ezt érdemes megtisztítani, oxid mentesíteni mielőtt az új szabályzó, vagy szénkefe felkerül. Szerintem érdemes egyben cserélni, ha feszszabályzó hiba van. A visszaszerelés értelemszerűen fordított sorrendben történik. A visszaszerelt szíjnál ügyelni kell, hogy a megfelelő helyre kerüljenek vissza a hossz bordák. Ha eddig nem száltál be a kocsiba akkor számíts arra, hogy a riasztó beindul. Ezért van a kulcs a zsebben. Rövid impulzusszerű indítózással, hogy a motor ne induljon be, a szíj a kisebb beállítási pontatlanságokat „korrigálja”. Ha minden rendben találunk, akkor mehet. Beindítva a motort ellenőrizzük a töltés visszajelző illetve egyszerű feszültség méréssel. Ha mindent rendben találtunk kész a munka. ® Gecseg Imre 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Köszönjük Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts