Sörös Sanyi Elküldve Március9, 2009 Megoszt Elküldve Március9, 2009 7.3.1 Hátul is tárcsafék (miért jó ez, mi kell hozzá, hogy kell csinálni) Sokkal kellemesebb a szemnek, ha egy tárcsafék figyel a felni mögött, nem pedig egy nagy dobfék. Hatásfokra nem sok különbséget éreztem, de valamennyivel biztos jobb. Ami kell: komplett kerékagyak, féknyergek, tárcsák (260mm), betétek, tárcsás kézifékkötél. Származhatnak Astra, Kadett, Vectra alól. 4 csavar fogja a kerékagyat a hídhoz, kicsavar becsavar esete. Légtelenítés és már haladhatunk is. Mivel úgy ajánlott a csere, hogy előre is nagyobb tárcsát rakunk (256mm) ezért csak 14” vagy nagyobb felni fér fel. Fontos! Kis első fékhez ne szereljük fel, mert a túlzott hátsó fékezés megpördüléshez és ezáltal ki tudja, milyen bajokhoz vezet. itt egy kép a komplett szettről Szerző: Spzoli 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Március9, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Március9, 2009 7.3.2 Különböző motorkódú autók gyári tárcsa méretei, fajtái; féktárcsa csere menete 236x12,7 tömör tárcsa: 14NV, C14NZ, X14NZ, 16LZ2, C14SE, C16NZ, X16SZ, X16SZR 16LZ2, C16NZ, X16SZ, X16SZR ötajtós, háromajtós, Sedan 236x20 hűtött tárcsa: 14SE, C14SE, X14XE, 16LZ2, C16NZ, C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR, 17D, 17DR, 17TD, X17DTL 16LZ2,C16NZ, X16SZ, X16SZR ötajtós, háromajtós, Sedan 16LZ2, C16NZ, X16SZ, X16SZR Caravan, Van 256x24 hűtött tárcsa: C14SE, 16LZ2, 16NZ2, 16NZR, X16XEL, 17D, 17DR, 17TD, X17DTL, C18XE, X18XE, 18SE, C18SEL, C18XE, X18XE, C18XEL, C20NE, C20XE, X20XEV 14SE, C14SE ötajtós, háromajtós X16NE Sedan X17DTL Sedan 236-os tárcsánál a legkisebb felszerelhető kerékméret 13'' 256-os tárcsánál a legkisebb felszerelhető kerékméret 14'' Mind a három tárcsához tartozó féknyereg másmilyen, tehát kell a tárcsához való nyereg is. Csere: kerék le, nyerget kiszabadítjuk, (2 csavar fogja), kicsavarjuk a tárcsát tartó csavart, régi tárcsát elrakjuk/kidobjuk (kinek rendelkezése szerint). Aztán fordított sorrendben összeszereljük. Légtelenítés! Amennyiben a kéziféklámpa villog kiengedett kézifékkel menetközben, annak a jele lehet az alacsony fékolajszint. Töltsünk utána, majd később ellenőrizzük, hogy nem-e csökkent a szint ismét? Ha igen, akkor lehetséges egy vagy több munkahenger meghibásodása és ereszti(k) a fékolajat vagy egy vagy több fékcső kirepedt, esetleg még a fékolajtartály kupakjába csatlakozó vezetékek hibája is felmerülhet. Szakadás, kontakthiba. A kéziféklámpa nagyon alacsony fékolajszintnél jelez be, ezért fokozottan ügyeljünk arra, hogy mindig legyen megfelelő mennyiségű fékolaj a rendszerben. Utántöltésre legalább DOT4-es fékolaj ajánlott. Szerző: spzoli, kiegészítette: daykiller 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Köszönjük Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts