Guest gorbi Elküldve Április12, 2011 Megoszt Elküldve Április12, 2011 A fékerőszabályozók cseréje (4, ill. 5 ajtós felépítménynél) Ezeknél a karosszériaváltozatoknál jó eséllyel találunk fékvezeték rendszerbe beépített fékerőszabályozó patronokat. Nevükkel ellentétben ezek csak módosítani tudnak a hátsó tengely fékhatásán, szabályozni nem. Kettő darab található belőlük, egyik a jobb, másik a baloldalon végzi a feladatát. Cseréjére szükség lehet, szivárgás, vagy rendellenes működés esetén. Ez utóbbit fékpadi méréssel lehet kideríteni, miután már minden más tényezőt kiszűrtünk, vagy egyéb módon kiiktattunk (akár logikai úton is, ismerve a fékkörök kiépítését). Egy lehetséges példa: (a sok közül) -Hiba: Mérési eredmény: A bal hátsó fék gyenge. -Kézifékkel (rögzítőfékkel) mérve tökéletes. Vagyis a hiba hidraulikus eredetű. -Kerékfék munkahenger ellenőrizve, dugattyúi könnyen mozognak. Sajnos a hiba máshol lesz. -Az első fékek mérésekor nem tapasztaltunk lényegi eltérést a két oldal között, csak a hátuljánál. -A fékkörök átlós kiépítése miatt a főfékhenger hibája elvileg kizárható, mert különben a jobb elsőnek is rendetlenkednie illene. (A főfékhenger együtt vezérli a je-bh, ill be-jh fékeket két külön hidraulikus körre bontva.) -Tehát érik a gyanú a fékerőszabályozóra. (Ekkor lenne érdemes nyomást mérni mindkét fékkörben, de erre felszerelés hiányában nem mindig van lehetőség.) A jobb oldalit (menetirány szerinti) a jobb hátsó rugó mellett találjuk meg a padlólemezre fogatva, a bal oldalit pedig a bal hátsó rugó előtt. Cseréjét biztonsági okokból (mivel többféle van belőlük) mindig párosával végezzük! Szükséges szerszámok: 17-es, 13-as villáskulcs, 10-es fékcsőkulcs, és a légtelenítéshez 8-as csillagvillás kulcs, átlátszó 8-as műa.cső és egy kupa. Szükségünk lesz fékfolyadékra is (DOT4) az utántöltéshez. A képeken a már kicserélt patronok láthatóak: Jobb oldali: Katt ide! Bal oldali: Katt ide! A munka menete: (Aknára állás, vagy a jármű felemelése után.) 1, A jobb oldali cseréje: -Oldjuk a 3-as számú hollandert. -Meglazítjuk, majd lecsavarjuk a patront (2-es számú) a fékcsőről (1-es számú). A fékcsőnél nem kell ellentartani, mert nem tud elfordulni. -Felcsavarjuk az új patront, majd rögzítjük (meghúzzuk). -Felcsavarjuk a hollendert, majd rögzítjük. 2, A bal oldali cseréje: - Oldjuk a 3-as számú hollandert. (Közben a patron ellentartása szükséges.) - Oldjuk a 4-as számú hollandert. (Közben a patron ellentartása szükséges.) - Patront kicseréljük, mindkét hollandert meghúzzuk. 3, Vízzel leöblítjük a munkaterületet. Erre azért van szükség mert a szerelés közben kifolyt fékfolyadék károsíthatja az alvázvédelmet. 4, Légtelenítés! 5, Fékfolyadék szint beállítása a tartályban. 6, Tömítettség ellenőrzése. 7, Fékhatás mérés padon. Írta: gorbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Január30, 2012 Megoszt Elküldve Január30, 2012 Köszönjük Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts