abasc Elküldve Január26, 2012 Megoszt Elküldve Január26, 2012 Sziasztok! Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni. Előre is köszi a válaszokat! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
vectra 2.5 Elküldve Január26, 2012 Megoszt Elküldve Január26, 2012 Sziasztok! Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni. Előre is köszi a válaszokat! Üdv Első körben ha nem kifejezetten lpg-s gyertyáid vannak akkor azokat kéne cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vktr Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Sziasztok! Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni. Előre is köszi a válaszokat! Üdv Csabi, tényleg ott az LPG topic erre :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Nem baj az ha van omegas LPG is. Viszont en a gyertyatemat hagynam utoljara(en is igy indultam neki anno aztan miutan szarakodott GM, NGK majd gazos Briskkel is elfogadtam hogy nem ilyen egyszeru), a programozasnal kezdenem. Szerezni kell kabelt es hengerenkent lecsekkolni meg ujratanitani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fureszoszkar Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Sziasztok! Zavoli superset került a 3 literes V6-os omegámba. Benzinen szépen egyenletesen jár, gázon kifejezetten egyenetlen lett az alapjárat. 1500/min fordulatnál még darabosabb a járás. Párszor hidegen, amikor már átkapcsol gázra leállt már a motor. Terhelésen gázzal is jól teljesít, szépen megy. Motorkontroll lámpa nem gyulladt ki, hibakód nincs. A gázszett beállítását jónak mondják. Mi lehet a baj? Mondtak gyújtást, mivel érzékenyebb a gázüzem erre. Esetleg trafócsere, vagy gyertya csere (bár 5000km van csak a gyertyákban), vagy gyújtókábel szett cseréje lehet a megoldás. Felmerült bennük, hogy vmelyik hengerben a kompresszió kisebb, ez okozva a fentieket. Nem tudom reális-e ez? Benzinen ennek csak kellett volna jelét látni. Előre is köszi a válaszokat! Üdv Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították. Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat. Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Nekem is pont ez történt a gáz szett beszerelése után, mivel az új gáz ecu, és a gáz szelepek induktív visszahatásai az eredeti benzines ecu-t teljesen megbolondították. Egy egyszerű szűrő áramkört kell építeni amely kiszűri a gázrendszer által termelt elektromos zajokat. Itt egy példának http://taxiboy.x3.hu/lpg/szuro1.gif Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fureszoszkar Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Az nem zavarta, hogy a benzininjektor ugyanolyan induktiv elem? Mashol keresnem az elesett kutyat, egy karikat erdemes lenne menni kozben elo lambdat nezni. Sajnos a gáz elektronika tervezésében ezt nem nagyon figyelik, mivel minden gyári ecu másképp reagál. Nekem ezzel sikerült teljesen a problémát orvosolnom. Egyébként pontosan a lambdaszondát zavarja legjobban az induktív tüske ezért ingadozik az alapjárat, vagy ha gagyi az elektronika nem is figyeli gázüzem közben a lambdát. Mondjuk ez kiderül, ha rámérnek oszcilloszkóppal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
abasc Elküldve Január27, 2012 Szerző Megoszt Elküldve Január27, 2012 Köszönöm a válaszokat! Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek. Mi a véleményetek? Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Köszönöm a válaszokat! Be lettek kötve a lambda szondák jelei is, így real time látható, hogy az egyik szonda benzinen tökéletesen működik, gázsra kapcsolva folymatosan "küzd". Tehát annál a hengersornál vmelyik hengerben nem tökéletes az égés. Talán ha jól gondolom, vagy a trafó lesz a ludas, vagy azon henger gyertyája rakoncátlankodik. Mondjuk kb. 5000-8000 km-rel ezelőtt cseréltem, GM került bele. (Lehet hogy a hézag rossz) Gyertya kábelek kb. 2 évesek. Mi a véleményetek? Üdv A legfontosabbat fogalmaztad pongyolán: mit jelent az, hogy küzd? Egy lpg rendszernél a rakoncátlankodó lambdajel, pláne ha csak gázon csinálja a legritkább esetben van kapcsolatban a gyújtással. Főleg ha nem elhanyagolt a gyujtásrendszered, mint ahogy irtad is. Ha trafó lenne a ludas akkor a másik oldalon is oda lenne egy henger. Maradj a keverékképzés vonalon: programozás, falslevegő/kipufogóluk (bár ez lenne benzinen is), beragadt/vacak gázinjektor... fureszoszkarnak: pont ezért nem szokták bekötni az lpg ecunak a lamdajelet, mert úgy már két bemenetet kellene meghajtania a szondának, ami nem garantáltan sikeres ha mondjuk a gazecunak nem elegendóen nagy a bemeneti ellenállása. Ráadásul az lpg ecu max kirajzolgatja neked, de nincs szabályozási hurok a lambdajelre. Azt csak a benzines ecu végzi, ami alól így pont kirántható a talaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Január27, 2012 Megoszt Elküldve Január27, 2012 Én is kizárnám a gyújtáshibát. Az injektoroknál keresd a hibát. Ellenőrizd, hogy a bilincsek meg vannak-e húzva. Sztem a gázos gyertya parasztvakítás. 97 óta gázautózom, de sosem volt ilyen speckó gyertyám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Január28, 2012 Megoszt Elküldve Január28, 2012 Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk... Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Január28, 2012 Megoszt Elküldve Január28, 2012 Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Még akkor hogy kilennél ha tudnád mibe került V6-ba ez a zavoli! Egyébként egyetértek veled, addig kell a nyakukra járni, amíg meg nem csinálják. Az itt a bökkenő, hogy elindul majd a játszma hogy a gázszerelő keni független hibára, benzines szerelő rá se néz mert gázos, vagy azt is a gázra keni aminek semmi köze... Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Január28, 2012 Megoszt Elküldve Január28, 2012 Nemazé, de milyen munka ez már? Beraknak a kocsiba valamit, nem működik, és a megrendelő szív vele? Ha megrendelnek tőlem valamit, akkor azt addig csinálom, amíg jó nem lesz. Legfeljebb megmondom az illetőnek, hogy barátom, ennyivel hosszabb lesz a számla, mert fluxuskondenzártort is kellett cserélnünk... Elképzelem, hogy klímát építek be egy kocsiba, ami hűt ugyan, de pl akkor nincs ablaktörlés :D Működik, valamennyire... :D Ügyfél meg oldja meg magának a dolgot :D 18 év autógázzal a hátam mögött tudom,hogy a beszerelők(tisztelet a kivételnek)nem fordítanak időt a rendes beállításra.amig csak keverősek voltak addig sem,de azt a tulaj is be tudja otthon állítani ha van kis műszaki érzéke hozzá és vki elmagyarázza a mikéntjét. viszont a ma elterjedt ecu-sokat nem mindenki tudja otthon barkácsolni és aki megpróbálja annak sem mindig jön össze.a legnagyobb baj szeintem,hogy a gázos ecu-k nem olyan fejlettek mint a benzinesek és aki nem ismeri ezeket a korlátokat annak sok nehézséget okoz a beállítás. aki beszerelte és felvette érte a pénzt annak kell helytállnia ilyen esetben. ha belenyul más is azután már nehezen lehet a garit érvényesíteni a beszerelőnél(némileg jogosan). Link to comment Megosztás: More sharing options...
abasc Elküldve Január28, 2012 Szerző Megoszt Elküldve Január28, 2012 Köszönöm a válaszokat! Ma mentem vele hosszabb távon, összességében jól működik, a felső tartományban is erős, egyedül az alapjárat kicsit egyenetlen, talán már az is jobb. Mindenképpen visszamegyek a szervízbe a programozás miatt. Majd megírom mi lett a megoldás. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
forumadmin Elküldve Március4, 2014 Megoszt Elküldve Március4, 2014 A topik lezárva, itt lehet folytatni: Benzin-gáz (LPG / CNG) fórum Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts