grep Elküldve Július3, 2013 Elküldve Július3, 2013 T Grep! A cikk több ténybeli tévedést tartalmaz. A tudást nem innen kellene megszerezni. És melyek azok?
mantec Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 T grep! "... melyek ..." I. rész Első bekezdés: "... Az olaj VASTAGSÁGA (folyóssága) gyakorlatilag megegyező jelentésű az olaj VISZKOZITÁSÁVAL ... ... Az autógyártók az előírt olajok vastagságát (mint tudjuk viszkozítását) a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg ... ... a külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos ... ... az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik ... ... az erőforrásokban a hűtővíz az év minden szakában 100C fokos hőmérsékleten van tartva ..." És ez így megyen bekezdésről bekezdésre.
grep Elküldve Július5, 2013 Elküldve Július5, 2013 T grep! "... melyek ..." I. rész Első bekezdés: "... Az olaj VASTAGSÁGA (folyóssága) gyakorlatilag megegyező jelentésű az olaj VISZKOZITÁSÁVAL ... ... Az autógyártók az előírt olajok vastagságát (mint tudjuk viszkozítását) a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg ... ... a külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos ... ... az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik ... ... az erőforrásokban a hűtővíz az év minden szakában 100C fokos hőmérsékleten van tartva ..." És ez így megyen bekezdésről bekezdésre. "... az erőforrásokban a hűtővíz az év minden szakában 100C fokos hőmérsékleten van tartva ..." Nálam így van egész évben. Nem tudom te milyen motort használsz, de a belső égésű benzines és dízel autók 99%-ra igaz ez a megállapítás, hogy a hűtővz hőfoka 100 körül van. Nyilván bemelegedett, normál működésű, közúti motorról van szó. "... a külső hőmérséklet a hidegindítást kivéve, nem igazán fontos ..." A bemelegedett motor kb. 100 fokos, amit a hűtőrendszer tart ilyen hőmérsékleten. Ez a hűtőrendszer körbeveszi a motort, ilyenformán a bemelegedett motor hőmérséklete állandónak tekinthető. A külső hőmérséklet inkább a bejutatott levegő hőmérsékleténél lehet érdekes, ez viszont nem tudom mennyire van hatással a motorolajra. Mivel elvileg a beszívott levegő nem találkozik a motorolajjal, ezért a tippem az lenne, hogy semennyire. "... Az autógyártók az előírt olajok vastagságát (mint tudjuk viszkozítását) a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg ..." Ez nekem logikus (bár közvetlen gyári motortervező ismerősöm nincs) és józan paraszti ésszel is belátható, hiszen jó esetben nagyságrendekkel többet működik a motor működési hőmérsékleten, mint pl. hidegen. Akkor miért is nem a normál működési hőmérsékletéhez terveznek?
mantec Elküldve Július5, 2013 Elküldve Július5, 2013 T grep! " ... nekem logikus ..." Ez lehet, de attól még nettó butaság.
Frankie64 Elküldve Július15, 2013 Elküldve Július15, 2013 T. Mantec! Mi a véleményed az Addinol olajokról? Konkrétan a PREMIUM 0530 C3-DX Olajról lenne szó, egy z17dth motorba. Adatlapja: Gyártói jóváhagyások megfelel: GM dexos 2; MB 229.51; VW 502 00/505 00/505 01; BMW Longlife-04; GM-LL-A-025/-B-025 API SM/CF ACEA C3 SAE 5W-30 Előre is köszi! Üdv! Frankie
mantec Elküldve Július16, 2013 Elküldve Július16, 2013 T Frankie64! "... Addinol ... Márka: derék, ex DDR, fejlesztéssel is foglalkozik. Olaj: teljesíti a márka követelményt. Az ára ambiciózus. Ez akadályozza a mérési hibahatár közeli piaci részesedésének növelését. 1
csaba66 Elküldve Július17, 2013 Elküldve Július17, 2013 Mi a véleményed az Addinol olajokról? Konkrétan a PREMIUM 0530 C3-DX Olajról lenne szó, egy z17dth motorba. Adatlapja: Gyártói jóváhagyások megfelel: GM dexos 2; MB 229.51; VW 502 00/505 00/505 01; BMW Longlife-04; GM-LL-A-025/-B-025 API SM/CF ACEA C3 SAE 5W-30 Mi ertelme ezzel vacakolni, amikor a gyari olcsobb?
Frankie64 Elküldve Július17, 2013 Elküldve Július17, 2013 Mi ertelme ezzel vacakolni, amikor a gyari olcsobb? Szia! Ezt van lehetőség nagyon diszkontban beszerezni, én nem ismerem, ezért kérdeztem. Egyébként én is gyárit használok, de ha jobbat kapnék, olcsóbban, érdekelne a dolog :D
bushman Elküldve Július24, 2013 Elküldve Július24, 2013 Tisztelt Mantec, Nekem egy kis segítségre lenne szükségem Astra H 2005 1.7 CDTI DTH motorkód (Isuzu), olajnyomás kijelzés terén. Röviden arról van szó, reggel inditom a motort olajnyomás lámpa azonnal elaszik, de 1-2 másodperc után kb 1 másodpercre visszagyullad és utána rögtön elalszik.Ezt akkor is csinálja,ha le van állítva úgy kb fél órára,ugyanezt produkálja.Amúgy bármilyen hideg vagy meleg legyen hosszú távon is nem gyullad ki menet közben soha a lámpa!Az olajszürő gyári benne a motorolaj gyári GM Dexos2 5w30,jelenleg a kocsiban 51.000 km van, egy kicsit izgat a dolog mivel másik ilyen motoros gk ilyet nem produkál. A segítséget előre köszönöm és várom a választ.
Tomoty Elküldve Július24, 2013 Elküldve Július24, 2013 Akkor nekem is lenne kérdésem: Adott egy tuningolt Astra H 1.8-as Z18XE szívóbenzin autó. A tuning mértéke 40-45% (125@170-178LE). Növelt kompresszió, sportvezérműtengely, stb. Jó lehet bele a motorsportnak szánt Castrol 10W60-as olaj?
mantec Elküldve Július24, 2013 Elküldve Július24, 2013 T Tomoty! "... Jó lehet ..." Nem. Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) olajkövetelményt nem teljesít.
Mezo Elküldve Augusztus2, 2013 Elküldve Augusztus2, 2013 Kedves Mantec! Z18XER motorba milyen motorolaj való?
mantec Elküldve Augusztus2, 2013 Elküldve Augusztus2, 2013 T Mezo! Lásd: 2013 április 22 - 12:31 hozzászólás
kvkanas Elküldve Augusztus2, 2013 Elküldve Augusztus2, 2013 Tisztelt Mantec, Nekem egy kis segítségre lenne szükségem Astra H 2005 1.7 CDTI DTH motorkód (Isuzu), olajnyomás kijelzés terén. Röviden arról van szó, reggel inditom a motort olajnyomás lámpa azonnal elaszik, de 1-2 másodperc után kb 1 másodpercre visszagyullad és utána rögtön elalszik.Ezt akkor is csinálja,ha le van állítva úgy kb fél órára,ugyanezt produkálja.Amúgy bármilyen hideg vagy meleg legyen hosszú távon is nem gyullad ki menet közben soha a lámpa!Az olajszürő gyári benne a motorolaj gyári GM Dexos2 5w30,jelenleg a kocsiban 51.000 km van, egy kicsit izgat a dolog mivel másik ilyen motoros gk ilyet nem produkál. A segítséget előre köszönöm és várom a választ. Nekem ugyan ezt produkálja a vasam (1.8 XER), de ha indítás előtt hosszabb ideig hagyom rajta a gyújtást, akkor nem villan fel a lámpa.
beny158 Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 Sziasztok!Astra H Z14XEP 2007-es évjáratú 5 ajtós autóba mi a legsportosabb/minőségi motorolaj? Olajszűrőre is várok ajánlatokat! Köszönöm! BB
mantec Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 T beny158! Olaj: Mobil 1 ESP 0W-40. Olajszűrő: Mann Filter.
beny158 Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 Üzemanyag és motorolaj adalékot rakok bele olaj csere után, és szeretnék prémium kenőanyagot, és szűrőt is.
beny158 Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 T beny158! "... rakok bele ..." Minek? Családunkban 1 benzin adalék bevált, 0,5 liter/100km-en fogyasztás csökkenést eredményez Motorolaj adalék a végsebesség miatt lesz belerakva, 180-ról - 210re növekszik az 1,4-es opel motor esetében Tudom h sok ember nem ért ezzel egyet, de sok autóba raktam már, negatív hatása sosem volt, régen én is ódzckodtam tőlük.
mantec Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 T beny158! "... végsebesség miatt ..." Ilyen nincs.
hakapeszimaki Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 Akkor nekem is lenne kérdésem: Adott egy tuningolt Astra H 1.8-as Z18XE szívóbenzin autó. A tuning mértéke 40-45% (125@170-178LE). Növelt kompresszió, sportvezérműtengely, stb. Jó lehet bele a motorsportnak szánt Castrol 10W60-as olaj? 60-as meleg oldali viszkozitásnak akkor van értelme ha stabilan 120fokos olajjal vereted. Az meg verseny és azon belül is inkább extrém körülmények között fordul elő. Egyébként a teljesen értelmetlen és káros (pffff) adalékoknak pont a te motorodnál van létjogosultsága.Olyan szerelő ajánlotta aki régebben az omszki melletti bosch szervizben mérte padon az autókat sok-sok évig. M-el kezdődő és d-vel végződő adalékot javaslom,elég sok autónkba használtuk/használjuk.
Cserenkov Elküldve Augusztus11, 2013 Elküldve Augusztus11, 2013 T. mantec és Többiek! Z17DTH motorú autómban januárban volt olajcsere. A gyári olajszűrő mellett Dexos 2 szabványt teljesítő Castrol Magnatec 5W-40-es olaj került bele. 8 hónap alatt majdnem 16.000 km-t tettem meg az autóval. Ajánlott lenne már a csere, vagy ráérek még? (Hiszen a gyári ajánlás 1 év/30.000km, de nem az olajon akarok spórolni.)
Rockford Elküldve Augusztus11, 2013 Elküldve Augusztus11, 2013 T. mantec és Többiek! Z17DTH motorú autómban januárban volt olajcsere. A gyári olajszűrő mellett Dexos 2 szabványt teljesítő Castrol Magnatec 5W-40-es olaj került bele. 8 hónap alatt majdnem 16.000 km-t tettem meg az autóval. Ajánlott lenne már a csere, vagy ráérek még? (Hiszen a gyári ajánlás 1 év/30.000km, de nem az olajon akarok spórolni.) Kolléga, nem is értem a kérdést! Sem az idő-, sem pedig a kilométer periódus nem indokolja még a cserét....akkor meg minek? Persze, ha csúnyán tele vagy és már nem tudod hova tenni a pénzt, akkor cseréld le....de akkor sorba állok én is nálad, rám is gondolj 4 lityivel abból a jófajta Castrolból! ;) :D
Astra555 Elküldve Augusztus11, 2013 Elküldve Augusztus11, 2013 T. mantec és Többiek! Z17DTH motorú autómban januárban volt olajcsere. A gyári olajszűrő mellett Dexos 2 szabványt teljesítő Castrol Magnatec 5W-40-es olaj került bele.8 hónap alatt majdnem 16.000 km-t tettem meg az autóval. Ajánlott lenne már a csere, vagy ráérek még? (Hiszen a gyári ajánlás 1 év/30.000km, de nem az olajon akarok spórolni.)Szerintem meg lassan csere érett. A 30 ezres periódus csak parasztvakítás.http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/A kommentek között is van egy-két elgondolkodtató. Főleg, aki azt fejtegeti, hogy a 30 ezer km igénybevételtől függően lehet kevesebb is.
Rockford Elküldve Augusztus11, 2013 Elküldve Augusztus11, 2013 Szerintem meg lassan csere érett. A 30 ezres periódus csak parasztvakítás.http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/ A kommentek között is van egy-két elgondolkodtató. Főleg, aki azt fejtegeti, hogy a 30 ezer km igénybevételtől függően lehet kevesebb is. Persze, én sem azt mondtam, hogy még 16K-t fusson, de még 4-5K nyugodtan mehet...szerintem.
Recommended Posts