Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

ritkan hasznaljuk az autot hiszen pesten nem hasznaljuk csak max kethetetente nagybevesarlas es ha megyunk videkre ez rovidebb tav... egyszer ketszer havonta...

most nyaron kicsit tobbet hasznaljuk majd...

  • 2 weeks later...
Elküldve

T mantec!

Az alábbi motorhoz szeretném megtudni, hogy milyen olajat javasolsz. Újkora óta GM Dexos2-t kapott, évente 12-14 ekm-t megyünk vele, ebből télen 2-3 ekm, sok rövid úttal, nyáron döntően a többszáz km-es kirándulások/nyaralás/túrák. A mostani télen még több és rövidebb útból jött össze a pár ezer km, ezért most beiktatnék plusz egy olajcserét. Egyébként minden év szeptemberében van az esedékes szervíz, amit idén is megejtenék. A segítségedet előre is köszönöm.

Opel Zafira B, 2008/5

Motorszám: Z19DT5899014 (részecskeszűrővel), jelenleg 82000 km.

Üdv: koco

Elküldve

Sziasztok!

Astra Classic III 1,6 benzines kocsimban 7000 km van. Múlt év aug 31-én vettem. Ma kiírta, hogy insp. tehát szerinte 1000 km-en belül szerviz esedékes.

Hogy lehet ez? Nincsen terhelve, pörgetve, hosszabb utakon használjuk, mint a km-ből látszik nem sokat.

Elküldve

Sziasztok!

Astra Classic III 1,6 benzines kocsimban 7000 km van. Múlt év aug 31-én vettem. Ma kiírta, hogy insp. tehát szerinte 1000 km-en belül szerviz esedékes.

Hogy lehet ez? Nincsen terhelve, pörgetve, hosszabb utakon használjuk, mint a km-ből látszik nem sokat.

Szia, nincsen utána semmilyen szám csak simán insp? Mert pl. insp2 az izzóhiba, insp3 távirányító elem...

Vagy ha raktári vagy tesztautót vettél lehet, hogy pont egy éve már üzembe helyezték és az idő szerinti (1év) esedékesség lejárt!

Elküldve

Szia, nincsen utána semmilyen szám csak simán insp? Mert pl. insp2 az izzóhiba, insp3 távirányító elem...

Vagy ha raktári vagy tesztautót vettél lehet, hogy pont egy éve már üzembe helyezték és az idő szerinti (1év) esedékesség lejárt!

vagy direkt van beállítva így mert első olajcserés a motor

nekem is a vekin 7500nál volt az első csere...

Elküldve

sziasztok!

a kérdésem az lenne, hogy vásároltam egy 1.4,2008.évjáratú H-t, amit elvittem a szervízbe,ahol olajat cseréltek benne,majd mentem kb 3.500 km-t és a teljes olaj elfogyott; ez normálisnak számít? most tettem bele 2 liter olajat 99.340 km-nél és feszülten figyelek,- köszönöm a választ:)

  • Like 1
Elküldve

sziasztok!

a kérdésem az lenne, hogy vásároltam egy 1.4,2008.évjáratú H-t, amit elvittem a szervízbe,ahol olajat cseréltek benne,majd mentem kb 3.500 km-t és a teljes olaj elfogyott; ez normálisnak számít? most tettem bele 2 liter olajat 99.340 km-nél és feszülten figyelek,- köszönöm a választ:)

:D

Ugye a kérdésed nem volt komoly!!!!????

Ha így eszi az olajat, akkor elég rendesen kellene füstölnie a kis 1.4-nek!

Ha a gyűrűnél engedi át, akkor nagy a szívás, ha "csak" a szelepszár szimeringeknél, akkor kisebb a gond, de így is nagy javítás lesz.

Szerintem ne figyelj feszülten, hanem sürgősen keress egy megbízható, de olcsó szervizt!

A 99.340km-t pedig szerintem szorozd be vagy 3x,4x.... (bár az enyémben is 240.000 van, de közel sincs ilyen jellegű gondom...kop-kop)

szerk.: de az is lehet, hogy leeresztő csavarnál vagy valahol elcsepeg...nézd meg ezt is.

Elküldve

köszönöm a gyors választ! még annyit áruljatok el, hogy a most betöltött 2 liter olajjal nomál esetben mennyit lehetne elmenni a kocsival,ugyanis átlagban havi 2000 km-t autozok:) és a mostani 2 liter olja, ha kevés, akkor mekkora mennyiséget kell betölteni,-

telejsen analfabéta vagyok ezekben a kérdésekben,- köszönöm

  • Like 1
Elküldve

köszönöm a gyors választ! még annyit áruljatok el, hogy a most betöltött 2 liter olajjal nomál esetben mennyit lehetne elmenni a kocsival,ugyanis átlagban havi 2000 km-t autozok:) és a mostani 2 liter olja, ha kevés, akkor mekkora mennyiséget kell betölteni,-

telejsen analfabéta vagyok ezekben a kérdésekben,- köszönöm

Az látszik :)

Viccet félretéve, egy autóba 4-5 liter olaj kell átlagban (Az enyémbe pl. kevesebb, mert kisebb motor). Eddig ez a 4. autóm - bár mindig megadnak egészséges olajfogyasztást is a gyártók - és 2 oljacsere között (évente cserélem) soha egy csepp olajat se kért egyik autóm se.

Ehhez képest a kezelési "horribilis" olajfogyaszást engedélyez, most nem tom, mennyit, de asszem sok deci pár ezer km-enként vagy ilyesmi. Ha már csak az a 2 liter olaj van a kocsiddan, vagy még annyi se - ami a hsz-odból feltételezhető - akkor elvontattatnám a kocsit egy haverommal a szerelőhöz, de nem indítanám be.

Ja, és ha kereskedőtől vetted, akkor vidd vissza, pereld be vagy mittomén, magánszemélynél bajosabb a dolog. De annyiban nem hagynám, az biztos, mert ez enyhén szólva nem normális. Aztán lehet bagatell probléma is: nincs benn alul az olajleeresztő csavar, vagy ilyesmi :)

  • Like 1
Elküldve

köszönöm a gyors választ! még annyit áruljatok el, hogy a most betöltött 2 liter olajjal nomál esetben mennyit lehetne elmenni a kocsival,ugyanis átlagban havi 2000 km-t autozok:) és a mostani 2 liter olja, ha kevés, akkor mekkora mennyiséget kell betölteni,-

telejsen analfabéta vagyok ezekben a kérdésekben,- köszönöm

A 2 literes olajfogyasztás nagyon sok! Gyanítom, hogy ha ennyivel csökken a szint, akkor már a kevés olajra figyelmeztető lámpa is ki kellene, hogy gyulladjon a műszerfalon!

Jól ellenőrizted az olaj szintet? Biztos, hogy hiányzik az a 2 lityi olaj? Ha túl töltöd az se jó!!! (csak mert írtad, hogy nem nagyon értesz a dologhoz)

Igen, volt nekem is már egy-két autóm, de 2 olajcsere között sose kellett pótolnom egyiknél sem, ennek ellenére az Opeleknél normális a minimális olajfogyasztás. De ez kb. 20.000-25.000km alatt nem lehet több 1 lityinél.

Elküldve

sziasztok!

a kérdésem az lenne, hogy vásároltam egy 1.4,2008.évjáratú H-t, amit elvittem a szervízbe,ahol olajat cseréltek benne,majd mentem kb 3.500 km-t és a teljes olaj elfogyott; ez normálisnak számít? most tettem bele 2 liter olajat 99.340 km-nél és feszülten figyelek,- köszönöm a választ:)

Az olaj csak úgy nem tűnik el. Lehet, hogy szívárog valahol,rengeteg helyen lehet. Az is előfordulhat,hogy elég a benzinnel kékes füst formájában. Esetleg kevesebbet töltöttek bele a szervizben. Pótold az olajat és figyelj rá.

Ha fix helyre, hosszabb időre parkolsz, tegyél újságpapírt az autó motorja alá, mert lehet, hogy csak hidegen enged, akkor látni fogod, hogy csöpög e.

Elküldve

Az olaj csak úgy nem tűnik el. Lehet, hogy szívárog valahol,rengeteg helyen lehet. Az is előfordulhat,hogy elég a benzinnel kékes füst formájában. Esetleg kevesebbet töltöttek bele a szervizben. Pótold az olajat és figyelj rá.

Ha fix helyre, hosszabb időre parkolsz, tegyél újságpapírt az autó motorja alá, mert lehet, hogy csak hidegen enged, akkor látni fogod, hogy csöpög e.

Így van, nagy valószínűséggel ereszti valahol az olajat!

Ekkora mennyiségnél, látványosan füstölne...

3,5 liter kell az 1.4-es motorba összesen.... Mondjuk ilyenből: http://www.argep.hu/trend/GMDE/Gm-dexos-2-5w30.html

A nívópálca helyes használatának pedig, kérlek nézz utána a kézikönyvben...:)

Elküldve

sziasztok!

a kérdésem az lenne, hogy vásároltam egy 1.4,2008.évjáratú H-t, amit elvittem a szervízbe,ahol olajat cseréltek benne,majd mentem kb 3.500 km-t és a teljes olaj elfogyott; ez normálisnak számít? most tettem bele 2 liter olajat 99.340 km-nél és feszülten figyelek,- köszönöm a választ:)

Jelezte, hogy nincs benne elég olaj, vagy csak nívópálcával mérted?

Engem korábban az tévesztett meg, hogy nem mindegy hogy leállítás után tíz perccel mértem, vagy egy órával. Tapasztalatom szerint, ha egy nagyon kis lejtés van a talajon, az is sok eltérést jelent a nívópálcán.

Azt is ki kell tapasztalni, hogy hogyan húzd ki úgy a nívópálcát, hogy a cső belső fala, amiből kihúzod, ne kenje szét az olajat.

A kezelési útmutató ha jól emlékszem 0,6 liter/1000 km-t ad meg minden motorral. Már ez is nagyon sok.

Sok helyen szivároghat is az olaj, ahogy írják. Nem látsz a motoron olajfolyást sehol? Esetleg szervizben érdemes lenne alulról is megnézni a blokkot nem olajos-e.

  • Like 1
Elküldve

Hali!

Először is az 1.4-seknél ez nem egyedi probléma.Az egyik ismerősöm az Opel szalonnal sokat vitázott ez miatt.Null kilométeresen vette rendszeresen szervizelt autó és kb 100000 km-nél már nem győzte töltögetni az olajat.Én hozzá képest szerencsés vagyok.Nekem is null kilométeres az 1.4-es H-s astrám és kb 180000 km-től eltűnik az olajam (nem folyik,nem csöpög és nem is füstöl ). Szerelő ismerősömmel történik rendszeresen a szervizelése .Hétfőn lesz szétszedve a motorja.Nagyon kíváncsi vagyok,hogy mit találunk.Mert ha 200000 km-nél fel kell újítani a motorját akkor egy nagyot fogok csalódni a kedves opelba !

Elküldve

Szia Mindenkinek!

Köszönöm mindegyikőtök véleményt; a helyzet a következő: nivópálcával mértem meg az olajszintet és utánna 1 litert tettem bele,akkor a pálca alján állt,de a minimum alatti részen,majd másnap az autószereplő tett bele -elmondása szerint 1 liter olajat-, átnézte a kocsit és anniyt mondott, hogy minden rendben,- ma megnéztem a pálcán a szintet; az eredmény a 3.csíknál állt ,- tehát tettem bele 2 litert és így van a 3.csíknál

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Astra Twintop 1.6 Turbo (50.000km alatt) olajválasztásán gondolkodom. A turbó miatt gondolom érdemes magasabb meleg oldali viszkozitást nézni (40), de mivel többet használnám városban, viszonylag rövid távon (kb.5km oda), ez azt jelenti, hogy a 0W-40 egy jó alternatíva lehet. Pl. Mobil1 New Life 0W-40. Várom szíves véleményeteket!

Elküldve

Sziasztok!

Astra Twintop 1.6 Turbo (50.000km alatt) olajválasztásán gondolkodom. A turbó miatt gondolom érdemes magasabb meleg oldali viszkozitást nézni (40), de mivel többet használnám városban, viszonylag rövid távon (kb.5km oda), ez azt jelenti, hogy a 0W-40 egy jó alternatíva lehet. Pl. Mobil1 New Life 0W-40. Várom szíves véleményeteket!

Jó például a gyári is, de ha Mobil 1-t szeretnél ez egy sokkal korszerűbb olaj mint a new life, a dexos2 olajok közül a legkorszerűbb! http://www.olajwebshop.hu/termek-Mobil%201%20ESP%200W-40/5453/

Elküldve (edited)

T RCsaba!

"... ragaszkodom ..."

Jelen pillanatban

- a 0W-40-es viszkozitási osztállyal,

- aktuális GM követelmény (GM dexos2) teljesítésével,

- PAO alapolajjal

a Mobil 1 ESP 0W-40 egyedüli a piacon.

Módosítva : mantec
Elküldve

T RCsaba!

"... ragaszkodom ..."

Jelen pillanatban

- a 0W-40-es viszkozitási osztállyal,

- aktuális GM követelmény (GM Dexos 2) teljesítésével,

- PAO alapolajjal

a Mobil 1 ESP 0W-40 egyedüli a piacon.

Nics több kérdés, teljes mértékben meggyőztetek. Köszönöm szépen a válaszokat!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.