Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

2 órája, dsteel írta:

Dettó. Most cseréltem klímakompresszort egy 100-asért... Valahogy egy 100-as mindig elmegy rá évente, de amig nem rohad, marad nálam is szerintem. Asszem már én is csak 1-2 éves autót vennék, öregebbet nem, viszont fapadosat nem szeretnék, úgyhogy sokat kellene rá pluszban költeni. Szóval marad egyelőre, 2008-as Z13DTH Caravan, panorámatetős :)

Megvettem 3 evesen, 196ezerrel, most lassan 11 eves, es 331ezernel tart... A legkomolyabb gond egy klima huto csere volt, egyebkent a kettostomegu lendkerektol a vizpumpan at a generatorig meg minden gyari benne, ugyhogy panaszra nincs okom, es auto cserere sem, hiszen ha megy, engem nem zavar sem a kora, sem a futasteljesitmenye.

Az persze mas kerdes, hogy nagyobb krach eseten erdemes lenne-e javitani, de erre a konkret hiba es koltsegek ismereteben lehet csak valaszolni.

A varosban hasznalt 17 eves Saxo 250ezernel mar sokkal kozelebb all a szeteseshez (a motorja nem, csak minden mas :) ), de jovo nyaron talan meg kap egy vizsgat... 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, csicsó írta:

Kicsit idősebb korában érdemesebb megvenni az autót(4-5 év)akkorra már elég nagyot veszít az értékéből,és még a jó állapotú 100 ezer km alatti sem túl ritka

Eddig még mindig igy csináltam, egyszer 6, egyszer 4 évesen vettem, ezen az egy-két éven csak mostanság gondolkodtam el....

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Van egy Astra H-m 1,4 2007 .  Olajfogyásom 60-70km/h-s átlaggal 0 dl/1000km. Pályán 130-140-nél 6 dl/2000km. Olvastam, h ennek a duplája is megengedett a gyártó részéről. Nem tudom hova tenni ezt a dolgot.. 121000km van a kocsiban, nem tekert. Normális ez a jelenség vagy kezdhetek aggódni? A motor porszáraz, nem füstöl, szépen jár, ereje is rendben van s a fogyasztásom is rendben van 6,5l /100km.

Anno 2006-os Fabiam volt, 1 dl sem ment el két olajcsere között, aztán jött egy Focus, ami 1l /1500km olajat kért, ment is a kukába.

Köszi a segítséget!

Üdv

Módosítva : Peter80
Link to comment
Megosztás:

16 órája, Peter80 írta:

Sziasztok!

Van egy Astra H-m 1,4 2007 .  Olajfogyásom 60-70km/h-s átlaggal 0 dl/1000km. Pályán 130-140-nél 6 dl/2000km. Olvastam, h ennek a duplája is megengedett a gyártó részéről. Nem tudom hova tenni ezt a dolgot.. 121000km van a kocsiban, nem tekert. Normális ez a jelenség vagy kezdhetek aggódni? A motor porszáraz, nem füstöl, szépen jár, ereje is rendben van s a fogyasztásom is rendben van 6,5l /100km.

Anno 2006-os Fabiam volt, 1 dl sem ment el két olajcsere között, aztán jött egy Focus, ami 1l /1500km olajat kért, ment is a kukába.

Köszi a segítséget!

Üdv

Szia, 

Ez úgy szokott történni, hogy a városban az olajba termelt üzemanyagot dolgozza ki magából a pályahasználat során. Szóval eszik az olajat mindenhol, csak rövid úton pótolja is üzemanyaggal :)

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Roberth írta:

Sziasztok! Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajat szeretnék vásárolni Astra H 1.4 - esbe, tudtok valami megbízható webáruházat,ahonnan érdemes rendelni? Köszi

motorolajbolt.hu mindig innen rendelek, eredeti olaj, gyors szállítás, korrekt ügyfélszolgálat.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
9 perce, workin írta:

Szia, köszi a választ, a megfelelő lehet , nem túl meggyőző :)

A specifikacionak megfelel, igy bajt nem okozol vele.

Hogy miert pont ezt az olajat szurtad ki, es nem mondjuk a gyarit, azt nem tudjuk. Tehat ennek az ismeretlen plusz igenynek csak lehet, hogy  megfelel :)

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, csaba66 said:

A specifikacionak megfelel, igy bajt nem okozol vele.

Hogy miert pont ezt az olajat szurtad ki, es nem mondjuk a gyarit, azt nem tudjuk. Tehat ennek az ismeretlen plusz igenynek csak lehet, hogy  megfelel :)

Szia

 

Köszönöm a válaszod. A szerelőm javasolta ezt, de gondoltam azért csak- csak utánna kérdezek. 

Nincs tapasztalatom ezen autókkal (opel) , így gondoltam a segítségeteket kérem. ( Fura volt ez a Dexos2 -es ajánlás.)

Gyári : rá keresek , és megnézem azt is. 

 

Köszönöm a segítséget

 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Tisztelt Fórum tagok,

 

Nekem egy olyan kérdésem lenne felétek mert látom ti már jobban benne vagytok ezekben a témákban mint én. Körülbelül egy 6 hónapja vettem egy Opel Astra H Enjoy Kombi-t és nagyon szeretem. A motor típusa  egy 101 le 1.7 cdti (Z17DTH), nagyon dinamikus nekem. Az autó évjárata 2008 -as és 212 000 km van, benne nem rég cseréltem benne olajat kb 7000 km ment és utána kellett öntenem körülbelül egy liter olajat. Az autó maga kitűnő állapotban hidegen melegen pöcc röff és nem füstöl kéken se hidegen se melegen. Az motoron nem látok se én se a szerelő tömítetlenségre utaló jeleket, például hogy csöpögne belőle az olaj.

Tudnátok nekem segíteni milyen olajat tegyek bele mert amit beletettem az hinném hogy jó bele mert nem nagyon találkoztam olyan 1.7 cdti tulajdonossal akinek problémája lenne az olaj fogyasztással. Más fórumokon is többnyire jókat olvastam erről a motorról.

Ezt az olajat tettem bele így elsőnek de lehetne és ha kapok tanácsokat akkor rögtön lecserélném benne:

Ami jelenleg benne van (olajfogyasztás van): Total Quartz ineo mc3 5w-30.

Szeretném tudni hogy ez az olaj belevaló -e ha nem akkor esetleg tudnátok nekem írni konkrét márkákat (márka típus viszkozitás).

 

Köszönöm szépen a segítségeteket.

 

Üdv,

Painkiller

 

 

Link to comment
Megosztás:

53 perce, painkiller írta:

Ami jelenleg benne van (olajfogyasztás van): Total Quartz ineo mc3 5w-30.

Szeretném tudni hogy ez az olaj belevaló -e ha nem akkor esetleg tudnátok nekem írni konkrét márkákat (márka típus viszkozitás).

Elvileg jo bele, es az 1l / 7000 km egyaltalan nem tul nagy fogyasztas, bar teny, hogy nalam egy ugyanilyen motor 340ezer utan is gyakorlatilag semmi olajat nem fogyaszt (vagy akkuratusan utantolti gazolajjal :) ).

Nem hiszem, hogy masik olaj sokat tudna javitani rajta, en egyebkent a gyari 5W30-ast hasznalom, es 30ezrenkent cserelem (igaz, tulnyomo reszt varoson kivul megy).

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

15 minutes ago, csaba66 said:

Elvileg jo bele, es az 1l / 7000 km egyaltalan nem tul nagy fogyasztas, bar teny, hogy nalam egy ugyanilyen motor 340ezer utan is gyakorlatilag semmi olajat nem fogyaszt (vagy akkuratusan utantolti gazolajjal :) ).

Nem hiszem, hogy masik olaj sokat tudna javitani rajta, en egyebkent a gyari 5W30-ast hasznalom, es 30ezrenkent cserelem (igaz, tulnyomo reszt varoson kivul megy).

Köszönöm csaba66,

Nekem is városon kívül megy az autó mert a lakhelyemtől messze dolgozom és Debrecenbe járok vele autópályán de épp megfigyeltem hogy rátöltöttem ma azt 1 az liter, de lehet hogy kicsit sok is volt mert ahogy olvastam az isuzu motorban lassan folyik vissza az olaj.

Gondolom akkor ezt használod: https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/gm/5w30-dexos2-5l-p52900322/?gclid=CjwKCAiA47DTBRAUEiwA4luU2ceKbu9loNPB2SAZEbGRB2LRqm3jsRgGFWTas3iIqEwtIGt2_6jIIRoCxwgQAvD_BwE

Köszönöm.

Üdv,

Painkiller 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, painkiller írta:

 

Szeretném tudni hogy ez az olaj belevaló -e ha nem akkor esetleg tudnátok nekem írni konkrét márkákat (márka típus viszkozitás).

 

 

 

Hali, nekem Z13DTH van, benne Genuine GM Dexos2 5W30-as olajjal, szerintem ez minden modern Opel motorba jó. Sosem értettem ezt a mit tegyek bele kérdést (most nem rád gondolok, hanem úgy általában), az a legjobb és kb legolcsóbb, amit ehhez a motorhoz fejlesztettek ki. Asszem ez olyan megfoghatatlan dolog, hogy "én jobb olajat használok", eddig még senki sem bizonyította be, miért ne lenne jó a gyári GM Dexos2 olaj. Egyébként bármit tehetsz bele, csak teljesítse a Dexos 2-t. És szerintem 5W30-as legyen. És a megadott intervallumban cseréld mindig. Ez nálam egy év, bár csak 8000-ret megyek egy évben, azt ajánlják, évente kell. Szerintem semmi nem lenne, ha csak kétévente cseréném egyébként, de ez elhanyagolható tétel ahhoz képest, hogy még nem mertem meglépni, hogy ne cseréljem.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, painkiller írta:

Nekem is városon kívül megy az autó mert a lakhelyemtől messze dolgozom és Debrecenbe járok vele autópályán de épp megfigyeltem hogy rátöltöttem ma azt 1 az liter, de lehet hogy kicsit sok is volt mert ahogy olvastam az isuzu motorban lassan folyik vissza az olaj.

Gondolom akkor ezt használod: https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/gm/5w30-dexos2-5l-p52900322/?gclid=CjwKCAiA47DTBRAUEiwA4luU2ceKbu9loNPB2SAZEbGRB2LRqm3jsRgGFWTas3iIqEwtIGt2_6jIIRoCxwgQAvD_BwE

Igen, ez az.

Nem szoktam feltolteni csak kb. a ket jel kozott felutig, nezni pedig azonos korulmenyek kozott kell, pl. megallas utan 5 perccel. A betoltes utan nem erdemes nezegetni, csak miutan mentel vele. Ha a maximum folott van, az nem jo, akkor engedj le belole.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok, már beszereztem mindent hozzá. Egy kérdés merült fel bennem: Filtron 648/6 szűrőt vettem. A boltos szerint ez jobb, mert van benne egy szelep, ami nem engedi kifolyni az olajat belőle, így indításkor nem fog csörögni. (Merthogy az indításkori alacsony olajnyomás miatt nincs feszítve a lánc (ezen csak mosolyogtam..."érdekes" módon most sem csörög...:) ) Mindenesetre a kérdés, hogy van ennek a szelepnek bármi értelme? Vagy jobban járnék a szelep nélküli, hagyományos szűrővel?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Kishenceg írta:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok, már beszereztem mindent hozzá. Egy kérdés merült fel bennem: Filtron 648/6 szűrőt vettem. A boltos szerint ez jobb, mert van benne egy szelep, ami nem engedi kifolyni az olajat belőle, így indításkor nem fog csörögni. (Merthogy az indításkori alacsony olajnyomás miatt nincs feszítve a lánc (ezen csak mosolyogtam..."érdekes" módon most sem csörög...:) ) Mindenesetre a kérdés, hogy van ennek a szelepnek bármi értelme? Vagy jobban járnék a szelep nélküli, hagyományos szűrővel?

Köszi!

Szerintem a legtöbb szűrőben már ott a visszacsapó szelep. Van hogy nincs is a hagyományos értelemben vett szelep, hanem az egész szűrőbetét mozdul, és akadályozza meg a visszafolyást egy rugóval terhelve. Ha belenézel nem látni semmit, csak szétvágva lehet észrevenni. 

2754952-20180130-fXe4Gb.jpg

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Szerintem a legtöbb szűrőben már ott a visszacsapó szelep. Van hogy nincs is a hagyományos értelemben vett szelep, hanem az egész szűrőbetét mozdul, és akadályozza meg a visszafolyást egy rugóval terhelve. Ha belenézel nem látni semmit, csak szétvágva lehet észrevenni. 

 

A 648/6 az papirbetétes szűrő,a tetején van szelep

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.