Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

34 perce, kezdőkabriós írta:

Mennyire friss ez a lista? Nem találom benne az Eneos Dexos 2 és az új Castrol FST olajakat.

Nincs benne a "Genuine GM", azaz magyarul a gyari olaj sem... Illetve nyilvan az elso sorban szereplo ACDelco az, amelynek szallitoja a General Motors nevu, kozismert olajceg :)

   
Link to comment
Megosztás:

On 2017. január 6. at 11:43, kezdőkabriós írta:

A hatodik oszlopban (Baujahr) van egy dátum, 2006/01-től a 173/1D,   2015/12-ig 173D. Nézd meg a forgalmiban, hogy mikor készült az autód és az alapján tudsz választani.

Köszönöm megnéztem 2006.04 :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok! Ismét bajban vagyok..

 

H astra Z14XEP benzines motorba C2-C3 olaj önthető? Eddig csak ez volt. :D
Mert nem találok 5w30- 5w40 be olyat ami tudja A3, és a dexos2 vagy a GM-LL-A-025 szabványt.

0w30- 0w-40 be viszont van A3.
De 5-30 5-40 be nincs! Csak a gyári.
Gyári GM olaj jó??
C2-C3 Diesel autókba való http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/20090120/
Eddig Castrol Magnatec 5w-40 C3 http://castrolmintabolt.hu/doclib/424/cm5w40c3techn.pdf ment neki :(
Most Mobil 1 5-30 vettem ami szintén C olaj. http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx# Hiába tudja a dexos 2 könyve szerint nem belevaló.

 

82d07bupqlm9rihjh7fn.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Norbi10 írta:

 

Most Mobil 1 5-30 vettem ami szintén C olaj. http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx# Hiába tudja a dexos 2 könyve szerint nem belevaló.

 

 

Ezt hol látod, hogy nem jó bele? Szerintem ami a Dexos2-t teljesíti az jó bele.

"DEXOS 2: 2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket."

Azaz tudja a korábbi GM-LL-A-025 szabvány követelményeit, vagyis megfelel a benzinüzemű H Astrák motorjába.

 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Cserenkov írta:

Ezt hol látod, hogy nem jó bele? Szerintem ami a Dexos2-t teljesíti az jó bele.

"DEXOS 2: 2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket."

Azaz tudja a korábbi GM-LL-A-025 szabvány követelményeit, vagyis megfelel a benzinüzemű H Astrák motorjába.

 

 

Nem a dexos 2 a lényeg, hanem a ACEA szabvány, könyve szerint benzines gépekbe A3 való.

C3 új diesel motorokhoz.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, Norbi10 írta:

 

Nem a dexos 2 a lényeg, hanem a ACEA szabvány, könyve szerint benzines gépekbe A3 való.

C3 új diesel motorokhoz.

 

Mobil1 ESP Formula 5W30 motorolaj teljesíti a dexos2 szebványt? --> Igen. (http://www.mobil.com/english-US/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GLXXMobil-1-ESP-Formula-5W30)

A dexos2 magába foglalja a korábbi GM-LL-A-025 szabványt? --> Igen.

A GM-LL-A-025 szabvány benzinmotorokra lett jóváhagyva? --> Igen.

Az olaj gyártója szerint is alkalmas az olaj benzinmotorokhoz? --> igen. (Ld. fenti link.)

 

Ennek ellenére eltántoríthatatlanul szent meggyőződésed, hogy ez az olaj csak dízelmotorba jó, benzinesbe nem.  Most erre mit mondjak, vagy mi a kérdés? Ha ennyire így gondolod és ettől nyugszol meg, akkor ne használd!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Bat83 írta:

Érdeklődnék,hogy A13DTE motorkódú Meriva B-be mennyi fékfolyadék kell ha cseréltetném?

Esetleg tudtok oldalt linkelni ahol feltöltési mennyiségeket meg lehet találni?

Fel liternel biztos nem tobb, ha eleg ugyes az ember, annyi eleg, de ha tul sokat enged ki, tobb is kellhet. A szervizek nagy kiszerelesekkel dolgoznak, es elvileg 6 decit is szamlazhatnak, ha normalisak. A lenyeg az, hogy a cserehez szukseges mennyiseg azon is mulik, ki es hogy csinalja.

Ha vinni akarod, akkor kerdezd meg, mennyit vigyel. Ha fel litert mondanak, akkor profik, ha egy liternel tobbet. szelhamosok :)

Amugy szerintem sporolni nem igazan tudsz azzal, ha viszed, a markan pedig sok nem mulik, igy azert sem erdemes.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 20. at 8:25, Norbi10 írta:

Mert nem találok 5w30- 5w40 be olyat ami tudja A3, és a dexos2 vagy a GM-LL-A-025 szabványt.

0w30- 0w-40 be viszont van A3.
De 5-30 5-40 be nincs! Csak a gyári.
 

Na akkor itt a te olajad a gyárin kívül!

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000327/3755-TopTec46005W-30-27.0-en.pdf

5w30-as viszkozitású, külön fel van tüntetve az ACEA A3 (mellesleg a C3-is), tudja a dexos2-t és így természetesen a korábbi két GM szabványt is. :)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kishenceg írta:

ááá, ez csak  valami marketingfotó lehet a netről. :P

Nem tudom mi látszik belőle, a kamerával inkább a nívópálcára próbáltam fókuszálni, mert az a lényeg a kép szempontjából, ami kivételesen elég jól sikerült is. Nem mindig fókuszál oda elsőre, ahova szeretném. :)

A motortér azért messze nem makulátlan, de legalább az elérhető helyeket próbálom kulturált állapotban tartani. Igaz hogy nem kiállítás darab, használatban van és 12 év, valamint 272.000km nem kevés, de néha kompresszorral kifújkálni a port, letörölni a kézzel elérhető részeket, nekem nem fáradtság. Mikor olyan motorteret látok, ahol a központi leginkább szem előtt lévő részek, amik egy mozdulattal letörölhetőek lennének, koszosak, olajosak, porosak, sárosak, az bennem kissé az igénytelenség benyomását kelti.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

vicceltem, nem kell nagyon komolyan venni. :) én a külsejére (mosáskor az alját és a kerékjáratokat is külön mosom) és az utastérre vagyok háklis, morgok is miatta sokat a kölykökre. a motorteret viszont sosem törölgetem, feleslegesnek tartom. egyedül a faleveleket, etc. szoktam kitakarítani, ha véletlenül sikerült fa alatt parkolni. sárban nem megyek vele. a motormosástól meg egyenesen irtózok. cserébe nem olajos, sáros, max poros.

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Kishenceg írta:

vicceltem, nem kell nagyon komolyan venni. :) én a külsejére (mosáskor az alját és a kerékjáratokat is külön mosom) és az utastérre vagyok háklis, morgok is miatta sokat a kölykökre. a motorteret viszont sosem törölgetem, feleslegesnek tartom. egyedül a faleveleket, etc. szoktam kitakarítani, ha véletlenül sikerült fa alatt parkolni. sárban nem megyek vele. a motormosástól meg egyenesen irtózok. cserébe nem olajos, sáros, max poros.

A motort én se mostam soha. Az már tényleg túlzás. Félnék is, hogy valami beázik és elszáll. Az alját, kerékjáratokat télen a sós időben mosom alaposabban. Régebben gyakran mostam a kocsit. Most már sikerült leszoktatnom magam róla. :) Havi 1, nagyon ritkán ha indokolt 2 mosásban sikerült megállapodnom magammal. Most hogy itt a jó idő, megint itt a bogárszezon. Mosás után egy órával már tele van bogárhullákkal ugyan úgy a kocsi eleje. Így felesleges sűrűbben mosni. Belül a szőnyegeket épp tegnap mostam át. Nem használok gumiszőnyeget, télen-nyáron szövet van. Nem járok erdőben, terepen, ami következtében sáros lábbal kéne beszállnom. Másrészt a gumin azonnal látszik egy kis kosz is. Így jó nekem a szövet. Hetente kirázom, két hetente kiporszívózom és tiszta. Ilyenkor tavasszal szoktam szőnyegtisztítóval átdörzsölni, hogy a nem látható szennyeződéseket is eltávolítsam és jó illatuk legyen.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Cserenkov írta:

A motort én se mostam soha. Az már tényleg túlzás. Félnék is, hogy valami beázik és elszáll. Az alját, kerékjáratokat télen a sós időben mosom alaposabban. Régebben gyakran mostam a kocsit. Most már sikerült leszoktatnom magam róla. :) Havi 1, nagyon ritkán ha indokolt 2 mosásban sikerült megállapodnom magammal. Most hogy itt a jó idő, megint itt a bogárszezon. Mosás után egy órával már tele van bogárhullákkal ugyan úgy a kocsi eleje. Így felesleges sűrűbben mosni. Belül a szőnyegeket épp tegnap mostam át. Nem használok gumiszőnyeget, télen-nyáron szövet van. Nem járok erdőben, terepen, ami következtében sáros lábbal kéne beszállnom. Másrészt a gumin azonnal látszik egy kis kosz is. Így jó nekem a szövet. Hetente kirázom, két hetente kiporszívózom és tiszta. Ilyenkor tavasszal szoktam szőnyegtisztítóval átdörzsölni, hogy a nem látható szennyeződéseket is eltávolítsam és jó illatuk legyen.

Én sem járok erdőben, de én meg nem szeretem, amikor poros lesz a szőnyeg, mindig összeszedek valamit a cipőimmel, így nálam mindig bent van a gumiszőnyeg.:-)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Astra555 írta:

Én sem járok erdőben, de én meg nem szeretem, amikor poros lesz a szőnyeg, mindig összeszedek valamit a cipőimmel, így nálam mindig bent van a gumiszőnyeg.:-)

A szőnyeg ha poros lenne, megfogom és kirázom és már tiszta is. A gumit hiába rázom ki, ráragad a kosz csak ennyitől nem lesz olyan egységesen fekete mint új korában, ezért nem szeretem. Kinézetre is jobban szeretem a vastag plüss szőnyeget, mint egy gumi lapot. De kinek a pap... :)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 04. 03. at 9:21, Cserenkov írta:

A szőnyeg ha poros lenne, megfogom és kirázom és már tiszta is. A gumit hiába rázom ki, ráragad a kosz csak ennyitől nem lesz olyan egységesen fekete mint új korában, ezért nem szeretem. Kinézetre is jobban szeretem a vastag plüss szőnyeget, mint egy gumi lapot. De kinek a pap... :)

Én jó sokáig gumiszőnyeges voltam, de most nemrég áttértem a szövetre :) OPC felirat is van rajta :icon13: Most télen is az volt benn, egész jó.

Most nézem mennyire eltértünk a témától, bocsika... Nagyon szép a nivópálca is Cserenkov úr, teljesen jó az olajfogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

kb 1500km óta lett olajam cserélve, és mivel evett az autó ezért kb fél litert utántöltöttem.

A szerelő előttem töltötte bele az általam vett Castrol Edge Titanium FST 5w-40 dexos2 minősítésű olajat.

Kérdésem, ha majd cserélem az olajat, van e olyan amivel esetleg nem eszi vagy fogadjam el mert hallottam ez opel betegség.

Igaz nagyon sok volt a hidegindítás és a max 6km táv megtétele azaz volt hogy csak 70, max 80 fokra melegedett a hűtő.

Ekkor pedig a fordulatot is próbáltam mindig 1500 és 2200 között tartani, se nem kisebb se nem nagyobb, sajnos mégis volt olaj fogyasztás.

 

Autó az aláírásomban lévő.

Egyébként hibátlanul indul és megy is szépen, de azért érdekel van e olaj amivel esetleg nem eszi és még lehet nem is dexos 2-es esetleg.

vagy 0w30 vagy 0w40 kellene esetleg???

Előtte renault megane 2001 évjáratú autóm volt abban elf 5w40 evolution 900 nf olaj volt soha 1 decit se evett és hidegindítás, rövid táv (munkábajárás miatt) volt ott is bőven.

Módosítva : racpower
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.