Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!
S.O.S.-ben kérném a segítségeteket. 1,9 CDTI 120Le, Z19DT motoros astráról lenne szó. Ki mit javasol milyen olajat vegyek az autóba, eddig Castrol edge 5W-30 használtam, de váltani szeretnék. Ajánlották a MOBIL1 ESP 0W-40-et.. erről vélemény? Minden véleményt szívesen meghallgatok. Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv. Mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

S.O.S.-ben kérném a segítségeteket. 1,9 CDTI 120Le, Z19DT motoros astráról lenne szó. Ki mit javasol milyen olajat vegyek az autóba, eddig Castrol edge 5W-30 használtam, de váltani szeretnék. Ajánlották a MOBIL1 ESP 0W-40-et.. erről vélemény? Minden véleményt szívesen meghallgatok. Válaszotokat előre is köszönöm!

Miert szeretnel valtani, mit vetett a korabbi olaj?

Link to comment
Megosztás:

Sok negatív kritikát olvastam & hallottam róla, meg 1x szétment a turbóm is és a szerelő az olajra hivatkozott. Mellékesen tudni kell, hogy nálam 8000km-ként olaj csere van az autóban.

Es a szerelo milyen olajat ismer, amelyik mellett garantaltan soha egy turbo sem megy szet?

Reszemrol passz, sot, azt is megigerem, hogy barki barmit ajanl, hallgatni fogok :)

Egyebkent az en Z17DTH-mban a turbo meg garanciaban ment szet, 12e km-nel, amikor kapott egy rendkivuli olajcseret is, de egyebkent csak 30ezrenkent. Az elozo tulaj pont Castrol Edge 5W30-at hasznalt, en meg gyarit; lassan meglesz a 300e km, es koszoni jol van (kopp kopp).

Link to comment
Megosztás:

Es a szerelo milyen olajat ismer, amelyik mellett garantaltan soha egy turbo sem megy szet?

Reszemrol passz, sot, azt is megigerem, hogy barki barmit ajanl, hallgatni fogok :)

Egyebkent az en Z17DTH-mban a turbo meg garanciaban ment szet, 12e km-nel, amikor kapott egy rendkivuli olajcseret is, de egyebkent csak 30ezrenkent. Az elozo tulaj pont Castrol Edge 5W30-at hasznalt, en meg gyarit; lassan meglesz a 300e km, es koszoni jol van (kopp kopp).

a szerelő nyilván csak azt mondta, amit látott a turbón, erősen ki volt kopva 1-2 dolog amit ő az olajra fog. Nyilván ez nem biztos, hogy ettől az olajtól volt, sőt... Nem tudhatom milyen olajat használt az előző tulaj és azt sem, hogyan használta az autót.. Csak azt tudom mióta nálam van Én hogy használom és mit öntök bele.

Én ettől a nagy csere periódusoktól kicsit óvkodok, inkább cserélem többször az a biztos, 30.000km-nél már 3 cserén túl vagyok, attól baja tuti nem lesz.:D .. de ugye ezt már mindenki maga dönti el mikor cseréli.

Igazából erre Mobil1 ESP 0W-40-re vagyok kíváncsi, minden előírásnak megfelel és csak jót hallottam róla, azért gondoltam rákérdezek itt is hátha vki hozzáfűz vmi pozitívot vagy akár negatívot.:)

Link to comment
Megosztás:

Mahle olajszűrőről van valakinek tapasztalata? Megbízható?

Igen, megbizhato, eddig mindig a helyen volt, amikor indulni akartam, sosem csavargott el; ha pedig beszelek hozza, csondben tudomasulveszi, amit mondok :)

Egyebkent milyen tapasztalatokra gondolsz? Nem hiszem, hogy otthon barki szetszedne a hasznalt szuroket, es analizalna oket...

Link to comment
Megosztás:

Igen, megbizhato, eddig mindig a helyen volt, amikor indulni akartam, sosem csavargott el; ha pedig beszelek hozza, csondben tudomasulveszi, amit mondok :)

Egyebkent milyen tapasztalatokra gondolsz? Nem hiszem, hogy otthon barki szetszedne a hasznalt szuroket, es analizalna oket...

:D :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Igen, megbizhato, eddig mindig a helyen volt, amikor indulni akartam, sosem csavargott el; ha pedig beszelek hozza, csondben tudomasulveszi, amit mondok :)

Egyebkent milyen tapasztalatokra gondolsz? Nem hiszem, hogy otthon barki szetszedne a hasznalt szuroket, es analizalna oket...

Nem kell ahhoz análizélni. :D Elég megnézni olajcsere után milyen állapotban van.

Link to comment
Megosztás:

Es milyen allapotban kell lennie egy megbizhato szuronek?

Anno arrol ertekezett valaki, hogy a jo olaj az, ami cserekor is olyan szinu, mint betolteskor :)

Nem inkább az, ami jelentősen más színű? Inkább az olajban legyen a korom meg egyébb kosz, mint hogy lerakódjon valahol a motorban. Nem?

Link to comment
Megosztás:

Én arra gondolnék hogy az keni a tengelyét, miközben az 100 000 + percenkénti fordulat mellett 6-800 fokosan izzik.

És honnan kapja a turbó az olajat?

Opel turbót még sosem láttam, de a könyveim szerint a turbó tengelyénél általában nincs kenés, hanem működés közben felemelkedik és légrés keletkezik a tengely és az azt körülvevő "persely" között, vagyis nincs súrlódás a fémes felületek között. Ezen a "légpárnán" forog.

Persze ezek régi könyvek, velem egyidősek...

:icon7:

Link to comment
Megosztás:

És honnan kapja a turbó az olajat?

Opel turbót még sosem láttam, de a könyveim szerint a turbó tengelyénél általában nincs kenés, hanem működés közben felemelkedik és légrés keletkezik a tengely és az azt körülvevő "persely" között, vagyis nincs súrlódás a fémes felületek között. Ezen a "légpárnán" forog.

Persze ezek régi könyvek, velem egyidősek...

:icon7:

A motor olajterebol, egy csovon at... Sokfele turbo van, az autokban valamiert nem legparnasakat hasznalnak. Talan azert, mert sok az inditas es leallas, amikor meg/mar nincs meg a legparna, igy tulzottan kopna. Ez feltehetoen ott jo megoldas, ahol ritka a leallas, es nagyjabol allando a fordulatszam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Anno arrol ertekezett valaki, hogy a jo olaj az, ami cserekor is olyan szinu, mint betolteskor :)

Ez leginkább a motor kifogástalan állapotára utal. "Nem kerül" a karterba korom, üzemanyag, kipufogógáz, amit az olaj lemos a hengerfalról és szennyeződik.

Módosítva : Papplan
Link to comment
Megosztás:

Ez leginkább a motor kifogástalan állapotára utal. "Nem kerül" a karterba korom, üzemanyag, kipufogógáz, amit az olaj lemos a hengerfalról és szennyeződik.

Szerintem a korom, üzemanyag, kipufogógáz bizonyos mértékig(!) a motor üzemszerű működésével együtt jár. Mutass nekem egy olyan kifogástalan állapotú, akár vadonat új dízelmotort, amelyik egy molekulányi kormot nem termel!

Link to comment
Megosztás:

Ez leginkább a motor kifogástalan állapotára utal. "Nem kerül" a karterba korom, üzemanyag, kipufogógáz, amit az olaj lemos a hengerfalról és szennyeződik.

Ez nem egészen így van, minden motor termel valamilyen szinten kormot, az, hogy az olajadban nem látod a kormot, ergo egy csereperiódus alkalmával sem fekete vagy sötétebb mint volt az azt jelenti, hogy rossz az olaj, a rossz olaj nem fogja meg az ilyen jellegű lerakódásokat hanem "úszik a tetején", a jó olajnál pedig bekeveredik és leül, ettől lesz feketés a olaj egy idő után.

Tehát a feketébb olaj természetes jelenség ami ugyan olyan mint amikor beleöntötted az nem jó, de cáfoljátok meg ha nem így van, lehet, hogy tévedek...

Link to comment
Megosztás:

" rossz olaj nem fogja meg az ilyen jellegű lerakódásokat hanem "úszik a tetején", a jó olajnál pedig bekeveredik és leül,"

A "leül" verzió inkább a még rosszabb olaj esetére értendő, amikor szépen lerakja itt-ott olajsár formájában a szmötyit. A jó olajban ezeknek állandó lebegésben illik maradni, és ettől fekete.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Gondoltem, hogy félreértitek. Az idéző jelet nem vettétek figyelembe. De az vitathatatlan, hogy egy jó állapotú motorban nem lesz az olaj fekete pár ezer km-től. De egyre több lerakódás keletkezik, amnit a friss olaj tud majd valamennyire feloldani és szineződik tőle. A leülő szennyeződésnek én jobban örülnék, mint hogy végigjárja az olajjal a csapágyakat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.