hakapeszimaki Elküldve November10, 2011 Megoszt Elküldve November10, 2011 Hogyan cseréljünk izzót a középkonzolban? http://gallery.site.hu/u/Robz/Corsa_B/ Létezik egy másik tipusú középkonzol is, ott a ventilátor kapcsoló felett hátulról be van tekerve még két csavar, kitekerésük nélkül nem fog szétjönni. Köszönjük Robz a leírást! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Davee Elküldve November14, 2011 Megoszt Elküldve November14, 2011 Első Teleszkóp Csere Első lépésként az egyik oldalon emeld meg az autót, majd a kerék levétele után nyisd fel a motorháztetőt. Ezután a képen látható módon 6-os villás illetve 13-as csillag-villás kulccsal lazítsd meg a teleszkóp felső anyáját, erre azért van szükség, hogy a kivétel után könnyen ki lehessen tekerni. (Nem fog elfordulni, stb.) Ne tekerd le teljesen az anyát, csak annyira lazítsd meg, hogy később könnyen le tudd tekerni a szárról! Ezután az alsó részen kell a két csavart kilazítani, ehhez egy racsnis és egy csillag-villás kulcs a legjobb megoldás 18-as méretben! A csavarokat még nem kell kivenni, először a fenti képen látható két szélső csavart kell kilazítani, majd eltávolítani mindkét anyát és alátétet, ha megvolt, a két alsó csavart is kiveheted, ezután finoman ki lehet emelni egyben a „gólyalábat”. Ezután irány a műhely, és két puha fadarab közé be kell fogni a satuba az egész „gólyalábat”. Majd a fenti képen látható két rugó összehúzatóval, finoman egységesen összehúzatod a rugót, addig kell húzatni, amíg kézzel meg nem tudod mozdítani, ekkor már kiszabadult a rugó és nem feszíti a felső részt. Erősen javasolt, hogy levegős pisztollyal húzasd össze a rugót, mert a összehúzató kis menetemelkedése miatt sima kulccsal vagy racsnis kulccsal jó ideig eltart! Ha megvan, a felső részen az első lépésben látható módon teljesen le kell venni az anyát, toronycsapágyat, szilentet és a köztes távtartót. Érdemes sorrendben letenni az asztalra levétel után így nem kevered össze, amikor összerakod. A felső rész kiszabadítása után emeld le a rugót összehúzatott állapotban, a belső porvédő gumiharangban lehúzás közben elakadhat, rá kell segíteni és lejön szépen! Ezután leszeded a gumiharangot és a gumi távtartót. (A képeken már egy után gyártott teleszkóp látható, ha az eredetit vetted ki nem teljesen így néz ki, hanem a gumi távtartó mustár sárga színű és egy műanyag rögzítéses gumiharang van rajt). A szétszerelésnek innentől vége, mindent leszedtél a régiről! Itt kitérnék arra, hogy a teleszkópon kívül érdemes megvenni a gumiharangot/ütközőt, toronycsapágyat és szilentet is, mert a régi már nem lesz tökéletes visszaépítés után! Az összeszerelést az új teleszkóp satuba való befogatásával kell kezdeni, szintén az előző megoldással! Az új teleszkóp befogatása után először az új gumiharangot, majd az ütközőt kell ráhúzni a teleszkópra, illetve a gumiharangot az ütköző nagy részére is rá kell húzni, de ez adja magát. Ezután két gyorskötővel rögzíted alul-felül, elvileg adják a csomagba! Most megfogod erősen a teleszkóp szárát és végállásig kihúzód, ez fontos, mert a további lépéseknél nem tudnád folytatni! Miután végállásra húztad a teleszkópot finoman vissza kell tenni a rugót, megint rá kell segíteni kézzel a gumiharangnál hogy simán, bemenjen a helyére. Ha felraktad a rugót az alsó pontjánál figyelj, hogy a saját vájatába üljön bele a rugó vége, ez fontos! Ha befordítottad a helyére, elkezdheted sorrendben visszapakolni a felső részeket! Itt figyelni kell a felső ütköző pontra, itt is be kell állítani a rugót, de ne a rugót fordítsd, mert alul is elfordul, hanem a felső ütköző pontot! Miután visszapakoltál mindent a felső anyás rögzítőnél meg kell húzni az anyát, jól meg kell húzni, de nem véglegesen, csak azért kell, mert már kiengeded a rugót és ez a fő rögzítő. Most ki kell, engedi a rugó összehúzatókat, és készen van a teleszkópcsere! ;) A komplett „gólyaláb” visszaépítési lépései pont ugyan úgy vannak, mint a kiszedése csak fordított lépésekben! Miután beraktad, rögzíted a két alsó csavarral (nem húzod meg, csak beledugod), majd a felső két anyát is ráteszed, és finoman meghúzod, ezután alul felül véglegesen meg lehet húzni, és a középső teleszkópszár rögzítőt is meghúzhatod véglegesen, széttépni nem kell, de azért meg kell húzni! Kiegészítés: Általában az után gyártott teleszkópoknál a szár végén egy lapolás van, amit szinte semmivel nem lehet megfogni, ehhez érdemes legyártani a lenti képen látható egyszerű „kulcsot”! Patentfogó, csőfogó és egyéb módszerek nem ajánlottak, mert könnyedén el lehet nyírni a lapolást ezután már sehogy sem lehet megfogni! A képen egy szárra hegesztett imbusz csavar látható, ami egy méretesebb kalapáccsal meg lett lapítva pontosan annyira, hogy rámenjen a kérdéses pontra! Elméletileg minden szükséges dolgot leírtam, ha valamit nem tudnál, kérdezz és segítek! A képeken már egy után gyártott teleszkóp látható, ami egy másikra lett kicserélve, a gyári nem pont így néz ki, ezért a felső rögzítési pontnál méretbeli eltérések lehetnek! Forrás és további részletek: opelmuhely.com Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December19, 2011 Megoszt Elküldve December19, 2011 Pollenszűrő cseréje Pollenszűrő cseréje fontos dolog, hiszen ha már túl koszos és elhasználódott, akkor általában ez az ablakok párásodását okoza. Emellett véd a kintről behulló kosztól portól levelektől. Az elkoszolódott pollenszűrő miatt csökken mind a hűtés, mind pedig a fűtés hatékonysága, illetve az egészségre is ártalmas, ha nem szűrt levegő kerül az utastérbe. Minden modellben kivan alakítva a helye, akár klímás, akár anélküli modelről beszélünk. A klímásban más méretű a szűrő, ami hosszabb így érdemes lemérni vásárlás előtt. Nos, lássuk a csere menetét: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Technodome Elküldve December22, 2011 Megoszt Elküldve December22, 2011 Kilométeróra cseréje fordulatszámmérős órára (Benzines autóhoz van a leírás!) Először is meg kell állapítanod, hogy milyen órával szerelték a kocsidat. Létezik spirálos és elektromos km óra. Ezt, könnyen megtudod különböztetni, amin W szerepel az spirálos amin meg K. Másképp is megtudod még állapítani kinyitod a motorteret ha a váltótól megy befelé spirál a műszeregységhez akkor spirálos ellenkező esetben egyértelmű, hogy nem. Van még egy agy nélküli megoldás is amikor leállítod a kocsit menet közben, ha az óra azonnal leugrik nullára akkor bizony elektromos ha még mutat valami az óra és csökken akkor természetesen spirálos. Ha utólag szeretnél berakni fordulatszámmérős kilométerórát akkor meg kell nézned, hogy bevezették-e gyárilag neked a fordulatszámmérő zöld kábelét, ha megtaláltad nincs gond csak be kell tenni a műszeregységet. Viszont ha nem találod a zöld szálat akkor neked kell behúzni azt az ECU-tól a piros nyilall jelölt helyre. Zöld kábel behúzása az ecu-hoz: Anyósoldalon leszeded a burkolatot, ehhez először leszereled a kesztyűtartó alatti polcot, aztán még + egy csavart kihajtasz oldalt+ van egy torx csavar. Ezek után letudod szedni a burkolatot, alatta találod az Ecu-t. Az ecuből jönnek kábelek (ezek közt lesz egy zöld kábel), amik egy kis gyorscsatlakozóba futnak tovább, ami az ecut tartó fémkeretre van ráfogatva. Ez a gyorscsatlakozó belemegy egy másik csatlakozóba és innen a zöld szál már nem megy tovább. Simán lehet látni, hisz ha megszámolod a kábeleket egyel kevesebb megy tovább és az pont zöld színű lesz. Ezt a kábelt kell megcsapolni és elvezetni hátul fel, egészen az óraegységig. Az óraegységre egy csatlakozó megy rá, ennek a csatlakozónak a felső sorában jobbról a 9-ik pin, a mellékelt kép jelzi oda kell kötni, itt szükség lesz egy rézdarabra amit beletuszkolsz. Erre a rézdarabra ráforrasztod az ecutól húzott kábelt. Ezután visszateszed az óraegységet, de még ne kösd rá a spirált, beindítod a kocsit és akkor úgyis látod hogy megy e vagy sem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts