Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • Hozzászólások 578
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Más okosság, a betétszűrő.Több haszna van, mint a direktnek.Értelemszerűen drága is ca. 17e. környéke, márkától függően.

A direktszűrő is csak akkor adhat plusz teljesítményt, ha tökéletesen le tudod rekeszteni a motortér forró levegőjétől.

a "betétszűrő"-t nem ismerem.ezt a gyári levegőszűrőbetét helyére kell rakni?nekem meg van oldva,hogy ne a motortérből szívja a levegőt.mennyit érne ez?

:) :) :) :D :lol: :lol: :lol:

Elküldve
a "betétszűrő"-t nem ismerem.ezt a gyári levegőszűrőbetét helyére kell rakni?...

Igen, nekem C14NZ-ben ilyen van. Ahol nem lehet komolyabb átalakítás nélkül bearkni a direktszűrőt, ott lehet használni. Nekem van egy légtömegmérő a szűrőház előtti csőben, úgyhogy nem lehetett volna egyszerűen megoldani.

Én K&N-t vettem, meg hozzá tisztító cuccot. Ugyanúgy néz ki, mint a hagyományos szűrő (nekem az a kerek alakú van), csak más a színe, meg kicsivel több levegőt enged át, és nem kell a csereperióduskor kidobni, mert lehet a hozzávaló szettel tisztítani.

Úgy tudom, hogy ezt 10.000 Km-enként kell kicsit áttisztítani, a direktszűrőket meg 8.000-enként.

Elküldve
Csinálj egy képet arról a motortérről lécci!

Na, ilyenek sikerültek az este:

P2180008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

P2180006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem.

Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van.

Elküldve
Na, ilyenek sikerültek az este:

http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180008_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180006_www...ltoltes.hu_.jpg

Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem.

Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van.

van egy termosztát a légszűrő házban,onnan jön ez a vákum cső és a beszívott levegő hőjét szabályozza.az egy vákumdob amire rámegy és az egy ajtót működtet amivel szabályozzák hogy mennyi meleg levegőt szívjon a kipuff. csonkról.az egészet a szűrőházban lévő termosztát vezényli.ezért nem kell téli/nyári állást állítani.így nagyjából állandó a beszívott lev.hője.......általában már ennyi idősen nem működnek.....

Képeket levettem linkre.

Üdv.: S.S.

Elküldve
Na, ilyenek sikerültek az este:

http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180008_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180006_www...ltoltes.hu_.jpg

Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem.

Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van.

Így van, ahogy István írja, az egy vákuumos működtetésű szelep. :)

Elküldve
Így van, ahogy István írja, az egy vákuumos működtetésű szelep. :D

Vagyis kvázi egy automatikus téli/nyári átállító :) A lényeg, hogy a hosszútávú működéshez szerintem szükséges, szóval a direktszűrő emiatt nem játszik.

Elküldve
Vagyis kvázi egy automatikus téli/nyári átállító :) A lényeg, hogy a hosszútávú működéshez szerintem szükséges, szóval a direktszűrő emiatt nem játszik.

nem feltétlenül kell,ha bevállalod hogy amíg nem melegszik be a moci kissé(sztem nem nagyon érezhetően)torppani fog,mondjuk csak igazán nagy hidegben.

télen lenne anyi előnye,hogy hideg levegővel jobb a moci teljesítménye.volt karbis mocim és nekem ez ki volt kötve,nem volt változás még fogyiban sem.

Elküldve
nem feltétlenül kell,ha bevállalod hogy amíg nem melegszik be a moci kissé(sztem nem nagyon érezhetően)torppani fog,mondjuk csak igazán nagy hidegben.

télen lenne anyi előnye,hogy hideg levegővel jobb a moci teljesítménye.volt karbis mocim és nekem ez ki volt kötve,nem volt változás még fogyiban sem.

Igen, a teljesítménynövelésnek ezt a formáját ismerem, de nem szívesen bolygatnék meg egy ilyen gyárilag beállított dolgot.

Szerintem hosszútávon káros terhelés lenne a motornak, főleg télen, nem beszélve az állandó motorhibajelzésről, amit szerintem

biztos, hogy generálna az ECU emiatt.

Elküldve
Igen, a teljesítménynövelésnek ezt a formáját ismerem, de nem szívesen bolygatnék meg egy ilyen gyárilag beállított dolgot.

Szerintem hosszútávon káros terhelés lenne a motornak, főleg télen, nem beszélve az állandó motorhibajelzésről, amit szerintem

biztos, hogy generálna az ECU emiatt.

bocs,de ha jól láttam ez egy karbis ohc moci.ebbe hol van ECU?

Elküldve
bocs,de ha jól láttam ez egy karbis ohc moci.ebbe hol van ECU?

Nem, ez injektoros (központi befecskendező). C14NZ.

Biztos hogy nem. Nem is megy rá elektromos vezeték.

Az igaz, csak vákumcső. De azért inkább nem eröltetném azt az állandó hideg levegőt.

Elküldve
Ez is egy szempont. Én inkább az állandó meleg levegőt nem erőltetném. :)

Nálam is az állandóságon van a hangsúly. Gondolom, ha megvan az üzemi hőfok, akkor az a hőgenyó már beengedi a hűvösebbet nem?

Elküldve
Nálam is az állandóságon van a hangsúly. Gondolom, ha megvan az üzemi hőfok, akkor az a hőgenyó már beengedi a hűvösebbet nem?

Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik.

Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót.

Elküldve
Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik.

Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót.

jó válasz.

Elküldve
Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik.

Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót.

Ezek szerint azzal járnék a legjobban, ha a jól bevált régi módszert követve lenne egy téli/nyári manuálisan átállítható szerkezetem :)

Elküldve

Nekem a (Mitsu) Turboban ez vákuumszelepes megoldással volt kialakítva. Szerintem hasonlót rá lehet fabrikálni bármilyen motorra. Ugyanolyan elven müxik, mint a mechanikus, csak automatán.

Amíg a motor be nem melegedett, addig alapállásban a kipuff felől nyomta a "meleget". Amikor a moci bemelegedett (a külső körben elkezdett menni a hűtőfolyadék) akkor egy gomba egy elektromos vákuumszelepet kinyitott, ami a szívócső vákuummal eltekerte a terelőlapot és onnantól kintről nyomta a "hideget"

A teljes vákuumos rendszert (gomba, szelep, működtető membrán) szerintem 1000 Ft-ért odaadják a Mitsu bontóban, (1.4 és 1.6 turbón ez volt, de asszem később a sima 1.3 és 1.5 benzineseken is) aztán már csak rá kell applikálni a meglévő mechanikus elemekre.

Elküldve
Nekem a (Mitsu) Turboban ez vákuumszelepes megoldással volt kialakítva. Szerintem hasonlót rá lehet fabrikálni bármilyen motorra. Ugyanolyan elven müxik, mint a mechanikus, csak automatán.

Amíg a motor be nem melegedett, addig alapállásban a kipuff felől nyomta a "meleget". Amikor a moci bemelegedett (a külső körben elkezdett menni a hűtőfolyadék) akkor egy gomba egy elektromos vákuumszelepet kinyitott, ami a szívócső vákuummal eltekerte a terelőlapot és onnantól kintről nyomta a "hideget"

A teljes vákuumos rendszert (gomba, szelep, működtető membrán) szerintem 1000 Ft-ért odaadják a Mitsu bontóban, (1.4 és 1.6 turbón ez volt, de asszem később a sima 1.3 és 1.5 benzineseken is) aztán már csak rá kell applikálni a meglévő mechanikus elemekre.

Ilyen vákuumos szelep van a C14NZ-ben is, csak azt nem tudom, mi vezérli, valahova a folytószelepházhoz megy a vákuumcsöve. Kéne egy dieseles hőgomba, amivel a dúsítást kapcsolják a dieselekben, és azzal működtetni.

Elküldve
...Kéne egy dieseles hőgomba, amivel a dúsítást kapcsolják a dieselekben, és azzal működtetni.

Vagy egy bovdennel vezérelt kis átállító az utastérbe, ha jobban akarsz menni, csak átkapcsolod hideg szívásra :)

Elküldve
Vagy egy bovdennel vezérelt kis átállító az utastérbe, ha jobban akarsz menni, csak átkapcsolod hideg szívásra :)

Akkor az nem C14NZ motor, ezeknél automatikus a dolog. De amit írtam, az kivitelezhető arra is.

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.