Tápiószecső Elküldve Február15, 2008 Elküldve Február15, 2008 súlyt nem tudok csökkenteni,mit dobjak ki:fűthető üléseket,klímát? Akár. :) De nem kell, csak mint lehetőséget hoztam fel. Nem tetszik az út, ne járj rajta. :)
nagy istván Elküldve Február15, 2008 Elküldve Február15, 2008 Más okosság, a betétszűrő.Több haszna van, mint a direktnek.Értelemszerűen drága is ca. 17e. környéke, márkától függően. A direktszűrő is csak akkor adhat plusz teljesítményt, ha tökéletesen le tudod rekeszteni a motortér forró levegőjétől. a "betétszűrő"-t nem ismerem.ezt a gyári levegőszűrőbetét helyére kell rakni?nekem meg van oldva,hogy ne a motortérből szívja a levegőt.mennyit érne ez? :) :) :) :D :lol: :lol: :lol:
Stefan Elküldve Február18, 2008 Elküldve Február18, 2008 a "betétszűrő"-t nem ismerem.ezt a gyári levegőszűrőbetét helyére kell rakni?... Igen, nekem C14NZ-ben ilyen van. Ahol nem lehet komolyabb átalakítás nélkül bearkni a direktszűrőt, ott lehet használni. Nekem van egy légtömegmérő a szűrőház előtti csőben, úgyhogy nem lehetett volna egyszerűen megoldani. Én K&N-t vettem, meg hozzá tisztító cuccot. Ugyanúgy néz ki, mint a hagyományos szűrő (nekem az a kerek alakú van), csak más a színe, meg kicsivel több levegőt enged át, és nem kell a csereperióduskor kidobni, mert lehet a hozzávaló szettel tisztítani. Úgy tudom, hogy ezt 10.000 Km-enként kell kicsit áttisztítani, a direktszűrőket meg 8.000-enként.
FPepe Elküldve Február18, 2008 Elküldve Február18, 2008 ...Nekem van egy légtömegmérő a szűrőház előtti csőben... C14NZ-n?? :)
Stefan Elküldve Február18, 2008 Elküldve Február18, 2008 C14NZ-n?? :) Valami kábel megy oda egy kütyüre :D
FPepe Elküldve Február18, 2008 Elküldve Február18, 2008 Valami kábel megy oda egy kütyüre :) Csinálj egy képet arról a motortérről lécci!
Stefan Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Csinálj egy képet arról a motortérről lécci! Na, ilyenek sikerültek az este: Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem. Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van.
nagy istván Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Na, ilyenek sikerültek az este: http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180008_www...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180006_www...ltoltes.hu_.jpg Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem. Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van. van egy termosztát a légszűrő házban,onnan jön ez a vákum cső és a beszívott levegő hőjét szabályozza.az egy vákumdob amire rámegy és az egy ajtót működtet amivel szabályozzák hogy mennyi meleg levegőt szívjon a kipuff. csonkról.az egészet a szűrőházban lévő termosztát vezényli.ezért nem kell téli/nyári állást állítani.így nagyjából állandó a beszívott lev.hője.......általában már ennyi idősen nem működnek..... Képeket levettem linkre. Üdv.: S.S.
FPepe Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Na, ilyenek sikerültek az este: http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180008_www...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/080219/P2180006_www...ltoltes.hu_.jpg Egyébként valószínűleg tényleg nem légtömegmérő, hanem hőmérséklet érzékelő lesz szerintem. Ezeken már nincsen az a téli/nyári átállító, mint a régebbi karburátorosakon és gondolom ahhoz van, mert gyanúsan pont a kipufogócsőtől szívott meleg levegő rész fölött van. Így van, ahogy István írja, az egy vákuumos működtetésű szelep. :)
Stefan Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Így van, ahogy István írja, az egy vákuumos működtetésű szelep. :D Vagyis kvázi egy automatikus téli/nyári átállító :) A lényeg, hogy a hosszútávú működéshez szerintem szükséges, szóval a direktszűrő emiatt nem játszik.
nagy istván Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Vagyis kvázi egy automatikus téli/nyári átállító :) A lényeg, hogy a hosszútávú működéshez szerintem szükséges, szóval a direktszűrő emiatt nem játszik. nem feltétlenül kell,ha bevállalod hogy amíg nem melegszik be a moci kissé(sztem nem nagyon érezhetően)torppani fog,mondjuk csak igazán nagy hidegben. télen lenne anyi előnye,hogy hideg levegővel jobb a moci teljesítménye.volt karbis mocim és nekem ez ki volt kötve,nem volt változás még fogyiban sem.
Stefan Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 nem feltétlenül kell,ha bevállalod hogy amíg nem melegszik be a moci kissé(sztem nem nagyon érezhetően)torppani fog,mondjuk csak igazán nagy hidegben. télen lenne anyi előnye,hogy hideg levegővel jobb a moci teljesítménye.volt karbis mocim és nekem ez ki volt kötve,nem volt változás még fogyiban sem. Igen, a teljesítménynövelésnek ezt a formáját ismerem, de nem szívesen bolygatnék meg egy ilyen gyárilag beállított dolgot. Szerintem hosszútávon káros terhelés lenne a motornak, főleg télen, nem beszélve az állandó motorhibajelzésről, amit szerintem biztos, hogy generálna az ECU emiatt.
nagy istván Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 Igen, a teljesítménynövelésnek ezt a formáját ismerem, de nem szívesen bolygatnék meg egy ilyen gyárilag beállított dolgot. Szerintem hosszútávon káros terhelés lenne a motornak, főleg télen, nem beszélve az állandó motorhibajelzésről, amit szerintem biztos, hogy generálna az ECU emiatt. bocs,de ha jól láttam ez egy karbis ohc moci.ebbe hol van ECU?
Tápiószecső Elküldve Február19, 2008 Elküldve Február19, 2008 amit szerintem biztos, hogy generálna az ECU emiatt. Biztos hogy nem. Nem is megy rá elektromos vezeték.
Stefan Elküldve Február20, 2008 Elküldve Február20, 2008 bocs,de ha jól láttam ez egy karbis ohc moci.ebbe hol van ECU? Nem, ez injektoros (központi befecskendező). C14NZ. Biztos hogy nem. Nem is megy rá elektromos vezeték. Az igaz, csak vákumcső. De azért inkább nem eröltetném azt az állandó hideg levegőt.
Tápiószecső Elküldve Február20, 2008 Elküldve Február20, 2008 Az igaz, csak vákumcső. De azért inkább nem eröltetném azt az állandó hideg levegőt. Ez is egy szempont. Én inkább az állandó meleg levegőt nem erőltetném. :)
Stefan Elküldve Február20, 2008 Elküldve Február20, 2008 Ez is egy szempont. Én inkább az állandó meleg levegőt nem erőltetném. :) Nálam is az állandóságon van a hangsúly. Gondolom, ha megvan az üzemi hőfok, akkor az a hőgenyó már beengedi a hűvösebbet nem?
Tápiószecső Elküldve Február20, 2008 Elküldve Február20, 2008 Nálam is az állandóságon van a hangsúly. Gondolom, ha megvan az üzemi hőfok, akkor az a hőgenyó már beengedi a hűvösebbet nem? Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik. Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót.
nagy istván Elküldve Február20, 2008 Elküldve Február20, 2008 Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik. Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót. jó válasz.
Stefan Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 Az elv ez, de gondolod hogy a hő utána nem oda akar menni (éppen felfelé), ha a cső oda van vezetve? Másrészt biztosan tudod, hogy jól működik? A leömlőnél többszáz fok van, az még akkor is melegít ott rendesen, ha jól működik a szerkezet. Szerintem, ha nem jársz túlnyomórészt rövidtávokra 10-15 km, akkor nem szükséges. És ez is főleg télre vonatkozik. Én inkább figyelnék a bemelegedésre, még ha 1 perccel tovább is tart, és utána legalább nem fogná vissza az autót. Ezek szerint azzal járnék a legjobban, ha a jól bevált régi módszert követve lenne egy téli/nyári manuálisan átállítható szerkezetem :)
Hic Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 Nekem a (Mitsu) Turboban ez vákuumszelepes megoldással volt kialakítva. Szerintem hasonlót rá lehet fabrikálni bármilyen motorra. Ugyanolyan elven müxik, mint a mechanikus, csak automatán. Amíg a motor be nem melegedett, addig alapállásban a kipuff felől nyomta a "meleget". Amikor a moci bemelegedett (a külső körben elkezdett menni a hűtőfolyadék) akkor egy gomba egy elektromos vákuumszelepet kinyitott, ami a szívócső vákuummal eltekerte a terelőlapot és onnantól kintről nyomta a "hideget" A teljes vákuumos rendszert (gomba, szelep, működtető membrán) szerintem 1000 Ft-ért odaadják a Mitsu bontóban, (1.4 és 1.6 turbón ez volt, de asszem később a sima 1.3 és 1.5 benzineseken is) aztán már csak rá kell applikálni a meglévő mechanikus elemekre.
FPepe Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 Nekem a (Mitsu) Turboban ez vákuumszelepes megoldással volt kialakítva. Szerintem hasonlót rá lehet fabrikálni bármilyen motorra. Ugyanolyan elven müxik, mint a mechanikus, csak automatán. Amíg a motor be nem melegedett, addig alapállásban a kipuff felől nyomta a "meleget". Amikor a moci bemelegedett (a külső körben elkezdett menni a hűtőfolyadék) akkor egy gomba egy elektromos vákuumszelepet kinyitott, ami a szívócső vákuummal eltekerte a terelőlapot és onnantól kintről nyomta a "hideget" A teljes vákuumos rendszert (gomba, szelep, működtető membrán) szerintem 1000 Ft-ért odaadják a Mitsu bontóban, (1.4 és 1.6 turbón ez volt, de asszem később a sima 1.3 és 1.5 benzineseken is) aztán már csak rá kell applikálni a meglévő mechanikus elemekre. Ilyen vákuumos szelep van a C14NZ-ben is, csak azt nem tudom, mi vezérli, valahova a folytószelepházhoz megy a vákuumcsöve. Kéne egy dieseles hőgomba, amivel a dúsítást kapcsolják a dieselekben, és azzal működtetni.
Stefan Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 ...Kéne egy dieseles hőgomba, amivel a dúsítást kapcsolják a dieselekben, és azzal működtetni. Vagy egy bovdennel vezérelt kis átállító az utastérbe, ha jobban akarsz menni, csak átkapcsolod hideg szívásra :)
FPepe Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 Vagy egy bovdennel vezérelt kis átállító az utastérbe, ha jobban akarsz menni, csak átkapcsolod hideg szívásra :) Akkor az nem C14NZ motor, ezeknél automatikus a dolog. De amit írtam, az kivitelezhető arra is.
Stefan Elküldve Február21, 2008 Elküldve Február21, 2008 Akkor az nem C14NZ motor, ezeknél automatikus a dolog. De amit írtam, az kivitelezhető arra is. Tudom, csak a "kéne" szóra reagáltam :D :)
Recommended Posts