wookie Elküldve Június1, 2014 Megoszt Elküldve Június1, 2014 De most komolyan. Egy sima uv szűrő fólia színtelen nem? Az meg ránézésre nem látszik hogy fóliázott, tehát meg sem fogják mérni a fényáteresztést.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június1, 2014 Megoszt Elküldve Június1, 2014 A sima UV szűrő gyakorlatilag színtelen, de attól ugyanolyan meleg lesz a kocsiba, csak nehezebben barnulsz le. A keményebb dió az infra tartományba eső sugarak távol tartása az utastértől. Ahhoz meg muszáj valamilyen fém vagy kerámiaréteg alkalmazása, ami színezetet is ad. Amit én szerettem volna feltenni, az a Llumar AIR75-ös fólia, aminek a látható fényáteresztése 73%. Ebből lejön az üveg által elnyelt 7% ami ugye 66%, tehát 4%-al alatta marad a megengedettnek. Engem persze nem zavarna, de a rend éber őrei ha rámérnek akkor 30 Mátyás + szedhetem le a fóliát. Ha az egész autó ilyennel lenne fóliázva, biztosan nem vennék észre, mert abszolút nem feltűnő, de mivel a B oszloptól sötétebb van feltéve, esélyes hogy kötekedni fognak. Ami megoldás lehet erre, az az AIR80-as fólia, az 78% körül enged át, azzal pont beleférne még, viszont annak az infraszűrő képessége is ennyivel gyengébb. Ez esetben meg olcsóbb (gyanítom jobb is) ha szerzek bontott, hővédett üveget. De most komolyan. Egy sima uv szűrő fólia színtelen nem? Az meg ránézésre nem látszik hogy fóliázott, tehát meg sem fogják mérni a fényáteresztést.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 A c20ne is euro II-es, de Magyarországon a 96 előtti autókat egységesen euro I-esként kezelik, mert nincs a besorolásra vonatkozó adatbázisa a közlekedési hatóságnak. Tény, hogy nem mérés alapján döntik el, hogy milyen besorolást kap az autó, de nem is egy dátum alapján. Minden motor típust besoroltak valahova, amikor először regisztrálták. A "C"-s motorok olyan régóta léteznek, hogy az euro norma még egy felvetés sem volt, amikor ezek már régen ott ültek a kadettek, ávekik, ákorzák elejében, így nyilván nem kaptak euro besorolást. Később, amikor ez már létezett, természetesen sok motor megkapta, de kötelező csak 96-tól lett. Ez nem azt jelenti, hogy 96 előtt ilyen nem volt. (itt van a 94-es DR-em, 2-es euro besorolással) A 96-os varázs-szám amin mindenki pörög, pont annyit jelent, mint 2004 a 2 légzsákkal, meg az ABS-el. Azért mert akkortól nem lehetett új autót üzembe helyezni nélkülük, egy pár évvel előtte is létezett. Tenném is fel ha lehetne, de az a baj, hogy a sima üvegre sem szabályos :( A színezetlenre fölfér. Amikor fóliáztuk az enyémet, megmértük az üveget, aztán tettünk rá egy 5 centis cafatot egy előző fóliázás maradékából, (megjegyzem színe is volt, ne csak egy uv/betörésvédő) és még az ablakkal együtt is határértéken belül volt. Színezett üveg ami helyből bukó, ott sokszor már a gyári színezés is túllépi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Akkor vagy az ő műszerük nincs jól kalibrálva, vagy nekem van valami fura üvegem, de mi is megpróbáltuk ugyanígy és 66%-ot mutatott, úgyhogy annyiban is hagytam a dolgot. A színezetlenre fölfér. Amikor fóliáztuk az enyémet, megmértük az üveget, aztán tettünk rá egy 5 centis cafatot egy előző fóliázás maradékából, (megjegyzem színe is volt, ne csak egy uv/betörésvédő) és még az ablakkal együtt is határértéken belül volt. Színezett üveg ami helyből bukó, ott sokszor már a gyári színezés is túllépi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Akkor vagy az ő műszerük nincs jól kalibrálva, vagy nekem van valami fura üvegem, de mi is megpróbáltuk ugyanígy és 66%-ot mutatott, úgyhogy annyiban is hagytam a dolgot. Pedig még az ablakot se mostam le :D Nem hiszem hogy elmérés lett volna. Errant kollégának fönt is van pár éve ugyan az a fólia amit én csak fölpróbáltam, műbizit megkapta róla, sose érdekelt senkit, pedig ő is egy tipikus "kiszedegetős" autóval jár. Szerintem idén fogom fölrakni a 2 elsőt én is, mert ahányszor a hátsó ülésre nyúlok, annyiszor csap meg az érzés, hogy ott mennyivel jobb idő van... Ha egy üdítőt dobok be a hátsó lábtérbe, érezhetően jobb érzés előszedni, mint ha magam mellé teszem előre. Mióta normális fóliám van azóta érzem, hogy mennyire jó tud lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korkki Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Sziasztok! Abban kérném a segítségeteket, hogyha valakit tudtok, akkor van egy eladó F Astra baloldali mechanikus ablakemelő szerkezetem 3 ajtóshoz. Részleteket illetve képeket nagyon szívesen küldök e-mailben. Előre is köszönöm! Sziasztok Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 ritka :D Így múlik el a dicsőség... Annak idején ez 1 millió forint volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Tudom hogy nem ide kéne írnom,de ezt többen olvassák! Keresek váltótartó bakot! CSAK eredeti GM érdekel JÓ állapotú, nem baj ha 15 éves! :D Gyári száma: 90344690 Így nézz ki: http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu?cikkkod=40%2013%200030/LA#.U4yR7nJ_uBc A legördülő listában látható milyen típusokhoz jó! Nekem ugye Vekibe kőne! :icon1: Előre is köszönöm. Pü-be várom az ajánlatokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Így múlik el a dicsőség... Annak idején ez 1 millió forint volt. Annyit tennék csak hozzá a pontosítás kedvéért, hogy ez az ár csak a magyarországi gyártás indításakor az első nemtudom hány száz autóra volt érvényben 1992-ben és csak a teljesen fapados alap verzióra amiben akkor még rádió és DID, TID, MID kijelző sem volt csak egy kis digitális óra ezek helyén. Aztán folyamatosan emelkedett az ár és egyre több minden bekerült szériába. 1996-ban már közel a duplájáért vásárolták szüleim újonnan. Mindössze két extrát kértek az autóba, vezetőoldali légzsákot és metál fényezést. Ekkor már széria volt a car300-as rádió és a TID kijelző. CD, CDX, GSi felszereltséggel csak a németországi Bochum-i gyárban szereltek össze astrát, Magyarországon ez nem volt piacképes azaz megfizethető. Csak a BC több százezer forint feláras extra volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Annyit tennék csak hozzá a pontosítás kedvéért, hogy ez az ár csak a magyarországi gyártás indításakor az első nemtudom hány száz autóra volt érvényben 1992-ben és csak a teljesen fapados alap verzióra amiben akkor még rádió és DID, TID, MID kijelző sem volt csak egy kis digitális óra ezek helyén. Aztán folyamatosan emelkedett az ár és egyre több minden bekerült szériába. 1996-ban már közel a duplájáért vásárolták szüleim újonnan. Mindössze két extrát kértek az autóba, vezetőoldali légzsákot és metál fényezést. Ekkor már széria volt a car300-as rádió és a TID kijelző. CD, CDX, GSi felszereltséggel csak a németországi Bochum-i gyárban szereltek össze astrát, Magyarországon ez nem volt piacképes azaz megfizethető. Csak a BC több százezer forint feláras extra volt. 96os magyar árlistán a fedélzeti számítógép mint tétel szerepel, de ára nincs és opcióként sem választható. Egyedül a sporty felszereltséghez volt széria, aminek az akkori ára 4.961.100ft volt. 99es gastra listáján a bc amúgy 106e ft Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 Üdv. Tudom hogy nem pont itt a helye, de eladó az olajkályhám. Természetesen nem makulátlan, de rendszeresen karbantartott. Nem "megszabadulni" akarok tőle. 96 os F caravan. Januárban volt műszaki, vadonatúj gumikkal, alufelnin. Elektromos napfénytető, elektromos első ablakok, központizár. Fél éve kapott körbe komplett új féket. Vadonatúj hátsó lengéscsillapítók. Nem eszi az olajat, motorikusan kifogástalan. Rozsdamentes kaszni. Ár. 350 e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június2, 2014 Megoszt Elküldve Június2, 2014 96os magyar árlistán a fedélzeti számítógép mint tétel szerepel, de ára nincs és opcióként sem választható. Egyedül a sporty felszereltséghez volt széria, aminek az akkori ára 4.961.100ft volt. 99es gastra listáján a bc amúgy 106e ft Nem semmi ár. Az én akkori fullos CD Caravan-om 92-ben mennyi lehetett? A G Astra már egy más tészta, ott már nem volt olyan nagy durranás a Bc, a kijelző méretét is csökkentették, ma meg már lassan minden normális autóban alapfelszereltség lesz, a betűméret meg egyre kisebb. Az f-é pont azért tetszik mert nagy és jól látható. Úgy tudtam csak a lengyel classic-okhoz nem lehetett már egyáltalán rendelni. Egyes extrákat csak több mindennel együtt lehetett kérni, ez jócskán megdobta az árát főleg akkor ha olyan extrát is kértél amit nálunk nem szereltek be pl fedélzeti computer, riasztó...stb. Ez esetben csak import beszerzésű autó jöhetett volna szóba ami tovább emelte volna az árat és az árfolyamváltozást is figyelembe kellett volna venni. Talán ezért nincs tételes ára a listában mert egyedi árat kértek volna le Nélmetországból. Az importnak nem nagyon örültek mert a magyarországi márkakereskedések akkoriban a magyar gyártású astrák eladására voltak utasítva és le is beszélték az ügyfelet ha import magasabb felszereltségű autó került szóba. Sokkal többet kellett volna várni az autóra és az ár is jóval magasabb, tehát adta magát, hogy ne legyen import. Ezért van, hogy a magyarországi astrák többnyire fapadosak, 1,4-es és 1,6-osak. Ha mindenképpen kellett akkor inkább bizonyos nem túl bonyolult extrákat pl. riasztó, de egy időben a központi zárat is utólag építették be a márkaszervízben, így jóval olcsóbban jött ki az új autó ára mint német import esetén. Persze az utólag beépített extrák sok esetben nem azonosak a gyárival pl riasztót azt biztosan tudom, hogy nem gyárit szereltek be mert az komolyabb átalakítást igényelt volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 A classicokhoz talan az elablak volt gyari amit lehetett rendelni, de meg az sem biztos. A legtobb extrat itthon kokanyoltak belejuk.Riaszto/kpzar hanyast ismerem. Ugy basztam ki az autobol hogy csak na. Illetve kapott egy 95os gsi felszereltsegu koteget, igy sok gyari extrat csak fel kellett csavarozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Üdv. Tudom hogy nem pont itt a helye, de eladó az olajkályhám. Természetesen nem makulátlan, de rendszeresen karbantartott. Nem "megszabadulni" akarok tőle. 96 os F caravan. Januárban volt műszaki, vadonatúj gumikkal, alufelnin. Elektromos napfénytető, elektromos első ablakok, központizár. Fél éve kapott körbe komplett új féket. Vadonatúj hátsó lengéscsillapítók. Nem eszi az olajat, motorikusan kifogástalan. Rozsdamentes kaszni. Ár. 350 e. De jól jött volna ez félévvel ezelőtt... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június3, 2014 Megoszt Elküldve Június3, 2014 Annyit tennék csak hozzá a pontosítás kedvéért, hogy ez az ár csak a magyarországi gyártás indításakor az első nemtudom hány száz autóra volt érvényben 1992-ben és csak a teljesen fapados alap verzióra amiben akkor még rádió és DID, TID, MID kijelző sem volt csak egy kis digitális óra ezek helyén. Aztán folyamatosan emelkedett az ár és egyre több minden bekerült szériába. 1996-ban már közel a duplájáért vásárolták szüleim újonnan. Mindössze két extrát kértek az autóba, vezetőoldali légzsákot és metál fényezést. Ekkor már széria volt a car300-as rádió és a TID kijelző. CD, CDX, GSi felszereltséggel csak a németországi Bochum-i gyárban szereltek össze astrát, Magyarországon ez nem volt piacképes azaz megfizethető. Csak a BC több százezer forint feláras extra volt. Tudom. Az én 1,4-es GL Astrám 1994 augusztusában (facelift előtti) 1.190.000 pénz volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 (edited) Tudom. Az én 1,4-es GL Astrám 1994 augusztusában (facelift előtti) 1.190.000 pénz volt. Érdekes. Az én Astrám is full fapad és 2004-ben, 8 évesen volt 1,2 millió... :o Azóta ugye kifizettem a hitelét, beleöltem egy csomó pénzt és ér vagy 300 ezret... :D Módosítva Június4, 2014 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Érdekes. Az én Astrám is full fapad és 2004-ben, 8 évesen volt 1,2 millió... :o Azóta ugye kifizettem a hitelét, beleöltem egy csomó pénzt és ér vagy 300 ezret... :D Én meg 2008-ban vettem 14 évesen 600-ért frank alapu hitelre..... szerinted??? :D Havi 28-at törlesztek még jövőre is... :D Eddíg olyan 600-at költöttem rá kábé 2 misit fizetek vissza, az ugy 2.6 millió és ér 200-at.... :omg: :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Ezért olyan értékesek ezek az autók...nekünk... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Amikor megyek autóügyintézni ocsmányirodába, és be kell vinni a rendszámot, mindig néznek rám, hogy ütött-kopott C-D-E-s kezdetű rendszámokkal állok a sorba. Aztán kicsapom a tetejére a törzskönyvet, és visszafordul az összes. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Én meg 2008-ban vettem 14 évesen 600-ért frank alapu hitelre..... szerinted??? :D Havi 28-at törlesztek még jövőre is... :D Eddíg olyan 600-at költöttem rá kábé 2 misit fizetek vissza, az ugy 2.6 millió és ér 200-at.... :omg: :P Hazajön az asszony ezt megmutatom neki! Még hogy én költök sokat az autóra! Én 350 vettem 4 éve, és én is 600E költöttem rá, és talán kapnék érte 200E!! A tiedhez képest ez semmi! :D Törzskönyv meg van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Én 2 éve vettem 200E-ért. Kb. ugyanennyit költöttem rá úgyhogy most még jól állok, de a javítás nagyobb, költségesebb része még hátra van, ez pedig a karosszéria lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Amikor megyek autóügyintézni ocsmányirodába, és be kell vinni a rendszámot, mindig néznek rám, hogy ütött-kopott C-D-E-s kezdetű rendszámokkal állok a sorba. Aztán kicsapom a tetejére a törzskönyvet, és visszafordul az összes. :lol: Próbálj meg egyszer mást is kicsapni még nagyobb sikered lenne. :devlish: Hazajön az asszony ezt megmutatom neki! Még hogy én költök sokat az autóra! Én 350 vettem 4 éve, és én is 600E költöttem rá, és talán kapnék érte 200E!! A tiedhez képest ez semmi! :D Törzskönyv meg van! Hát örülök hogy segíthettem. :D Van a baráti körben egy Citroen BX lassan lejár a műszakija és nem lehet eladni mert kasztnicserés volt, ugye eredetiség vizsgán megbukna. Gondoltam rá hogy átveszem, jó lesz második hobbiautónak, a légrugó-fékrendszer tartogat némi kihívást , de azt mondta az asszony szerelgetős hobbíautónk már van. :omg: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Én meg 2008-ban vettem 14 évesen 600-ért frank alapu hitelre..... szerinted??? :D Havi 28-at törlesztek még jövőre is... :D Eddíg olyan 600-at költöttem rá kábé 2 misit fizetek vissza, az ugy 2.6 millió és ér 200-at.... :omg: :P Na, ki tud nagyobbat mondani? :D Én meg 2005-ben vettem az enyémet 13 évesen 500-ért kp-ban, és 2013 dec 31-ig az autó nekem összesen 2.762.232 kemény magyar forintban van...Azóta idén már költöttem karosszériára 104.000 forintot. Az autó 22 éves és jó ha ér 300-at... :icon4: Ezért nem adom el. Meg azért, mert védem a környezetet, mivel egy új autó előállítása során több energiát használnak fel mint amennyit az átlagos kocsi az élettartama alatt elfogyaszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 Na, ki tud nagyobbat mondani? :D Én meg 2005-ben vettem az enyémet 13 évesen 500-ért kp-ban, és 2013 dec 31-ig az autó nekem összesen 2.762.232 kemény magyar forintban van...Azóta idén már költöttem karosszériára 104.000 forintot. Az autó 22 éves és jó ha ér 300-at... :icon4: Ezért nem adom el. Meg azért, mert védem a környezetet, mivel egy új autó előállítása során több energiát használnak fel mint amennyit az átlagos kocsi az élettartama alatt elfogyaszt. De ebben üzemanyag is benne van nem? Mert én azt nem számolom bele. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Június4, 2014 Megoszt Elküldve Június4, 2014 (edited) De ebben üzemanyag is benne van nem? Mert én azt nem számolom bele. :icon1: Viccelsz? Az egy másik 4,5 millió!!! Nem adtam össze pontosan, de kb 12 köbméter benzin Módosítva Június4, 2014 : epk947 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts