Astra F Caravan Elküldve Május13, 2014 Megoszt Elküldve Május13, 2014 Enyimben 270 van, nem pöndörödik, de a mérföldes számlapom sem, amit beletettem nemrég Dáwiddal :D Apámé sem pöndörödik, 200 abban is van. Enyim kint áll. Igazából pöndörödőset még sosem láttam, bontottban sem. Csak a 91-és 93 közötti évjáratú műszerek hámlanak azaz azok amelyekben gyárilag a 90-110°C fokos hőmérő számlapok vannak. Az Opel 93 szeptemberétől kijavíttatta ezt a minőségi problémát, ekkor változott meg a hőmérő számlapján a hőmérsékleti jelölés 110-ről 100-ra. Ez utóbbiak már nem hámlanak. Igazából nem a napsütés miatt gyűrődik fel és hámlik le hanem a háttérvilágítás miatt. A kis izzók jelentős hőt termelnek közel a számlaphoz és a hőtágulás miatt egy idő után felgyűrődik majd leválik. Gondolom a számlap vagy hordozólap hőtágulása nagyobb volt és ez okozta ill. okozza a problémát vagy valami ilyesmi. Ettől függetlenül persze az is még rájátszhat ha nem megfelelően UV stabil, de nálam pl. egyértelműen látszik, hogy az izzóknál kezdett el felgyűrődni és leválni pl. ü.anyag szegénységjelző lámpájánál felpúposodott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május13, 2014 Megoszt Elküldve Május13, 2014 Csak a 91-és 93 közötti évjáratú műszerek hámlanak azaz azok amelyekben gyárilag a 90-110°C fokos hőmérő számlapok vannak. Az Opel 93 szeptemberétől kijavíttatta ezt a minőségi problémát, ekkor változott meg a hőmérő számlapján a hőmérsékleti jelölés 110-ről 100-ra. Ez utóbbiak már nem hámlanak. Igazából nem a napsütés miatt gyűrődik fel és hámlik le hanem a háttérvilágítás miatt. A kis izzók jelentős hőt termelnek közel a számlaphoz és a hőtágulás miatt egy idő után felgyűrődik majd leválik. Gondolom a számlap vagy hordozólap hőtágulása nagyobb volt és ez okozta ill. okozza a problémát vagy valami ilyesmi. Ettől függetlenül persze az is még rájátszhat ha nem megfelelően UV stabil, de nálam pl. egyértelműen látszik, hogy az izzóknál kezdett el felgyűrődni és leválni pl. ü.anyag szegénységjelző lámpájánál felpúposodott. Egy kérdés: ez az infó, hogy '93 után csak 100-as hőmérő osztású műszerek voltak, honnan származik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Enyimben 270 van, nem pöndörödik, de a mérföldes számlapom sem, amit beletettem nemrég Dáwiddal :D Apámé sem pöndörödik, 200 abban is van. Enyim kint áll. Igazából pöndörödőset még sosem láttam, bontottban sem. nekem meg a 2. is kezd pöndörödni :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Üdv.! Na az hogy van, hogy tavaly szeptemberben vizsgázott az autó, papír szerint c16nz motorral, és mivel a piros matrica megszűnt, így feketét kapott, a műszaki adatlapon meg az áll, hogy "katalizátoros, nem szabályozott". Azért az elég érdekes egy injektoros, lambdavezérelt motornál.... Mindez azért is érdekes, mert anyám A2-ese most vizsgázott, szintén c16nz motorral, ami meg automatice megkapta a piros helyett a kék plakettet, és nála euro II-t írtak be.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Üdv.! Na az hogy van, hogy tavaly szeptemberben vizsgázott az autó, papír szerint c16nz motorral, és mivel a piros matrica megszűnt, így feketét kapott, a műszaki adatlapon meg az áll, hogy "katalizátoros, nem szabályozott". Azért az elég érdekes egy injektoros, lambdavezérelt motornál.... Mindez azért is érdekes, mert anyám A2-ese most vizsgázott, szintén c16nz motorral, ami meg automatice megkapta a piros helyett a kék plakettet, és nála euro II-t írtak be.... Jó kérdés, én úgy tudtam hogy c-sek alapból nem lehetnek kékek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Üdv.! Na az hogy van, hogy tavaly szeptemberben vizsgázott az autó, papír szerint c16nz motorral, és mivel a piros matrica megszűnt, így feketét kapott, a műszaki adatlapon meg az áll, hogy "katalizátoros, nem szabályozott". Azért az elég érdekes egy injektoros, lambdavezérelt motornál.... Mindez azért is érdekes, mert anyám A2-ese most vizsgázott, szintén c16nz motorral, ami meg automatice megkapta a piros helyett a kék plakettet, és nála euro II-t írtak be.... valahogy évjárat függő a matrica, 'tán 96tol kék meg leginkább vizsgahely, vizsgáztató függő... előző matricám piros volt, mostani kék(az előzőnél még egyben volt a katalizátorom, mostaninál már nem) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Na ezaz, hogy elvileg a c-sek nem is lehetnek kékek a magyar szabályozás szerint (holott tudják az euro kettőt) 96-ban meg már nem is volt vectra. Az enyém 90-es, anyámé meg 94, de mivel a motor hótt ugyanaz, így aztán nincs is különbség. Csak egyszerűen felháborító, hogy következetlenül sz@r a rendszer. Mert ha simán bénák, és nem adják meg a kéket, mert nem, akkor oké, azt lenyeli az embert, de ez a hol így, hol úgy, ettől kapok agyf*szt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 sz@pjanak le, az enyém meg fekete :angry2: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 sz@pjanak le, az enyém meg fekete :angry2: Piros volt kéket kaptam. A csaj magyarázott valamit, hogy a forgalmimban még a régi kategória ,átt lehet iratni az ocsmányirodában, de nem kell mert a rendőtök így is elfogadják, nem nagyon értettem mit gagyogott. :omg: Remélem a rendőrök értik. :D Amúgy is nem a valós értékek alapján sorolnak be hanem évjárat, típus...stb alapján innentől kezdve meg s*art sem ér az egész. Hiába teljesítek nagyon jól, akkor sem kapok zöldet, szóval ja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Egy kérdés: ez az infó, hogy '93 után csak 100-as hőmérő osztású műszerek voltak, honnan származik? Az eddigiek során megtekintett autók alapján szűrtem ezt le, nem hivatalos információ, de valahol valamikor olvastam is, hogy később pontosították a hőmérő skáláját, ez jelentette a számlap osztásának változását, de hogy hol olvastam azt ne kérdezd meg mert nem jutna eszembe. Szerintem egyértelműen leszűrhető ha figyelmes vagy, hogy 93 szeptembere előtti évjáratoknál csak 110-es hőmérős óraegységek voltak minden motornál az után pedig nem. Persze olyan autókat kell nézni ahol minden bizonnyal eredeti még az óra és nem volt cserebere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Piros volt kéket kaptam. A csaj magyarázott valamit, hogy a forgalmimban még a régi kategória ,átt lehet iratni az ocsmányirodában, de nem kell mert a rendőtök így is elfogadják, nem nagyon értettem mit gagyogott. :omg: Remélem a rendőrök értik. :D Amúgy is nem a valós értékek alapján sorolnak be hanem évjárat, típus...stb alapján innentől kezdve meg s*art sem ér az egész. Hiába teljesítek nagyon jól, akkor sem kapok zöldet, szóval ja. Ez így van. Az enyém a c20ne az opel motorok között, de úgy tudom, hogy Európában is elsőként teljesítette az Euro 2-es környezetvédelmi normát. Többek között ezért is lett a 80-as évek vége felé az év motorja! Más országokban tudják ezt, de Magyarországon a hatóságoknak fogalma nincs róla így a 96-nál régebbi autók automatikusan a legrosszabb besorolást kapták meg. Ha jobb besorolást akarsz csináltass új forgalmit de előtte vizsgáztasd le újra a kocsit és csináltass új törzskönyvet is mindezt saját költségen. Vicc az egész magyar rendszer, nélkülöz minden szakmai alapot és mások hibáit is az autós fizesse meg. Másik eset: Apám autójánál a legutóbbi műszaki vizsgán kitalálták, hogy nem egyezik valami súlyadat a rendszerükben lévő adatokkal. 18 éves az autó és a forgalmiban újkora óta ugyanaz a súly szerepelt. Mi történt most 18 év eltelte után? Most jöttek rá, hogy 18 évvel ezelőtt nem jó adatot írtak a forgalmiba? A vizsgáztató elmondása szerint több autót is érint a dolog mert valami túliskolázott megfelelő pozícióban lévő idióta barom rájött, hogy ezekben a forgalmikban anno rosszul adták meg az adatokat és ezeket most 18 év után javítani kellett. Noormális, hogy valakik ilyenekkel foglalkoznak és erre van idejük??? Új forgalmit és új törzskönyvet is kellett csináltatni ami + 12.000 Ft-ba került + a vele járó bonyodalmak. Ha valaki valamit elbaszott 18 évvel ezelőtt azt miért nekünk kell megfizetni??? Ebben az országban úgy húznak le mindenkit ahogy nekik jól esik aki teheti az meneküljön ebből az országból mert ami itt folyik az 100% , hogy nem normális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Az én forgalmimba 55kW helyett 62kW szerepel, de inkább mélyen hallgatok róla ezentúl :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Május14, 2014 Megoszt Elküldve Május14, 2014 Gratula a 300-ezerhez! Kézifékezve kanyarban csináltad a képet? :D Szerintem a hámlás nagyban függ atttól hol állt sokat az autó. Nem mindegy hogy garászban vagy a napon esetleg pont úgy hogy sokat érte közvetlen napfény az óraegységet. IHX nagyon köszöni a gratulációt és igyekszik megszolgálni érte! :D Nem, hanem országúton, padkára leállva. A megnézed, a motor jár, de a kocsi nem. Én nem tudom, hogy hol és mennyit állt napon, én már úgy vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Május15, 2014 Megoszt Elküldve Május15, 2014 Ez így van. Az enyém a c20ne az opel motorok között, de úgy tudom, hogy Európában is elsőként teljesítette az Euro 2-es környezetvédelmi normát. Többek között ezért is lett a 80-as évek vége felé az év motorja! Más országokban tudják ezt, de Magyarországon a hatóságoknak fogalma nincs róla így a 96-nál régebbi autók automatikusan a legrosszabb besorolást kapták meg. Ha jobb besorolást akarsz csináltass új forgalmit de előtte vizsgáztasd le újra a kocsit és csináltass új törzskönyvet is mindezt saját költségen. Vicc az egész magyar rendszer, nélkülöz minden szakmai alapot és mások hibáit is az autós fizesse meg. Másik eset: Apám autójánál a legutóbbi műszaki vizsgán kitalálták, hogy nem egyezik valami súlyadat a rendszerükben lévő adatokkal. 18 éves az autó és a forgalmiban újkora óta ugyanaz a súly szerepelt. Mi történt most 18 év eltelte után? Most jöttek rá, hogy 18 évvel ezelőtt nem jó adatot írtak a forgalmiba? A vizsgáztató elmondása szerint több autót is érint a dolog mert valami túliskolázott megfelelő pozícióban lévő idióta barom rájött, hogy ezekben a forgalmikban anno rosszul adták meg az adatokat és ezeket most 18 év után javítani kellett. Noormális, hogy valakik ilyenekkel foglalkoznak és erre van idejük??? Új forgalmit és új törzskönyvet is kellett csináltatni ami + 12.000 Ft-ba került + a vele járó bonyodalmak. Ha valaki valamit elbaszott 18 évvel ezelőtt azt miért nekünk kell megfizetni??? Ebben az országban úgy húznak le mindenkit ahogy nekik jól esik aki teheti az meneküljön ebből az országból mert ami itt folyik az 100% , hogy nem normális. Az enyimben meg 925 kg van, amit hülyeségnek tartok, főleg klímásan :) (ja és GL, pedig nem az) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május15, 2014 Megoszt Elküldve Május15, 2014 IHX nagyon köszöni a gratulációt és igyekszik megszolgálni érte! :D Nem, hanem országúton, padkára leállva. A megnézed, a motor jár, de a kocsi nem. Én nem tudom, hogy hol és mennyit állt napon, én már úgy vettem. Én sajna lecsúsztam róla, mire észrevettem már túlmentem a 300ezren, visszatolatni meg nem akartam. :hehe: Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 ferroz gyártmányú kipufogóval van valakinek tapasztalata?jó áron van a vakerán eltört a középső dobom csöve ahol a hátsó dob-ba csatlakozik, nemtuti hogy meg tudom foltozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 ferroz gyártmányú kipufogóval van valakinek tapasztalata?jó áron van a vakerán eltört a középső dobom csöve ahol a hátsó dob-ba csatlakozik, nemtuti hogy meg tudom foltozni. Az a baj hogyha annyira átrohad hogy eltörik, akkor már nincs mihez foltozni. Ha meghegeszted akkor meg ott lyukad átt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 Én sajna lecsúsztam róla, mire észrevettem már túlmentem a 300ezren, visszatolatni meg nem akartam. :hehe: Ne bánkódj! Majd jön hamar a 400 000! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május16, 2014 Megoszt Elküldve Május16, 2014 Ne bánkódj! Majd jön hamar a 400 000! :D Most munkát váltottam, nem melósautó többé a kocsi, nem kell vele Grázig vinnem a kollégákat, szerszámokat heti szinten. Mondjuk most pont munkába járok vele mert cangázni kissé vizes az idő, de ez csak 10kilóméter távolság. Szóval nem mostanában jön a 400 ezer. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Május17, 2014 Megoszt Elküldve Május17, 2014 ferroz gyártmányú kipufogóval van valakinek tapasztalata?jó áron van a vakerán eltört a középső dobom csöve ahol a hátsó dob-ba csatlakozik, nemtuti hogy meg tudom foltozni. Nálam bírja már jópár éve, pedig azt mondták rá, hogy 1 év alatt kirohad. Kicsit hangosabb, mint a márkásak, és az enyém kb 5 centivel hosszabb is. Ezért áll olyan hülyén hátra az utólagos krómvég. Régebben ki akartam cserélni az egészet, egy sport rendszerre, de sajnáltam rá a pénzt. Most meg már mindegy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Az ajtóra szerelhető légterelőknek van értelme? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Persze, nem esik be az eső, ha csak résnyire van nyitva az ablak. Párásodás ellen jól jön ilyenkor kicsit lehúzni az ablakot. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 S a levegő mennyire csap be? Az a baj picit lehúzom már ablakot egyből csapja be hátra a gyerköc arcára, klíma van, de attól meg állandóan fájnak az ízületeim. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 Tetőablak! ;) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május21, 2014 Megoszt Elküldve Május21, 2014 S a levegő mennyire csap be? Az a baj picit lehúzom már ablakot egyből csapja be hátra a gyerköc arcára, klíma van, de attól meg állandóan fájnak az ízületeim. Kevésbé mintha nincs fent. Én biztos vennék rá ha nem lenne. ;) Tetőablak kicsit macerásabb, ha nincs gyárilag. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts