Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Az elvet air-ramnak hívják. Én a vectrán konkrétana gyári szívócsövet vettem ki, mert ott a lökhárító vas mögé van kivezetve, onnan szerencsétlen csak fuldoklani tud, nem levegőt szívni. Gyári ködlámpa helyére kivezettem. Hangja nagyon jó lett, pesten a házak közt volt egy kis fütyülése is, mint ha turbós lenne. :D

Egyébként olyan 180 fölött kezd el dolgozni ténylegesen, addig maximum csökkenti a szívórendszer ellenállását.

Link to comment
Megosztás:

Az elvet air-ramnak hívják. Én a vectrán konkrétana gyári szívócsövet vettem ki, mert ott a lökhárító vas mögé van kivezetve, onnan szerencsétlen csak fuldoklani tud, nem levegőt szívni. Gyári ködlámpa helyére kivezettem. Hangja nagyon jó lett, pesten a házak közt volt egy kis fütyülése is, mint ha turbós lenne. :D

Egyébként olyan 180 fölött kezd el dolgozni ténylegesen, addig maximum csökkenti a szívórendszer ellenállását.

Hmmm Akkor X14Nz esetén lejtőn, hátszélben lesz hatása???

Link to comment
Megosztás:

Az elvet air-ramnak hívják. Én a vectrán konkrétana gyári szívócsövet vettem ki, mert ott a lökhárító vas mögé van kivezetve, onnan szerencsétlen csak fuldoklani tud, nem levegőt szívni. Gyári ködlámpa helyére kivezettem. Hangja nagyon jó lett, pesten a házak közt volt egy kis fütyülése is, mint ha turbós lenne. :D

Egyébként olyan 180 fölött kezd el dolgozni ténylegesen, addig maximum csökkenti a szívórendszer ellenállását.

180? Akkor hagyjuk.... :D Még hátszélben lejtőn se... :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Az injektorház fedelében van a termosztátos vákuumszelep. Az egyik kivezetése a pillangószelep alá megy, a másik (astrákon általában kék cső) a légszűrőház felé. Az enyém kivolt akadva mikor hozzám került, és folyton szívta a forró levegőt a csonkról, nemigazán akart menni a kocsi. Aztán kihajítottam a fenébe az átkötőcsövet, meg lekötöttem fix külső levegő állásba a csappantyút és sokkal jobb lett. Aztán az LPG miatt most megint a belső térből lélegzik, csak nincs rajta az átkötés a kipuffcsonkra.

Na igen, de ahogy nézegettem azt a vákumos hideg-meleg váltó szelepet az sem tuti hogy 20 év után működik a működési elvére sem jöttem rá. Vákum zárja a meleg levegő bevezetést a leömlőtől, hogy mikor és miért kap vákumot azt nem értem. A hideg levegő bevezetés szája sem előre néz a hütőrács mögött hanem menetiránynak oldalt.

Link to comment
Megosztás:

Az injektorház fedelében van a termosztátos vákuumszelep. Az egyik kivezetése a pillangószelep alá megy, a másik (astrákon általában kék cső) a légszűrőház felé. Az enyém kivolt akadva mikor hozzám került, és folyton szívta a forró levegőt a csonkról, nemigazán akart menni a kocsi. Aztán kihajítottam a fenébe az átkötőcsövet, meg lekötöttem fix külső levegő állásba a csappantyút és sokkal jobb lett. Aztán az LPG miatt most megint a belső térből lélegzik, csak nincs rajta az átkötés a kipuffcsonkra.

Azt tudom hogy vákumos termosztát, csak azt nem hogy mikortól kap vákumot és ezt mi szabályozza.

Link to comment
Megosztás:

Az injektorház fedelében van a termosztátos vákuumszelep. Az egyik kivezetése a pillangószelep alá megy, a másik (astrákon általában kék cső) a légszűrőház felé. Az enyém kivolt akadva mikor hozzám került, és folyton szívta a forró levegőt a csonkról, nemigazán akart menni a kocsi. Aztán kihajítottam a fenébe az átkötőcsövet, meg lekötöttem fix külső levegő állásba a csappantyút és sokkal jobb lett. Aztán az LPG miatt most megint a belső térből lélegzik, csak nincs rajta az átkötés a kipuffcsonkra.

Nálam anno a gáz miatt még le is lett szűkítve a beáramlási cső. Állítólag nem túl egészséges, ha a hideg oldalon pofán tolja a beáramló levegő. Ez a régi központi injektoros lovato szettnél így volt, a mostaninál már nem számít, bár ez hangerenkénti injektoros.

Link to comment
Megosztás:

Nálam egy gondosan méretre szabott dezodorkupak tölti be ezt a funkciót :) Anélkül teljes gázon hajlamos a fulladásra, és sokat is eszik.
Építettem viszont egy olyat, hogy amikor gázüzemben van a kocsi, akkor egy Lada vákumszeleppel kapcsolom a vákumot a csappantyúra, így benzinnél jöhet a friss levegő, lpg-nél meg szívja a fojtáson keresztül. Itt ütköztem abba a hibába, hogy vagy alapjáraton van vákumom a pillangószelep alól, vagy ha lecsapolom az egr-t akkor rész illetve teljes terhelésen. Itt jön majd képbe az Astra kétcsöcsös fékszervócső beszerzése, ahol elvileg mindig van vákum a belsőlevegő vezérlése miatt.

Nálam anno a gáz miatt még le is lett szűkítve a beáramlási cső. Állítólag nem túl egészséges, ha a hideg oldalon pofán tolja a beáramló levegő. Ez a régi központi injektoros lovato szettnél így volt, a mostaninál már nem számít, bár ez hangerenkénti injektoros.

Link to comment
Megosztás:

én el is mentem központizár motorért meg bitu.lapért.... azt nem adtak :lol:

Hogy áll a Pájonír-projekt?

Én most vadászok kapcs rajzot a saabhoz, mert rohadtul nem értem a hátsó hangrendszer bekötését. Kiszedtem azt az erősítőt, de ott is más színűek a vezetékek, meg a hangszóróknál is, sőt még a kis hangszórótól a nagyba menő átvezető is más-más színű. :huh:

Miért kellett ezt így bekavarni? <_<

Link to comment
Megosztás:

én el is mentem központizár motorért meg bitu.lapért.... azt nem adtak :lol:

Egyenlőre visszaraktam a régi bilincseket, de a G-caravan rugó sehogysem megy bele. Fellül kivágtam belőle egy negyed karikát, így már beleül a rugótányérbe, de annyival magasabb hogy nem tudom annyira lehúzni a hidat, hogy be tudjam tenni. Talán ha rugóösszehúzóval előfeszíteném akkor bemenne. Egyenlőre visszaraktam a törött rugót, és elnézek bontóba, bár nem sok esélyt látok rá hogy találjak egy pár ép F-eset.

Link to comment
Megosztás:

Hogy áll a Pájonír-projekt?

Én most vadászok kapcs rajzot a saabhoz, mert rohadtul nem értem a hátsó hangrendszer bekötését. Kiszedtem azt az erősítőt, de ott is más színűek a vezetékek, meg a hangszóróknál is, sőt még a kis hangszórótól a nagyba menő átvezető is más-más színű. :huh:

Miért kellett ezt így bekavarni? <_<

Pájó bent. Csipogókat úgy beraktam a gyári helyére, hogy kívülről teljesen oridzsi maradt. Hangváltóknak a kábelére átforrasztottam azt a csatit amit mutattam, úgyhogy a gyári köteg is jól érzi magát. Ma akartam megcsinálni a kiemelést, meg egyebeket, de amikor bementem a céghez a bitulapért amit félretettem, akkor jöttem rá, hogy nincs nálam kulcs... oké, akkor irány a bót, úgyis kell még, meg zármotor is. Bótba érkez, anyááááád... óra néz, háttez ilyenkor még nyitva szok lenni :D Dátum is néz, fakk... Viszont a törött zármotort sikerült működőre csinálni egy fél tekercs szigszalag, meg némi kötegelő felhasználásával. A pár mm-es kiemelésre me kitaláltam, hogy a kiemelő keret alá, bitumenlapból vágok majd alátétet, így magasabb is lesz, meg szépen le is tömíti az alátétezést. Egyébként már most állat lett a hangja. Sokáig játszottam különböző gyárikkal, meg olcsóbb hangszórókkal, de ennyire pontos, telt hangokat még semmiből nem sikerült kihozni. Komolyan meglepődtem... nem agyig feltekerve jön belőle valami, hanem alacsony hangerőn is olyan hangja van, hogy rá lehet állni... qrvajó lett. Megkapja a ládát jövő hónapban, és befejeztem :D

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre visszaraktam a régi bilincseket, de a G-caravan rugó sehogysem megy bele. Fellül kivágtam belőle egy negyed karikát, így már beleül a rugótányérbe, de annyival magasabb hogy nem tudom annyira lehúzni a hidat, hogy be tudjam tenni. Talán ha rugóösszehúzóval előfeszíteném akkor bemenne. Egyenlőre visszaraktam a törött rugót, és elnézek bontóba, bár nem sok esélyt látok rá hogy találjak egy pár ép F-eset.

Annyival hosszabb? :blink: Úgy gondoltam simán belehullik az is.

Link to comment
Megosztás:

Én vmelyik nap megpróbáltam bepajszerolni egy használt audiosystem első szettet, majd maradt a gyári, ami összehasonlíthatlanul jobban szólt. Sőt nem csak jobban, hanem kifejezetten jó. Ment is ma a chill, hamár a verda nem megy... -.-

Ilyen gangsta-nigga zenét hallgatsz? Nem is tudtam...

Amúgy mi az, hogy nem megy a verda? Miért?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.