Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Tegyél az nz-be egy Se tengelyt, meg egy 3-bar-os pumpát 1.6 fejjel, és a tied is meglesz annyi. :)

Ha már szerelés:

http://napivuki.blog.hu/2014/02/28/sz_rbol_varat

Azt már nekem is ajánlották, hogy tegyek bele 1.6 injektorszelepet, nem igazán értem mert úgy tudom a nyitási idejével variál az ECU és ha többet kap akkor úgyis korrigál, de állítólag picit jobb lesz cserébe többet eszik. De persze amikor legutoljára bontóban voltam nem hoztam el pedig vagy 10 percig szemeztem vele.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hány kiló, de majdnem besz*tam mikor kivettem a csomiból. :)

Akkor most szépen, 5 kilós cuccokból állíts össze lépésenként egyre nagyobb csomagot, és kezdd el emelgetni. Amikor besz.rsz, jegyezd fel az értéket. Válaszd az előtte levő utolsót, és kb annyi. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémában kérném a segítségeteket:

Tegnap óta egy különös zajra letten figyelmes. Ezt a hangot a kilóméter óra egység mögül hallom, legalábbis onnan jöhet, ez egy kattogó hang, viszont nem egyenletes hanem összevissza hol jobban hol kevésbbé halattszik, olyan mintha valami valamihez fodulás közben hozzáérne.

Azt is megfigyeltem már korábban is, hogy maga a sebesség mérő mutatója lötyögve mozog, ha pl 50-es a tempó akkor a mutató nem egyhelyben áll, minimálisan fel-le mozog.

Kérdésem hogy ezt/ezeket mi okozhatja, és hogy tudom orvosolni? Esetleg köze lenne ehhez a kilométer óra spirálnak, ami megvételkor anno el volt szakadva, az amit megbeszereltünk egy kissé rövid lett de betudtuk azért aplikálni.

Előre is köszönöm!

Szép napot! :)

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki hogy hány kiló egy 1.6 kisblokk? Minden rajta van.

Az 1.4 -es 150kilónál könnyebb, mert annyít bír el az emelőm. Szerintem 90-100kiló körül lehet.

Sziasztok!

A következő problémában kérném a segítségeteket:

Tegnap óta egy különös zajra letten figyelmes. Ezt a hangot a kilóméter óra egység mögül hallom, legalábbis onnan jöhet, ez egy kattogó hang, viszont nem egyenletes hanem összevissza hol jobban hol kevésbbé halattszik, olyan mintha valami valamihez fodulás közben hozzáérne.

Azt is megfigyeltem már korábban is, hogy maga a sebesség mérő mutatója lötyögve mozog, ha pl 50-es a tempó akkor a mutató nem egyhelyben áll, minimálisan fel-le mozog.

Kérdésem hogy ezt/ezeket mi okozhatja, és hogy tudom orvosolni? Esetleg köze lenne ehhez a kilométer óra spirálnak, ami megvételkor anno el volt szakadva, az amit megbeszereltünk egy kissé rövid lett de betudtuk azért aplikálni.

Előre is köszönöm!

Szép napot! :)

Üdv, nekem is kattogott-ugrált amikor elszakadt a régi és vettem egy újat. Sokan mondták hogy olajozással-zsírzással lehet javítani, de nekem egyik sem vált be. Kidobtam belőle a pic*ába és vettem egy bontott gyárit, ez meg alapból jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép estét .Lenne 1 kérdésem minek hivják azt a dolgot a mi a jobb sárvédő alatt van .mert ma némi szén darabokat szedtem ki az injektorból . És mi a szerepe annak a dolognak kilehet e iktattni vagy cserés.

Aktivszén szűrő a tankszellőztetésnél van szerepe, azért van hogy ne kerüljön benzingőz a levegőbe amikor túlnyomás van a tankba. Páran már kidobták, de fogalmam sincs mit-hova kötöttek, majd előkerülnek és leírják. Megoldás lehet szerintem egy pár 100forintos benzinszűrő beiktatása az injektorhoz menő vákumcsőbe.

1376502-20140302-T40COL.jpg

Én meg levettem a tankot, jó rozsdás volt, az egyik fémpánt el is törött leszedéskor, azért jobb így mintha menet közben hagytam volna el. :D Rozsda marózni nem merem, mert tuti kilyukad, ledrótkeféztem, lemostam magasnyomásuval, ha megszárad kap 2 réteg korantot meg lefestem feketére. Aztán bírja amíg bírja. Nem volt egyszerű leszedni a fékerőszabályzó melletti pántot, alig tudtam kiütni a tüskét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szép estét .Lenne 1 kérdésem minek hivják azt a dolgot a mi a jobb sárvédő alatt van .mert ma némi szén darabokat szedtem ki az injektorból . És mi a szerepe annak a dolognak kilehet e iktattni vagy cserés.

Az aktívszénszűrő. A tankból kiszívott gőzöket hivatott megfogni és a motorba juttatni.

Nekem is elkezdett belőle jönni a szén. De én nem kiiktattam, hanem egy 150 forintos papíros benzinszűrőt iktattam a szenes cucc és a motor közé. Az megfogja a szenet... ;)

Zotya kolléga megelőzött! :D

Módosítva : pszilaj
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az aktívszénszűrő. A tankból kiszívott gőzöket hivatott megfogni és a motorba juttatni.

Nekem is elkezdett belőle jönni a szén. De én nem kiiktattam, hanem egy 150 forintos papíros benzinszűrőt iktattam a szenes cucc és a motor közé. Az megfogja a szenet... ;)

Zotya kolléga megelőzött! :D

Azt mondják az tesz be neki, ha valaki kattogtatva csurig tankol rendszeresen ,bejut a tankszellőztetésbe a benzin és szétporlad tőle a szén..vagy valami hasonló.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én csak azt nem értem, hogy ti hogy rohasztjátok szét állandóan a tankotokat. :D

Nekem van két bontott tankom, meg a múltkor a sajátom is volt levéve, de a külső felületi rozsdán kívül az egyiknek sincs semmi baja a világon.

Sokat járok terepen a tank fölé meg felcsapódik a sár, ugye caravannal ez van leghátul gyakorlatilag a kerekek között. Ráadásul ennek a tanknak van egy egyenes része a pótkeréktartály alatt ahol meg tud ülni rendesen a trutyi.

Az egyiken horpadt volt, és azért cseréltem...ez lett a fehér. A másikon meg összeszívta és lukas lett. Amúgy ismerősnél sorra fogytak a tankok, mert a pánt és a tank perem közé nem rakta be a gumit. :D

Azzal a gumival mindíg szívok, de most levágtam azt a kis pöcköt ami megakad a pánt furatába, és betekertem egy csavart oda így nem tud leesni amikor felteszem a helyére a tankot.

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt nem értem, hogy ti hogy rohasztjátok szét állandóan a tankotokat. :D

Nekem van két bontott tankom, meg a múltkor a sajátom is volt levéve, de a külső felületi rozsdán kívül az egyiknek sincs semmi baja a világon.

Nekem sem volt addig gondom, míg le nem vettem... Aztán mikor le lett rozsdátlanítva, akkor könnyezett, mert szivacsos jellege volt, így tehát tank javító kétkomponensűvel javítottam, festettem, és alvázvédőztem. Azóta jó! Egyébként a pántoknál rohad el leginkább, mert a pánt, és a tank között a sár megrakódik, és az nem túl egészséges. A gumibak, ami a pánton van, meg egyenesen halál. Ott lett szivacsos a tankom. Na ott jó vastag trutyit kapott.

Link to comment
Megosztás:

Áhá... szóval a caravannál ilyen hülyén van megoldva. Na de annál miért nem ott van a tank mint a többiben? Nem is értem hogy az ilyenekkel miért variálnak, hiszen csak a hátsó tengelytől hátrafele kéne más legyen a padlólemez, akkor meg simán elférne a tank az ülés alatt.

Én is sokat terepezek egyébként, sőt, tengelyig érő vízben is járt már az autó. :D

Azon szoktam röhögni, hogy több terepet lát az autó mint ezek a mai SUV-k, na meg vannak az ilyen emelt hasmagasságú "cross" modellek, és még azok is sokszor alacsonyabbak mint a mi autóink. :D Pedig ezzel is körbe szoktam autózni az átlag ABM-s suttyókat. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.