Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Akkor most folytatom a 2011-es felsorolásomat:

2013: (nem valószínű, hogy a hátralévő pár napban bejön még valami...)

BE rugó

JE gömbfej

benzinszivattyú relé

38.000 Ft (az eddigi majdnem legkevesebb, és mindez több mint 12 ezer km futás mellett).

2012:

gyertyák

2 db fékdob

vezérműszíj

vízpumpa

középső kipudob

2 db küszöb

rendszám világító egység

3 ajtó rohadásának a javítása

194.810 Ft

No, ígéretemnek megfelelően itt az éves összesítésem a cserélt alkatrészekről, sőt a megelőző 5 év összesítését is közreadom tanulságul azoknak, akik azt hiszik, hogy egy használtautó vásárlása után nincs teendő a kocsival, csak hajtani kell.
Hozzáteszem ,hogy a kocsi 2005-ös vétele után teljes karosszéria és futómű felújításon esett át a kocsi és a motor is megkapta a szükséges vezérműszíj stb. kötelező cseréket. Vételár + felújítás 2005-ben 1 millió Ft volt. Kilométeróra állás vételkor 155 ezer km volt, most túl a 270 ezren.
A lista nem tartalmazza az olajcseréket, légszűrő, pollenszűrő cseréket, kocsimosatást és a szépészeti beavatkozásokat.
Az év végi összeg alkatrész + szerelési díjakat tartalmaz, ahol a szerelést a szomszédomban levő szerelővel végeztettem.

2011:
4 db. CONTINENTAL téli gumi
új hűtő + felső gumi bekötőcső csere
2db. fékbetét kopásjelző csere.
117.960 Ft

2010:
2 db e.fékcső, 2 gumiharang, j.e. alsó gömbfej, generátor ékszíj csere.
bontott b.e. motoros fényszóró, hűtővíz szintérzékelő úszó, j.e. motoros tükör,
2 db. ABS jeladó,
szélvédő,
h. kipufogódob + bilincs.
88.400 Ft

2009:
j.e. féltengely
j.h. ajtókábel átvezető gumiharmonika,
b.e. kilincs, + müa. műszerfal légbefúvórács,
4 db. FALKEN nyári gumi
1 db. szívócső gumiharmonika.
85.600 Ft

2008:
gyújtáskapcsoló zárbetét,
gyárilag felújított generátor (Hella),
vezérműszíj és vízpumpa csere,
benzinszűrő,
b.e. rugó,
kormányszervó szivattyú felújítás,
2 db. e. fékbetét,
2 db. toronycsapágy + 2 szilent csere.
195.400 Ft

2007:
kuplungtárcsa, kuplungszerkezet és szimering csere,
2 db. h. lengéscsillapító csere,
benzinszivattyú relé csere,
b.e. féltengely és gömbcsukló csere,
2 db. első stabilizátor bekötő csere.
139.000 Ft

2006:
j.e. kerékcsapágy csere,
olajteknő tömítés csere,
termosztát csere.
21.700 Ft.

Összes alkatrész + szerelés ktsg 6 év alatt: 648.060 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Én nem merem összeszámolni, mert ha csak előveszem a füzetet az asszonynak égnek áll a haja.... :D

Szint úgy! :D

Párom mindig mondja, ezért vehettünk volna autót is!

Én is minden tételt irok, napra pontossan, csak a tankolás nincs benne! Eddig 570.445ft költöttem rá + a vételár,átiratás,műszaki. Cirka 3 év alatt. És még nincs vége!

Most januárba első lengőkarszilentek + lengéscsillapító. Majd ugyanez hátul is! Utána első tárcsák + betét. Majd hátsó sárvédőív csere. Meg egy új fényezés is jól jönne! :D Kb 1 millába megáll, és a motorhoz még nem is lett nyúlva,csak vezérlés + vízpumpa csere volt.

Ide Wookie aláirását tudnám hozzá fűzni! :D

"Mennyiért tudom eladni az autómat?

Nem befektetésnek vetted, hanem szerelemből, nem? Bukni fogsz rajta, törődj bele."

Link to comment
Megosztás:

Szint úgy! :D

Párom mindig mondja, ezért vehettünk volna autót is!

Én is minden tételt irok, napra pontossan, csak a tankolás nincs benne! Eddig 570.445ft költöttem rá + a vételár,átiratás,műszaki. Cirka 3 év alatt. És még nincs vége!

Most januárba első lengőkarszilentek + lengéscsillapító. Majd ugyanez hátul is! Utána első tárcsák + betét. Majd hátsó sárvédőív csere. Meg egy új fényezés is jól jönne! :D Kb 1 millába megáll, és a motorhoz még nem is lett nyúlva,csak vezérlés + vízpumpa csere volt.

Ide Wookie aláirását tudnám hozzá fűzni! :D

"Mennyiért tudom eladni az autómat?

Nem befektetésnek vetted, hanem szerelemből, nem? Bukni fogsz rajta, törődj bele."

Ha összeadom a 8 év alatti alkatrészre költött összeget az 880.870 forint. Ezen felül van a munkadíj, olaj, szűrő, kocsimosás, tehát általános karbantartási anyagok ára.

Mindösszesen anyag és szerviz= 1.539.245 Ft / 8év 2 hónap.

Vettem a kocsit 500 ezerért.

Eddig durván 2 millióba került az autó és megtett nálam 140 ezer kilométert.

Soha nem kellett hazavontatni, vagy trélerezni.

Lehet osztani szorozni!

RIMG0347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tudod pont ezen gondolkodtam én is pár napja. Hogy kb kijött az autó 400-ból 11 évesen. Elkezdtem rá költeni, mert menni kell, és biztonságosan... Kb eléggé elszaladt a ló, mert lassan 800-nál járok, de van egy megbízható, szép állapotú autóm, és egyre kevesebb olyan része van, amihez hozzá kellene nyúlni. Ha veszek egy újat sok millióért, arra is tovább költök kötelező szervizekre, meg ugyan úgy lehetnek meghibásodások, aztán azoknál nincsen olyan, hogy filléres bontott, mert bontani sem bontanak még. Jöhetnek ismét a milliók, meg a motortérbe sem tudok sok mindenhez csak úgy hozzá nyúlni, mert vehetek 7 pöttyös, meg 14 ricnis speciális kulcsokat 20ezrekért... Aztán persze mindent a motorvezérlő csinál, tehát szoftver, kábel, meg apám izéje... És ráadásul olyan extra méretű gumikat kell hozzá venni, hogy kapásból rá fogsz még költeni egy vagyont, nem beszélve, arról, hogy bele tolatnak, vagy megtolják, akkor is jönnek a százezrek, aztán a sok műanyag törik, ami megint elég durva árakat fog kihozni... Na és megint arra jövök rá, hogy ez a konstrukció jobb mint az első swift, de árban kb ott van. Inkább csinálok full generált, meg fényezést, de amíg az autó megy, nem dobom a kukába. Úgy érzem a modern kor Ladája az Astra, de mégis szerethetőbb, mint egy lepusztult renault, vagy VW, skoda aminél egy féktárcsa annyiba kerül, mint nekem egy komplett fék szett...

Ha összeadom a 8 év alatti alkatrészre költött összeget az 880.870 forint. Ezen felül van a munkadíj, olaj, szűrő, kocsimosás, tehát általános karbantartási anyagok ára.

Mindösszesen anyag és szerviz= 1.539.245 Ft / 8év 2 hónap.

Vettem a kocsit 500 ezerért.

Eddig durván 2 millióba került az autó és megtett nálam 140 ezer kilométert.

Soha nem kellett hazavontatni, vagy trélerezni.

Lehet osztani szorozni!

RIMG0347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ezek után már merek pontosítani :D Vételár+átiratás+műszaki+alkatrész munkadíjal. 1.028.895ft. Itt még a 25ft-os bizti is benne van! Bár én még csak 3. évemet taposom a vekibe!

Ha összeadom a 8 év alatti alkatrészre költött összeget az 880.870 forint. Ezen felül van a munkadíj, olaj, szűrő, kocsimosás, tehát általános karbantartási anyagok ára.

Mindösszesen anyag és szerviz= 1.539.245 Ft / 8év 2 hónap.

Vettem a kocsit 500 ezerért.

Eddig durván 2 millióba került az autó és megtett nálam 140 ezer kilométert.

Soha nem kellett hazavontatni, vagy trélerezni.

Lehet osztani szorozni!

RIMG0347_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.kinek van gsi caravan?mert véleményekre lennék kíváncsi.mi a gyengéje?

Motor kód:c18xe

Caravan...Rohad a hátsóajtó az ablak mellett, mert a gumi kidörgöli a festéket. Sárvédő, meg tanknyílás is rohadós... Ha nem figyelsz a tankod is rohad, és a hátsó nyúlványok is... Kipufogó is kirohad... Lengéscsillapítók idővel elhasználódnak... Rugó törés... Ezen kívül nem sok más van! :)

Link to comment
Megosztás:

Szia.nekem a c18xe motoros van,gyári opel progi szerint ez a gsi caravan.eddigi problémám hogy a váltoba az 5.sebességet megölte.szerencsére mindig haza hozot.elég ritka ez a 125le típus és kb 8 hónapja van nálam de szeretnék mindent tudni eröl a tipusrol mert nagyon bejön és szeretném sokáig az udvaromba tudni.azt észre vettem ezen is hogy a rozsda nem kerüli.teljesítménye meg minden elvárást kielégít,egy két bmw-s kapott már meglepi az astra-tól.esetleg valakinek van még bármi infoja az ne kiméljen.

Széles utat

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.