Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar.

Köszönöm a válaszokat!

200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni.

Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről!

Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani.

Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni.

Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről!

Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani.

Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit.

Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó.....

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó.....

Egy pár ezer forint? Kb. félórás munka előkészülettel és elpakolással együtt...

Keress rá a "autószerviz nyomásveszteség mérés"-re és ahol "lakolsz" :D aztán találsz valamit.

Link to comment
Megosztás:

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Link to comment
Megosztás:

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Nekem anno, a benzínhídon levő tűszelep tömítése fáradt el, és bugyogott fel mellette a benzin.
Link to comment
Megosztás:

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Ugyan így jártam, csak nekem nem spriccelt csak szivárgott, de csere lett belőle, úgy gondolom mások nevében is egy köszönet megillett, jobb a bajt megelőzni,

Link to comment
Megosztás:

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Nálam egy hollander lazult le, ami az injektor sor felé viszi a benzint. Hála Istennek észrevettem! Elég rendesen csöpögött...

Link to comment
Megosztás:

A szóban forgó hely is több mint egy méterre van a leömlőtől.Benzin 250fokon lobban be. A tűzfaltól kb. 30centire már nyúltam a csőhöz üzem melegen megállított és csáposon megemelt autón és még vízhólyagos sem lett az ujjam. Szerintem nincs az ott 250fok.

Sokkal átgondoltabb konstrukció egyébként,mert pl. 8V 1.6 VW-nél a szívósor felette van a kipuffsornak,na ott tényleg elég egy kis tömítetlenség...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.