Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Részben igazad van, viszont ha a motor olyan állapotú, hogy egyébként nem igényelne felújítást, akkor meg jósok kidobott pénz.

Hát passz, nem drágák a bontottak sem, csak ugye az megint lutri, én az enyémet újítom fel ha odaérek.

Elküldve

Sziasztok!

A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar.

Köszönöm a válaszokat!

200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni.

Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről!

Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani.

Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit.

  • Like 1
Elküldve

200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni.

Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről!

Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani.

Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit.

Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó.....

Elküldve

Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó.....

Egy pár ezer forint? Kb. félórás munka előkészülettel és elpakolással együtt...

Keress rá a "autószerviz nyomásveszteség mérés"-re és ahol "lakolsz" :D aztán találsz valamit.

Elküldve

Aki szedett már szét fényszórót, attól kérdem, hogy milyen anyaggal lehet az üveget visszaragasztani?

Nagyon ki kéne mosni a belsejét már.

Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag.
Elküldve

Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag.

Odáig rendben van, na de ahhoz hogy szétjöjjön, el kell vágjam a mostani ragasztót, ha leveszem a patentot még nem jön le.

Elküldve

Szutyok deponak a ragasztója is sz.r volt. Annak a peremét körbenyomtam effbéessel és abba nyomtam bele a burát. Jobb lett mint a gyárija. Azóta csak az egyik párásodik és az is kevésbé... :lol:

Elküldve

Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag.

Melyik márkájú jön szét vágás nélkül? Nekem asszem a carello nemigen adta magát patentok lepattintása után...

Elküldve

Odáig rendben van, na de ahhoz hogy szétjöjjön, el kell vágjam a mostani ragasztót, ha leveszem a patentot még nem jön le.

nem kétoldalassak van ragasztva, hanem atomtakonnyal. Attól hogy elvágod, az még összeragad.
Elküldve

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt.

Szétjött, ki is pucoltam optikai nedves kendővel. Mindjárt megy is a helyére. Ragasztó vagy egyéb segédanyag nem kellett.

Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy nem tudja véletlenül valaki, hogy a cabrio F astra hátsó ablakemelői jók-e a sedanba? Kis faragással berakhatóak-e?

Köszönöm a választ!

Elküldve

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Elküldve

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Nekem anno, a benzínhídon levő tűszelep tömítése fáradt el, és bugyogott fel mellette a benzin.
Elküldve

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Ugyan így jártam, csak nekem nem spriccelt csak szivárgott, de csere lett belőle, úgy gondolom mások nevében is egy köszönet megillett, jobb a bajt megelőzni,

Elküldve

Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.

Nálam egy hollander lazult le, ami az injektor sor felé viszi a benzint. Hála Istennek észrevettem! Elég rendesen csöpögött...

Elküldve

Szerintem az a hő nem elég, hogy meggyulladjon, nekem a tankból folyt a pumpa bajonettzárjának tömítése a corsánál telibe a kipufogó csőre. Simán csak elpárolgott.

Azért a motor alatt, a katalizátor előtt kicsit melegebb a cső, mint hátul...

Elküldve

Azért a motor alatt, a katalizátor előtt kicsit melegebb a cső, mint hátul...

Jaja! 20-30 km után még simogathatod a hátsódobot, míg a leömlőnek a 30 centis körzete már éget...

Elküldve

A szóban forgó hely is több mint egy méterre van a leömlőtől.Benzin 250fokon lobban be. A tűzfaltól kb. 30centire már nyúltam a csőhöz üzem melegen megállított és csáposon megemelt autón és még vízhólyagos sem lett az ujjam. Szerintem nincs az ott 250fok.

Sokkal átgondoltabb konstrukció egyébként,mert pl. 8V 1.6 VW-nél a szívósor felette van a kipuffsornak,na ott tényleg elég egy kis tömítetlenség...

Elküldve

Nekem anno a zsiguli hugyozta benzinnel a kipufogót, közvetlenül a leömlőnél. Simán elpárolgott, a szagra álltam meg. Nem mondom, hogy egészséges, de nem lobban be olyan könnyen azé'.

Elküldve

Ismerős fiatján (ami ugye ugyanúgy huroköblítéses mint a lada) egy nem meghúzott benzincső bilincs miatt égett ki a motortér....

Egyébként meg nem a benzin, hanem a gőz lobban be. Az meg elég könnyen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.