zotya975 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Részben igazad van, viszont ha a motor olyan állapotú, hogy egyébként nem igényelne felújítást, akkor meg jósok kidobott pénz. Hát passz, nem drágák a bontottak sem, csak ugye az megint lutri, én az enyémet újítom fel ha odaérek.
epk947 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Sziasztok! A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar. Köszönöm a válaszokat! 200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni. Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről! Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani. Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit. 1
Hjoe Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Győrben tud valaki ECU, azaz a motorvezélrő elektronikát bevizsgáló szakembert?
riki Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 200 ezer km ezeknek a motoroknak alapból nem sok, ha rendesen karbantartották. Az én első Astrám ('94-es évjáratú) 11 év óta van a kolléganőm tulajdonában, ő a 2. tulaj és 320 ezer körül van már benne, hibátlanul megy, vizsgán semmi probléma vele. Tőlem 214 ezernél vette át. Azóta egyszer, kb. 240 ezernél kapott egy hf. felújítást és a rendszeres szervizen kívül szinte semmi, csak a kopó fék és kuplung alkatrészeket kellett cserélni. Szóval ha csak ennyi a problémád, megéri a hengerfejet felújítani, mert bármilyen más bontott motor sem mai gyerek, aztán kezdheted elölről! Ha már lent van a hengerfej, érdemes a dugattyúkat levenni, ellenőrizni, kartert kitakarítani. Egyébként ha kíváncsi vagy a gyűrűk állapotára bontás nélkül, akkor ne "kompressziót", hanem nyomásveszteséget mérj / méress! Az megmondja a tutit. Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó.....
epk947 Elküldve December10, 2013 Elküldve December10, 2013 Az a baj, ha már méretni kell valamit, ezen a környéken nem is biztos, hogy tudnak olyat, de ha tudnak is, olyan pénzt elkérnek, hogy borzasztó..... Egy pár ezer forint? Kb. félórás munka előkészülettel és elpakolással együtt... Keress rá a "autószerviz nyomásveszteség mérés"-re és ahol "lakolsz" :D aztán találsz valamit.
Róóóbi Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Aki szedett már szét fényszórót, attól kérdem, hogy milyen anyaggal lehet az üveget visszaragasztani? Nagyon ki kéne mosni a belsejét már.
spzoli Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Aki szedett már szét fényszórót, attól kérdem, hogy milyen anyaggal lehet az üveget visszaragasztani? Nagyon ki kéne mosni a belsejét már. Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag.
Róóóbi Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag. Odáig rendben van, na de ahhoz hogy szétjöjjön, el kell vágjam a mostani ragasztót, ha leveszem a patentot még nem jön le.
Dáwid Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Szutyok deponak a ragasztója is sz.r volt. Annak a peremét körbenyomtam effbéessel és abba nyomtam bele a burát. Jobb lett mint a gyárija. Azóta csak az egyik párásodik és az is kevésbé... :lol:
petiww Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Azzal amivel ossze van. Ha ugyes vagy akkor nem kell plusz anyag. Melyik márkájú jön szét vágás nélkül? Nekem asszem a carello nemigen adta magát patentok lepattintása után...
Dáwid Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Odáig rendben van, na de ahhoz hogy szétjöjjön, el kell vágjam a mostani ragasztót, ha leveszem a patentot még nem jön le. nem kétoldalassak van ragasztva, hanem atomtakonnyal. Attól hogy elvágod, az még összeragad.
spzoli Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Lehet mar csinaltam parat, de nem biztos. Az viszont tuti h vagni nem vagtam semmit. :D
Róóóbi Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt. Szétjött, ki is pucoltam optikai nedves kendővel. Mindjárt megy is a helyére. Ragasztó vagy egyéb segédanyag nem kellett.
riki Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy nem tudja véletlenül valaki, hogy a cabrio F astra hátsó ablakemelői jók-e a sedanba? Kis faragással berakhatóak-e? Köszönöm a választ!
hetyke Elküldve December11, 2013 Elküldve December11, 2013 Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy nem tudja véletlenül valaki, hogy a cabrio F astra hátsó ablakemelői jók-e a sedanba? Kis faragással berakhatóak-e? Köszönöm a választ! Nem! http://www.jofogas.hu/somogy/Opel_Astra_f__Cabriosok_figyelem__hibatlan_belso_12228709.htm
FPepe Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.
spzoli Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle.Nekem anno, a benzínhídon levő tűszelep tömítése fáradt el, és bugyogott fel mellette a benzin.
joci40 Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle. Ugyan így jártam, csak nekem nem spriccelt csak szivárgott, de csere lett belőle, úgy gondolom mások nevében is egy köszönet megillett, jobb a bajt megelőzni,
hetyke Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Megosztanám egy tegnapi élményemet a nagyérdeművel: reggel dolgom volt Fehérváron, és útközben beugrottam egy kollégámért, hogy együtt menjünk. Amint megálltam a kapubejárójában, erős benzinszagot éreztem. Felnyitottam a motorháztetőt, és azt láttam, hogy az injektorház aljáról csöpög a benzin. Jobban megnézve, a tanktól jövő benzincsövön, a csatlakozástól pár mm-re egy injekciós tű nagyságú sugárban spriccelt a benzin :blink: A dolog pikantériája, hogy a motor alatt áthaladó kipuffcsőtől pár cm-re csöpögött le a benzin. Ha arra csöpögött volna, lehet benne lettem volna a híradóban, mint pár hónapja az az A Corsa, ami porig égett. Ott helyben levágtam a csőből azt a darabot, de látszott, hogy ki van repedezve már a gumicső. Szóval, akinek hasonló idős autója van, annak a csőnek az állapotára figyeljen oda, mert baj lehet belőle. Nálam egy hollander lazult le, ami az injektor sor felé viszi a benzint. Hála Istennek észrevettem! Elég rendesen csöpögött...
hakapeszimaki Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Szerintem az a hő nem elég, hogy meggyulladjon, nekem a tankból folyt a pumpa bajonettzárjának tömítése a corsánál telibe a kipufogó csőre. Simán csak elpárolgott.
FPepe Elküldve December12, 2013 Elküldve December12, 2013 Szerintem az a hő nem elég, hogy meggyulladjon, nekem a tankból folyt a pumpa bajonettzárjának tömítése a corsánál telibe a kipufogó csőre. Simán csak elpárolgott. Azért a motor alatt, a katalizátor előtt kicsit melegebb a cső, mint hátul...
hetyke Elküldve December13, 2013 Elküldve December13, 2013 Azért a motor alatt, a katalizátor előtt kicsit melegebb a cső, mint hátul... Jaja! 20-30 km után még simogathatod a hátsódobot, míg a leömlőnek a 30 centis körzete már éget...
hakapeszimaki Elküldve December13, 2013 Elküldve December13, 2013 A szóban forgó hely is több mint egy méterre van a leömlőtől.Benzin 250fokon lobban be. A tűzfaltól kb. 30centire már nyúltam a csőhöz üzem melegen megállított és csáposon megemelt autón és még vízhólyagos sem lett az ujjam. Szerintem nincs az ott 250fok. Sokkal átgondoltabb konstrukció egyébként,mert pl. 8V 1.6 VW-nél a szívósor felette van a kipuffsornak,na ott tényleg elég egy kis tömítetlenség...
Dáwid Elküldve December13, 2013 Elküldve December13, 2013 Nekem anno a zsiguli hugyozta benzinnel a kipufogót, közvetlenül a leömlőnél. Simán elpárolgott, a szagra álltam meg. Nem mondom, hogy egészséges, de nem lobban be olyan könnyen azé'.
wookie Elküldve December13, 2013 Elküldve December13, 2013 Ismerős fiatján (ami ugye ugyanúgy huroköblítéses mint a lada) egy nem meghúzott benzincső bilincs miatt égett ki a motortér.... Egyébként meg nem a benzin, hanem a gőz lobban be. Az meg elég könnyen.
Recommended Posts