Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Értem én hogy csigaevők de mi a baja? :)

Nekem pont ilyen vót 1989-ben Nijmegenben (NL) hazafelé jövet Angliából Skoda 130 GL-el.

Eltörött a nyelestengely a váltóban.

...mert akkoriban hiánycikk volt a márkaszervizben a golyóscsapágy ami oda kellett volna már 20 ezer km óta.

Ezért búgós váltóval voltam kénytelen elindulni Pestről.

Érdekes, hogy ott Nijmegenben egy szombat délután 1 órakor történt lerobbanás után 1 órával már szerelték a kocsimat az ottani márkaszervizben és este 8 órára el is készült és jöhettünk tovább haza. Cserélték a csapágyat és a nyelestengelyt. Az ára ott annyi volt mint itthon két komplett 5 sebességes váltóé!

De volt csapágy is meg tengely is és szombaton délután is bent maradtak túlórázni.... :icon1:

Elküldve

És a borda is megvan a tengelyen?

Vagy. Pörgesd meg a tengelyt, a féltengelyt hajtja-e.

Hihettek wookie-nak, általában a kuplungtárcsa közepe szokta megadni magát. Ettől még a pedált lehet ugyanúgy nyomogatni, mert az a szerkezetet mozgatja és annak a rugója jó. ;)

Nekem pont ilyen vót 1989-ben Nijmegenben (NL) hazafelé jövet Angliából Skoda 130 GL-el.

Eltörött a nyelestengely a váltóban.

...mert akkoriban hiánycikk volt a márkaszervizben a golyóscsapágy ami oda kellett volna már 20 ezer km óta.

Ezért búgós váltóval voltam kénytelen elindulni Pestről.

Érdekes, hogy ott Nijmegenben egy szombat délután 1 órakor történt lerobbanás után 1 órával már szerelték a kocsimat az ottani márkaszervizben és este 8 órára el is készült és jöhettünk tovább haza. Cserélték a csapágyat és a nyelestengelyt. Az ára ott annyi volt mint itthon két komplett 5 sebességes váltóé!

De volt csapágy is meg tengely is és szombaton délután is bent maradtak túlórázni.... :icon1:

Ete húzzúk be Győrbe szerelőhöz egy élmény lesz ebben a forgalomban, én ülök a BX-ben a haverom az opelban morbíd a saját kocsim seggét nézni. Ráadásul laposkúszásban megyünk , nem merem járatni a motort , nem akarok nagyobb kárt csinálni. A fék még így is jobban harap mint az enyémen. <_< Nem sokan értenek hozzá, nem volt egyszerű mestert keríteni. Köszönöm mindenkinek az ötleteket, rohadt kiváncsi vagyok mi a baja. :rolleyes:

Elküldve

Ete húzzúk be Győrbe szerelőhöz egy élmény lesz ebben a forgalomban, én ülök a BX-ben a haverom az opelban morbíd a saját kocsim seggét nézni. Ráadásul laposkúszásban megyünk , nem merem járatni a motort , nem akarok nagyobb kárt csinálni. A fék még így is jobban harap mint az enyémen. <_< Nem sokan értenek hozzá, nem volt egyszerű mestert keríteni. Köszönöm mindenkinek az ötleteket, rohadt kiváncsi vagyok mi a baja. :rolleyes:

No mi a helyzet a Kitroennel?

Elküldve

No mi a helyzet a Kitroennel?

Azt mondja a csávó van valami közdarab a motor és a váltó között az szokott tönkremenni, kábé 5 ezer forint csak ugye ki kell emelni a motor a cseréhez ami ezen a kocsin nem olyen egyszerű mint az opelen.

Elküldve

:icon13: Majd írd meg hogy a fogyasztás javult.e ha tempomattal közlekedsz...

Leginkább azért szereltem be, mert tetszik... :) Sok lehetőségem nincsen tempomattal menni, de majd kiderül.

Elküldve

Leginkább azért szereltem be, mert tetszik... :) Sok lehetőségem nincsen tempomattal menni, de majd kiderül.

Autópályán szerintem rohadt kényelmes céges teherautókkal jártam sokat nagyon jó volt használni.

Elküldve

Kicsit foglalkoztam ma az autóval, többek között mert mozgott a jobb első fényszóróm foncsora.

Nem tudom astránál mennyire hasonló a dolog, de végigtúrva az összes fényszóró alkatrészem, mindegyik ilyen volt, a következő egyszerű megoldásra jutottam, talán astránál is alkalmazható:

a1_2013_11_30_ugmhlkaagq.jpg

a1_2013_11_30_ht73tme1uo.jpg

A kis gömbre kapaszkodó fülek ki voltak nyílva, ezért egy egy bukkanónál simán leakadt a foncsor. Így már nem. :)

Elküldve

Kicsit foglalkoztam ma az autóval, többek között mert mozgott a jobb első fényszóróm foncsora.

Nem tudom astránál mennyire hasonló a dolog, de végigtúrva az összes fényszóró alkatrészem, mindegyik ilyen volt, a következő egyszerű megoldásra jutottam, talán astránál is alkalmazható:

A kis gömbre kapaszkodó fülek ki voltak nyílva, ezért egy egy bukkanónál simán leakadt a foncsor. Így már nem. :)

Huh nem is rémlik hogy ilyen alkatrészt láttam volna az enyémben.... :rolleyes:

Elküldve

Engem is elért az elosztó alatti olajfolyás nyavajája, 300forintért vettem hozzá O-gyűrűt. Délután kicseréltem este meg nem indult az autó. :icon11: Nem nyomtam vissza a Hall-jeladóra a csatit. :D

Elküldve

Nincs valakinek egy elektromos antennája? Sikeresen eltörtem az enyémet. Utángyártott volt, Angliából rendelve, és túl hosszú, ezért a csomagtartó lecsukásakor bealadt a csomagtartóba, és le is törtem :(

Rendelnék másikat, de egyrészt sok idő, másrészt túl hosszú lesz az is, valami eredetibb kéne.

Elküldve

Nincs valakinek egy elektromos antennája? Sikeresen eltörtem az enyémet. Utángyártott volt, Angliából rendelve, és túl hosszú, ezért a csomagtartó lecsukásakor bealadt a csomagtartóba, és le is törtem :(

Rendelnék másikat, de egyrészt sok idő, másrészt túl hosszú lesz az is, valami eredetibb kéne.

Nem tudom az előző mennyibe került, de a linkelt vaterás eladónál nagyon korrekt áron van szerintem (~10000Ft+posta). Hirschmann márkájú, ami a gyári beszállító volt, ha jól tévedek.

http://www.grando.hu/hirschmann-hit-auta-2040-univerzalis-automata-antenna-1483396944

Gond nélkül beszerelhető, és stabil.

Elküldve

Sziasztok!

A következőben kérném a segítségetek.

A mi nap mentem az autóval, és ketes fokozaton ment a fűtés, majd kb 5 perc után leállt.

3-as fokozaton megy, de se 1-es se 2-es fokozaton nem működik.

A kérdésem az lenne, hogy ezt mi okozhatja, illetve hogyan lehet ezt a hibát helyre hozni?

Előre is köszönöm!

Szép estét! :)

Elküldve

Sziasztok!

A következőben kérném a segítségetek.

A mi nap mentem az autóval, és ketes fokozaton ment a fűtés, majd kb 5 perc után leállt.

3-as fokozaton megy, de se 1-es se 2-es fokozaton nem működik.

A kérdésem az lenne, hogy ezt mi okozhatja, illetve hogyan lehet ezt a hibát helyre hozni?

Előre is köszönöm!

Szép estét! :)

Fűtőmotor előtét ellenállás.

  • Like 1
Elküldve

Értem.

Sajnos annyira még nem vagyok jártas ebben a témában...ezt itthon hogyan tudom orvoslni?

Közben körbe néztem azért a neten is, a kérdésem, hogy szerencsés húzás-e használtat bele venni, vagy az kockázatos, én inkább új legyen véve?

Elküldve

Én a héten szerdán cseréltem, teli ára 12000 Ft. Hellában, Hella és VDO létezik csak. Kedvezménnyel 9000 ft.- volt, muszáj volt megvenni, mert itt a környéken a bontókban sehol se volt, mindenki eladta már. Aprodon találtam egyet 5500ért, de ha Tatabányáról felmegyek Budapestre ugyanott vagyok, ráadásul szabim sincs már. :( Cseréje egyszerű, vízvájú feletti műanyagot kiveszed, előtte leveszed a gumi tömítést, majd műanyag kivesz. Utána menetirány szerint bal oldalról benézel, nagy saru megy rá, kihúzód, + két rátűző saru megy rá, fentre és lentre, leveszed egy laposfogóval mert elég kicsi a hely. Utána egy kis csavar, belső torx fogja az előtét ellenállást, csavar kicsavar, majd kijátszod azt a nyamvadt előtét ellenállást és anyukázol, hogy mi 12000 Ft ezen és örömmel berakod. :) Arra ügyelj vásárláskor, hogy három vagy négy fokozatú a ventilátorod, ez fontos.

http://aprod.hu/hirdetes/vdo-elotet-ellenallas-opel-astra-vectra-calibra-ID1aXD3.html#0bdfa5605d

Nekem 4 fokozatú a venti, s NEM ILYEN a csatija. De cikkszámok alapján meg lehet nézni, unix, bárdi, start, lang auto oldalán.

  • Like 1
Elküldve

Köszi.

Nekem ilyen van/volt:

http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-QUALITY-REPLACMENT-ELECTRIC-CAR-AERIAL-ANTENNA-COMPLETE-UNIT-/360525661644?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AVauxhall%7CModel%3AAstra%7CPlat_Gen%3AMK+III&hash=item53f10105cc

Ez is 990 mm sajnos, ahogyan az általad linkelt is. De ha nem lesz más, megveszem ezt a grandósat, bár vaterással nem tudok ott vásárolni..

Nem tudom milyen hosszú, de nem jó bele? (Gondolom 990 ha csereteleszkóp...Most néztem csak.) Mégse 10 ezer.

http://www.autoradiokeret.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=412&product_id=3107&option=com_virtuemart&Itemid=102

Elküldve

Sziasztok!

A következőben kérném a segítségetek.

A mi nap mentem az autóval, és ketes fokozaton ment a fűtés, majd kb 5 perc után leállt.

3-as fokozaton megy, de se 1-es se 2-es fokozaton nem működik.

A kérdésem az lenne, hogy ezt mi okozhatja, illetve hogyan lehet ezt a hibát helyre hozni?

Előre is köszönöm!

Szép estét! :)

Előtét ellenállás ki, RO55-be áztasd be 2-3 napra, azt követően fújd le hőálló lakkal, és jó darabig nem lesz vele gond...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.