Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Jóvanna, telefonról nem vagyok olyan kapkodós. Meg különben is, állítólag dolgozok, vagy mi :lol:

Akkor ezt megbeszéltük :D

Mindenképp valami kárpit alatt, de konkrétan milyen antennáról van szó?

Konkrétan nem tudom megmutatni, mert a szomszéd 1500ös kombijából van és már régebben vette.. De kinézetre ilyen:http://www.addel.hu/store/termekfotok/831/nagyarufotok/-calearo-univerzalis-erositos-szelvedo-antenna-157697006-za5qxz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szét kellene szednem a kilométerórámat (nem azért hogy visszatekerjem :D ) . Szitu az, hogy valószínűleg egy kicsit sok zsírt használtam a bowden megkenéséhez, és bekerülhetett az órába, mivel azóta nem vagy csak nagyon lassan akar visszamenni a mutató, de volt, hogy mentem úgy 90-el aztán egyszer csak lekoppan végállásra (ferrari sem gyorsul így ),

Szóval szétszedném, de hogyan tudom pontosan ugyanoda visszatenni a mutatót ahol volt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szét kellene szednem a kilométerórámat (nem azért hogy visszatekerjem :D ) . Szitu az, hogy valószínűleg egy kicsit sok zsírt használtam a bowden megkenéséhez, és bekerülhetett az órába, mivel azóta nem vagy csak nagyon lassan akar visszamenni a mutató, de volt, hogy mentem úgy 90-el aztán egyszer csak lekoppan végállásra (ferrari sem gyorsul így ),

Szóval szétszedném, de hogyan tudom pontosan ugyanoda visszatenni a mutatót ahol volt?

Zsííír? :omg: Helyett inkább műszerolaj!

Próbálgatással.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szét kellene szednem a kilométerórámat (nem azért hogy visszatekerjem :D ) . Szitu az, hogy valószínűleg egy kicsit sok zsírt használtam a bowden megkenéséhez, és bekerülhetett az órába, mivel azóta nem vagy csak nagyon lassan akar visszamenni a mutató, de volt, hogy mentem úgy 90-el aztán egyszer csak lekoppan végállásra (ferrari sem gyorsul így ),

Szóval szétszedném, de hogyan tudom pontosan ugyanoda visszatenni a mutatót ahol volt?

Így már nem nagyon fogod tudni. Az alap verzió az, hogy az ember kiveszi a pöcköt, ami megtámasztja 20 alatt egy picivel, vízszintesbe forgatja az órát, és megnézi hova áll be magától. Ez nagyjából a km/h felirat "h"-jának az alsó szára szokott lenni, de óránként változik picit. Az a pici, pedig nem mindegy :D A te esetedben, lehet, hogy a mutató tengelyén, a rugó is már ragad a trutyitól, és nem fogja tudni a valós alaphelyzetbe tenni a mutatót. A "fogalmamsincshovakénevisszarakni" verzióból, az egyik, hogy saccra föltolja a-ember a mutatót, a "h" alsó szárára, megy egy kört, és megnézi. A másik, hogy beül valakivel az autóba, plexi nélküli műszeregységgel elindulnak, aztán az egyik bambul a gps-re, és közben megpróbálja eltalálni a mutatóval. Ha mondjuk beáll az ember fix 50-re, akkor olyan sacc 55körülre kell találni a mutatóval, mert ha már a rugó tartja, picit visszaesik. Nem egyszerű, de sokat lehet röhögni közben. A mutatót viszont sosem szabad fölnyomni a helyére, csak a legvégén. Próbálgatásnál mindig csak egy picit, hogy magát éppen megtartsa. Ha az első próbálkozásra fölszúrjátok a helyére, akkor egyrészt szívás levenni, másrészt a 3. után, már nem kell visszarakni, mert úgysem marad ott :D

Link to comment
Megosztás:

Zsííír? :omg: Helyett inkább műszerolaj!

Próbálgatással.

Full ki tudtam húzni a bovden közepét, így logikusabbnak tűnt végigzsírozni, műszerolaj szerintem csak le és kifolyt volna, A csatlakozójába nem kellett volna tömni. Amúgy full száraz volt, motor hangját is elnyomta.

Azt hittem, hogy van valami összejelölés az órán, mert ha jól gondolom, nem megfelelő a rugó előfeszítés esetén csalni fog az óra.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!

Azt nézem, hogy magának a sebességmérő résznek a burkolata átlátszó, és látszik is ahogy a mutatóval együtt mozog a harang amiben ha jól emlékszem egy mágnes pörög. Ha garvízozó géppel átlyukasztom, és egy jelölést teszek a harangra, akkor ha minden igaz, pontosan vissza tudom tenni a mutatót. Lyukat utána majd leragasztom valamivel.

Link to comment
Megosztás:

Akkora misztikumot csináltok ebből az órából hogy nem igaz. Így is úgyis k*rva pontatlan, kár vele vesződni. Egyszer kell bemérni gps-el hol mennyit csal, megjegyezni, és kész.

Ha egy picit máshova teszi vissza, már olyat mutat, hogy kijön az ember szeme mint a csigának :D Frankón pontosra, összesen egy darabot sikerült eddig belőni, amivel találkoztam, de a picit félre-rakással olyan értékek jönnek ki belőle, hogy azon is elgondolkozol, jó műszeren van -e az a mutató :D

Link to comment
Megosztás:

Full ki tudtam húzni a bovden közepét, így logikusabbnak tűnt végigzsírozni, műszerolaj szerintem csak le és kifolyt volna, A csatlakozójába nem kellett volna tömni. Amúgy full száraz volt, motor hangját is elnyomta.

Azt hittem, hogy van valami összejelölés az órán, mert ha jól gondolom, nem megfelelő a rugó előfeszítés esetén csalni fog az óra.

Igazából ha olyan a menete a spirálnak akkor úgyis feltekeri menet közben szóval mindegy hova kened. nem az első ilyen eset, de szerintem nem is az uccsó.

Link to comment
Megosztás:

Frankón pontosra, összesen egy darabot sikerült eddig belőni,

Ezt azért tudom nehezen elhinni, mert a mechanikus órák sajátja, hogy minél gyorsabban mész, annál többet csal.

Gyárilag alapból olyan 10-et, az enyém kb 100-110-ig, majd ott hirtelen lenyom egy térugrást, és elkezd 20-at csalni, 130-al megyek és 150-et mutat, majd a végén meg kb 30-at, 200-nál már lepörögte a 220-as órát. 538939_168196489984251_1737846318_n.jpg

(nem, nem fake, a fordszámmérő még nem volt bekötve)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.