Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Link to comment
Megosztás:

"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe.

Link to comment
Megosztás:

Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe.

Ismerem azt a jó hangot, amikor vasúti átjáró előtt 100nál vissza harmadikba és ÖÖÖÖÖÖÖ... aztán az átjáró után taplógáz GRRRRRRRRR!!! :evilgrin:

Aztán meg csodálkozok a 10 lityis fogyasztáson... :D

Link to comment
Megosztás:

"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Ez mind szép meg jó, csak hogy a bibliában meg konkrétan le van írva, hogy ezek a motorok, amik itt az astrákban vannak (ecotecet nem t'om) az 1500 fölött motorféknél nem ad kaját.

Link to comment
Megosztás:

Mostanában sehogy...a sok pörgetés meghozta gyümölcsét kopottabb már a motor mint ahogy kéne neki. :D

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

Link to comment
Megosztás:

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D
Link to comment
Megosztás:

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D

Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel.

Link to comment
Megosztás:

a1_2013_11_2_a3wqlthj7d_tn.jpg

Kész az őszi nagytakarítás! Felkerült az új Polaris 3 szett is. De hogy legyen egy kis üröm is az örömben beázott a jobb első lábtér. Megnéztem a pollenszűrőt csurom víz de körülötte egy csepp sem. Eddig pedig soha nem csinált ilyet. Lehet, hogy pár hete mikor megnéztem a pollenszűrőt, hogy jó-e még akkor rosszul raktam vissza a műanyag biz-baszt.

Olvastam itt valahol, hogy többeknek is van/volt ilyen problémájuk és akkor valaki írta(talán Zotya), hogy szilóval megoldotta. Nem tudjátok, hogy hol lenne érdemes szilóval körülnyomni?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :)

Tényleg, így, hogy írtad már beugrott. Köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel.

Ilyen esetben sokat segít a Metabond C adalék. Nekem mindig van benne.

Link to comment
Megosztás:

Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ?

Link to comment
Megosztás:

Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne ilyen görgőt venni? Vagy kiváltani? cool4u-nál a 11000 + áfa rengeteg.

Köszi.

Egy feszítőgörgő van hozzá pluszban, és így néz ki:

foto_001k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azt nem tudom, hogy lehet-e külön szerezni ilyet egyáltalán, de nem lesz könnyű az biztos...

Link to comment
Megosztás:

Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ?

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Link to comment
Megosztás:

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Én meg nem használok semmi ilyesmit, mert a gépkönyvben sincs semmi ilyesmi :) És 50%-ban padlógázazok, motornak semmi baja, beletettem vagy 150-et már, olyan 250 felett vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik.

Link to comment
Megosztás:

Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik.

És az XE ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.