wookie Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 Nem kb, hanem motorféknél 1500 fölött konkrétan nincs befecskendezés a multecnél/motronicnál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 Nem kb, hanem motorféknél 1500 fölött konkrétan nincs befecskendezés a multecnél/motronicnál. Na hát ennyi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve Október30, 2013 Megoszt Elküldve Október30, 2013 "Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot." 5. oldal https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwebshop.langauto.hu%2Fkepek%2Fmuszaki%2F5.4.pdf Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1: Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 "Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot." 5. oldal https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwebshop.langauto.hu%2Fkepek%2Fmuszaki%2F5.4.pdf Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1: Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül. Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe. Ismerem azt a jó hangot, amikor vasúti átjáró előtt 100nál vissza harmadikba és ÖÖÖÖÖÖÖ... aztán az átjáró után taplógáz GRRRRRRRRR!!! :evilgrin: Aztán meg csodálkozok a 10 lityis fogyasztáson... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 "Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort, csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot." 5. oldal https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fwebshop.langauto.hu%2Fkepek%2Fmuszaki%2F5.4.pdf Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1: Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül. Ez mind szép meg jó, csak hogy a bibliában meg konkrétan le van írva, hogy ezek a motorok, amik itt az astrákban vannak (ecotecet nem t'om) az 1500 fölött motorféknél nem ad kaját. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Sziasztok. Astra H kormány jó lehet Vectra A-ba? Melyik opel kormányok rakhatók be A vekibe? Nekem ez a nagy AIRBAG-es nem nagyon jön be! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 B Veki, utolsó B Corsa tuti jók. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Október31, 2013 Megoszt Elküldve Október31, 2013 Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe. És a szábályzással hogy állsz...? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2013 Megoszt Elküldve November1, 2013 És a szábályzással hogy állsz...? Mostanában sehogy...a sok pörgetés meghozta gyümölcsét kopottabb már a motor mint ahogy kéne neki. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November1, 2013 Megoszt Elküldve November1, 2013 Mostanában sehogy...a sok pörgetés meghozta gyümölcsét kopottabb már a motor mint ahogy kéne neki. :D Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz. Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret. Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November1, 2013 Megoszt Elküldve November1, 2013 Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz. Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret. Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz) 2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz. Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret. Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz) 2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Kész az őszi nagytakarítás! Felkerült az új Polaris 3 szett is. De hogy legyen egy kis üröm is az örömben beázott a jobb első lábtér. Megnéztem a pollenszűrőt csurom víz de körülötte egy csepp sem. Eddig pedig soha nem csinált ilyet. Lehet, hogy pár hete mikor megnéztem a pollenszűrőt, hogy jó-e még akkor rosszul raktam vissza a műanyag biz-baszt. Olvastam itt valahol, hogy többeknek is van/volt ilyen problémájuk és akkor valaki írta(talán Zotya), hogy szilóval megoldotta. Nem tudjátok, hogy hol lenne érdemes szilóval körülnyomni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Balázs Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :) Tényleg, így, hogy írtad már beugrott. Köszi a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel. Ilyen esetben sokat segít a Metabond C adalék. Nekem mindig van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maxyy Elküldve November2, 2013 Megoszt Elküldve November2, 2013 Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne ilyen görgőt venni? Vagy kiváltani? cool4u-nál a 11000 + áfa rengeteg. Köszi. Egy feszítőgörgő van hozzá pluszban, és így néz ki: Azt nem tudom, hogy lehet-e külön szerezni ilyet egyáltalán, de nem lesz könnyű az biztos... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Ilyen esetben sokat segít a Metabond C adalék. Nekem mindig van benne. Valahogy nem hiszek benne. :rolleyes: De majd egyszer kipróbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ? Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz. Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra. DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam. A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható. Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 sztem a határoló kevésbé zörgös dolog, csapseggel meg az a baj hogy hiába cseréled, ha a likja kikopott Na, rángattam minden, de nem sokra jutottam. Az ajtóhatároló az ajtóban magában tud zörögni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz. Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra. DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam. A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható. Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom. Én meg nem használok semmi ilyesmit, mert a gépkönyvben sincs semmi ilyesmi :) És 50%-ban padlógázazok, motornak semmi baja, beletettem vagy 150-et már, olyan 250 felett vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz. Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra. DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam. A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható. Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom. Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik. És az XE ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts