Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Elküldve

"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe.

Elküldve

Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe.

Ismerem azt a jó hangot, amikor vasúti átjáró előtt 100nál vissza harmadikba és ÖÖÖÖÖÖÖ... aztán az átjáró után taplógáz GRRRRRRRRR!!! :evilgrin:

Aztán meg csodálkozok a 10 lityis fogyasztáson... :D

Elküldve

"Fontos tudnunk, hogy a katalizátoros járművek közül több motorvezérlő rendszerét úgy alakítják ki, hogy
az nem rendelkezik tolóüzemi töltéslekapcsolással. Ennek elsősorban a katalizátor védelme az oka, hiszen
töltéslekapcsoláskor a motor tiszta levegőt szív be és pufog ki, ami az égés hiánya miatt alacsony
hőmérsékletű marad. Ez igen gyorsan csökkenti a katalizátor hőmérsékletét, majd a befecskendezés
visszatérése igen gyorsan emeli azt. A gyors hőmérsékletváltozások erősen igénybe veszik a katalizátort,
csökkentik annak élettartamát és akár úgynevezett „hősokkot” is okozhatnak. Elsősorban emiatt a gyártók
egy része kerüli ezt az egyébként több szempontokból előnyös klasszikus „befecskendezési” üzemmódot."
5. oldal

Attól még lehet hogy a Motronic-nál van rendes motorfék üzem, ki kéne mérni. Bár a board computer csak nem csal. :icon1:

Mondjuk én mindig úgy szoktam motorfékezni, hogy harmadikban lassulgatok, és amikor a kocsi elér egy bizonyos sebességet, akkor tehermentesítődik a hajtáslánc, és kuplung nélkül kitudom venni üresbe. Ha jól rémlik olyan 20-30 körül van ez a sebesség. Kettesbe már nem erőltetem vissza, mert túlságosan nagy a fordulatszám különbség, aminek se a szinkrongyűrűk se a kuplungszerkezet nem örül.

Ez mind szép meg jó, csak hogy a bibliában meg konkrétan le van írva, hogy ezek a motorok, amik itt az astrákban vannak (ecotecet nem t'om) az 1500 fölött motorféknél nem ad kaját.

Elküldve

Igazából én meg úgy motorfékezem hogy szép hangja legyen neki...HŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ :D .........aztán amikor 1500-nál "megjön a hajtás" akkor veszem ki üresbe.

És a szábályzással hogy állsz...?

Elküldve

Mostanában sehogy...a sok pörgetés meghozta gyümölcsét kopottabb már a motor mint ahogy kéne neki. :D

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

Elküldve

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D
Elküldve

Ha mindig rendesen cseréltél olajat, akkor a pörgetéstől (főleg egy C14NZ-nek) semmi baja nem lesz.

Az én volt céges -most 19 éves- kocsim ma is készségesen szolgálja a kolléganőmet vastagon túl a 300 ezren motorbontás nélkül. ( 1 hf. tömítés csere volt 2 éve) 1 liter rátöltéssel még most is elmegy 10 ezret.

Pedig én aztán kinyomtam még a szömit is! :D ( Pl: Hamburgtól Passauig vagy Nijmegentől Passauig végig padlógáz)

2 téli hidegindítás többet koptat rajta mint 500 km nyelezve. :D

Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel.

Elküldve

a1_2013_11_2_a3wqlthj7d_tn.jpg

Kész az őszi nagytakarítás! Felkerült az új Polaris 3 szett is. De hogy legyen egy kis üröm is az örömben beázott a jobb első lábtér. Megnéztem a pollenszűrőt csurom víz de körülötte egy csepp sem. Eddig pedig soha nem csinált ilyet. Lehet, hogy pár hete mikor megnéztem a pollenszűrőt, hogy jó-e még akkor rosszul raktam vissza a műanyag biz-baszt.

Olvastam itt valahol, hogy többeknek is van/volt ilyen problémájuk és akkor valaki írta(talán Zotya), hogy szilóval megoldotta. Nem tudjátok, hogy hol lenne érdemes szilóval körülnyomni?

Elküldve

Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :)

Elküldve

Nekem is ez van, amire rájöttem az, hogy Én is rosszul raktam vissza a műanyagot, s igen nekem is vizes volt a pollenszűrő. Én ma raktam rá próba képpen egy alu lapot, hogy megnézzem tényleg oda rá, ott folyik-e be a víz, de 99%, hogy igen. Amit Zotya írt az az, hogy arra a műanyag alá nyomott szilot ami a szélvédőre megy rá. De majd Ő megerősít vagy megcáfol, kijavít. :)

Tényleg, így, hogy írtad már beugrott. Köszi a választ.

Elküldve

Vannak azért motorkínzó szituációk amikor legutóbb Gráz közelében dolgoztam reggelente -10-15-fok volt 3 kilóméterre mentünk melózni és elég rendes emelkedők voltak a faluban. Szóval megvolt a hidegen is meg a pörgetés is. Pakolva 4-5 személlyel 2-ben 4000-alatt nem ment fel.

Ilyen esetben sokat segít a Metabond C adalék. Nekem mindig van benne.

Elküldve

Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ?

Elküldve

Van valakinek ötlete, hogy hol lehetne ilyen görgőt venni? Vagy kiváltani? cool4u-nál a 11000 + áfa rengeteg.

Köszi.

Egy feszítőgörgő van hozzá pluszban, és így néz ki:

foto_001k_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azt nem tudom, hogy lehet-e külön szerezni ilyet egyáltalán, de nem lesz könnyű az biztos...

Elküldve

Működnek jól ezek a metabond adalékok ? Néztem az árát a motorolajba valónak (pl Metabond C ) , a 2.5 dl-es kerül 10.400-ba. és 4 liter olajhoz az előírás szerint kell 2 dl, tehát majdnem egyből elfogy egy flakonnal olajcserénél. Innentől bárhogy is számolom, nem éri meg vacakolni vele, bontott motorral olcsóbban kijövök. Nemde ?

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Elküldve

sztem a határoló kevésbé zörgös dolog, csapseggel meg az a baj hogy hiába cseréled, ha a likja kikopott

Na, rángattam minden, de nem sokra jutottam. Az ajtóhatároló az ajtóban magában tud zörögni?

Elküldve

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Én meg nem használok semmi ilyesmit, mert a gépkönyvben sincs semmi ilyesmi :) És 50%-ban padlógázazok, motornak semmi baja, beletettem vagy 150-et már, olyan 250 felett vagyok.

Elküldve

Aki csak rövid távra tervez az autóval annak nem éri meg. A 2,5 dl csak az első olajcserénél megy bele, utána a fele is elég a szinten tartáshoz.

Nekem egy 5 literes Metabond 10W40 9 ezerbe kerül. Ebből 4 liter elmegy a cserére, a maradék 1 liter meg a 10 ezer kilométer alatt a rátöltésre. Ehhez jön a Metabond C, ami durván 10 ezer Ft, de csak a felét öntöm bele. Tehát durván 14 ezer forintot költök 10 ezer km alatt olajra.

DE, vettem egy 13 éves autót 8 évvel ezelőtt a piacon egy neppertől óra szerint 155 ezer kilométerrel azzal, hogy mivel éppen nyugdíjba mentem és kilátásom sincs új autó vételére, ezért ezt életem utolsó autójának szántam.

A kocsi motorja 99%-os biztonsággal bontatlannak volt mondható.

Azóta én 140 ezret nyomtam bele és nyoma sincs a gyengülésnek vagy az olajfogyasztás emelkedésének, nem füstöl, nem zörög. Én ezt a gondos karbantartásnak és a Metabond olaj + Metabond C-nek a számlájára is írom.

Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik.

Elküldve

Meg a C20NE motorkódnak :D Ismerek darabot, ami egy félig összetekert, erdei csapatásra "használt" vectrából lett kimentve, elrakott vezérléssel volt használva, a kartergáz visszavezető csöve konkrétan egy hajlított rúd volt, úgy állt benne a retek, hogy egy csavarhúzót nem sikerült beletolni... Átköltözött egy astrába, kapott egy szokásos vezérléscserét, olajcserét, és azóta is hibátlan. :D Az NE gyakorlatilag megölhetetlen. Ha meg valahogy mégis sikerül, akkor 40-ért van másik.

És az XE ?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.