Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hülye kérdés:

Vákuumcsőnek jó lehet egy sima, átlátszó szilikon cső? Praktikerben láttam 6x1,5-est, elég keménynek tűnt. Van itthon kissé vastagabb kilométerszámba, azt még nem mertem kipróbálni, de lágyabb jóval. Pusztán az anyaga miatt lehet gond vele?

Egyelőre még nem sürgős cserélni egyiket sem, de fekete leszek, ha megfogom, kicsit porlik.

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérdés:

Vákuumcsőnek jó lehet egy sima, átlátszó szilikon cső? Praktikerben láttam 6x1,5-est, elég keménynek tűnt. Van itthon kissé vastagabb kilométerszámba, azt még nem mertem kipróbálni, de lágyabb jóval. Pusztán az anyaga miatt lehet gond vele?

Egyelőre még nem sürgős cserélni egyiket sem, de fekete leszek, ha megfogom, kicsit porlik.

Csak vákum "közlekedik benne" szóval bármi jó ami bírja a motortér hőjét és valamennyire összenyomhatatlan.

Link to comment
Megosztás:

Csak vákum "közlekedik benne" szóval bármi jó ami bírja a motortér hőjét és valamennyire összenyomhatatlan.

Igen, ebből indultam ki én is. Lehet egy-két helyen kicserélem a próba kedvéért a lágyabbra. Nem tudom mekkora az a vákuum, ami ott közlekedik, majd kiderül. A szilikon meg elvileg bírja a meleget.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ebből indultam ki én is. Lehet egy-két helyen kicserélem a próba kedvéért a lágyabbra. Nem tudom mekkora az a vákuum, ami ott közlekedik, majd kiderül. A szilikon meg elvileg bírja a meleget.

Nem olyan vészes...lehúzod, odateszed az ujjad, nem fogja beszívni...talán.... :D

Link to comment
Megosztás:

Nem olyan vészes...lehúzod, odateszed az ujjad, nem fogja beszívni...talán.... :D

A MAP felé menőt lecseréltem, kísérleti jelleggel ott is marad, nem akarta összeszippantani. Ha már matattam, kipucoltam a szénszűrő elektromos szelepét, mert tele volt szénnel, így folyton nyitva volt. A szénszűrőt lehúzva ott éreztem gázadásra, hogy szippant rendesen, de nem vészes. Amúgy a szénszűrő felől jövő csövet megszívva kéne némi légáramlást érezni? Gondolom igen. Jelen esetben viszont vákuumot csináltam, biztos el van dugulva. A vastag részből jött ki némi szén. De ezt a részt már egyszer takarítottam. Gondoltam rá, hogy nem dugom vissza a szelepre, csak nem tudom, okozna-e gondot.

Link to comment
Megosztás:

A MAP felé menőt lecseréltem, kísérleti jelleggel ott is marad, nem akarta összeszippantani. Ha már matattam, kipucoltam a szénszűrő elektromos szelepét, mert tele volt szénnel, így folyton nyitva volt. A szénszűrőt lehúzva ott éreztem gázadásra, hogy szippant rendesen, de nem vészes. Amúgy a szénszűrő felől jövő csövet megszívva kéne némi légáramlást érezni? Gondolom igen. Jelen esetben viszont vákuumot csináltam, biztos el van dugulva. A vastag részből jött ki némi szén. De ezt a részt már egyszer takarítottam. Gondoltam rá, hogy nem dugom vissza a szelepre, csak nem tudom, okozna-e gondot.

Igazából a tankszellőztetés működését annyira nem vágom...jön cső a tankról, a pillnagó szelep házról a szénszűrő bödönről aztán össze vannak kötve és valahogy működik... :D

Link to comment
Megosztás:

Igazából a tankszellőztetés működését annyira nem vágom...jön cső a tankról, a pillnagó szelep házról a szénszűrő bödönről aztán össze vannak kötve és valahogy működik... :D

Ha jól láttam, akkor pontosan úgy van, ahogy leírtad :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hülye kérdés:

Vákuumcsőnek jó lehet egy sima, átlátszó szilikon cső? Praktikerben láttam 6x1,5-est, elég keménynek tűnt. Van itthon kissé vastagabb kilométerszámba, azt még nem mertem kipróbálni, de lágyabb jóval. Pusztán az anyaga miatt lehet gond vele?

Egyelőre még nem sürgős cserélni egyiket sem, de fekete leszek, ha megfogom, kicsit porlik.

nekem eccer vhol azt mondták, hogy vastag falunak kell lennie, azé nehogy összeszívja

Link to comment
Megosztás:

Most nézem csak, hogy júliusban alig mentem a kocsival! Nincs még 400 km sem! Naja!

Hát persze, mert megvettem közben az évek óta keresett (nekem) legújabb, (egyébként 22 éves) NX250-es Hondámat.

Azóta inkább azt használom. 3,2 literrel beéri százon... :D

Link to comment
Megosztás:

Ha jól láttam, akkor pontosan úgy van, ahogy leírtad :icon1:

A tankszellőztető szelepet ugye az ECU nyitogatja a motor állapotának megfelelően. Ezáltal csökkentve a nyomást a tankban. Mert ha a tankban egy kis vákuum van, akkor a környezetszennyező benzingőzök nem jutnak ki a szabadba. Ráadásul azok nem vesznek el, hanem a motorban elégnek...

Ha a szénszűrőről a szelephez menő csőbe raksz egy papír benzinszűrőt, sok takarítástól mented meg magad... ;)

Link to comment
Megosztás:

Most nézem csak, hogy júliusban alig mentem a kocsival! Nincs még 400 km sem! Naja!

Hát persze, mert megvettem közben az évek óta keresett (nekem) legújabb, (egyébként 22 éves) NX250-es Hondámat.

Azóta inkább azt használom. 3,2 literrel beéri százon... :D

Hát nekem sem sok kilométer megy mostanság a kocsiba... inkább a bringát használom a városban. Mostanság már a városon kívül is... :D

Link to comment
Megosztás:

A tankszellőztető szelepet ugye az ECU nyitogatja a motor állapotának megfelelően. Ezáltal csökkentve a nyomást a tankban. Mert ha a tankban egy kis vákuum van, akkor a környezetszennyező benzingőzök nem jutnak ki a szabadba. Ráadásul azok nem vesznek el, hanem a motorban elégnek...

Ha a szénszűrőről a szelephez menő csőbe raksz egy papír benzinszűrőt, sok takarítástól mented meg magad... ;)

Gondoltam már ilyen szüröre, csak lusta voltam utána járni.

A napokban meg bevágta a durcát a gép, és ha már nyakig benne voltam,

kikaptam a szénszüröt, és addig ráztam, míg üres nem lett. Kipucoltam a csöveket is,

majd mindent visszaraktam a helyére. Egyedül a tankbetöltönél érzek komoly ellenállást,

de azt nem tudom normális-e. A többi részen prímán szelel minden csö.

Link to comment
Megosztás:

Most nézem csak, hogy júliusban alig mentem a kocsival! Nincs még 400 km sem! Naja!

Hát persze, mert megvettem közben az évek óta keresett (nekem) legújabb, (egyébként 22 éves) NX250-es Hondámat.

Azóta inkább azt használom. 3,2 literrel beéri százon... :D

Látod-látod csak ott porosodik az a fránya C20NE....mit fizetsz hogy elvigyem? :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Látod-látod csak ott porosodik az a fránya C20NE....mit fizetsz hogy elvigyem? :smartass:

Pízt te tőlem ne várj!

Ja! :D

Mosom is eleget, mikor már látszik rajta a por!

Sőt, vettem egy nagynyomású mosót is, hogy jobban menjen a mosás.

Lassan már azt figyelem, hogy nem túl sokszor mosom-e?

Valójában egy jó kis motortér mosásra készülök, de ahhoz még gyűjtöm a "lelkierőt".

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam már ilyen szüröre, csak lusta voltam utána járni.

A napokban meg bevágta a durcát a gép, és ha már nyakig benne voltam,

kikaptam a szénszüröt, és addig ráztam, míg üres nem lett. Kipucoltam a csöveket is,

majd mindent visszaraktam a helyére. Egyedül a tankbetöltönél érzek komoly ellenállást,

de azt nem tudom normális-e. A többi részen prímán szelel minden csö.

Én a szenet benne hagytam, mert nem hiába tették oda a mérnökök.

Az az ellenállás természetes. Ha könnyen tudna bejutni a levegő a tankba, akkor nem lenne vákuum benne, illetve túl sok levegőt szívna a motor a szelepen keresztül...

Link to comment
Megosztás:

Pízt te tőlem ne várj!

Ja! :D

Mosom is eleget, mikor már látszik rajta a por!

Sőt, vettem egy nagynyomású mosót is, hogy jobban menjen a mosás.

Lassan már azt figyelem, hogy nem túl sokszor mosom-e?

Valójában egy jó kis motortér mosásra készülök, de ahhoz még gyűjtöm a "lelkierőt".

Én is gyakran mosom a kocsit mert a kutyák ilyenkor beássák magukat a porba a hűség ellen hamar poros lesz a bódé az udvarban. A motortér most nagyjából tiszta csak a váltó oldalából szivárog megint az olaj, ennek viszont nekem nincs lelkierőm megint nekiállni. A szelepfedél szivárgás viszont megszünt kissé lazultak a csavarok utánnahúztam őket.

Link to comment
Megosztás:

Én a szenet benne hagytam, mert nem hiába tették oda a mérnökök.

Az az ellenállás természetes. Ha könnyen tudna bejutni a levegő a tankba, akkor nem lenne vákuum benne, illetve túl sok levegőt szívna a motor a szelepen keresztül...

No igen, csak a mérnökök nem ebben a formában tették oda :)

És hát hiába a papírszűrő, ha attól még eldugul minden cső, és nem szelel. Szóval vagy ez, vagy a csere.

Viszont azóta mindig elfelejtem megnézni, hogy megszűnt-e a tanksapka "kólásüveg" hangja.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.