Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi, azóta már kiolvasták, viszont TECH szerint nem az EGR-nek van baja, hanem "nem megfelelő fordulatszám jel"..... :D

Elküldve

Akinek klasszikja van...Nem áll meg nektek a víz a hátsó ajtók kéderén alul? Az enyémen mindkét oldalt középen megáll a víz. Persze lehet folyik befelé is. Mikor kinyitom az ajtót egy része kifolyik, de marad is a kéderen. A másik astram nem csinál ilyet, ill volt már egy pár nálam, és egyiknél sem tapasztaltam...

Elküldve

Nnna elléptem anyuékhoz pont jókor vitték vissza a kocsit az Opel Csornába...ugye olajat cseréltek benne ami nem volt cserélve Egr-tömítést amit szerintem szintén nem cseréltek. A helyi szerelő gyertyát akart cserélni de mivel nem tudta kitekerni mondta vigyük visza a kocsit a márkaszervízbe ahol teljes HF-felújításon esett átt (és azóta 3 hengerezik) cseréljék ki ott agyertyát. na megérkeztünk kértünk gyertyacserét...6990-lesz oké végignézhetem? Hátőőőő nem..oké, néztük az ajtóból a csávó vette ki sorba a gyertyákat a 3-hengernél názett mint vett malac, a középső polusról hiányzott a porcelán és tök fekete volt a gyertya ugye ez a henger nem járt. Mondta hogy ő hiába cseréli ki a gyertyát mert valszeg a porcelán hazavaágta minimum a szelepet...hol volt utoljára szerelve a kocsi? Mondott itt. Hátőőőő akkor hívja a műhelyfőnököt. Visszamnetünk az ügyfélszolgálathoz ahol az ürge közölte hogy gyertyát nem cseréltek a kocsiba a jegyzőkönyv szerint. Mondom neki tehát leszedik a HF-et síkolják, szelepeket cserélnek visszarakják és közben meg sem nézim a 4 gyertyát? Mivel megfőzött motor miatt hoztuk a kocsit nem volt okuk gyertyával foglalkozni. Mondom akkor jó kérek 4 új gyertyát. De azt nem javasolja mert tovább kárpspdhat a motor. Konkrétan miért? Itt valamit ködösített, de kicserélték a 4 gyertyát a 3-as henger továbbra sem járt. Azt mondja nem lehet egyértelműen bizonyítani hogy mikor történt az eset, és nem lehet tudni az autó előéletét. Na kijátszottam az utolsó kártyát is: a kocsit itt vettük itt vezették a szervízkönyvet , szóval ezt akkor gondoljuk átt mégegyszer...na itt már össze vissza beszéltek hogy nem lehet tudni ki nyúlkált bele stb...stb.... és kérdezte hogy most akkor megcsinálják a kocsit? Kérdem itt?????? Kizárt dolog...fizetem a gyertyacserét és már it sem vagyunk. 7990 lesz monom az előbb még 6990....jó elengedünk egy ezrest ha már annyit mondtam. Röviden ennyi. A kocsi megy vissza a helyi szerelőhöz aki mejd kicseréli a szelepet vagy ami kell. Közben megemlítetem a hót fekete olajat amira 2 literet öntöttünk rá...azt mondja a csávó hogy akkor tuti eszi az olajat, jó és akkor utoljára itt hogyan ment átt zöld kártyán??? Hááááátőőő lehet itánna kezdte el enni...röviden ennyi. 1duhos2.gif

Elküldve

Akinek klasszikja van...Nem áll meg nektek a víz a hátsó ajtók kéderén alul? Az enyémen mindkét oldalt középen megáll a víz. Persze lehet folyik befelé is. Mikor kinyitom az ajtót egy része kifolyik, de marad is a kéderen. A másik astram nem csinál ilyet, ill volt már egy pár nálam, és egyiknél sem tapasztaltam...

Nálam is megvan ez a dolog... Gumiszőnyeget nem is tettem hátra, mert alá kerül, és berohad a kasztni. Egyébként van sejtésem mi okozza.

Elküldve

Nálam is megvan ez a dolog... Gumiszőnyeget nem is tettem hátra, mert alá kerül, és berohad a kasztni. Egyébként van sejtésem mi okozza.

Nekem az első ajtónál van ez... a bal elsőnél...

Mi okozza? :) tippeket veszek...

Elküldve

Nnna elléptem anyuékhoz pont jókor vitték vissza a kocsit az Opel Csornába...

...a 3-hengernél názett mint vett malac, a középső polusról hiányzott a porcelán és tök fekete volt a gyertya ugye ez a henger nem járt. Mondta hogy ő hiába cseréli ki a gyertyát mert valszeg a porcelán hazavaágta minimum a szelepet...

Jobb esetben csak a trafóhíd ment el és cserével jó lesz. Esetenként simán kiköpi a porcelánt, sajnos nem ez a jellemző. A motort szétbontva érdekes dolgok lehetnek, ha dolgozott benne a porcelán. :( Tényleg a szelep a legkevesebb.

Lehet nem lesz olcsó mulatság és mindig itt merül fel a kérdés, hogy érdemes márkaszervízbe hordani az autót? Ha történik valami úgyis levakarnak, a legritkább esetben hibásak ők. Sajnos a világnak ezen a felén ez így működik. A kivétel pedig, az igen ritka. :angry:

Elküldve

Sziasztok!

Mint írtam, a műszeres vizsgálatnál "nem megfelelő fordulatszámjel" hibát hozta a gép az autómnál. Hidegen jön mindig a lámpa, a következő indításnál már nem világít. Azt mondta a srác, aki a vizsgálatot csinálta, hogy valószínűleg az egyik fordulatszám jeladónak van valami gondja. Hány darab van ebből a motoron? Egy a vezérműtengelynél, és egy a főtengelynél? A főtengelynél lévőre mondta, hogy lehet, hogy nagy a hézag a tárcsa és a jeladó között. Mennyinek kell lennie? 1mm alatt? Lehet állítani ezt? Azt mondta, hogy lehet, hogy a szíjtárcsa van rosszul felrakva, vagy el van rakva a vezérlés.... Most nemrég raktam fel az új vezérmű szettet, 10szer körbeforgattuk a motort, minden jelen volt, de holnap kénytelen vagyok ránézni, nincs-e valami gond.

Köszi a válaszokat!

Elküldve

Jobb esetben csak a trafóhíd ment el és cserével jó lesz. Esetenként simán kiköpi a porcelánt, sajnos nem ez a jellemző. A motort szétbontva érdekes dolgok lehetnek, ha dolgozott benne a porcelán. :( Tényleg a szelep a legkevesebb.

Lehet nem lesz olcsó mulatság és mindig itt merül fel a kérdés, hogy érdemes márkaszervízbe hordani az autót? Ha történik valami úgyis levakarnak, a legritkább esetben hibásak ők. Sajnos a világnak ezen a felén ez így működik. A kivétel pedig, az igen ritka. :angry:

Esélyes hogy a porcelán megrongálta minimum az egyik szelepet így nincs kompresszió ezért 3 hengerezik. Sajna nem lehet bizonyítani hogy amikor felújították a HF-et , akkor már így hozták el anyuék a kocsit....trabant-golf vonalon mozogtak mindíg is nem tuti hogy felismernek egy 3 hengerező Corsát. Az mondjuk magáért beszél hogy most is elengedték mindenféle "hibásan viszi el a kocsit itt írja alá" papír nélkül az autót. Meg percenként változtatták a dumát ahogy közöltem itt volt utoljára a kocsi szervizelve utána meg mondtam hogy itt is vettük, és itt vezették a szervízkönyvet...érdekes ezt az ürge a kompúterbe nem látta? Amúgy egyből bontani akartak tehát szóba sem hozták a trafóhidat csak azt hogy tuti oda az egyik szelep...Sajna nekem a X12XE már ürtechnika nem tudok érdemben belenyúlkálni, így marad a falusi szerelő.

Elküldve

Esélyes hogy a porcelán megrongálta minimum az egyik szelepet így nincs kompresszió ezért 3 hengerezik. Sajna nem lehet bizonyítani hogy amikor felújították a HF-et , akkor már így hozták el anyuék a kocsit....trabant-golf vonalon mozogtak mindíg is nem tuti hogy felismernek egy 3 hengerező Corsát. Az mondjuk magáért beszél hogy most is elengedték mindenféle "hibásan viszi el a kocsit itt írja alá" papír nélkül az autót. Meg percenként változtatták a dumát ahogy közöltem itt volt utoljára a kocsi szervizelve utána meg mondtam hogy itt is vettük, és itt vezették a szervízkönyvet...érdekes ezt az ürge a kompúterbe nem látta? Amúgy egyből bontani akartak tehát szóba sem hozták a trafóhidat csak azt hogy tuti oda az egyik szelep...Sajna nekem a X12XE már ürtechnika nem tudok érdemben belenyúlkálni, így marad a falusi szerelő.

Nagy szerencséjük, hogy nem velem akadtak össze, elég szeliden bántál velük...érdemes lett volna a fogyasztóvédelmet is megemlíteni nekik.

A porcelán nagy kárt nem tud okozni általában, elég nagy balszerencse kell hozzá.

Mielőtt bontani kezdtek mérjetek kompressziót mindenféleképpen.

Az igazi a boroszkópos vizsgálat lenne, de ahhoz kicsit messze vagy, hogy átugrojak megnézni vele. :)

Elküldve

Sziasztok!

Mint írtam, a műszeres vizsgálatnál "nem megfelelő fordulatszámjel" hibát hozta a gép az autómnál. Hidegen jön mindig a lámpa, a következő indításnál már nem világít. Azt mondta a srác, aki a vizsgálatot csinálta, hogy valószínűleg az egyik fordulatszám jeladónak van valami gondja. Hány darab van ebből a motoron? Egy a vezérműtengelynél, és egy a főtengelynél? A főtengelynél lévőre mondta, hogy lehet, hogy nagy a hézag a tárcsa és a jeladó között. Mennyinek kell lennie? 1mm alatt? Lehet állítani ezt? Azt mondta, hogy lehet, hogy a szíjtárcsa van rosszul felrakva, vagy el van rakva a vezérlés.... Most nemrég raktam fel az új vezérmű szettet, 10szer körbeforgattuk a motort, minden jelen volt, de holnap kénytelen vagyok ránézni, nincs-e valami gond.

Köszi a válaszokat!

Már ne is haragudj, de ennek a szerelőnek gőze sincs a gyújtásrendszerek műkődéséről...Ha fordítva lenne fent a főtengely végén lévő gyújtáskerék, be sem indulna.

Ha pontos hibakódolvasást csinált, akkor tudnia kellene melyik jeladó szarakszik, a vezérműtengely jeladó vagy a gyújtáskerék jeladó.

Általában a vezérműtengely jeladó szokott elhalálozni, de előtte a csatikat nézd át.

A gyújtáskeréknél kb 1mm lehet a hézag a kerék és a jeladó között, álítani ha jól emlékszem nem lehet, bár lehet a felfogatás enged valamennyit.

Elküldve

Már ne is haragudj, de ennek a szerelőnek gőze sincs a gyújtásrendszerek műkődéséről...Ha fordítva lenne fent a főtengely végén lévő gyújtáskerék, be sem indulna.

Ha pontos hibakódolvasást csinált, akkor tudnia kellene melyik jeladó szarakszik, a vezérműtengely jeladó vagy a gyújtáskerék jeladó.

Általában a vezérműtengely jeladó szokott elhalálozni, de előtte a csatikat nézd át.

A gyújtáskeréknél kb 1mm lehet a hézag a kerék és a jeladó között, álítani ha jól emlékszem nem lehet, bár lehet a felfogatás enged valamennyit.

Köszi a választ. Ma átnézegettem a csatlakozókat meg a jeladókat, a hézag 1,03mm, magyarul jó, de azért kiszedtem, megpucoltam, mert mintha lett volna sár is a jeladó és a felfogatás között. Az EGR-t is kivettem, megnéztem, szépen mozog, még valamikor decemberben pucoltam ki, azóta vagy 2000-et ha mentem vele, visszaraktam, csatlakozóját megmozgattam, és nem jött hidegen a lámpa. A héten megint sűrűn lesz használva az autó, majd kiderül ha megint kínja lesz.

Elküldve

Nagy szerencséjük, hogy nem velem akadtak össze, elég szeliden bántál velük...érdemes lett volna a fogyasztóvédelmet is megemlíteni nekik.

A porcelán nagy kárt nem tud okozni általában, elég nagy balszerencse kell hozzá.

Mielőtt bontani kezdtek mérjetek kompressziót mindenféleképpen.

Az igazi a boroszkópos vizsgálat lenne, de ahhoz kicsit messze vagy, hogy átugrojak megnézni vele. :)

"Sajna" anyuéknak még olyan a felfogásuk hogy a kocsit szerelje a szerelő...nagy nehezen engedték hogy kitakarítsam az EGR-t amire persze nem tünt el a sárga lámpa...mint kiderült a tekercse volt halott . A falubeli mester vett bele 25-ért bontottat azóta sárga lámpa letudva. Szelíden bántam velük mert semmi konkrétum nem volt a kezemben mikor lett ilyen a motor...meg hivatkoztak a fél éves garira ami már rég lejárt, igaz a szerelés óta (2011) csak pár ezer kilómétert mentek a kocsival. De eléggé egyértelműsítette a hozzááálást hogy amikor hívták a műhelyfönököt azt sem mondta Jó napot Kovács Béla vagyok mi a gond...egyből elkezdte sorolni a gépből hogy ők mit cseréltek a kocsiban, ja és az a gari már amúgy is rég lejárt...elkezdhettem volna feszegetni a dolgot hogy ha itt volt vezetve a szervízkönyv ugyan miért nem látja a rendszerben az autót, de nem láttam sok értelmét. Hát remélem a "helyi hülye" megméri a kompressziót mielőtt bontani kezd, bár nem hiszem ezt még a márkeszervízben sem akarták pedig adtam az ötleteket hogy :izééé ilyenkor nem mérnek valamiféle nyomást? :D Neeem levesszük a HF-et...na erről ennyit.

Elküldve

Sziasztok nincs valakinek fölös 14es opel viva felnije?

Azt hiszem elég nagy a Zinternet és a google kereső használata sem bűn, de nyugodtan kérdezd itt, az Adok-Veszek részleg használata végülis nem kötelező. ;)

Jó tudom ez az Egyéb csevegés totyik, na de akkor is... :)

Elküldve

"Sajna" anyuéknak még olyan a felfogásuk hogy a kocsit szerelje a szerelő...nagy nehezen engedték hogy kitakarítsam az EGR-t amire persze nem tünt el a sárga lámpa...mint kiderült a tekercse volt halott . A falubeli mester vett bele 25-ért bontottat azóta sárga lámpa letudva. Szelíden bántam velük mert semmi konkrétum nem volt a kezemben mikor lett ilyen a motor...meg hivatkoztak a fél éves garira ami már rég lejárt, igaz a szerelés óta (2011) csak pár ezer kilómétert mentek a kocsival. De eléggé egyértelműsítette a hozzááálást hogy amikor hívták a műhelyfönököt azt sem mondta Jó napot Kovács Béla vagyok mi a gond...egyből elkezdte sorolni a gépből hogy ők mit cseréltek a kocsiban, ja és az a gari már amúgy is rég lejárt...elkezdhettem volna feszegetni a dolgot hogy ha itt volt vezetve a szervízkönyv ugyan miért nem látja a rendszerben az autót, de nem láttam sok értelmét. Hát remélem a "helyi hülye" megméri a kompressziót mielőtt bontani kezd, bár nem hiszem ezt még a márkeszervízben sem akarták pedig adtam az ötleteket hogy :izééé ilyenkor nem mérnek valamiféle nyomást? :D Neeem levesszük a HF-et...na erről ennyit.

Megértelek maximálisan, az én szüleim is még a régi rendszerben nevelkedtek és inkább csendben maradnak és fizetnek, mintsem kiállnának az igazukért.

Reméljük nem szakbarbár kezébe kerül a jószág és jó lesz a paripa. ;)

Elküldve

"Sajna" anyuéknak még olyan a felfogásuk hogy a kocsit szerelje a szerelő...nagy nehezen engedték hogy kitakarítsam az EGR-t amire persze nem tünt el a sárga lámpa...mint kiderült a tekercse volt halott . A falubeli mester vett bele 25-ért bontottat azóta sárga lámpa letudva. Szelíden bántam velük mert semmi konkrétum nem volt a kezemben mikor lett ilyen a motor...meg hivatkoztak a fél éves garira ami már rég lejárt, igaz a szerelés óta (2011) csak pár ezer kilómétert mentek a kocsival. De eléggé egyértelműsítette a hozzááálást hogy amikor hívták a műhelyfönököt azt sem mondta Jó napot Kovács Béla vagyok mi a gond...egyből elkezdte sorolni a gépből hogy ők mit cseréltek a kocsiban, ja és az a gari már amúgy is rég lejárt...elkezdhettem volna feszegetni a dolgot hogy ha itt volt vezetve a szervízkönyv ugyan miért nem látja a rendszerben az autót, de nem láttam sok értelmét. Hát remélem a "helyi hülye" megméri a kompressziót mielőtt bontani kezd, bár nem hiszem ezt még a márkeszervízben sem akarták pedig adtam az ötleteket hogy :izééé ilyenkor nem mérnek valamiféle nyomást? :D Neeem levesszük a HF-et...na erről ennyit.

Ismered a Kovács Bélát? :D :D

Elküldve

Megértelek maximálisan, az én szüleim is még a régi rendszerben nevelkedtek és inkább csendben maradnak és fizetnek, mintsem kiállnának az igazukért.

Reméljük nem szakbarbár kezébe kerül a jószág és jó lesz a paripa. ;)

Hát reméljük, műszakira vitte volna a srác a zöld kártyája nem volt jó ugye a nem működö henger miatt gondolom.

Ismered a Kovács Bélát? :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=BAeZjPJBC_Ahttp://www.youtube.com/watch?v=BAeZjPJBC_A

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.