Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy problémám. Mégpedig az, hogy szeretnék fényszórómosót építeni az autóba. Ha jól tudom, F Astrában "nem túl gyakori" azaz nincs fényszórómosó gyárilag, így szereztem amit tudtam, ami pedig egy Corsa B fényszórómosó tartály, motor, nyomásszabályozó, és csövek együtt. Viszont a tartály ugye nem fér el sehol, így készítettem egy kisebb tartályt, de az sem fér el a motortérben.... Nagyon nagy gáz lenne az működés szempontjából, ha a csomagtartóban lenne a tartály, és onnan csövezném előre? Vagy van esetleg valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne, milyen tartállyal megoldani a motortérben való elhelyezést? Elég zsúfolt a motorterem..... :D

Köszi a válaszokat!

Kérdezni kell! :)

Hát kérdezte.

Elküldve

Sziasztok! Az ajtókárpit szövet részét újra lehet kárpitozni? Mert néztem és műanyag bolhákkal van a műanyag részhez fogatva. Viszont csak úgy lehet külön szedni, ha azokat eltöröm vagy elvágom. De akor hogy fogassam vissza újra? o.O

Elküldve

Sziasztok! Az ajtókárpit szövet részét újra lehet kárpitozni? Mert néztem és műanyag bolhákkal van a műanyag részhez fogatva. Viszont csak úgy lehet külön szedni, ha azokat eltöröm vagy elvágom. De akor hogy fogassam vissza újra? o.O

Levágod a visszaolvasztott karikákat a hátuljáról, akkor a csapok megmaradnak, és nagy alátétes csavarral bele tudod fogatni.

Elküldve

Levágod a visszaolvasztott karikákat a hátuljáról, akkor a csapok megmaradnak, és nagy alátétes csavarral bele tudod fogatni.

Én is erre gondoltam, csak kíváncsi voltam van-e jobb ötlet. De akor így csinálom. Köszi a segítséget :)

Elküldve

Mennyivel egyszerubb lett volna ha szerzel egy ket csocsos motort es a hatra meno csocsre teszed a mosot. Bar a gyari motor ugysem nyom.eleg erosen. :)

Igen, gyenge, és a tartály is kicsi :(

Elküldve

Az 5 ajtós ferdehátúnál a hátsó ablak spricnijének a csöve hol van elvezetve? A tető kárpit alatt vagy a szőnyeg alatt?

Elküldve

Az 5 ajtós ferdehátúnál a hátsó ablak spricnijének a csöve hol van elvezetve? A tető kárpit alatt vagy a szőnyeg alatt?

Jobb oldalon fenn a tetőkárpit alatt. Az A-oszlopban megy fel a cső, végig az ajtók feletti csatornában... és itt akadtam el, amikor be akartam én is húzni a csövet. Ugyanis ebből az ajtók feletti csatornából nem tudom, hol jönne ki a cső hátul, mert nekem nincs ott semmi nyílás, az a csatorna a hátsó ajtónál elkanyarodik lefelé. De gondolom nem kell levinni a csomitartóba, és onnan vissza fel a gumi átvezetőhöz... Nemsokára cserélnem kell a tetőkárpitot is (már ha tudok szerezni jó állapotút), akkor majd jobban lebontok mindent, és megoldom.

Elküldve

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Ennyi idős autón rohadást biztos találni fogsz, kombiknak általában rohad a csomagtartó ajtójuk, illetve f astra betegség a tanksapka körüli rozsda is. A nyúlványokat elöl nézd meg nem-e rohadtak lyukasra, a tornyokat elől.

Érdemes megrángatni a kerekeket, főleg hátul, ha nagyon kopottak a csapágyak akkor kopogni fog, aztán tesztvezetésnél érdemes nézni a lengéscsillapítást, nem-e húz félre a kormány egyenes úton.

Belül működjön minden, hűtés, fűtés, stb.

Menet közben, motorfékkel gurulj, ne rángasson, vagy fulladozzon.

A NZ-s motorok butított jószágok így kb leölhetetlenek.

Indításnál nézd, hogy nem e füstöl, illetve amikor gázt adsz neki.

Motortérben hengerfej tömítésnél ne legyen olaj.

Nekem is 1.4 NZ van, majd most úgyis írni fogják, hogy hagyd a francba, vegyél se-t, de fogyasztásban jobb az NZ ha rendben van.

Illetve jobban tűri azt amire te szeretnéd használni.

Elküldve

A rohadással mindenképp számolok,ilyen idős opeleknél a rozsdamentesség aranyat ér(volt kadettom,elnyűhetetlen,a karosszéria elhamvadt,ez tette be a kaput,semmi más baja nem volt 700.000 kilométerrel maga mögött :icon1: ).Egy fix területen mozgok,de elég nagy és viszonylag hamar kell bejárni ezért nem játszik a dízel(viszont a terepviszonyok miatt meg az lenne jobb:Lejtő-emelkedő lejtő-emelkedő).Az elsődleges szempont az egyszerűség,ezért is írtam NZ-t :icon1:

Elküldve

Mindenképp 1.6ban gondolkozz szerintem, az 1.4 főleg caravanban zabál, az 1.6 már jobban viszi azt a kasznit. De még az 1.8tól se nagyon félnék.

Elküldve

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

Elküldve

Jobb oldalon fenn a tetőkárpit alatt. Az A-oszlopban megy fel a cső, végig az ajtók feletti csatornában... és itt akadtam el, amikor be akartam én is húzni a csövet. Ugyanis ebből az ajtók feletti csatornából nem tudom, hol jönne ki a cső hátul, mert nekem nincs ott semmi nyílás, az a csatorna a hátsó ajtónál elkanyarodik lefelé. De gondolom nem kell levinni a csomitartóba, és onnan vissza fel a gumi átvezetőhöz... Nemsokára cserélnem kell a tetőkárpitot is (már ha tudok szerezni jó állapotút), akkor majd jobban lebontok mindent, és megoldom.

Én most kárpitozom újra. Az előző tulaj valamit csinált a csővel, mert a gumi átvezetőnél már nincs cső, valamint elől a tartályon a kimenet le van vakítva, de ott még meg van a cső. Az első ki lett cserélve már. Ha már csinálom a tetőt, akkor a hátsóét is újra húzom.

Elküldve

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Mindenképp 1.6ban gondolkozz szerintem, az 1.4 főleg caravanban zabál, az 1.6 már jobban viszi azt a kasznit. De még az 1.8tól se nagyon félnék.

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

Nem értem mi a baj a dizellel.

Birja ez is az inditozást. Városban ugysem tudsz száguldozni.Városi tempót simán tudja, és szinte alapjáraton. Az X17DTL környezetvédelmi besorolása nem okoz gondot egy esetleges szmogriadó esetén. A fogyasztása pedig nem megy 6 főlé városban sem.

Elküldve

Én most kárpitozom újra. Az előző tulaj valamit csinált a csővel, mert a gumi átvezetőnél már nincs cső, valamint elől a tartályon a kimenet le van vakítva, de ott még meg van a cső. Az első ki lett cserélve már. Ha már csinálom a tetőt, akkor a hátsóét is újra húzom.

Sanszos, hogy eltört a cső (az átvezető környékén szokott) és nem cserélték, hanem kiiktatták, hogy ne áztassa le a kárpitot.

Elküldve

Sanszos, hogy eltört a cső (az átvezető környékén szokott) és nem cserélték, hanem kiiktatták, hogy ne áztassa le a kárpitot.

Ebben van valami :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Egy apró segítségre lenne szükségem.Ételfutár munkát végzek és szükségem lenne egy kombi autóra.Többek tanácsát figyelembe véve F Astrára esett a választásom.Leginkább 1.4 ; 1.6 8V (c14nz,c16nz) ami szóba jöhet,a dízel sajnos túl lomha erre a munkára(a fogyasztás miatt ez lenne a legideálisabb,de csak sima szívódízelbe gondolkodnék a napi 80-100 indítás miatt,a turbósok nem biztos hogy annyira díjaznák).Kérdésem a következő:Mi a leggyakoribb hibaforrás?Mi az amit a vásárlásnál a legtüzetesebben,szinte mikroszkóppal kell keresni(jellemző kókányolások).Jelenlegi autóm elég sokat fogyaszt ezért szeretnék váltani(Lanos 1.5 8V).

Bármilyen segítséget előre is köszönök.

Üdv! :icon1:

Az 1,5 8V Lanos ua. a motor mint az Opel 1,4 vagy 1,6 SE csak 1,5-ös, 86LE a 82 ill. 100-zal szemben. Szívőcsövön variáltak kicsit és tettek rá EGR-t. Érdekes, ha az sokat fogyaszt, az NZ Caravan sem lesz sokkal kevesebb.

Ha ezek közül kell választani és haladni is kell vele, akkor az 1,6-os és inkább az X16SZR, annak a környezetvédelmi besorolása is jobb mint az NZ-é, lehet ez is fontos. ;)

.

sztem se vegyél C1xNZ-t a plakett miatt, lehet most nem kell(nemtom hol fogsz futárkodni), de később jól jöhet még

meg az X1...-es kb(!) ugyanaz, sztem még a fogyaztási is jobb (lehet)

meg sztem a gyújtás megoldása is jobb, ez a forgó rotoros azé macerásabb mint a DISes, szerintem

Elküldve

Sziasztok!

Minden reggel sárga lámpával indul az autó, kis idő múlva elalszik. Ma kiolvastam belőle a kódokat. Drót be 5-6 közé, gyújtás, és olvas. A 12-őt nem villogja, ami a kiolvasás kezdetét jelezné, csak egymás után a hibakódokat folyamatosan. Egyik kód 14, ez hűtőközeg hőszenzor alacsony feszültség. Ez melyik jeladó lenne? Hol találom a hűtőn vagy a blokkon? Klímás X14XE a kocsi. A másik kód viszont nem tudom mit jelenthet. először 10-et villog, ami a 0 lenne ugye, kis szünet, aztán 5-öt. De ilyen kódot nem találtam, hogy 05..... Tud valaki segíteni?

Köszönöm a választ!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.