Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki tapasztalt már olyat hogy amikor gyorsul az autó pl padló gáz 2.-ba akkor húz mint állat 4000 ig aztán a húzó erő alább hagy csak "erölködik" még pörög, meg lassan lassan tovább megy, de olyan mintha visszább vettem volna a gázt, és nem akarnék "annyira" tovább gyorsítani, pedig DE! mitől lehet?

Nem a te motorod karakterisztikája az alábbi, de a jelleg ugyanaz. Amíg a nyomatéki görbe emelkedik, addig "húz mint állat" azután meg "olyan mintha visszább vettem volna a gázt, és nem akarnék "annyira" tovább gyorsítani". Ezért van:

18Edia.jpg

Link to comment
Megosztás:

Valaki tapasztalt már olyat hogy amikor gyorsul az autó pl padló gáz 2.-ba akkor húz mint állat 4000 ig aztán a húzó erő alább hagy csak "erölködik" még pörög, meg lassan lassan tovább megy, de olyan mintha visszább vettem volna a gázt, és nem akarnék "annyira" tovább gyorsítani, pedig DE! mitől lehet?

Nem a te motorod karakterisztikája az alábbi, de a jelleg ugyanaz. Amíg a nyomatéki görbe emelkedik, addig "húz mint állat" azután meg "olyan mintha visszább vettem volna a gázt, és nem akarnék "annyira" tovább gyorsítani". Ezért van:

18Edia.jpg

Link to comment
Megosztás:

nem vicces... :icon7:

Segítesz kielemezni a gőőőőrbééét? :doze:

De, amikor valakinek az utolsó utáni idegszála pattan el, az azt követö válasz mindig vicces. Minden motor ilyen, csak a karakterisztika változik. Elkezdödik alacsony fordulaton, itt gyakorlatilag kell a köbcenti, vagy a dízel, mert egyébként sokminden nem történik. Elkezd emelkedni a fordulat, kezdi elérni azt a fordulatot, ahol már nyomatékot is tud le adni, aztán a nyomatékcsúcs elérése után szépen esik vissza. A fordulatszám, nem egyenesen arányos a leadott nyomatékkal. Egy adott helyen elfogy, és hiába pörög. Minden motornak más az a fordulatszám tartománya, ahol a leg használhatóbb. Egy dízelnek ez lent van, egy kis köbcentis benzinesnek meg fönt. Evvan. Olyat, hogy egyformán húzzon 1500-tól 7000-ig, ne akarj összehozni.
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Adott egy off autó (peugeot 206, 1.1-es elfogó vadász :D kb 110000km-el) 3 hengerezik, gyertyafelcserélgetéssel egy pillanatra jó lesz, de aztán megint 3 henger. a gyertyák így néznek ki mint a képen. az érdekes hogy az egyik zöldes,(olyat hogy zöld is lehet még nem is hallottam) próbaképp fele felébe lett bele rakva etanol meg 95ös hátha injektor dugulás, de nem változott semmi. tippelgettek ismerősök hogy lehet gyújtás, lehet injektor, de lehet szelep hiba is. első körben hét elején kerül bele új gyertya ami nem ngk-lesz (a mostaniak kb 1 évesek max 6-8ezer kmel)

Előre is köszöntem!P1040168_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

De, amikor valakinek az utolsó utáni idegszála pattan el, az azt követö válasz mindig vicces. Minden motor ilyen, csak a karakterisztika változik. Elkezdödik alacsony fordulaton, itt gyakorlatilag kell a köbcenti, vagy a dízel, mert egyébként sokminden nem történik. Elkezd emelkedni a fordulat, kezdi elérni azt a fordulatot, ahol már nyomatékot is tud le adni, aztán a nyomatékcsúcs elérése után szépen esik vissza. A fordulatszám, nem egyenesen arányos a leadott nyomatékkal. Egy adott helyen elfogy, és hiába pörög. Minden motornak más az a fordulatszám tartománya, ahol a leg használhatóbb. Egy dízelnek ez lent van, egy kis köbcentis benzinesnek meg fönt. Evvan. Olyat, hogy egyformán húzzon 1500-tól 7000-ig, ne akarj összehozni.

Érdekes volt olvasni ezt a témát.

Egyébként van ilyen ami egyformán húz 1500-7000 (nagyjából) az elektromosautó vagy a villanymozdony:)

Link to comment
Megosztás:

De, amikor valakinek az utolsó utáni idegszála pattan el, az azt követö válasz mindig vicces. Minden motor ilyen, csak a karakterisztika változik. Elkezdödik alacsony fordulaton, itt gyakorlatilag kell a köbcenti, vagy a dízel, mert egyébként sokminden nem történik. Elkezd emelkedni a fordulat, kezdi elérni azt a fordulatot, ahol már nyomatékot is tud le adni, aztán a nyomatékcsúcs elérése után szépen esik vissza. A fordulatszám, nem egyenesen arányos a leadott nyomatékkal. Egy adott helyen elfogy, és hiába pörög. Minden motornak más az a fordulatszám tartománya, ahol a leg használhatóbb. Egy dízelnek ez lent van, egy kis köbcentis benzinesnek meg fönt. Evvan. Olyat, hogy egyformán húzzon 1500-tól 7000-ig, ne akarj összehozni.

Tényleg ennyire mulatságos, a másikon nevetni...... Miért nem játszunk mingyárt olyat hogy ki tudja a másikat minél jobban felhúzni??? Kicsit dobjuk már fel ezt a fórumot!! Nevessen már mindenki....

Ez meg a másik, ettől kapok még agyhugykövet, szimpla kérdésre az a válasz hogy ne csinájjá olyat! Gyerekek, nem az volt a kérdés, hogy hogyan , hanem az, hogy MIÉRT!

Tettem fel egy kérdést, amire kaptam választ, de milyen áron?

Most ismét teszek fel egyet, azt még mindig nem értem hogy miért nem pörög és húz tovább mint 4000, amikor fél évvel ezelőtt simán húzott 5500ig, és pörgött is mindenféle hátszél és egyéb tényezők segítsége nélkül?? Lehetséges az hogy dögledezik a lambda szondám? vagy injektor hiba? vagy MAP szenz.?Értem én hogy GYÁRI "beállított" érték de akkor miért volt olyan hogy 5500 ig húzott ugyanúgy mint 3300-nál? tippeket ötleteket és TAPASZTALATOKAT szeretnék KÉRNI, nem bibliából való idézetet ami konkrétan a C14SE hez készült, vagy épp egy sima gúglis univerzális általános infót!

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNM ELŐRE IS A SEGÍTSÉGET!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Adott egy off autó (peugeot 206, 1.1-es elfogó vadász :D kb 110000km-el) 3 hengerezik, gyertyafelcserélgetéssel egy pillanatra jó lesz, de aztán megint 3 henger. a gyertyák így néznek ki mint a képen. az érdekes hogy az egyik zöldes,(olyat hogy zöld is lehet még nem is hallottam) próbaképp fele felébe lett bele rakva etanol meg 95ös hátha injektor dugulás, de nem változott semmi. tippelgettek ismerősök hogy lehet gyújtás, lehet injektor, de lehet szelep hiba is. első körben hét elején kerül bele új gyertya ami nem ngk-lesz (a mostaniak kb 1 évesek max 6-8ezer kmel)

Előre is köszöntem!

Szerintem az egyik hengerben valami nincs rendben, mert olajos a gyertya. Az is lehet, hogy az olajkoksz miatt zárlatos lesz az a gyertya és megszűnik a gyújtás. Kellene egy kompresszió mérést végezni a motoron, de én inkább veszteség mérést végeztetnék, csak az drágább. Aztán lehet tovább gondolni a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Kettőre zárja... :D de amúgy passz. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Én úgy tudom hogy ha egyszer zárod akkor lezár mind és ha betörik az ablakot a bal elejénél és felhúzzák a gombot , kinyitja mindet a központi, de ha 2X nyomod akkor már nem nyilik mind gombhúzásra csak az az egy. lehet hüleség, de ezt már régen hallottam...Ez nem szentírás csak a saját tapasztalatom, emlékem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Szevaaaaasz Alex! Reteszelsz. F-böl is tudja a gyári központis, csak nem távról. Ha reteszelsz, akkor belülröl se lehet kinyitni. ( hiába húzod föl a gombot, nem nyílik. Amúgy mizujs? Csak szököévente látunk :D
Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Fater Focusa is ezt csinálja. :D Mi öregautó tulajok ezt már nem érthetjük... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Anyósnak van egy G Astrája! Ma lettem figyelmes arra, hogy ha bezárom az autót, és utána még egyszer rányomok a bezár gombra, még egyszer villan az index lámpa, és még egyszer adja a bezáró hangot.... :huh: Kövezetek meg, de nekem 17éves autó tulajdonosnak ez teljesen új :unsure: Mi történik akkor amikor megnyomom másodszor a bezár gombot? :huh:

Reteszel kérlek szépen, reteszel. :P Mint amikor Te kulccsal az F-eden ráfordítod a zárat. Persze ha a Tied is gyári. :P

Szevaaaaasz Alex! Reteszelsz. F-böl is tudja a gyári központis, csak nem távról. Ha reteszelsz, akkor belülröl se lehet kinyitni. ( hiába húzod föl a gombot, nem nyílik. Amúgy mizujs? Csak szököévente látunk :D

:D

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom hogy ha egyszer zárod akkor lezár mind és ha betörik az ablakot a bal elejénél és felhúzzák a gombot , kinyitja mindet a központi, de ha 2X nyomod akkor már nem nyilik mind gombhúzásra csak az az egy. lehet hüleség, de ezt már régen hallottam...Ez nem szentírás csak a saját tapasztalatom, emlékem.

Köszike! Én is valami ilyesmire gondoltam....

Szevaaaaasz Alex! Reteszelsz. F-böl is tudja a gyári központis, csak nem távról. Ha reteszelsz, akkor belülröl se lehet kinyitni. ( hiába húzod föl a gombot, nem nyílik. Amúgy mizujs? Csak szököévente látunk :D

Köszi! Értem...reteszel! Igen sajnos nagyon kevés időm van, sokszor csak esténként fellépek elolvasom az e-mailemet, aztán alvás! Szerintem már a klubtagságom is lejárt, nem tudom...de egyszerűen nincs időm bankba menni, meg igazából semmire..de igyekszem változtatni.

Fater Focusa is ezt csinálja. :D Mi öregautó tulajok ezt már nem érthetjük... :D

Bizony bizony... Nézegetem ezeket az új autókat, hogy mi mindent tudnak.....beparkolnak, meg az úton tartanak, még a taknyos orromat is megtörlik!!! Nagyon le vagyok maradva....

Köszönöm mindenkinek a választ!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.