Guest Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Normális gumiszőnyeg ott is takar :rolleyes: Nekem nem olyanom van. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Megpróbálok, mert a vízhűtőt nem hoztam el, és itthon derült ki, hogy a gyári hűtőbe nem két hőgomba van, hanem csak egy. Remélem ideadja felár nélkül majd.... 1 hőgomba van a hűtőben. Csupán 2 körös... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 1 hőgomba van a hűtőben. Csupán 2 körös... :) Pontosabban kétsebességes, viszont a gomba csak két érintkezős. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Sziasztok! Belefogtam a klíma beszereléséhez a kocsimba. Egy Opel Astra F sedanról van szó X14XE motorral. A donor autó, amiből a gyári, manuális klíma lett kiszerelve egy ugyanilyen autó, csak ferde hátú, X16SZ motorral. Már beépítettem a komplett középkonzolt, kivágtam a csöveknek a helyet, benn van a fűtéscsap a klímás boxhoz, a vákum puffer tartály, és a műszerfal kábel köteg. A motortérben lévő nagy kör alakú csatlakozóban a donor autóból kiszedett kábelkötegben több vezeték van, mint ami nekem a motorról jön, de ott, ahova a motortól jön kábel, a vezetékkötegben is van saru. A problémám az első sorban, hogy a donor autóban a jobb lábtérben az ECU mellett 3db csatlakozóba ment a műszerfal köteg, egy nagy fekete, egy nagy zöld, és egy kicsi fekete, viszont nekem nincsen csak egy nagy fekete, és egy kis fekete csatlakozóm, és a régi kötegemen is megvolt a nagy zöld csatlakozó csak le volt szigetelve, nem volt használva. Arra rájöttem, hogy a kis fekete csatlakozó a klímáé, ha jól gondolom, vagyis a kapcsolási rajzban az van. Lehet gond abból, hogy ez a nagy zöld csatlakozó továbbra sem lesz használatban nálam, holott a donor autóban volt? Új műszerfal köteggel mennek az első lámpák, magasságállítás, hátsó lámpák, ködlámpák, féklámpa minden, kivéve az indexek. Ha a riasztó bekapcsol, akkor mennek az indexek, de ha én szeretnék indexelni, akkor csak a visszajelző kapcsol fel, és nem villog semmi. Az index működik akkor, ha nincs benn a vészvillogó kapcsolója? Valamint, mikor fordulhat az elő, hogy nem indul az autó? Ugyanis az új köteggel nem akar beindulni, önindító forgat, de nem indul az autó. A műszerfal a helyén, a km spirál bedugva, indításgátló helyén, és mégsem indul az autó. Valamint lenne még két kérdésem: A légzsákindítóm cikkszáma: GM 90562544, előfordulhat az, hogy ez két légzsákos indító, tehát tudja az utasoldali légzsák indítását is? Valamint a műszerfal párna kiszerelésekor egy alkatrész az ölembe hullot, egy ilyen kis fehér villa szerű dolog, az hova való? A cikkszáma: GM90468876 Bocsánat a hosszú szövegért, és köszönöm a válaszokat! Nem irigyellek majd amikor előzésbe kezdesz! Anno az én 90 lovas 1,4-es G Astrám se birkózott meg az előzésekkel ha a légkondi rajta volt. Ezért aztán mint egy zongorista, úgy játszottam vezetés közben a klíma kapcsolóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D Amik cserélve lettek: teljes kuplung, teljes vezérlés, kivéve termosztát, mindkét főtengely szimmering, vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van) féltengely szimmeringek, váltóolaj gyári GM-re, váltótömítések és kulissza szimmering, hátsó fékmunkahengerek és -pofák fékolaj, új indexek elől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Nem irigyellek majd amikor előzésbe kezdesz! Anno az én 90 lovas 1,4-es G Astrám se birkózott meg az előzésekkel ha a légkondi rajta volt. Ezért aztán mint egy zongorista, úgy játszottam vezetés közben a klíma kapcsolóval. F Astrák ECUjában van egy okosság. :P Ha lepadlózod, akkor kikapcsolja a klímát. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 F Astrák ECUjában van egy okosság. :P Ha lepadlózod, akkor kikapcsolja a klímát. :P Akkor úgy látszik opeléknél feledékenyek... Ámbár utólagos beépítésnél is tudja az ECU? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Akkor úgy látszik opeléknél feledékenyek... Ámbár utólagos beépítésnél is tudja az ECU? Mindegyik ECU tudja 95-től (azóta van hivatalosan gyári klíma) és tanítani sem kell rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D Amik cserélve lettek: teljes kuplung, teljes vezérlés, kivéve termosztát, mindkét főtengely szimmering, vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van) féltengely szimmeringek, váltóolaj gyári GM-re, váltótömítések és kulissza szimmering, hátsó fékmunkahengerek és -pofák fékolaj, új indexek elől. Kiegészítés: Teljes Gates vezérműszett lett berakva, textar fékpofák. A váltó mint a forró kés a vajban olyan lett, a kuplungpedál meg a lábszagomtól bemegy a tűzfalig. :D Azért a gyári GM Luk kuplungon már látszódott az elkopás jelei, de még bírta volna, viszont a kinyomócsapágy már megkezdte a szerkezetet és kézileg elég nehéz volt görgetni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D Amik cserélve lettek: teljes kuplung, teljes vezérlés, kivéve termosztát, mindkét főtengely szimmering, vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van) féltengely szimmeringek, váltóolaj gyári GM-re, váltótömítések és kulissza szimmering, hátsó fékmunkahengerek és -pofák fékolaj, új indexek elől. Jó neked, én két hét mulva viszem műtétre az autót! Hengerfej tömítés csere (fém, nem papír) Vezérlés csere (szíjba 65e km) Főtengelyszimering Kormány gömb fej Meg ami jön.. :icon1: Te milyen cuccokat tettél bele?Melyik márka az ami jó és árban is? Mondtam a szerelőmnek a legdrágább hf tömítést tedd bele, még egyszer nem akarok vele szívni! Azt mondta fémet fog! csak az olajnál lesz gumi gyűrű! Ezt ismeritek?? Az előző szerelő (hál isten már nem ott vagyok) valami papír alaput tett be és 65e km nél kifingott!!(pedig nem is hajtom az autót!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Jó neked, én két hét mulva viszem műtétre az autót! Hengerfej tömítés csere (fém, nem papír) Vezérlés csere (szíjba 65e km) Főtengelyszimering Kormány gömb fej Meg ami jön.. :icon1: Te milyen cuccokat tettél bele?Melyik márka az ami jó és árban is? Mondtam a szerelőmnek a legdrágább hf tömítést tedd bele, még egyszer nem akarok vele szívni! Azt mondta fémet fog! csak az olajnál lesz gumi gyűrű! Ezt ismeritek?? Az előző szerelő (hál isten már nem ott vagyok) valami papír alaput tett be és 65e km nél kifingott!!(pedig nem is hajtom az autót!) HF tömítés az gyári, a vezérlés meg Gates szett, a vízpumpa Dotz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Pontosabban kétsebességes, viszont a gomba csak két érintkezős. :) nem nem! :) 2 körös! egyik körön kapja a testet a kompresszor, és 105 fok fölött oldja le a kapcsolatot. Amint visszahűl a hűtő, vissza zárja az áramkört. A 2. fokozatot feszültségszabályozóval érik el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 nem nem! :) 2 körös! egyik körön kapja a testet a kompresszor, és 105 fok fölött oldja le a kapcsolatot. Amint visszahűl a hűtő, vissza zárja az áramkört. A 2. fokozatot feszültségszabályozóval érik el. Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marce Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Idén is Szegeden lesz a Blitz Weekend? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Úgy hallottam nem, lehet visszatér a Balatonhoz. ;) De akkor lesz biztos, ha kiírják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Úgy hallottam nem, lehet visszatér a Balatonhoz. ;) De akkor lesz biztos, ha kiírják. Még gondolkodás van, aztán hamarosan megtudjuk. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D Helló! Ma megoldódott a fűtőmotor problémám is, tényleg az az egy relé hiányzott, beraktam egy sima zöldet a helyére, és működik. Köszönöm a segítséget! Hőgomba ügyben pedig, az tuti, hogy a donor autó hűtőjében két gomba volt, egy két érintkezős, ami alapból a vízhőfokmérő szokott menni, és egy másik ami 3 érintkezős, ebből egy érintkezőn kapcsolja a kompresszor kuplungjának a testet, a másik meg nem tudom mire való! :D Holnap elvileg meglesz a hűtő is a kocsiból, és akkor már nem kell semmi plusz alkatrész....:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 http://autopult.hu/t...urbo-teszt.html Olvassatok fincsi, friss, ropogós Corsa 1.4 Turbo tesztet. ;) Jól telik vele az este. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D :) Ez feszültség szabályozás... :) Ellenállással!!! Karácsonyfaégők sorba kötve, vagy mondjuk a ledek egy-egy ellenállással... :) Legalábbis én úgy tanultam, hogy feszültségszabályozásnak nevezzük, ha egy potméter, vagy ellenállás közbeiktatásával terheljük a fogyasztót. A 2. kör a tiltás. Ezt mondtam én is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 http://autopult.hu/t...urbo-teszt.html Olvassatok fincsi, friss, ropogós Corsa 1.4 Turbo tesztet. ;) Nem akarok rosssz máju lenni de kezd az opel vonal kicsit el peugeotosodni design-ilag. Főleg hátulról Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Nem akarok rosssz máju lenni de kezd az opel vonal kicsit el peugeotosodni design-ilag. Főleg hátulról Ez olyan, hogy ki mit lát bele. A maga józan és őszinte módján a Corsa nagyon kellemes autó, nekem a formájával semmi bajom nem volt, sőt. De nézd meg a konkurens 208-ast és rögtön megváltozik a véleményed. ;) http://autopult.hu/tesztek/az-ido-penz-peugeot-208-1-2-vti-es-206-1-4-teszt.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Ez olyan, hogy ki mit lát bele. A maga józan és őszinte módján a Corsa nagyon kellemes autó, nekem a formájával semmi bajom nem volt, sőt. De nézd meg a konkurens 208-ast és rögtön megváltozik a véleményed. ;) http://autopult.hu/t...-1-4-teszt.html Hát így már ja. Összenéztem a kettőt, valahogy még mindíg az opel tetszik jobban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Január23, 2013 Megoszt Elküldve Január23, 2013 Beszelgetes FB Opel adok veszekbol: A masik kerdes h az 1.4 16V motor alapjaraton ahogy kezd bemelegedni halatszik h a vezermutengej uti a szelepeket (kelepelo hangot ad)de amikor gazt adok ez megszunik.mitol lehet ez?hidrotoke vagy vastagab olaj kellene bele. - Nem biztos az, hogy megszűnik a hang. Csak folytonosabb lesz és úgy hallatszik. "Vastagabb" olajat Én semmi képen sem raknék bele egy ennyi kilómétert futott motorba... János Lantos lemaradtam... Mióta merik a folyadékot hosszúságban? Legközelebb kérjek egy kilométer hűtővizet? - Így írta, azért írtam Én is így... Ezért nem hiába az idézőjel... János Lantos viszont nem vagyok biztos benne, hogy a vastagabb olaj bele fog e férni a betöltő nyilasba sztem újra kell fúrni 20 literes fúróval... Picit kiakadtam... :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 Kiegészítés: Teljes Gates vezérműszett lett berakva, textar fékpofák. A váltó mint a forró kés a vajban olyan lett, a kuplungpedál meg a lábszagomtól bemegy a tűzfalig. :D Azért a gyári GM Luk kuplungon már látszódott az elkopás jelei, de még bírta volna, viszont a kinyomócsapágy már megkezdte a szerkezetet és kézileg elég nehéz volt görgetni. :D Tvasszal ha végre ki tudom venni a munkából ( a céges traki megint letérdelt) nekem is nagyjavítás lesz. Az olajcsere lassan megint esedékes, a vezérlés már réges-rég. Ott van még a rejtéjes fékerőszabályzó hiba a lyukas hűtő. A bódén tuti találok foltoznivaló főleg tél után , meg nagyon kotyog már az ajtóm. Most ugye bejött a szoruló ablaktörlő, meg ami még adódik. Ja a váltón komlpett tömítés, szimering, olajcsere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január24, 2013 Megoszt Elküldve Január24, 2013 :) Ez feszültség szabályozás... :) Ellenállással!!! Karácsonyfaégők sorba kötve, vagy mondjuk a ledek egy-egy ellenállással... :) Legalábbis én úgy tanultam, hogy feszültségszabályozásnak nevezzük, ha egy potméter, vagy ellenállás közbeiktatásával terheljük a fogyasztót. A 2. kör a tiltás. Ezt mondtam én is. Enyémben k*rvára nincsen ellenállásos feszültségszabályozás, hányszor írjam már le? Leírtam hogy működik, megvan a régi 1 azaz egy darab hőgomba a vízhűtőbe, ami két érintkezős és ennyi. Nézz utána inkább a rajzon, mert ebbe nem a dízeles kétsebességes megoldás van... De arról nem tanultál, hogy egy ventilátor is ellenállásnak számít, így ha sorba van kötve valamivel, akkor osztódik közöttük a feszültség? Te írtad a karácsonyfaégős példát, az is ilyen. Szeretném látni hogy a rajzon melyik az az ellenállás, amiről is hadoválsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts