Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Belefogtam a klíma beszereléséhez a kocsimba. Egy Opel Astra F sedanról van szó X14XE motorral. A donor autó, amiből a gyári, manuális klíma lett kiszerelve egy ugyanilyen autó, csak ferde hátú, X16SZ motorral. Már beépítettem a komplett középkonzolt, kivágtam a csöveknek a helyet, benn van a fűtéscsap a klímás boxhoz, a vákum puffer tartály, és a műszerfal kábel köteg. A motortérben lévő nagy kör alakú csatlakozóban a donor autóból kiszedett kábelkötegben több vezeték van, mint ami nekem a motorról jön, de ott, ahova a motortól jön kábel, a vezetékkötegben is van saru. A problémám az első sorban, hogy a donor autóban a jobb lábtérben az ECU mellett 3db csatlakozóba ment a műszerfal köteg, egy nagy fekete, egy nagy zöld, és egy kicsi fekete, viszont nekem nincsen csak egy nagy fekete, és egy kis fekete csatlakozóm, és a régi kötegemen is megvolt a nagy zöld csatlakozó csak le volt szigetelve, nem volt használva. Arra rájöttem, hogy a kis fekete csatlakozó a klímáé, ha jól gondolom, vagyis a kapcsolási rajzban az van. Lehet gond abból, hogy ez a nagy zöld csatlakozó továbbra sem lesz használatban nálam, holott a donor autóban volt? Új műszerfal köteggel mennek az első lámpák, magasságállítás, hátsó lámpák, ködlámpák, féklámpa minden, kivéve az indexek. Ha a riasztó bekapcsol, akkor mennek az indexek, de ha én szeretnék indexelni, akkor csak a visszajelző kapcsol fel, és nem villog semmi. Az index működik akkor, ha nincs benn a vészvillogó kapcsolója? Valamint, mikor fordulhat az elő, hogy nem indul az autó? Ugyanis az új köteggel nem akar beindulni, önindító forgat, de nem indul az autó. A műszerfal a helyén, a km spirál bedugva, indításgátló helyén, és mégsem indul az autó.

Valamint lenne még két kérdésem:

A légzsákindítóm cikkszáma: GM 90562544, előfordulhat az, hogy ez két légzsákos indító, tehát tudja az utasoldali légzsák indítását is?

Valamint a műszerfal párna kiszerelésekor egy alkatrész az ölembe hullot, egy ilyen kis fehér villa szerű dolog, az hova való? A cikkszáma: GM90468876

Bocsánat a hosszú szövegért, és köszönöm a válaszokat!

Nem irigyellek majd amikor előzésbe kezdesz!

Anno az én 90 lovas 1,4-es G Astrám se birkózott meg az előzésekkel ha a légkondi rajta volt. Ezért aztán mint egy zongorista, úgy játszottam vezetés közben a klíma kapcsolóval.

Link to comment
Megosztás:

Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D

Amik cserélve lettek:

teljes kuplung,

teljes vezérlés, kivéve termosztát,

mindkét főtengely szimmering,

vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van)

féltengely szimmeringek,

váltóolaj gyári GM-re,

váltótömítések és kulissza szimmering,

hátsó fékmunkahengerek és -pofák

fékolaj,

új indexek elől.

Link to comment
Megosztás:

Nem irigyellek majd amikor előzésbe kezdesz!

Anno az én 90 lovas 1,4-es G Astrám se birkózott meg az előzésekkel ha a légkondi rajta volt. Ezért aztán mint egy zongorista, úgy játszottam vezetés közben a klíma kapcsolóval.

F Astrák ECUjában van egy okosság. :P Ha lepadlózod, akkor kikapcsolja a klímát. :P

Link to comment
Megosztás:

Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D

Amik cserélve lettek:

teljes kuplung,

teljes vezérlés, kivéve termosztát,

mindkét főtengely szimmering,

vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van)

féltengely szimmeringek,

váltóolaj gyári GM-re,

váltótömítések és kulissza szimmering,

hátsó fékmunkahengerek és -pofák

fékolaj,

új indexek elől.

Kiegészítés: Teljes Gates vezérműszett lett berakva, textar fékpofák. A váltó mint a forró kés a vajban olyan lett, a kuplungpedál meg a lábszagomtól bemegy a tűzfalig. :D

Azért a gyári GM Luk kuplungon már látszódott az elkopás jelei, de még bírta volna, viszont a kinyomócsapágy már megkezdte a szerkezetet és kézileg elég nehéz volt görgetni. :D

Link to comment
Megosztás:

Elkészült a kocsim. A végösszeg 130 ezer forint. :D

Amik cserélve lettek:

teljes kuplung,

teljes vezérlés, kivéve termosztát,

mindkét főtengely szimmering,

vezérműtengely szimmering (ugye enyémen csak az egyik oldalon van)

féltengely szimmeringek,

váltóolaj gyári GM-re,

váltótömítések és kulissza szimmering,

hátsó fékmunkahengerek és -pofák

fékolaj,

új indexek elől.

Jó neked, én két hét mulva viszem műtétre az autót!

Hengerfej tömítés csere (fém, nem papír)

Vezérlés csere (szíjba 65e km)

Főtengelyszimering

Kormány gömb fej

Meg ami jön.. :icon1:

Te milyen cuccokat tettél bele?Melyik márka az ami jó és árban is?

Mondtam a szerelőmnek a legdrágább hf tömítést tedd bele, még egyszer nem akarok vele szívni!

Azt mondta fémet fog! csak az olajnál lesz gumi gyűrű! Ezt ismeritek??

Az előző szerelő (hál isten már nem ott vagyok) valami papír alaput tett be és 65e km nél kifingott!!(pedig nem is hajtom az autót!)

Link to comment
Megosztás:

Jó neked, én két hét mulva viszem műtétre az autót!

Hengerfej tömítés csere (fém, nem papír)

Vezérlés csere (szíjba 65e km)

Főtengelyszimering

Kormány gömb fej

Meg ami jön.. :icon1:

Te milyen cuccokat tettél bele?Melyik márka az ami jó és árban is?

Mondtam a szerelőmnek a legdrágább hf tömítést tedd bele, még egyszer nem akarok vele szívni!

Azt mondta fémet fog! csak az olajnál lesz gumi gyűrű! Ezt ismeritek??

Az előző szerelő (hál isten már nem ott vagyok) valami papír alaput tett be és 65e km nél kifingott!!(pedig nem is hajtom az autót!)

HF tömítés az gyári, a vezérlés meg Gates szett, a vízpumpa Dotz.

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban kétsebességes, viszont a gomba csak két érintkezős. :)

nem nem! :) 2 körös! egyik körön kapja a testet a kompresszor, és 105 fok fölött oldja le a kapcsolatot. Amint visszahűl a hűtő, vissza zárja az áramkört. A 2. fokozatot feszültségszabályozóval érik el.

Link to comment
Megosztás:

nem nem! :) 2 körös! egyik körön kapja a testet a kompresszor, és 105 fok fölött oldja le a kapcsolatot. Amint visszahűl a hűtő, vissza zárja az áramkört. A 2. fokozatot feszültségszabályozóval érik el.

Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D

Link to comment
Megosztás:

Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D

Helló!

Ma megoldódott a fűtőmotor problémám is, tényleg az az egy relé hiányzott, beraktam egy sima zöldet a helyére, és működik. Köszönöm a segítséget! Hőgomba ügyben pedig, az tuti, hogy a donor autó hűtőjében két gomba volt, egy két érintkezős, ami alapból a vízhőfokmérő szokott menni, és egy másik ami 3 érintkezős, ebből egy érintkezőn kapcsolja a kompresszor kuplungjának a testet, a másik meg nem tudom mire való! :D Holnap elvileg meglesz a hűtő is a kocsiból, és akkor már nem kell semmi plusz alkatrész....:D

Link to comment
Megosztás:

Pont nem. Gyári klímám van, de mindegy. Amiről te írsz az a klíma tiltás. Ilyen van, de alapból ha bekapcsolod a klímát vagy a gomba kapcsol, mert hűteni kell a vizet, csak 1. fokozaton indulnak el a ventik, ami annyit jelent, hogy sorba vannak kötve. Ha megy a klíma és hűteni is kell a vizet, tehát a gomba kapcsol, akkor indul be a második fokozat, ekkor már párhuzamosan kötve mennek a ventik, tehát teljes fordulatszámon. Nem hobbiból van ám 4 relé csak ennek a vezérléséhez. :D

:) Ez feszültség szabályozás... :) Ellenállással!!! Karácsonyfaégők sorba kötve, vagy mondjuk a ledek egy-egy ellenállással... :) Legalábbis én úgy tanultam, hogy feszültségszabályozásnak nevezzük, ha egy potméter, vagy ellenállás közbeiktatásával terheljük a fogyasztót. A 2. kör a tiltás. Ezt mondtam én is.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok rosssz máju lenni de kezd az opel vonal kicsit el peugeotosodni design-ilag. Főleg hátulról

Ez olyan, hogy ki mit lát bele. A maga józan és őszinte módján a Corsa nagyon kellemes autó, nekem a formájával semmi bajom nem volt, sőt.

De nézd meg a konkurens 208-ast és rögtön megváltozik a véleményed. ;)

http://autopult.hu/tesztek/az-ido-penz-peugeot-208-1-2-vti-es-206-1-4-teszt.html

Link to comment
Megosztás:

Ez olyan, hogy ki mit lát bele. A maga józan és őszinte módján a Corsa nagyon kellemes autó, nekem a formájával semmi bajom nem volt, sőt.

De nézd meg a konkurens 208-ast és rögtön megváltozik a véleményed. ;)

http://autopult.hu/t...-1-4-teszt.html

Hát így már ja. Összenéztem a kettőt, valahogy még mindíg az opel tetszik jobban.

Link to comment
Megosztás:

Beszelgetes FB Opel adok veszekbol:

A masik kerdes h az 1.4 16V motor alapjaraton ahogy kezd bemelegedni halatszik h a vezermutengej uti a szelepeket (kelepelo hangot ad)de amikor gazt adok ez megszunik.mitol lehet ez?hidrotoke vagy vastagab olaj kellene bele.

- Nem biztos az, hogy megszűnik a hang. Csak folytonosabb lesz és úgy hallatszik.

"Vastagabb" olajat Én semmi képen sem raknék bele egy ennyi kilómétert futott motorba...

János Lantos lemaradtam... Mióta merik a folyadékot hosszúságban?

Legközelebb kérjek egy kilométer hűtővizet?

- Így írta, azért írtam Én is így... Ezért nem hiába az idézőjel...

János Lantos viszont nem vagyok biztos benne, hogy a vastagabb olaj bele fog e férni a betöltő nyilasba

sztem újra kell fúrni 20 literes fúróval...

Picit kiakadtam... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Kiegészítés: Teljes Gates vezérműszett lett berakva, textar fékpofák. A váltó mint a forró kés a vajban olyan lett, a kuplungpedál meg a lábszagomtól bemegy a tűzfalig. :D

Azért a gyári GM Luk kuplungon már látszódott az elkopás jelei, de még bírta volna, viszont a kinyomócsapágy már megkezdte a szerkezetet és kézileg elég nehéz volt görgetni. :D

Tvasszal ha végre ki tudom venni a munkából ( a céges traki megint letérdelt) nekem is nagyjavítás lesz. Az olajcsere lassan megint esedékes, a vezérlés már réges-rég. Ott van még a rejtéjes fékerőszabályzó hiba a lyukas hűtő. A bódén tuti találok foltoznivaló főleg tél után , meg nagyon kotyog már az ajtóm. Most ugye bejött a szoruló ablaktörlő, meg ami még adódik. Ja a váltón komlpett tömítés, szimering, olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

:) Ez feszültség szabályozás... :) Ellenállással!!! Karácsonyfaégők sorba kötve, vagy mondjuk a ledek egy-egy ellenállással... :) Legalábbis én úgy tanultam, hogy feszültségszabályozásnak nevezzük, ha egy potméter, vagy ellenállás közbeiktatásával terheljük a fogyasztót. A 2. kör a tiltás. Ezt mondtam én is.

Enyémben k*rvára nincsen ellenállásos feszültségszabályozás, hányszor írjam már le? Leírtam hogy működik, megvan a régi 1 azaz egy darab hőgomba a vízhűtőbe, ami két érintkezős és ennyi. Nézz utána inkább a rajzon, mert ebbe nem a dízeles kétsebességes megoldás van... De arról nem tanultál, hogy egy ventilátor is ellenállásnak számít, így ha sorba van kötve valamivel, akkor osztódik közöttük a feszültség? Te írtad a karácsonyfaégős példát, az is ilyen. Szeretném látni hogy a rajzon melyik az az ellenállás, amiről is hadoválsz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.