Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi Dáwid.Azt ott én is láttam csak nem voltam biztos benne inkább megkérdezem,mert egyszer már eldurrant. :)

És csak simán beletolom koppanásig és ennyi gondolom.Vagy?

Van talán két foga a pöcöknek oldalra, annak megvan a helye a feszítőn is. Betolod koppig, aztán annyi. (óvatosan pakolászod, utána, mert nem dobálás álló :D )

Link to comment
Megosztás:

Van talán két foga a pöcöknek oldalra, annak megvan a helye a feszítőn is. Betolod koppig, aztán annyi. (óvatosan pakolászod, utána, mert nem dobálás álló :D )

Óvatosan veszem majd ki az ülést ja. :)

Meg majd ugyan úgy teszem is vissza. Sőt óvatosan is ülök majd bele. :D

Köszi a segítséget. :)

Nagy leszek meghálálom. :)

Link to comment
Megosztás:

elgondolkodtam villanyos állófűtésen és azt oda kellene betenni

Boiler cekászt? :)

Inkább valamelyik csövet vágnám meg, de ne feledd, hogy jó alacsonyra kell tenni a fűtőpatront, mert az életben nem fog keringeni graviból.

Tapasztalatom szerint lassan melegít és lassan fordul meg a víz és elég folyásveszélyesek. :)

http://www.schriffert.hu/motor-elomelegito/schriffert-elomelegitok-vizmelegitok.html

Link to comment
Megosztás:

Boiler cekászt? :)

Inkább valamelyik csövet vágnám meg, de ne feledd, hogy jó alacsonyra kell tenni a fűtőpatront, mert az életben nem fog keringeni graviból.

Tapasztalatom szerint lassan melegít és lassan fordul meg a víz és elég folyásveszélyesek. :)

http://www.schriffer...zmelegitok.html

Ezen filóztam én is, hogy ezeket is be lehet építeni... mondjuk a fűtéscsőbe?? :)

Link to comment
Megosztás:

elgondolkodtam villanyos állófűtésen és azt oda kellene betenni

Ha én ilyenen törném a fejemet, (de nem teszem) akkor az olajteknőbe fúrnék egy lukat menettel (behegesztéssel) amibe csavarnám a fűtőpatront. Onnantól kezdve csak a fantázia szab határt a lehetőségeknek (=12V vagy ~230V, időzítéssel, távirányítással, stb.)

Nem teszem, mert inkább rendszeresen rátöltök az akksira, és akkor semmi problémám nincs az indítással.

Tudom, hogy az előmelegített motor sokat segít az élettartam növelésben, de én ezt úgy oldom, meg, hogy indítás után mindig addig járatom alapjáraton a motort, amíg a pillanatnyi fogyasztásom a csökkenő tendenciában el nem éri a 3 liter/óra értéket. Csak azután indulok ki a garázsból. Ez nyáron 5-10 mp, ilyenkor meg 1-1,5 perc.

Addigra jól "megtörik" a hideg olaj.

Link to comment
Megosztás:

nem sufni tuningra gondoltam

DEFA-nak van értelmes készlete erre (van olaj melegítős is, de nem Fastrába), a 4. henger (szembe jobb uccso) dugója helyére kell betenni

BCm nincs, járatni én is szoktam, de nem mindig tudom

a fűtéscsővel az a baj, hogy fűtőd vele az udvart is, ez meg a motoron(termosztáton) belül adja le a hőt

http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

gondolom hogy nem egy gyorsvonat, de komolyabb hidegben tán segítene rajta, mert pár másodpercig elég izgalmas hangja van, mintha "turbó" sivítana benne, pedig az eredeti "híg" lötty van benne(GM10W40), nem sűrűbb(amit sokan mondanak a kopott szivattyú miatt), igaz (nyáron) később is áll fel a nyomás benne

valójában nem energiát spórolnék vele(villany sem van ingyé), hanem időt (meg persze a motornak sem ártana)

Link to comment
Megosztás:

Ez egy örök vita, mi a jobb, menni óvatosan vagy járatni hidegen.

Én a kettő között állapodtam meg.

Ha alapjáraton ketyeg lassan melegszik, nagyobb a hordós kopás lehetősége stb stb.

Szal én indítok, járatom kb 1 percig, aztán lassan elindulok és nem pörgetem, amíg nem melegszik meg a víz az első termosztát nyitásig.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy örök vita, mi a jobb, menni óvatosan vagy járatni hidegen.

Én a kettő között állapodtam meg.

Ha alapjáraton ketyeg lassan melegszik, nagyobb a hordós kopás lehetősége stb stb.

Szal én indítok, járatom kb 1 percig, aztán lassan elindulok és nem pörgetem, amíg nem melegszik meg a víz az első termosztát nyitásig.

Én is hasonlóan. Rövid járatás, max1-2 perc, aztán indulok és nem forgatom 2500-3000 fölé amíg meg nem moccan a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Én meg általában hagyom alapjáraton ketyeregni úgy 5-10-percig amig a jeget kaparom ha kint áll. Hordós kopás...igaz, de azért bármennyire is szeretem az autóm azért mégiscsak ő van értem és nem fordítva. Próbáltam berakni egy szobai fűtőventit és nyomattam 20 percig de annyira melegítette fel a -15 fokos bódét hogy semennyire. Gondolkodtam azon is hogy karterre rögzítek pölö egy vasalóból vagy rezsóbol kiszedett fűtőbetétet, végülis szerintem mindegy hogy az olajat melegítem vagy a vizet. De így is mindíg odaverem valahova a kartert hát még ha lejjebb lenne a fűtőszál miatt....a multkor is nem túl ovatosan mentem 110-el elég car úton aztán koppant valami....Itthon nézem az alját a karteren van egy kis horpadás gondolom a bölcsőhöz csaptam oda , de alapból van köztünk vagy 8 centi a motortartó bak nem enged annyit szóval a fene se érti.

Ahol most melóztunk felújították a tűzoltószertárt a szerek kint álltak az udvaron mindegyikhez egy 220-as kábel ment szerintem állófűtésük van. A mentőautókat is szoktam hézni Győrben pont lelátni egy hídról az állomásra azokból is kábel lóg. De amúgy Zozor tűzoltó, majd megmondja.

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor mindig eszembe jut,hogy vajon a tűzoltó és mentőautókat hogyan melegítik vonuláskor? :goofy:

Azok garázsban állnak. :) Azért az sem mindegy ám, hogy az 15 fokos vagy a motorblokk -2 fokos.

A szertárban ráadásul meleg van- bár a hátsó, hidegszertár az emelőkosárnál fűtött, de ott nincs kiépítve a melegítő-töltő rendszer.

...Ahol most melóztunk felújították a tűzoltószertárt a szerek kint álltak az udvaron mindegyikhez egy 220-as kábel ment szerintem állófűtésük van. A mentőautókat is szoktam hézni Győrben pont lelátni egy hídról az állomásra azokból is kábel lóg. De amúgy Zozor tűzoltó, majd megmondja.

Már itt is vagyok! :D

Szóval szertárban állnak a szerek, előmelegítő van az oldalukba építve, melegíti a motort vagy hűtőt és tölti a kárhelylámpákat. Azt nem tudom pontosan milyen megoldással van szerelve, de ha jönnek legközelebb a szerviz, megkérdem. Szoktam nézni a hőfokot induláskor is és állandóan 40 fokon van- a Merci kiírja, a Renault meg ugye mutatós.

Link to comment
Megosztás:

A szertárban ráadásul meleg van- bár a hátsó, hidegszertár az emelőkosárnál fűtött, de ott nincs kiépítve a melegítő-töltő rendszer.

Már itt is vagyok! :D

Szóval szertárban állnak a szerek, előmelegítő van az oldalukba építve, melegíti a motort vagy hűtőt és tölti a kárhelylámpákat. Azt nem tudom pontosan milyen megoldással van szerelve, de ha jönnek legközelebb a szerviz, megkérdem. Szoktam nézni a hőfokot induláskor is és állandóan 40 fokon van- a Merci kiírja, a Renault meg ugye mutatós.

Egyszer volt is gond, hogy levetted töltőről az akksit és indításnál felrobbant. Jól emlékszem? :D

Link to comment
Megosztás:

nu nem akarok megbántani senkit, de az volt az (alap)kérdésem, hogy vett ki(és tett visza) már vki fagydugót?

van-é vmi trückje?

Hát ahogy emnlékszem nem sokan veszik ki, olyan rémlik hogy valakinek szivárgott ott a víz és pasztázva egy megfelelő méretű krovafejjel ütötte be az újat. Simán csak be kell pattanni a helyére ugye az a funciója hogy ha netalántán mégiscsak megfagy a hűtőfolyadék akkor ezt nyomja ki. Ezért nem mentes vagy ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer volt is gond, hogy levetted töltőről az akksit és indításnál felrobbant. Jól emlékszem? :D

Hogy mikre nem emlékszel? :D

Igen, volt olyan, hogy egy rossz akksi miatt töltőn volt, kupakok lecsavarva, aztán jött egy riasztás, töltőt kikapcsoltam, de nem vettem le a sarukról a töltő kábeleit és már indítottam is- állítólag néha előfordul, ha töltés után egyből indítózunk. Szólt is rendesen, volt durranás, még jó, hogy nem volt mellette senki. Ezután hamar ki lett cserélve. :)

Link to comment
Megosztás:

Ezen filóztam én is, hogy ezeket is be lehet építeni... mondjuk a fűtéscsőbe?? :)

Nekem van bennt, már kb másfél éve!!és meg kell hogy mondjam, nagyon tuti!

Nagyon ki van találva az Enyém... keringető és "termosztát" meg tápegység a belső gyári fűtőmotornak, meg akksi töltés közben és teljesen autómata!

A Motort tudom fűteni és egyben az utasteret, és mivel a motort teljes egészében , nem csak a henger körül, így amikor beíndítom akkor nem zúdul rá a hideg víz!

Egy nyílvános árramforrást kell csak találnom, és akár aludni is lehet a kocsiban-->(Karaván)

A nyílvános áramforrás pedig már fel van térképezve....

Én is már végigrágtam, magam ezen melyik a legjobb megoldás, fagydugóba, olajteknőbe, fűtéscsőbe, de a legjobb megoldás a Fűtéscső!

Erről a megoldásról írhatnák hossszú sorokat, mit miért hova hogyan, mit kell figyelembe venni, biztonsági megoldások, rejtett megoldások, stb, csak korlátozva van a hozzászólási jogosúltságom!

(még nem léptem be az opel klubba)

Néhány képem is van róla!

És ahogy már írták elöttem fonos az hogy a lehető legalacsonnyabb ponton legyen a Fűtőtest!

Link to comment
Megosztás:

Én meg általában hagyom alapjáraton ketyeregni úgy 5-10-percig amig a jeget kaparom ha kint áll. Hordós kopás...igaz, de azért bármennyire is szeretem az autóm azért mégiscsak ő van értem és nem fordítva. Próbáltam berakni egy szobai fűtőventit és nyomattam 20 percig de annyira melegítette fel a -15 fokos bódét hogy semennyire. Gondolkodtam azon is hogy karterre rögzítek pölö egy vasalóból vagy rezsóbol kiszedett fűtőbetétet, végülis szerintem mindegy hogy az olajat melegítem vagy a vizet. De így is mindíg odaverem valahova a kartert hát még ha lejjebb lenne a fűtőszál miatt....a multkor is nem túl ovatosan mentem 110-el elég car úton aztán koppant valami....Itthon nézem az alját a karteren van egy kis horpadás gondolom a bölcsőhöz csaptam oda , de alapból van köztünk vagy 8 centi a motortartó bak nem enged annyit szóval a fene se érti.

Ahol most melóztunk felújították a tűzoltószertárt a szerek kint álltak az udvaron mindegyikhez egy 220-as kábel ment szerintem állófűtésük van. A mentőautókat is szoktam hézni Győrben pont lelátni egy hídról az állomásra azokból is kábel lóg. De amúgy Zozor tűzoltó, majd megmondja.

Na pont ezért kell Kartervédő!

Én is pont ezért tettem fel rá, járok én is, itt, ott, erdőbe vele...

http://kepfeltoltes.hu/121230/12088515492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121230/6862658813_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121230/2467706005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121230/K_p2754_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kéne....de nincs.... :icon1:

Csinálj........

Anyagszükséglet :

-6m 20X20 as harmata (zártszelvény)

-80cm 40X20-as harmata (zártszelvény)

-marék hegesztőpálca, vagy pár méter CO derót

-Fél liter Buda Primer alapozó, + szin (ha flancolni akarsz)

-Kapupánt csavar, 6db +anya, alátét

De lehet kapni gyárit is!

http://kepfeltoltes.hu/121230/motorvedo_lemez_smp30.114_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.